X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Okami-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/09-06 19:45 
Wow! - En gang i mellem dukker der bare en titel ud den blå luft, som stormer gennem anmeldernes kritiske øje. Jeg har aldrig hørt om denne titel før (har nogen?), men nu skal den da tydeligvis opdrives, når skaren af anmeldere er SÅ overbevisende enige.

Er der nogen der allerede ejer spillet, eller har prøvet? Nogen 'verdicts' blandt P:R's medlemmer...?

Link...
The medium is the message.
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/09-06 19:45 
Wow! - En gang i mellem dukker der bare en titel ud den blå luft, som stormer gennem anmeldernes kritiske øje. Jeg har aldrig hørt om denne titel før (har nogen?), men nu skal den da tydeligvis opdrives, når skaren af anmeldere er SÅ overbevisende enige.

Er der nogen der allerede ejer spillet, eller har prøvet? Nogen 'verdicts' blandt P:R's medlemmer...?

Link...
The medium is the message.
BaggyBaggySkrevet 19/09-06 19:50 
Tak.. ligner noget man skal bestille hjem..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/09-06 20:17 
Jeg tror mange herinde har fulgt Okami over længere tid og ventet spændt på den endelige dom. Jeg har ihvertfald :) Og så er det jo glædeligt, at spillet tilsyneladende lever op til forventningerne!
(...)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/09-06 00:11 
Jeg har skam også fuldt med i lang tid, og regnede da også med at kritikkerne ikke kunne få armene ned.

Jeg glæder mig til det rammer europa.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/09-06 07:52 
Ja, Okami er næppe dukket op ud af den blå luft... har da været et meget omtalt spil det sidste 1½ års tid :)

Krydser også fingre for en Wii version, ville være perfekt med Wiimoten ;)
IqonIqonSkrevet 20/09-06 14:03 
Jeg har skam også længe set frem mod Okami - glæder mig til at få det mellem hænderne :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
EchoEchoSkrevet 20/09-06 16:37 
Beano, det tror jeg lige så godt du kan glemme.

Back to topic!
Dette spil er på ingen måde en nyhed. Jeg har fuldt det i over et år, og har som alle andre her i tråden glædet mig meget til dommen faldt. Det er jo fantastisk ud!
Jeg køber den amerikanske version, og når så PS3 kommer til EU, så kan jeg spille det på den.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 20/09-06 16:39 
Man har vel lov at håbe - specielt når det er så oplagt som med Okami ;)

Skulle heller ikke være første gang Capcom flytter en "eksklusiv" titel til en anden platform, dog med modsat fortegn.
EchoEchoSkrevet 20/09-06 22:48 
Men har aldrig hørt om et flyt fra den ene generation til den anden. Det er nok den vigtigste grund til hvorfor de ikke skulle gøre det.
Det er da ikke specielt oplagt at flytte spillet til Wii, selvfølgelig er pensel strøjene oplagte, men resten fungerer bedre på en normal controller, og det er altså størstedelen af spillet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
lkzlkzSkrevet 20/09-06 23:08 
Okami ser sgu fedt og originalt ud, så nu har jeg bestilt US import. Ærgerligt at der er så langt mellem disse spil og heldig at man ejer en PS2, nu hvor titlen er "eksklusiv" ;-)
McLovin
SumezSumezSkrevet 21/09-06 12:28 
Ja, "ud af den blå luft" er vist ikke helt rigtigt, jeg vil også gerne melde mig under fanen hos dem, der længe har set frem til det! Der findes vist også mindst en anden tråd om spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 22/09-06 12:52, rettet 22/09-06 12:52 
NTSC-UK har også videoklip liggende af Okami. Det ser ret specielt ud, at interfacet også består af en malerpensel som kan manipulere det fysiske rum.

Helt sikkert en ny titel på stammen af 'kunst-spil'.

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/09-06 14:14 
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=20510#254911]Gammel tråd[/LINK]" target="">Gammel tråd - Men er sikker på at det har været nævnt før den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 22/09-06 15:56 
Det er skammeligt at det skal tage et år at få spillet til EU. Jeg nægter at tro at det kan tage så langt tid at oversætte teksten.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 22/09-06 16:28 
Man må håber at de smider noget ekstra i. Ellers vil jeg købe US-udgaven til budget-pris, når EU-udgaven kommer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 29/09-06 18:07 
Jeg er næsten færdig med spillet, og ville blot sige at det til fulde har opfyldt mine høje forventninger indtil videre.

Et rigtigt EVENTYR, hvis pacing ikke er set bedre i lang, LANG tid. Glæd jer!
Vote Ficus!
Zzap!Zzap!Skrevet 29/09-06 21:15 
Hvordan er musikken? Den er blevet rost til skyerne af mange, men de par snaser jeg har hørt, synes jeg ikke var videre inspirerende.
Born to kill space
OmenOmenSkrevet 29/09-06 22:57 
God, den vokser helt sikkert med spillet og er rigtig god enkelte steder. Men noget enestående mesterværk synes jeg nu ikke det er blevet til indtil videre.

Lyden er dog gennem hele spillet af utroligt høj kvalitet.
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 30/09-06 10:22 
Nogen der ved om der er nogen forskel på EU og US udgivelsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 12/10-06 21:03 
Trist nyhed.

Capcom to dissolve Clover Studio
(...)
EchoEchoSkrevet 15/10-06 10:04 
Ja, det er ret trist!
Har ingen idé om hvorfor de skulle gøre det - clover har jo haft trolig stor succes.
Deres sidste spil, God Hand, virker dog ret kikset, men det er vist meningen. Ign gav det 3 :o
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 15/10-06 12:32 
Hvad har de haft stor succes med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/10-06 15:04 
Ja, ingen af deres titler har solgt godt.. selvom de har fået gode anmeldelser i pressen og anerkendelse af gamers.
nerosnerosSkrevet 15/10-06 21:16 
Synes nu det ser meget godt ud..! Har da tænkt på om det skulle købes.
Bashful Neophyte
EchoEchoSkrevet 16/10-06 19:11 
Det har I ret i. God omtale er ikke det samme som godt salg.
Tror det var god omtale jeg tænkte på, da jeg skrev succes.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SephirothSephirothSkrevet 16/10-06 19:36, rettet 16/10-06 19:37 
Det originale Viewtiful Joe solgte da vist ganske udemærket, hvorfor der også kom en toer alt kort tid efter (som ingenting solgte)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 16/10-06 20:53 
Men Clover stod da kun for PS2-konverteringen af det oprindelige VJ. Det blev udviklet til GC af Capcom Production Studio 4.
元気ですか。
RJKRJKSkrevet 16/10-06 21:33 
Som i praksis var hovedparten af dem, der kort efter blev til Clover :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 16/10-06 22:58 
Hehe. Altid rart at blive klogere :)
元気ですか。
SumezSumezSkrevet 17/10-06 09:33, rettet 17/10-06 09:33 
Sephiroth>
Det originale Viewtiful Joe solgte da vist ganske udemærket, hvorfor der også kom en toer alt kort tid efter (som ingenting solgte)

Til gengæld solgte Viewtiful Joe generelt ret billigt. Tror ikke der har været vildt mange penge i det spil.

Men det er jo pga. projekter, der afviger fra mængden, som Steel Battalion og Clover, der gør at man bliver nødt til at elske Capcom. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 09:44 
Omvendt har Viewtiful Joe næppe heller ikke haft de helt store produktionsomkostninger.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 10:30 
Joh, mon ikke det alligevel har. Det koster knaster at lave gode og flotte spil.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 10:43 
At lave et spil i 2d i stedet for 3d nedsætter produktionsomkostningerne drastisk - uanset kvaliteten af spillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 10:50 
Har du spillet VJ? Det er ikke et 2D spil, som "bare" er i fladt 2D.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 11:03 
Ja. Det er som sagt meget billigere at lave end et spil i ægte 3D.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-06 11:46 
VJ har været en ret billig produktion i det nuværende marked. Det kan vel ikke rigtigt diskuteres.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 12:02 
Det har uden tvivl været billigere, men ligefrem ret billig - nej.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 12:23 
Jamen det må du da gerne tro på for min skyld.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-06 12:43, rettet 17/10-06 12:46 
Det var jo hele konceptet bag det. Mere kreative spil af høj kvalitet til mindre priser. Hvor mange penge tror du iøvrigt, en producent vil skyde i et sidescroller projekt til hjemmekonsoller? I en tid hvor genren er så godt som død. Det giver vel sig selv, at det skulle være billigt.

Men som Wehner sagde, hvis du vil tro andet, så gør bare det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 17/10-06 12:49 
Whener: savner der ikke lidt argumentation for din påstand om produktionsomkostninger for henholdsvis 2D og 3D spil?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 13:03 
dRxL>
Whener: savner der ikke lidt argumentation for din påstand om produktionsomkostninger for henholdsvis 2D og 3D spil?

Jo, og så vil jeg tilføje, at de to ovenstående debattører får det til at lyde som om, at fordi et spil er i 2D, så skal programmører ikke have løn osv, for det de laver.

Jeg tror på at VJ har været billigere at lave, i og med at det var et af spillene fra Capcom 5, men at nogen prøver at få det til at lyde som om, at det næsten blev lavet på en eftermiddag, for 500,- og en kande kaffe - den køber jeg slet ikke.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-06 13:10, rettet 17/10-06 13:17 
Rooney>
Jo, og så vil jeg tilføje, at de to ovenstående debattører får det til at lyde som om, at fordi et spil er i 2D, så skal programmører ikke have løn osv

Læs venligst hvad jeg skriver, istedet for at putte ord i min mund.

Hvis jeg skulle gætte på, hvad Wehner mener, når han siger, at spil er billigere i 2D, så vil det være noget i retning af, at markedet dikterer omkostningerne. Ja, man kan lave et hamrende dyrt 2D spil, men det sker kun, hvis 2D spil er voldsomt populære. Ellers kan man jo ikke tjene pengene ind igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 13:18 
Du skriver:

"Hvor mange penge tror du iøvrigt, en producent vil skyde i et sidescroller projekt til hjemmekonsoller?"

Sidescrollere er fortrinsvis i 2D; Hvilke af dem er i 3D - altså ægte 3D?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 17/10-06 13:20 
dRxL>
Whener: savner der ikke lidt argumentation for din påstand om produktionsomkostninger for henholdsvis 2D og 3D spil?

Det kan jeg virkelig ikke spilde min tid på at finde til folk. Som sagt, hvis man vil tro at 2D-spil koster næsten det samme at udvikle som 3D-spil, så står det en frit for.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 17/10-06 13:23, rettet 17/10-06 13:25 
Hvad er ægte 3D? At baggrundene er i 3D? Strider 2, Pandemonium, Ultimate Ghost'n Goblins osv. Men min pointe går på alle sidescrollers. Om de er i ren 2D er irrelevant.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 17/10-06 19:01 
Vil du nu til at påstå at ovenstående - f.eks Ultimate Ghosts'n Goblins - var noget Capcom lavede i frokostpausen, for næsten ingen penge?

Findes der ægte 3D? Det gør der vel, går jeg ud fra. Der indgår ihvertfald ægte 3D elementer, i de fleste spil i dag - også i Viewtiful Joe.

Omvendt så mener jeg, at når vi så snakker ægte 2D, så snakker vi om "flad" 2D grafik, uden finurlige 3D agtige tricks osv - og så skal vi sikkert tilbage til en ganske anden generation's videospil, og ikke dem vi ser i dag. For nok er f.eks Castlevania på DS'en i 2D, men der er så mange 3D effekter i spillet, at det næsten må betegnes som en 2D / 3D hybrid. Og det generer mig iøvrigt slet ikke.

Men I var ved at fortælle noget om, at 2D spil har væsentligt lavere produktionsomkostninger. Hvor meget lavere omkostninger snakker vi? Under halvdelen af hvad et "almindeligt" 3D spil går for, eller hvad?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 18/10-06 11:17 
Jeg tror VJ har været -forholdsvist- billigt pga. den simple engine, hvilket til dels kan tilskrives det faktum at det er 2D (2D gameplay! Ikke 2D grafik).
Til gengæld er jeg ret sikker på at det ikke har betydet nogen væsentlig udgift for produktionen af f.eks. Onimusha eller Devil May Cry at de var 3D, da de kører på hver deres modificerede RE-engine, og der i grunden ikke har været særlig meget 3D-programmering involveret.

Der er mange elementer i udviklingen af et spil, og man kan ikke bare sidestille 2D og 3D spil på den måde. Man kan sagtens lave et super avanceret 2D spil der har været dyrt og taget lang tid at udvikle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-06 17:21, rettet 18/10-06 17:24 
Hvilket præcis er mit argument.

Rooney>
Vil du nu til at påstå at ovenstående - f.eks Ultimate Ghosts'n Goblins - var noget Capcom lavede i frokostpausen, for næsten ingen penge?

Ja, det var hvad jeg skrev...

Men I var ved at fortælle noget om, at 2D spil har væsentligt lavere produktionsomkostninger.

I? Ikke at jeg er uenig med Wehner, men alligevel...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 11/02-07 13:41 
Nu er spillet endelig udkommet i en PAL-udgave. Hvad synes I så om det? Lever det op til forventningerne? Er det et spil, jeg bør overveje at anskaffe mig?
[inspirational quote here]
Zzap!Zzap!Skrevet 11/02-07 15:26, rettet 11/02-07 15:33 
Det er helt sikkert et spil, som alle, noncasuals, der har en PS2 bør eje.

Lad mig starte med det første indtryk: Grafisk er det helt fantastisk smukt. Det er en blanding af sorte penselstrøg, sarte pastelfarver og nogle få skud af stærke pangfarver.
Det er præcist som klassiske japanske trætryk som Hokusais (http://images.google.dk/images?q=hokusai&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&sa=N&tab=wi) og Hiroshiges (http://images.google.dk/images?q=Utagawa%20Hiroshige&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&sa=N&tab=wi)
med et moderne twist.
Animationen er meget flydende og "animationsagtig", dvs. med masser af squash and stretch. Musikken er stemningfuld, men indtil videre ikke medrivende på nogen måde.

Hvordan er det så som spil?
Nu taler jeg ud fra de 3 timer jeg har lagt i spillet indtil videre.
Er det bedre end Zelda, som det ligner så meget?
Nej, helt sikkert ikke! Af og til er der lånt så meget fra Twilight Princess at man tager sig selv i at sidde og smile.
Der er indespærrede kamp-arenaer som i TP, der er "twilight darkness", og der er mørke og lyse verdener.

Nu er det ikke fordi spillet ikke bringer noget nyt til bordet overhovedet, der er Celestial Brush (som man ikke kan lade være med at tænke på, hvor meget bedre ville have virket på Wii) med alle de gestures der kan læres (det er f.eks. sjovt at kunne skifte fra nat til dag bare ved at tegne en sol på himlen).
Der er det mere platform baserede gameplay og en række andre små nyskabelser, men indtil videre må jeg sige at TP er det bedre spil på alle punkter.

Grafikken hvor smuk den end er, fandt jeg ud af, er faktisk ret anstrengende at se på i flere timer af gangen. Det er måske fordi den i højere grad skal fortolkes af hjernen end en mere ligefrem stil som den i Wind Waker.
Et andet trættende og irriterende element er de lange og hyppige tekst passager, med hjælp fra ens sidekick og historiefortælling. De er i langt de fleste tilfælde unødvendige og/eller unødigt lange.

Men dog kritikken til trods, et spil jeg vil anbefale alle at prøve.
Born to kill space
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig