X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Okami-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/09-06 19:45 
Wow! - En gang i mellem dukker der bare en titel ud den blå luft, som stormer gennem anmeldernes kritiske øje. Jeg har aldrig hørt om denne titel før (har nogen?), men nu skal den da tydeligvis opdrives, når skaren af anmeldere er SÅ overbevisende enige.

Er der nogen der allerede ejer spillet, eller har prøvet? Nogen 'verdicts' blandt P:R's medlemmer...?

Link...
The medium is the message.
59 emne(r).
« < 1 2

Svar
dRxLdRxLSkrevet 11/02-07 17:02 
Du får det til at lyde som om Okami udkom efter Twilight Princess. Det er da så vidt jeg ved ikke rigtig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 11/02-07 17:59 
Jeg tror ikke der kan være særlig meget tvivl om hvem der har stjålet fra hvem, Zelda har været under udvikling i 4 år og der har været givet demoer af det i mange år.
Born to kill space
happyEDhappyEDSkrevet 11/02-07 18:39 
Ingen tvivl om okami har lånt fra zelda spil, men tror nu også det er TP der har lånt lidt grafisk intryk og selve ulve delen fra okami.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Zzap!Zzap!Skrevet 11/02-07 21:26, rettet 11/02-07 23:12 
Ingen tvivl om at der er en af parterne der har "lånt" konsekvent fra den anden. Jo længere jeg kommer ind i Okami jo mere blantente bliver sammefaldene. Det er ikke bare ulven.
Det er faktisk svært at finde helt entydige beviser på hvem det er der er "synderen". Jeg har søgt lidt på nettet og det ser faktisk ud til at de første billeder og film med Link som ulv med Midna og Okami blev offentliggjort ved samme E3 (2005).
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 12/02-07 13:54 
Altså min første tanke da jeg så Okami i sin tid var også "Zelda-klon", men det behøver vel heller ikke at være en dårlig ting. Der skal alligevel MEGET til at nå op på Zeldas niveau.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tmliljatmliljaSkrevet 12/02-07 14:39 
Spillet kan forresten fås til en fornuftig pris her:

Okami - £24,99
Zzap!Zzap!Skrevet 12/02-07 16:36 
Sumez>
Altså min første tanke da jeg så Okami i sin tid var også "Zelda-klon", men det behøver vel heller ikke at være en dårlig ting. Der skal alligevel MEGET til at nå op på Zeldas niveau.

Men det her er ikke bare en klon, det er direkte kopiering af elementer. Vel og mærke i spil som har været under udvikling samtidig.
Det er må simpelthen have være tale om noget spionage den ene eller anden vej, eller en alt for lang og grundig demo.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-07 16:59 
Okami er på vej til Wii:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=85578
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 18/10-07 17:34, rettet 18/10-07 22:44 

Det er vel det næstbedste vi kunne håbe på efter en rigtig efterfølger.

For lige at følge op på de posts jeg lavede dengang, så fandt jeg efterhånden som gennemførte spillet ud af, at det faktisk på mange måder er et bedre spil end TP.
Det er føles mere sammenhængende og ærligt.
Mange elementer i TP, kunne godt virke som fan service (eller værre, emo service). Andre igen bare som om de ikke rigtig hang sammen med resten, men var klasket på i størknings processen.

Når man først har vendet sig til at se på Amaterasus animation i Okami, så ligner ulve Link en halt ræv der har skidt i bukserne.
Okami er muligvis den bedste Zelda klon der nogensinde er lavet, i dét at den på mange måder er bedre end det seneste Zelda.
Musikken er fantastisk (efter de første 3 timer ^_~), grafikken er uendelig smuk, og gameplayet er flydende og altid friskt.
Det er ikke et fejlfrit spil, men i det store hele, er fejlene ikke graverende.

Alle der endnu ikke har spillet det på PS2, skylder sig selv at give det en chance på Wii. Jeg skal glæder mig i hvert fald, til at spille det igennem igen med wiimoten.
Born to kill space
59 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig