X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FF:CC et par spørgsmål


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 15/09-06 14:54, rettet 15/09-06 14:55 
Hey boys

Jeg savner et secret of mana spil, så derfor denne tråd

Final Fantasy: Crystal Chronicles... Nogen som har det? hvad syntes i om det? Jeg ville meget gerne købe det dengang da det kom frem, men pga at man skulle have en GBAdvanced for at spille 2, så droppede jeg det. Nu er spørgsmålene

1. Kan man bruge en DS i stedet for en advance?

2 Har nogen set det billigt et sted, eller ved om det er blevet sat ned?
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 15:29 
Jeg har det ... og er meget skuffet!

Spillet er kun rigtig "spilbart", når man er 3-4 i alt. At gå rundt alene er ekstremt kedeligt (og til tider rigtig svært!).

Og at spillet kræver, at du SKAL have en GBA (SP) er dybt godnat. De forskellige funktioner kunne sagtens lade sig gøre uden, efter min mening.

Har ikke rigtig prøvet andre FF-spil før, men har hørt fra andre, at det intet har med de tidligere til PlayStation at gøre på nogen måde. Det er fx ikke turbaseret.

Og nej - du kan ikke bruge en Nintendo DS; kun en Game Boy Advanced (SP).
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/09-06 15:30 
Det er rigtig underholdende synes jeg.
Men jeg har heller aldrig spillet de andre FF spil.

Det er jo real-time hack'n'slash med søde figurer og en lidt indviklet historie.
Oven i det er man tvunget til at samarbejde en del, hvilket jeg synes er rigtig cool.

Ca. 30 timer inde i spillet, blev vi dog lidt trætte af at det er så relativt simpelt i rollespilselementerne. Du har hurtigt overskuet de forskellige items du gider have eks.

Til gengæld kan du desværre ikke bruge din DS, for GBA link kablet kan ikke sidde i din DS.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 15/09-06 15:36 
LTWW>
Og at spillet kræver, at du SKAL have en GBA (SP) er dybt godnat.

Og nej - du kan ikke bruge en Nintendo DS; kun en Game Boy Advanced (SP).

Den almindelige GBA virker da også?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 15/09-06 15:46 
jeg vil nok kun komme til at spille det alene, men jeg kan li stilen, og det lidt secret of mana agtige gameplay...

hvordan er det med spells og skills? kan man give points på de ting så man bliver stærkere, eller hvordan virker level up systemet?
For The Love Of The Game
JAAJAASkrevet 15/09-06 15:51 
Herold>Den almindelige GBA virker da også?

Ja. Jeg tror, det er derfor, han har sat SP i parantes. GBA (også SP).
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/09-06 15:59 
Darknon>
hvordan er det med spells og skills? kan man give points på de ting så man bliver stærkere, eller hvordan virker level up systemet?

Det er det jeg synes er problemet - der er ikke noget level up system.

Du har adgang til alle spillets spells lige fra starten. Spells er sådan nogle kugler, man samler op som loot. Efter hvert område/dungeon mister du alle spells, og skal så samle dem løbende i næste område.

Du bliver ikke stærkere undervejs på nogen måde.

Det eneste progress er dine våben og din armor.
Det er så til gengæld meget cool, hvor man finder designs til eks. en rustning, og hvis man har de rigtige materialer, kan man så få den lavet hos en smed.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-06 16:44 
Har aldrig fået det spillet igennem. Prøvede at starte i singleplayer, men opgav efter kort tid. Desværre er der for meget besvær med at stable multiplayer på benene. Og selv hvis det lykkedes, er det ikke så godt som Mana.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 15/09-06 17:07, rettet 15/09-06 17:08 
SeventhSun>

Du bliver ikke stærkere undervejs på nogen måde.


Jo, man gør da? I banerne finder man diverse artifacts, som gør én stærkere. Når banen er slut, mister man dog dem alle, men man vælger én, som man må beholde. F.eks til flere item slots, mere strength, health etc. Så i princippet stiger du vel en level, for hver bane klaret.
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 19:31 
Jeg er helt enig mht. level-up systemet ... som ikke findes på nogen måde :(

Og mht. historien synes jeg, at det er lidt tamt, man "bare" spiller det samme eventyr igennem hvert år. Er lidt svært at forklare, men i hovedtrækkene går det ud på, at du skal hente sådan noget masma-halløj fra nogle træer for at beskytte byen i et år. Næste år (altså når du har reddet byen første gang) skal du ud igen og samle dette stof; du går samme vej som sidst men vælger bare nogle andre baner ... åndssvagt, efter min mening.
JAA>
Herold>Den almindelige GBA virker da også?

Ja. Jeg tror, det er derfor, han har sat SP i parantes. GBA (også SP).

Korrekt :P
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/09-06 12:56 
Svovlmunk>
Jo, man gør da? I banerne finder man diverse artifacts, som gør én stærkere.

Nå ja det er også rigtigt - men det er nu langt fra at føles som "ægte" level up.

Måske også fordi, man hurtigt har set alle de forskellige artifacts.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 16/09-06 13:42 
hmm.. så er det måske smartest hvis jeg springer det her spil over tror jeg, da jeg kun kommer til at spille det alene.. tak for hjælpen boys
For The Love Of The Game
WikzoWikzoSkrevet 16/09-06 14:24 
Jep, vent hellere til udgivelsen på Wii. Bliver nok en del bedre - med online :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig