X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny FPS pro kontrol til MP3


Svar
3of193of19Skrevet 15/09-06 00:33 
"September 14, 2006 - Readers have almost certainly heard the news: Metroid Prime 3: Corruption has been delayed into next year. Not exactly the development we were all waiting to hear. However, we do have some spectacular news to report, too, which is that Retro Studios has become the first developer to prove the potential of the Wii-mote with first-person titles. Corruption was sometimes-clumsily controlled at E3 2006, but thanks to a new control method designed specifically for pros, that's no longer the case.

As we played a new single-level demo of the Prime 3 at Nintendo's Wii event in New York City, the game's designers came upon and told us that we absolutely needed to try the new "expert" control mode. They explained that they hoped it would satisfy our cravings for first-person maneuverability similar to a mouse and keyboard configuration in FPSs on the PC platform.

We started up a new level where heroine Samus Aran explores a vast space station and immediately switched to expert mode. We're happy to report that it simulates the accuracy of PC first-person shooters almost perfectly, and we found ourselves soaring through levels, zipping around corners, pulling quick turns and zapping down enemies with pinpoint precision without seconds. Simply put, Retro has nailed it - and it makes the wait to 2007 for the game that much more difficult. We're not kidding when we write that Prime 3 feels like a brand new game with this control."


Lyder fedt, der var jo ret mange af dem der fik prøvet MP3 der sagde at det var en smule kikset...

Link...
EchoEchoSkrevet 15/09-06 06:42 
Det er så lækkert. Jeg har aldrig været i tvivl om retro's kunnen, og her viser de virkelig vejen frem.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 07:52 
Det lyder bare godt. Jeg synes også den Red Steel-agtige styring det så ud til at have virkede lidt kikset.

Men hvad er det med 2007 - jeg troede det var en launchtitel?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HankyHankySkrevet 15/09-06 08:53 
Husk endelig at se kontrollen i aktion.
Det ser ud til at fungere så meget bedre, end fx. Red Steel.

også hos IGN
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 09:46 
Hmm, nåh. Så meget bedre ser det ikke ud til at være. Hvorfor kan de ikke bare lave det så sigtekornet altid er i midten af skærmen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 15/09-06 09:55 
Helt enig.
Ufatteligt at de ikke fatter det! Gør dog A knappen til en "løft mus" knap FFS!
Born to kill space
SonicSonicSkrevet 15/09-06 10:31 
En løft mus knap? Skidegod ide [/sarcasme]
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RuneSPRuneSPSkrevet 16/09-06 16:07 
Zzap!>
Helt enig.
Ufatteligt at de ikke fatter det! Gør dog A knappen til en "løft mus" knap FFS!

Umiddelbart enig, men kunne måske forestille mig at billedet bliver for uroligt, eftersom at det måske kan være vanskeligt at holde controlleren lige så stille som en mus.
Zzap!Zzap!Skrevet 16/09-06 19:25, rettet 16/09-06 19:28 
Sonic>
En løft mus knap? Skidegod ide [/sarcasme]

Jeg er ikke sikker på at du overhovedet forstod hvad jeg mente. På samme måde som man kan "løbe tør for plads" på en mussemåtte, vil man, hvis man bruger wiimoten som mus også løbe tør for plads at svinge den over. Når det sker trykker man en knap ned for at afkoble bevægelse af wiimoten fra bevægelse af synsfeltet i spillet. Præcist som når man løfter en mus fra måtten, for at sætte den ned længere inde på den, når man ikke har mere plads at bevæge musen på.
Denne metode har yderligere den fordel at man stadig vil kunne styre en cursor/sigtekorn selvom wiimoten er "løftet", det kan man ikke med en mus.

Hvad angår rystelse fra hånden, som Rune SP nævner så er det bare et spørgsmål om at implementere den rette filtering, ligesom musens friktion mod underlaget er en form for mekanisk filtrering af smårystelser i fingrene.
Born to kill space
SonicSonicSkrevet 16/09-06 19:43 
Jow jow, jeg var udemærket klar over, at det var det du mente, men c'mon, en "løfte mus" teknik på en konsol? Ville det ikke gøre det unødigt bøvlet, og virke en anelse underligt? Det vil jeg ihvertfald mene. Det lyder ihvertfald ret akarvt ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Zzap!Zzap!Skrevet 17/09-06 01:17 
Sonic>
Jow jow, jeg var udemærket klar over, at det var det du mente, men c'mon, en "løfte mus" teknik på en konsol? Ville det ikke gøre det unødigt bøvlet, og virke en anelse underligt? Det vil jeg ihvertfald mene. Det lyder ihvertfald ret akarvt ;P

Jeg kan ikke se at den nuværende "skubbe skærmen rundt" teknik skulle være mindre bøvlet overhovedet.
Jeg kan faktisk slet ikke se hvordan mit forslag er bøvlet overhovedet. Det er næsten det samme man gør, når man holder en knap nede for at scrolle i All-In-One Gestures pluginen til Firefox, eller griber fat i et dokument i Adobe program, der holder du bare en knap nede når du vil scrolle og ikke omvendt som i mit forslag.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-06 01:31 
Zzap!>
Jeg kan faktisk slet ikke se hvordan mit forslag er bøvlet overhovedet.

Fordelen ved at du skubber skærmen rundt er jo netop at sigtekornet vil være det sted du peger med pinden. Hvis man skulle bruge dit eksempel så ville det ikke være noget særligt at sidde og pege med en pind mod skærmen, da pinden alligevel sjældent ville pege samme sted hen som sigtekornet. Og det med en ”løfteknap” ville bare være et kæmpe irritations moment IMO.
Men who gives a s...? Alle de andre spil i Prime serien har alligevel været ringe (IMO). Kun en god kontrol kan redde den serie, og om tredje gang er lykkens gang, det vil kun tiden vise. Men jeg holder ikke mine fingre krydset...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 17/09-06 01:43, rettet 17/09-06 01:44 
Men når synsfeltet flytter sig flytter objektet du peger på jo også det bliver en underlig omgang legen tag fat, med det punkt du prøver at ramme.
Derudover så er teknikken også meget langsom i forhold til en mus. Det vil f.eks. være umuligt at lave snap-turns som med en mus.
Det vil komme til at virke umådeligt kluntet og trægt med mindre spillet er "dummet ned" for at kompensere.
Det bevidner dét, at de har implementeret lock-on selvom wiimoten skulle have overflødiggjort den slags snyd, jo også om.
De kunne jo sagtens have begge styringsmetoder som valg i menuen, så folk selv kunne vælge.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-06 01:54, rettet 17/09-06 01:59 
Zzap!>
Men når synsfeltet flytter sig flytter objektet du peger på jo også det bliver en underlig omgang legen tag fat, med det punkt du prøver at ramme.

Det har du ret i. Men det sjove ved pinden er jo netop at den kunne føles som en rigtig pistol i FPS spil. Det kommer nok aldrig til at virke så godt som jeg havde håbet.

De kunne jo sagtens have begge styringsmetoder som valg i menuen, så folk selv kunne vælge.

Det kunne være fint nok. Kan godt se hvad du mener, og at styringen ville virke mere som på pc. Men skal man sigte ”rigtigt” på de forskellige objekter så er ”skubbe skærmen rundt” nok den bedste løsning.
Ser frem til at prøve det i et FPS spil, det er måske bare et spørgsmål om tilvending. Men umildbart tror jeg ikke det bliver meget bedre end med controller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BaggyBaggySkrevet 17/09-06 13:07 
kobsie>
Hvis man har spillet FPS i en længere periode på PC med lav sens, så vil man ligge på knæ for Zzaps påfund. Det giver så utrolig meget bedre bevægelsesfrihed. Om det virker i praksis er så en hel anden sag, selvfølgelig.

Hvem spiller med lav sens ? folk der har problemer med at ramme, og derfor skyder efter en og bliver nakket af en anden der hurtigere.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RuneSPRuneSPSkrevet 17/09-06 14:34 
ALLE (næsten) som spiller FPS spil såsom CS spiller med lav sens.
jaesjaesSkrevet 17/09-06 18:22 
Det mest underlige er IMO at man skal skubbe skærmen rundt. Det mest logiske ville da være at strafe på den analoge pind på Nunchucken og sigte med Wiimoten.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-06 18:36 
Er det ikke sådan det er?
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 17/09-06 18:38, rettet 17/09-06 18:41 
Ikke hvis det, som I siger, minder om Red Steel. Der kan man se på filmklippene at omgivelserne skubbes rundt. Men det kan jo være ændret...

EDIT: I siger jo også det modsatte *flovesmiley*
Zzap!Zzap!Skrevet 17/09-06 23:03 
Konsolkongen>
Men skal man sigte ”rigtigt” på de forskellige objekter så er ”skubbe skærmen rundt” nok den bedste løsning.
Jeg kan ikke se at der er noget mere "rigtigt" over at bruge wiimoten som dårligt joystick efterligning (der er i det mindste en fjeder til at fortælle en hvor hurtigt man kan forvendte at bevæge synsfeltet i et stick).
Hvis du ser på videoen af Corruption, vil du se hvor lidt rigtig skydning, der er over at styre synet med pistolens bevægelser.
Jeg kunne forstå til en vis grad, hvis det var et Goldeneye agtigt setup, hvor man styrede horisontalt syn med det analoge stick og "op", "ned" og strafe med d-paddet, men det er det jo ikke, og det ville heller ikke være den optimale udnyttelse af wiimotens specielle egenskaber.

Jeg synes forøvrigt slet ikke jeg savner at skyde direkte med pennen i Metroid Hunters. Der fungerer den relative styre metode glimrende.
Langt de fleste non gamers er i forvejen vant til en ikke direkte sammenkobling mellem bevægelse og aktion, som f.eks. med en mus, eller rattet i en bil.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-06 23:15, rettet 17/09-06 23:32 
Så kan jeg bare ikke se ideen i det. Så kunne man ligeså godt sidde og pege pinden op i loftet, og det ville der jo heller ikke være meget ved.

Zzap!>
Jeg synes forøvrigt slet ikke jeg savner at skyde direkte med pennen i Metroid Hunters. Der fungerer den relative styre metode glimrende.

Nej. Den fungerer men efter få minutter bliver den et helvede.

EDIT: Nu forstod jeg hvad du mente med at "skyde direkte med pennen". At skyde direkte med pennen i Hunters vil være (næsten) det samme som at skubbe skærmen rundt i MP3. Og sådan som styringen er (default) i Hunters vil svare til din ide med løfteknappen, ikke sandt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Zzap!Zzap!Skrevet 17/09-06 23:39 
Jo.
Det er kun hvis du insisterer på, at lege skyder med wiimoten at du bryder nogen illusion. Det generer jo ikke, at det at sidde og fedte rundt med en mus, har minus at gøre med at svinge et maskingevær rundt. Det er en abstraktion ikke andet.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig