X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendos Wii spil bliver regionsfrie


Svar
3of193of19Skrevet 15/09-06 00:30 
"UK, September 14, 2006 - First-party games for Wii will be region-free, according to NoA's vice president of marketing and corporate affairs, Perrin Kaplan.

Speaking to Wired News' Joel Johnson, Kaplan confirmed that, like the DS, Wii gamers will be able to play titles from different territories without restriction. Traditionally, games purchased in regions such as Japan, US and Europe have only been playable on native home consoles. The news is likely to be welcomed by import fans, eager to get their hands on games as close to initial release as possible - however, Kaplan also suggested that region-locking on third-party games would be left up to individual publishers. Currently, it's unclear how Nintendo's region-free policy will affect the playback of existing GameCube titles, which are fully compatible with the Wii."

Lækkert! Hvis nu man kan spille alle GCN spil på en PAL Wii skal jeg måske overveje min beslutning at købe en US maskine...
Så det bliver ligesom på Xbox 360 ser det ud til. Vi kan nok se frem til at f.eks. Ubisoft og Sega laver deres spil regionsfrie, mens Electronic Arts låser dem.

Link...
EchoEchoSkrevet 15/09-06 06:45 
En dejlig nyhed, som jeg virkelig hilser velkommen.
Så er der penge at spare.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 15/09-06 11:33 
Nu skal jeg vist også til at overveje om den er værd at importere.. hvad gør vi? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 11:49 
Venter til kl. 13 for at høre hvornår Wii udkommer i Europa :)

Der er desværre mange rygter om, at den først kommer herhjemme i 2007 ... selvom Nintendo gang på gang har sagt "Wii = 2006" :/

Omkring en times tid tilbage =)
JAAJAASkrevet 15/09-06 12:44 
Der går kraftige rygter om en 1. december udgivelse i EU. Det ville grundet tidsforskellen betyde nærmest samtidigt med Japan.

Men (som jeg skrev i min tråd om præcis det samme, som i bare valgte at overse, huf), det er virkeligt gode nyheder, hvis regionsfri Wii holder.
3of193of19Skrevet 15/09-06 13:20 
Sumez>
Nu skal jeg vist også til at overveje om den er værd at importere.. hvad gør vi? :)

Nu har jeg jo kun US Cube spil, så det ender nok med jeg importerer alligevel, medmindre de kan spilles på en PAL Wii.
Det eneste man så går glip af er GBA player, men det er så mest en gimmick...
CricketCricketSkrevet 07/12-06 12:00, rettet 07/12-06 12:15 
Jeg er lidt bagud med min viden om Wii.

Holder det stik med de regionsfrie spil?

Kan jeg købe en Wii i DK og importere spil fra USA?
3of193of19Skrevet 07/12-06 13:08 
Desværre ikke alligevel. Det ser ud til at vedkommende fra Nintendo kom til at spekulere for meget eller planerne blev ændret igen.
Wii spillene er IKKE regionsfrie, Wii er IKKE regionsfrit med Gamecube spil (dog kan nogle verioner af Freeloader benyttes), Wii Points virker kun med en konsol fra samme region (Points kort købt i DK virker ikke med en US maskine).
EchoEchoSkrevet 07/12-06 14:38 
Hvorfor tager de ikke skridtet? Vi lever i et globaliseret samfund, og Sony gør det.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
NaieraNaieraSkrevet 07/12-06 14:41 
Men samtidig sagsøger Sony røven ud af bukserne på butikker der sælger asiatiske PSP'er og PS3'er til europæere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/12-06 14:42, rettet 07/12-06 14:42 
...Sony får også lukket butikker for at sende deres maskiner til Europa...
EDIT: Naiera kom først :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/12-06 17:24 
Echo>
Hvorfor tager de ikke skridtet? Vi lever i et globaliseret samfund, og Sony gør det.

Gør de? Er spillene til PS3 da regionsfrie? for PSP er jo ikke ligefrem et godt eksempel på, at trenden er ved at skifte. Stort set alle håndholdte er jo regionsfrie.
NaieraNaieraSkrevet 07/12-06 17:25 
Ja, spillene til PS3 er regionsfrie... Spørgsmålet er bare hvor let det er at benytte sig af featuren ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
EchoEchoSkrevet 07/12-06 17:28 
Spillene er nemme af importere, så jeg tror ikke det bliver svært. Dog synes jeg, at det er skuffende, at PS3 ikke er regionsfri med henblik på PS2 og PSX spil. De spil skal være fra samme region som maskinen for at kunne fungere :S
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
NaieraNaieraSkrevet 07/12-06 18:18 
Men når Sony har fjernet Lik Sang og Play Asia som muligheder for europæere til at få fat i japanske spil, så er det altså ikke helt så nemt som det plejede at være...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkenDarkenSkrevet 07/12-06 18:40 
3of19>
(Points kort købt i DK virker ikke med en US maskine).

Dvs at med mindre de udgiver us snes spil til eu så er der nul (eller tæt på.. man skal i hvertfald gøre sig umage) chance for at kunne lægge sin snes på køl =(
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 07/12-06 18:58 
Man skal nok ikke regne med, at JP- og US-only spil til de gamle konsoller kommer herhjemme. VC-spillene vil nemlig kører i 50Hz som da de i sin tid kom, modsat spillene i resten af verden. Her kører de nemlig stadig 60Hz.

Så fik får desværre borders i en del af spillene her i EU :(
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig