X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste 360 arcade-stick?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/09-06 01:17 
Min bror kommer hjem fra Japan d. 19. Inden da skulle jeg gerne have instrueret ham i at købe mig det bedst mulige arcadestick til xbox 360. Er det DoA sticket fra Hori han skal gå efter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
119 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/09-06 01:17 
Min bror kommer hjem fra Japan d. 19. Inden da skulle jeg gerne have instrueret ham i at købe mig det bedst mulige arcadestick til xbox 360. Er det DoA sticket fra Hori han skal gå efter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 12/09-06 02:35 
Jeg tror ikke rigtig der er nogle andre. Medmindre du kan få nogen til at skrue en adapter sammen for dig.
WehnerWehnerSkrevet 12/09-06 08:35 
Mig bekendt er det også det eneste. Hvor mange kan han bære :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 12/09-06 10:11 
Kan man da ikke tilslutte et X-Arcade? Det er ihvertfald rigtig godt.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 12/09-06 10:12 
Nej desværre. Alt 360-hardware skal indeholde en chip fra Microsoft. Du kan læse mere på X-Arcades websted.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 12/09-06 11:27 
Doh!
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 12/09-06 23:06, rettet 12/09-06 23:06 
Det har dog ikke forhindret nogle snedige mennesker i selv at lave en adapter ved at slagte et officielt 360 pad :D

Link...
Bede-xBede-xSkrevet 12/09-06 23:19 
Hvor ville jeg blive glad, for at kunne spille Street Fighter, Fatal Fury og Killer Instinct(kom nu, Rare)over Live, med et japansk Saturn pad. De skal bare lige sørge for, at der laves en indgang til headsettet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 25/11-06 12:15, rettet 25/11-06 12:19 
Mad Catz kommer åbenbart på gaden med deres egen misforståede tolkning af hvad et arcadestick er:

edit: det var Mad Catz, og ikke MS der har gjort i nælderne.
http://www.madcatz.com/Default.asp?Page=247

Arrrrgh
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 25/11-06 12:19, rettet 25/11-06 12:21 
Vi bliver da nødt til at have et billede af skønheden i tråden:

Bedste 360 arcade-stick?

Jeg er lige blevet en tand gladere for mit DoA 4-stick...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 25/11-06 12:32 
Hvor meget måtte du slippe for dit DoA stick og kan det bruges på PC'en via ledning?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 25/11-06 12:37, rettet 25/11-06 12:53 
£70 da jeg var i London. Jeg har ikke haft det i en PC, men det er ikke trådløst, så det forbindes via USB.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 03/08-07 07:08 
Så nu kommer Virtua Fighter 5 snart til xbox 360, så må der også komme nogle lækre arcadesticks, nogen der har et overblik?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 03/08-07 09:32, rettet 03/08-07 09:33 
Wehner>
Vi bliver da nødt til at have et billede af skønheden i tråden:

Jeg synes godt nok det ser lidt fesen ud da jeg så det for noget tid siden.

Ærgeligt at man ikke kan tilslutte sit X-Arcadestick til 360'eren det ville have været det ypperste.

70GBP..!?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/08-07 09:54 
Jeg kan ikke rigtig se hvorfor I har så meget imod den viste stick? Ja, sandt nok, den er måske ikke egnet til at spille... f.eks. KoF. Men det er heller ikke det den er lavet til. Den er jo en slags moderne udgave af de gamle controllers til f.eks. Atari 2600. Jeg må ærlig indrømme at jeg vil til en hver tid foretrække den fremfor f.eks. en X-Arcade, hvis jeg skal spille f.eks. Frogger.
dRxLdRxLSkrevet 03/08-07 10:07 
Det viser bare din alder Christian ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/08-07 10:25 
neros>
Wehner>
Vi bliver da nødt til at have et billede af skønheden i tråden:

Jeg synes godt nok det ser lidt fesen ud da jeg så det for noget tid siden.

Ærgeligt at man ikke kan tilslutte sit X-Arcadestick til 360'eren det ville have været det ypperste.

70GBP..!?

Det lyder som om, jeg lige skal klarificere:

"Skønheden" er sarkastisk ment.

Den controller jeg betalte £70 for er denne her:

Bedste 360 arcade-stick?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 03/08-07 11:21 
Længe leve sarkasme det er så dejligt når man misforstår den, men nu er jeg med. Synes nu stadig X-Arcadestikket er federe ;D!
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 03/08-07 11:40 
Hvor spændende jeres æstetiske diskution end måtte være, så er det endnu ikke lykkedes nogen at komme i nærheden af at svare på det spørgsmål jeg genoplivede tråden med. Kom nu ind i kampen ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 03/08-07 11:44 
Det er godt nok ved at være belastende, at der ikke er flere arcadesticks til X360. DOA-sticket er småpebret og svært at få fat på, og det andet stick ser ikke særlig behageligt ud. Det virker som om, MS vil undgå, at nogle spillere har fordele i visse af XBLA-spillene. X-Arcade har jo stadig heller ikke lavet et stick, der er kompatibelt med X360.

D-paddet på det officielle joypad er virkelig så elendigt, at jeg snart overvejer at købe et par (gode) uoriginale pads.
jaesjaesSkrevet 03/08-07 11:47, rettet 03/08-07 11:50 
Selvom det ikke var intenderet, så var mit indlæg - som jeg skrev samtidig med dit nyeste - alligevel delvis et svar :D

For nej, der er vist ikke noget nyt lige på trapperne.

EDIT: Damn, jeg vidste bare jeg tog en chance da jeg skrev ovenstående, for der er faktisk noget på vej - det kunne du i øvrigt selv hurtigt have googlet ;)

http://www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_id=802191

Yay, prisen ser god ud...
dRxLdRxLSkrevet 03/08-07 11:50 
Måske skulle jeg have spurgt på en anden måde.

Hvordan får jeg billigst muligt fat i 2 af de her:
http://www.ebgames.com/product.asp?product_id=802191

?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/08-07 11:51 
jaes>
D-paddet på det officielle joypad er virkelig så elendigt, at jeg snart overvejer at købe et par (gode) uoriginale pads.

Jeg købte en af de nye sorte Elite-controllers i USA. Dens kryds er meget bedre end på alle de hvide, jeg har prøvet, hvilket vil sige at alle fire retninger virker uden ekstra hårdt tryk. Dog en start.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/08-07 12:08 
jaes>
EDIT: Damn, jeg vidste bare jeg tog en chance da jeg skrev ovenstående, for der er faktisk noget på vej - det kunne du i øvrigt selv hurtigt have googlet ;)

http://www.gamestop.com/product.asp?cookie%5Ftest=1&product_id=802191

Ikke dårligt. Mon ikke de kommer til Europa også i løbet af efteråret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 03/08-07 12:27, rettet 03/08-07 12:29 
Sikkert, om det så kommer til DK er spørgsmålet, men Europa er vel normalt bedre at bestille fra end USA for os. Men jeg har da tænkt mig at forhøre mig (læs: tigge uden værdighed) i den lokale EB.

Mht. D-paddet, så synes jeg det er de diagonale tryk, der giver de største problemer.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/09-09 13:42 
Har lige købt det her, det skal nok blive sjovt :=D

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 02/10-09 17:12 
Hvad er din foreløbige vurdering af sticket?
Er det pengene værd? Her tænker jeg i forhold til det noget billigere hvide Hori.

Jeg overvejer ét af disse sticks. Det ene har Sanwa dele, det andet ikke. Til gengæld er prisen næsten det halve.
Hvad er jeres erfaringer?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 02/10-09 18:51, rettet 02/10-09 18:54 
Køber du SE-udgaven 'skal' du putte enten Sanwa eller Seimitsu-dele i; hvad man foretrækker kommer dels an på præferencer og hvilke genrer man spiller. Delene sticket kommer med er lige til skraldespanden, hvis man nogensinde har prøvet noget af det rigtige.

Jeg foretrækker selv Sanwa JLF (med octo-gate) til fightere og Seimitsu LS-32-01 til shmups. Begge typer sticks passer uden modificeringer i SFIV SE-sticket. Nogle foretrækker et modificeret SE-stick over TE-sticket da størrelsen er noget mere medgørlig ved transport.

EDIT: Argh, jeg må lære at læse. SE-sticket var ikke engang med i overvejelserne ;)

Hori-sticket ville jeg personligt holde mig langt fra (kan det overhovedet købes længere?). Standarddelene er noget bras og det er besværligt at modde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/10-09 19:31 
Er der virkelig ikke noget stick i verdenen som holder uden man selv skal fikse det?
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 02/10-09 20:26 
Ja, masser. Alle Horis stick kan du bruge umodificeret. Det hele drejer sig om tilvænning og har du ikke ligefrem dyrket at spille med Sanwa eller Seimitsu-dele, så vil du blive rigtig glad for et Hori-stick. Jeg er rigtig glad for mit Hori EX2 og jeg har Sanwa-sticks til alle andre konsoller stort set.
Det er måske vigtigt at huske på, at det ikke nødvendigvis er de dygtigste spillere der har de sejeste sticks underligt nok :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HankyHankySkrevet 02/10-09 20:35 
+1 herfra.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 02/10-09 20:55 
Nå ok så er jeg mere rolig igen. Jeg er nok bare lidt den dovne type der ikke gider at bikse med den slags.

Vil bare have noget der virker, og som man kan være bekendt at vise frem ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/10-09 17:51 
Juggernaut>
Hvad er din foreløbige vurdering af sticket?
Er det pengene værd? Her tænker jeg i forhold til det noget billigere hvide Hori.

Jeg overvejer ét af disse sticks. Det ene har Sanwa dele, det andet ikke. Til gengæld er prisen næsten det halve.
Hvad er jeres erfaringer?

Det kan kun anbefales her fra. dejligt stort og tungt, med Sanwa :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 09/12-09 15:07 
Efter nogen søgen på nettet, er jeg kommet frem til disse nedenstående arcade sticks, men jeg har brug for lidt råd her. Der skal investeres, men jeg kan ikke helt beslutte mig til hvilket. Priserne er noget forskellige, men egentlig ikke en afgørende faktor. Kvaliteten er derimod.

De 3 kandidater er:

HRAP EX:
http://www.hori.jp/us/products/xbox360/xbox360_realarcade_proex/index.html
Set til 850,- alt inkl.

HRAP EX SE:
http://www.hori.jp/us/products/xbox360/xbox360_rap_ex_se/index.html
Set til 900,- plus evt told.

Madcatz SFIV Tournament Edition:
http://gear.ign.com/articles/947/947933p1.html
Set til omkring 1100,- alt inkl.

Hvad ville I vælge og hvorfor?

Og hvordan er det lige med toldreglerne? Såfremt pakken bliver snuppet i lufthavnen, hvad skal jeg så regne med at skulle betale for en vare?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 09/12-09 15:25 
Jeg har kun været glad for mit Madcatz SFIV Tournament Edition! Jeg har dog ikke prøvet de andre, men klart en anbefaling herfra.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 09/12-09 15:33 
Godt man kan få det uden SFIV logo'et nu!
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 09/12-09 16:18, rettet 09/12-09 16:18 
Hvor kan man det? Jeg har kun set disse sticks med den ubehagelige SF-farvelade.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 09/12-09 16:41, rettet 09/12-09 16:58 
Hori har 2 nye serier på vej: V? SA og V? (V3 for ps3 og VX for xbox 360)

http://www.horistore.com/shop/left_search.php?category=2

V3 minder efter sigende meget om det legendariske namco stick til psx mens V3 SA giver mig mindelser om Madcatz TE stikket.

Her er en amazon.jp visning af det nye VX stick:
http://www.amazon.co.jp/%E3%83%9B%E3%83%AA-%E3%83%95%E3%82%A1%E3%82%A4%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%B3%E3%82%B0%E3%82%B9%E3%83%86%E3%82%A3%E3%83%83%E3%82%AFVX/dp/B002L3SXLW

Mest mulig info om de nye hori pinde vil du få ved at læse denne SRK tråd: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=207601

Edit: her er lidt mere om "ikke SA" modellen af V3 serien (har pakket det ind i google.translate for dig): http://tinyurl.com/horiftw

SA modellen skulle efter sigende komme med ene Sanwa dele, det er nok den der vil være mest interessant for dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 09/12-09 17:22 
Mange tak for info. Jeg har allerede læst en smule omkring den nye serie fra Hori. Indtil videre holder jeg mig til den gamle serie. Jeg kan ikke helt gennemskue om der skulle være noget ekstra i godteposen ved at købe fra det nye kuld.
Ved du iøvrigt noget omkring tolden og hvad man skal forvente at skulle betale for import af et stick?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 09/12-09 18:41 
Juggernaut>
Hvor kan man det? Jeg har kun set disse sticks med den ubehagelige SF-farvelade.

Nej du har ret det overså jeg lige. Nåh ja så ville jeg vælge et Hori istedet ;-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 09/12-09 19:03 
Brian, hvis jeg var dig, ville jeg vente med at købe arcadestick, til vi rammer det nye år og juleræset er forbi.

Det danske toldvæsen er 300% mere aktivt i disse tider, og alle gode gange jeg har importeret i december måned, er det blevet nupset.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JuggernautJuggernautSkrevet 09/12-09 19:19, rettet 09/12-09 19:25 
Jeg var faktisk af den modsatte overbevisning. At der tværtimod var overflod af pakker og at de derfor nemmere ville slippe igennem tolden :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HankyHankySkrevet 09/12-09 19:24 
Nixen :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 09/12-09 19:33 
Jeg har ingen anelse om fortoldning af arcadestick. Har altid købt indenfor EU.

En anden mulighed som jeg synes du seriøst skal overveje er at smide et Cthulhu PCB og et madcatz PCB i det Dreamcast Agetech stick jeg så du var ved at modde med Sanwa dele.

Cthulhu er et multisystems PCB som du kan læse mere om her:
http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=162026

IMP er så et andet spændende PCB som giver dig mulighed for at kombinere 2 USB stick til én udgang og lade en knapkombination på kontrolleren bestemme hvilken af de to der er aktivere. Kombinationen af Chtulhu og IMP hedder ChImp.
Nu kan jeg ikke huske hvor glad du er for at lodde, men hvis du køber delene, vil jeg gerne sætte dem i for dig. I alle tilfælde bliver det billigere (og sjovere) end at købe et helt nyt stick.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 09/12-09 20:06 
Hanky>
Nixen :)

Hov hov jeg har da fået 2 spil fra USA uden told her i december måned. Men det er selvfølgelig lidt at gamble.. :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 09/12-09 21:25, rettet 09/12-09 21:28 
Juggernaut>
Hvad ville I vælge og hvorfor?

Hvad skal du spille? Jeg foretrækker Seimitsu LS-32-01 (som sidder i HRAP EX'en) til shmups og Sanwa JLF med oktagonal gate (som sidder i TE'en, dog uden octo gate) til fightere. Det er forskelligt hvad man foretrækker, men HRAP EX'en eller TE'en går du helt sikkert ikke galt i byen med.

Jeg skullle dog have et af hvert, og helst et af hvert til begge konsoller ;) Jeg har dog også tilsvarende så snart jeg bliver færdig med mit 360 stick :p

Noget andet jeg igen vil slå på trommer på, som de fleste helt sikkert ville være tilfredse med: Køb et SFIV SE og bestil nogle dele (Sanwa og/eller Seimitsu) fra Akihabarashop.jp. Det er overhovedet ikke svært at modificere sådan et stick, og så kan man selv vælge præcis hvilket stick og hvilke knapper man vil have.

Hvad angår moms og told kommer du af med 155,- i 'servicegebyr' og 25% moms af varens pris, inkl. forsendelse. Du når ikke op på toldgrænsen, men det ville heller ikke være så stor en del af dummebøden alligevel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 10/12-09 11:24 
Jeg skal primært bruge sticket til fightere.

HRAP EX er vist kun udstyret med Horis egne pushbuttons, hvoraf HRAP SE er Seimitsu hele vejen igennem. Vælger jeg førstnævnte, skal der altså købes lidt ekstra udover.

Når man læser lidt rundt omkring på nettet, virker det som om at Madcatz sticksene allerede skulle lide af problemer. Jeg har ikke fundet noget omkring Hori (endnu).

Jeg hælder pt. mest til HRAP SE, men tolden bliver en øv'er herfra. Bare super ærgeligt at det ikke kan købes indenfor EU.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 10/12-09 13:44, rettet 10/12-09 13:45 
Stod jeg i din situation ville jeg bare købe et TE så. Jeg ville også tilføje en octogate, men det er jo bare et spørgsmål om smag. Jeg prøvede kort TE'et til J-Popcon, og det er et virkeligt fedt stick. Især fordi ejeren havde smidt en octogate i ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/12-09 13:51, rettet 10/12-09 13:55 
Det må have været en klog, charmerende og sympatisk ejer :-p

Edit: Har det i øvrigt fra "pålidelig kilde" at selvsamme ejer har købt ind til at forbedre JLF'en i det TE med den procedure der gennemgåes i følgende film:

Sanwa JLF Ultimate Mod
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JuggernautJuggernautSkrevet 10/12-09 14:06 
Måske lidt n00bish, men hvad gør den octogate?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
119 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig