X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste 360 arcade-stick?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 12/09-06 01:17 
Min bror kommer hjem fra Japan d. 19. Inden da skulle jeg gerne have instrueret ham i at købe mig det bedst mulige arcadestick til xbox 360. Er det DoA sticket fra Hori han skal gå efter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
119 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SumezSumezSkrevet 01/06-12 00:50, rettet 01/06-12 08:14 
Ja, man kan bare skrue kuglen af og et bat på i stedet, de koster ikke meget. Det er i hvert fald ingen grund til ikke at benytte Seimitsu eller Sanwa. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/06-12 06:55 
Sanwa og Seimitsu laver bat sticks også ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 01/06-12 12:10 
Det skal bruges blandet til eksempelvis XBLA-spil osv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 01/06-12 12:24 
Sanwa's JLF er et godt allround-stick man aldrig går galt i byen med, men spiller du f.eks. 2D shooters, tror jeg de fleste herinde kan skrive under på at Seimitsu laver nogle virkelig "tight" sticks med kort aktiveringsradius og ikke-eksisterende fejlmargin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/06-12 14:22 
For at klarificere så vil jeg ikke til at samle et fra bunden, men søger et godt et, der stort set kan bruges fra æsken.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 01/06-12 16:06 
Så er der vist ingen vej uden om Madcatz' tournament edition stick.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/06-12 16:50 
Så vidt jeg husker er gevindet i Hori stikket kompatibelt med kugler og bats fra sanwa og seimitsu. Så den del kan du opnå uden at investere i et helt nyt arcadestick.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 01/06-12 17:10 
Det skal lige overvejes!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JuggernautJuggernautSkrevet 29/06-12 13:53 
Er der kommet noget spændende til 360, hvis man specifikt går efter sticks til shmups?
Til SSKT nogle gange tilbage, var der én der havde sådan et custommade stick med. Det var så lækkert til shmups. Kan det mon erhverves nogle steder?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 29/06-12 14:02 
Hvilket stick tænker du på?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 29/06-12 14:11 
Sumez>
Hvilket stick tænker du på?

Nederst i ventre hjørne.

Custom stick
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 29/06-12 14:16 
Kunne godt ligne noget MeisterDwarf laver:
Han har kun skrevet i tråde om arcadestik herinde så kig på hans profil: http://www.playright.dk/forum/profil/meisterdwarf
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-12 14:17, rettet 29/06-12 14:18 
Hvis jeg ikke husker helt i skoven, er det et stick som Alf81 fik lavet hos ham MeisterDwarf-gutten.

EDIT: Toooooo slow :D

Såd'n et her.
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 29/06-12 14:23 
Men han har ikke været aktiv herinde siden ´10. Mon han stadig svarer på PM efter 2½ år?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-12 14:30 
Hans mail-adresse er vist bare noget hotmail-halløj med "meisterdwarf" foran :)
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 29/06-12 14:45 
Ahh jeg prøver lige. Tak.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 07/07-12 20:12 
Kan varmt anbefales. Jeg er stadig enormt glad for det stick Meisterdwarf lavede til mig, som virker med både Xbox, PS3 og PC.
JuggernautJuggernautSkrevet 07/07-12 21:02, rettet 07/07-12 21:10 
Jeg har intet hørt fra ham, så det er nok en nitte.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/08-12 04:51 
Nok er tråden smågammel og delvist inaktiv, men jeg vil nu alligevel lige smide mine to cents (som tilmed bliver mit første forum-indlæg her på Play:Right)

Hvis du ikke vil begrænse dig udelukkende til Xbox, kan jeg varmt anbefale et Qanba Q4RAF, som er kompatibelt med både PC, PS3 og Xbox360.
Hardwaren (knapper + joystick) er Sanwa (henholdsvis JLF stick og OBSF-30 knapper), med undtagelse af den lille hævede startknap, som blot er en billig pushbutton - Men hvor ofte masher man lige sin Start knap? ;)

Qanba'en kan dog være svær at finde i denne del af Europa, men min ihærdige søgen førte mig til en variant der blot har fået et Bigben logo på yderpakning + plexiplade.

Oprindeligt ville jeg have gået efter et TE stick, men alle sælgere jeg fandt - uanset om der var tale om nyt eller brugt - mente åbenbart at det var det rene guld de sad på, og at det derfor var i orden at sætte prisen 1½-2 gange højere end oprindelig nypris... Det var nu alligevel lidt for meget for min pengepung, når jeg for knap 1100 kroner, kunne købe et cross-platform joystick med samme Sanwa hardware som et MadCatz TE.

Havde også overvejet at kontakte Meisterdwarf, men ligesom Juggernaut, kunne jeg se at han ikke havde været aktiv i omkring 2 år :P


- Nu har jeg så fået lidt mere blod på tanden, og overvejer at skrue mit eget stick sammen. Det bliver dog kun til PS3/PC, da jeg ikke går med vilde ønsker om at skulle fin-lodde en opsprættet 360 controller.
Med en encoder til PS3/PC, kan jeg nøjes med at skulle skrue i et par klemmer på et færdiglavet PCB. :D
En af de eneste ting der umiddelbart holder mig tilbage er, at jeg simpelthen ikke kan blive enig med mig selv, hvorvidt jeg vil holde mig til ren Sanwa hardware, eller om jeg tør vove mig ud i at købe Seimitsu... Eller evt. blande de to :P

Jeg beklager meget, at Redcoon tilsyneladende ikke er i stand til at stave til "Arcade"
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
119 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig