X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Genesis Nomad?


Svar Sortering
ElgenElgenSkrevet 09/09-06 17:16 
Er lige kommet hjem fra Bellahøj Kræmmermarked, og der ligger en Sega Genesis Nomad inkl. 9 spil. som gutten vil ha' 500kr for. Prisen er vist ikke til forhandling, da han ved hvad han snakker om }:-)
Er det billigt eller dyrt?
Den er komplet, men mangler strømadapter.
Er ret sikker på at sandsynligheden for at den bliver solgt ikke er særlig stor, da det er en forholdsvis dyr pris for noget der ikke er velkendt/mainstream i DK; så bliver sikkert kun solgt, hvis en samler kommer forbi.
PS: Hvis nogen skulle komme mig i forkøbet og købe den (der er med garanti kun een på hele markedet), så skriv det lige i tråden her; der er ingen hard feelings, gidder bare ikke at gå forgæves derover efter den }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 09/09-06 17:20 
Det er pengene værd. Den kan snildt koste det dobbelte på eBay. Selvom det dog er sagt, uden jeg har fulgt med i priserne på det sidste...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/09-06 17:48 
Jeg skal da gerne overtage den for den samme pris, hvis du synes det er et dårligt køb :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
scavengerscavengerSkrevet 09/09-06 20:07 
Ja også mig! Er det ikke bare typisk, lige præcis den weekend hvor jeg ikke kan komme på kræmmermarked er gevinsten der :-(((
Nemo me impune lacessit
ElgenElgenSkrevet 10/09-06 20:12 
Nå, jeg kunne ikke modstå fristelsen, og måtte tilbage søndag; heldigvis var den ikke solgt endnu }:-)
Tror jeg beholder den foreløbig, den er faktisk ret fed.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 10/09-06 20:20 
Hvis bare man kunne nå at blinke før batterierne er brugt op :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 11/09-06 13:53, rettet 11/09-06 13:58 
Har fået leget lidt med Nomad'en, og jeg troede egentlig at det krævede en form for regionsmod for at kunne spille MegaDrive spil, men den 'æder' tilsyneladende lige godt MegaDrive spil som Genesis; er det normalt?

- eller er det kun hvis man begynder at lege med AV-out udgangen at det der med regionerne har en betydning?

Der fulgte iøvrigt et lidt mærkeligt cart med: Der er en Sonic and Knuckles label på, men for oven er der en cart-slot. Det virker tilsyneladende ikke uden at der sidder noget i den øvre slot; nogen der har et bud på hvad det er?
EDIT: Glem det sidste spørgsmål, havde glemt at Google var min ven }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 11/09-06 14:02 
Så vidt jeg ved kan man spille alle regioner på Nomad'en jap, ntsc, pal.
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 11/09-06 14:03 
Man skal iøvrigt være opmærksom på, at det ikke er alle spil der ser lige godt ud på en Nomad, visse titler forekommer svært udtværede, hvor et eksempel kan være ulæselig tekst, eller såkaldte farveblødninger. Men der skulle tilsvarende være en liste over titler, der "ikke virker" og titler der "virker", også ude på det store internet. Orker ikke lige selv... :P
Alf81Alf81Skrevet 11/09-06 14:10, rettet 11/09-06 14:12 
Det var så min post, skrevet fra T.L.O's computer :D Ikke nogen konspirationer om dobbeltprofiler her, tak :D
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 11/09-06 14:52 
Elgen>
Har fået leget lidt med Nomad'en, og jeg troede egentlig at det krævede en form for regionsmod for at kunne spille MegaDrive spil, men den 'æder' tilsyneladende lige godt MegaDrive spil som Genesis; er det normalt?

Det er kun de senere MD/Genesis spil der er chiplåste. Mange er således helt regionsfri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 11/09-06 15:26, rettet 11/09-06 16:01 
Alf81>Ikke nogen konspirationer om dobbeltprofiler her, tak :D

Ban, ban, ban, ban!

Tænk ikke på det moderatorer, jeg har allerede IP-bannet både T.L.O. og Alf81's ip-adresser (og deres familiers IP adresser) fra serverens netværkskort.

Så bliver der ikke flere problemer med dem!

I kan takke mig senere =)

/med løg på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 12/09-06 11:04, rettet 12/09-06 12:48 
At jeg blev afsløret, måtte jo' ske på et eller andet tidspunkt. Desværre er der ikke bare tale om dobbeltprofiler, men også multi personlighedsspaltning. En psykisk ustabil ornitolog og en formået fætter til William Shatner, er bare en brøkdel af de egoer der hver dag kæmper om pladsen i mit sind. :P
Ting om dét og pis.
Per SPer SSkrevet 12/09-06 18:51 
Venligst hold Jer til emnet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ElgenElgenSkrevet 26/09-06 01:52 
dRxL>
Hvis bare man kunne nå at blinke før batterierne er brugt op :-p

Nå, nu er jeg så ved at blive træt af at købe batterier.
Har fundet ud af at den skal have 9V 850mA i adapter-stikket (Google), men er det positiv-center eller negativ-center; det har jeg ikke kunne finde ud af nogen steder.
Er der ikke nogen der kunne måle på deres adapter eller se om det står et sted på den?
Regner med at købe en universalting med mange stik, pol-vender og mange voltværdier; det kan næsten ikke undværes hvis man køber mange gamle konsoller };-)
Ville nødig 'riste' den }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-06 06:43 
Så vidt jeg har forstået, bruger den nøjagtigt den samme PSU som Genesis 2'en, og man skulle derfor uden problemer kunne bruge en MegaDrive 2 PSU som alternativ. Er der nogen, som kan af- eller bekræfte det?
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 26/09-06 09:05 
Jepper, det har jeg Googlet mig til, men sådan een har jeg heller ikke, så igen:
Er der nogen der ved om det er center-positiv eller center-negativ, eller evt. kan måle på deres egen }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-06 10:34 
Center-positiv, skulle jeg mene :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 26/09-06 17:15 
Jep, strømforsyningen til MDII er center-positiv (hvilket iøvrigt er lige modsat strømf. til MD1, for at gøre forvirringen total). :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ElgenElgenSkrevet 17/11-06 09:49, rettet 17/11-06 09:53 
Tager lige en gammel tråd op igen...

Elgen>
...jeg troede egentlig at det krævede en form for regionsmod for at kunne spille MegaDrive spil, men den 'æder' tilsyneladende lige godt MegaDrive spil som Genesis; er det normalt...

Bugger, har lige fundet ud af at et af mine yndlings-Megadrive-spil: Alladin ER regionslåst og således ikke vil spille i Nomaden.
Jeg kan huske jeg engang har set en hjemmeside der beskrev en regionsmod; har googlet en del nu, men kan ikke genfinde den, nogen der kan hjælpe?
- Og, er der nogen der har erfaringer med at regionsmodde en Nomad, faldgruber osv.; ala: 'man skal passe på ... for ellers ...' eller 'hvis du skruer denne uskyldigt udseende skrue ud, falder skærmen af' osv.
- Husker med gru tilbage på den gang jeg installerede en AfterBurner i min GBA (første-udgaven) og endte med et screen-overlay der var møg-ridset og masser af støv mellem skærm og overlay (og jeg regner ellers mig selv som rimeligt ferm til den slags) }:-(

EDIT: Har lige set at PerS's Nomad er regions-moddet; hvor fandt du en guide?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-06 12:31 
:)

Måske her?
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 17/11-06 12:48 
Supercool, så skal der loddes i weekenden...
Go Go Gadget Soldering Iron!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Per SPer SSkrevet 17/11-06 19:26 
Jeg holder mig helt fra at modde noget som helst. Min Nomad er købt og fikset hos Raven Games i UK.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/02-07 00:21, rettet 22/02-07 00:22 
Elgen>
dRxL>
Hvis bare man kunne nå at blinke før batterierne er brugt op :-p

Nå, nu er jeg så ved at blive træt af at købe batterier.
Har fundet ud af at den skal have 9V 850mA i adapter-stikket (Google), men er det positiv-center eller negativ-center; det har jeg ikke kunne finde ud af nogen steder.
Er der ikke nogen der kunne måle på deres adapter eller se om det står et sted på den?
Regner med at købe en universalting med mange stik, pol-vender og mange voltværdier; det kan næsten ikke undværes hvis man køber mange gamle konsoller };-)
Ville nødig 'riste' den }:-)

Nu bruger jeg så kun min til Nomad, og så behøves der ikke andet end en standard universal strømforsyning fra fx Kvickly. Hvis jeg var dig ville jeg så sætte den på 9V og sørge for at den bliver dér med noget tape - da en elastik ikke er optimal til formålet - hvis den medbringes til P:R-træf (har medbragt Nomad flere gange, uden at den er blevet ristet :)).

Som hardwarepurist nøjes man naturligvis med en region-adapter til spillene ;)

Det er lige præcis denne her Universal-forsyning jeg engang købte i Kvickly, 9825LV:

http://www.databest.fi/hq9wacdc.htm]Sega Genesis Nomad? [/LINK]" target="">Sega Genesis Nomad?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/02-07 00:27 
Til Nomad skal i øvrigt bruges stik nr 3 fra venstre...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/02-07 00:31 
Elgen>
Jepper, det har jeg Googlet mig til, men sådan een har jeg heller ikke, så igen:
Er der nogen der ved om det er center-positiv eller center-negativ, eller evt. kan måle på deres egen }:-)

center-negativ, btw (står min egen på).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ElgenElgenSkrevet 22/02-07 00:39 
Takker må straks den dag i morgen en tur i Kvickly };-)

(-og nej, jeg har stadig ikke har tid til at regionsmodde endnu (har haft mega-travl, og så er der også gået lidt ZeldaTP i den };-)), så stadig ingen håndholdt Alladin til mig, endnu };-( )
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/02-07 00:44, rettet 22/02-07 00:46 
Eh, hov, testede lige med center-negativ, men den tændte ikke :/ Ubegribeligt hvorfor jeg har ændret stikket fra center-positiv, som det jo skal være (min Nomad virker igen, og nu går det egentlig virkelig op for mig, hvor meget jeg sætter pris på den :D).

Tror ikke Kvickly stadig har samme model som min, men så har de vel en anden.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig