X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Auktioner i "handel"


Svar
UriurUriurSkrevet 06/09-06 18:30 
Jeg vil godt starte en lille fredelig diskussion om hvorvidt det er hensigtsmæssigt for handlen på dette forum at der jævnligt kommer en kæmpe dynge af titler frem som der stortset aldrig er nogen der byder på. Der er enkelte brugere der for 117. gang har valgt "Annonce genaktiveret", og det er naturligvis i orden at folk gerne vil sælge deres vare, men når konsekvensen er at det flytter min annonce til side 4 (Jeg sælger en Dreamcast) som der rent faktisk er gang i, så kan det godt irretere mig lidt at jeg skal vige til fordel for nogle annoncer der mildt sagt er uinteressante.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/09-06 18:41 
Alle annoncer er vel interessante for den rette køber ;)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 06/09-06 20:45, rettet 06/09-06 20:47 
I starten undrede jeg mig lidt over de annoncer, der bliver gentaget gang på gang uden nogen form for ændring.
Hvis der er tale om at man sætter annoncen i 2-3 gange uændret er det cool, det kunne jo være den rette køber ikke lige så den første gang. Eller hvis man f.eks. sætter prisen ned ved genopslag eller ændrer på sammensætningen af en spilpakke.
Mig irriterer det dog ikke, jeg synes det er forholdsvis let at styre udenom de annoncer, som man ikke har interesse i. Jeg tror ikke du får en ringere pris for dine ting her på P:R, blot fordi din annonce ikke er på den første side. Mit indtryk af brugerne herinde er, at de en del mere rutinerede i at finde de spændende ting, i.f.t. f.eks. en gennemsnitlig QXL-bruger, hvor top-auktioner tit hiver helt vilde priser hjem p.g.a. den ekstra synlighed :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
UriurUriurSkrevet 06/09-06 22:21 
Jeg vil give dig ret i at konsekvensen nok er begrænset her på Playright, men at der er konsekvenser er jeg ikke i tvivl om. Det er klart at des længere ned et emne kommer i forummet, des mere usynligt bliver det også. Jeg siger ikke at det er et kæmpe problem for mig. Faktisk er min hensigt lidt at provokere dem der benytter muligheden for at lave disse annoncegentagelser der fylder flere sider, som for næsten alle er fuldstændigt uinteressante.
Alf81Alf81Skrevet 07/09-06 17:38 
Lige apropos, så kan det godt irritere mig, at der ikke er mulighed for at gøre opmærksom på prisnedslag, rettelser, tilføjelser osv..
Ting om dét og pis.
silverstarsilverstarSkrevet 07/09-06 17:46 
Tænk, jeg synes præcis at netop udgifterne til porto er hugget ud i sten.
Der står sort på hvidt i annoncerne at alle bud er inkl. porto, med andre ord, dit bud dækker både "varen" samt forsendelsen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 07/09-06 18:16 
Du kan ikke klandre P:R's system for at folk ikke læser hvad de reelt skriver i deres egne annoncer. Det er en fejl 40... :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
UriurUriurSkrevet 07/09-06 18:36 
Dog vil jeg godt lige pointere at det er langt det mest normale at prisen man opgiver er excl. port. Sådan er det når man handler på dba.dk, qxl.dk tjaa i alle shops på nettet generelt. Jeg har tit oprettet en annonce på Playright og modtaget bud hvortil jeg har tænkt: "det er da et godt bud, men... nå ja, jeg skal også betale lidt af det til porto". Normalt aftaler man forsendelse og porto efter en handel er fundet sted. Hvad hvis man afhenter varen? Hvad hvis der skal ekstra forsikring på pakken? Det kan man ikke opgive i sin pris fra starten af.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig