X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround Hjælp


Svar
tastasSkrevet 02/06-03 17:01 
Hej.

Jeg har lidt brug for hjælp med Surround opsætning til min DVD og Gamecube (jeg har ikke så meget styr på det).
Min DVD er en Denon-1500 og den har Dolby Digital, DTS og alt det der.
Min Reciever er en Kenwood v5030D som har Dolby Digital og DVD 6 chn Input.

Jeg har forbundet min DVD via optisk kabel og coaxial-kabel til min Reciever.

Min Gamecube har jeg trukket lyden ud fra mit RGB kabel ved at sætte et phone-kabel fra RGB kablet over i CD/DVD indgang på min Reciver.

Ved begge kan jeg kun bruge Dolby-Pro-Logic.
Ved GC'en er det ok for mig, men med min DVD undrer jeg mig over, at den kun vil kører i Dolby Pro Logic.

Skifter jeg til Dolby Digital på min Reciver, vil den kun bruge de 2 front høtalere, selvom jeg har slået Surround osv. til i min Reciever.

Det er yderst mærkeligt, og jeg er åbne for alle forslag.

Hvis nogle kender nogle sider, hvor man eventuelt også kan se hvordan tingene skal kobles sammen, ville det også blive værdsat ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 02/06-03 17:06 
GameCuben kan ikke køre andet en Pro Logic.

DVD'en SKAL selvfølgelig.

1. Har du checket setup-menuen på DVD-afspilleren? Der er nogle gange dette skal indstilles for lydudgangen.

2. Har du checket at de DVD-film du prøver med rent faktisk er DD5.1?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tastasSkrevet 02/06-03 17:08 
Yes jeg har rodet med DVD opsætning.
Noget med Dig.PCM og Dig.RAW jeg kunne vælge i mellem af indstillinger, begge skulle være testet.

Med hensyn til film, var det ikke utænkeligt. Jeg vil lige gå ind og smække Starwars i - den burde da have 5.1 ;)

Så tjekker jeg også lige begge DVD indstillings muligheder igen, ved samme lejlighed.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 02/06-03 17:13 
Undskyld jeg går lidt OT...

Jeg har hørt, at hvis man "tvinger" sin forstærker til at afspille DTS-lyd, selvom den ikke understøtter det, kan det ødelægge forstærkeren.
Det lyder mærkeligt synes jeg. Passer det?
RJKRJKSkrevet 02/06-03 17:15 
Hvordan ville du tvinge den til det? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 02/06-03 17:41 
Jeg har nogle store rockerlignende venner...

Nej, jeg ved det ikke. Måske noget med at vælge DD på forstærkeren, og DTS i spillet...
tastasSkrevet 02/06-03 18:04 
Jamen dog!

Nu virker det satme... Efter at jeg har haft smidt Starwars i DVD'en, og rodet lidt videre med det, virker det satme!

Tusind tak :D
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RJKRJKSkrevet 02/06-03 18:11 
No prob.

Og, nej, jeg kan ikke forestille mig, at der sker noget ved at vælge DTS i spillet, selvom ens forstærker ikke understøtter det.

Det er vist bare ligesom Sony Discman'en, hvor alt andet end Sony-batterier "ødelægger" systemet etc...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 02/06-03 18:51 
Hvor vi alligevel har en tråd om surround anlæg, er der nogen der har erfaring med linket subjekt?

Jeg overvejer at anskaffe mig et surroundanlæg men har ikke lyst til at give alt for meget for det (i min lille lejlighed har jeg alligevel ikke brug for det helt store). Det ser ud til at det har fået en god bedømmelse på EDB priser, men kommentarene er ikke de mest sofistikerede ("Det spiller satme højt! 5/5!!!") *rolleyes*

Genius 5.1 anlæg
jaesjaesSkrevet 02/06-03 19:12 
Nu skriver du SR-anlæg, men du har vel set, at det kun er hæjttalerne, sættet består af? Sådan ser det i hvertfald ud på prod. hjemmeside....
3of193of19Skrevet 02/06-03 19:18, rettet 02/06-03 19:21 
'doh! Ikke mærkværdigt det var så billigt! Selvfølgelig har jeg for det første brug for en decoder.
Hmmm, skal jeg så alligevel tage det der fra Creative...?

Creative anlæg MED decoder :)
jaesjaesSkrevet 02/06-03 19:45 
Sådan en fætter skulle jeg gerne modtage en af de nærmeste dage.

Jeg har selv fået det anbefalet i en newsgroup, men jeg melder da gerne tilbage med mine indtryk af det, hvis du er interesseret i det.
3of193of19Skrevet 02/06-03 20:18 
Den har vist været omtalt her på siden før (eller på det gamel dkf). Tror nok jeg selv også får fat i den. At det ikke er et særligt kraftigt anlæg bliver mine naboer nok meget glade for :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-03 20:25 
Creative anlæget kan varmt anbefales.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 02/06-03 20:26 
Det er i øvrigt lidt billigere på spilpriser.dk. Søg på `console´.
MajorPMajorPSkrevet 02/06-03 20:58 
tjaa, Creative's 5500 console er godt helt sikkert, men hvis du vil ofre lidt flere penge så får du et bedre produkt ved køb af Z-680 fra Logitech :)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OmenOmenSkrevet 03/06-03 11:18, rettet 03/06-03 11:18 
3of19 >
Jeg overvejer at anskaffe mig et surroundanlæg men har ikke lyst til at give alt for meget for det

Hvis du er villig til at smide 1999kr for et ordentligt surround system til en mindre lejlighed, og du har en Electronic World inden for en overkommelig afstand, vil jeg på det kraftigste anbefale at du køber dig et sæt Sony HD-TE1 (eller noget lignende) da det må ses som den ultimative løsning.

En kraftig sub, krystalklar lyd, understøttelse af alle formater (DPL II, DD, DTS) og med alskens ingange (optisk, coxial, USB (!!)).

De kan VARMT anbefales.
Vote Ficus!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-03 11:40 
Det Sony sæt du nævner kan jeg ikke lige finde, er du sikker på at model nummeret er rigtig?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OmenOmenSkrevet 03/06-03 12:05 
Nej, ikke helt. Jeg vender lige tilbage når jeg har det rigtigt navn (og muligvis et link) =)
Vote Ficus!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-03 12:07 
Hedder det HT-BE1?

HT-BE1 på sony's site
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
OmenOmenSkrevet 03/06-03 12:24 
Præcis det sæt, ja.
Jeg ville selv have givet linket:

http://www.techtronics.com/uk/shop/617-sony-ht-be1-home-cinema-system.html

men det du har fundet der er mindste lige så godt =)

Som sagt kan de varmt anbefales.
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 03/06-03 12:33 
jamen, det er jo Sony...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/06-03 12:36 
Det har jeg billigst kunne finde på nettet til 2400.-...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
TLTLSkrevet 03/06-03 12:49 
tas >
Jamen dog!

Nu virker det satme... Efter at jeg har haft smidt Starwars i DVD'en, og rodet lidt videre med det, virker det satme!

Tusind tak :D

Det kan være at det er fordi at dekoderen ikke skifter til DD/DTS før den får signalet. Så den bliver ved med at køre i Stereo eller Pro logic, før du afspiller noget der har DD/DTS.

Sådan fungere det med den reciever jeg har...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
olmeolmeSkrevet 03/06-03 12:59 
Azalon >
Det har jeg billigst kunne finde på nettet til 2400.-...

Har du prøvet en engelsk site? Punden er faldet meget, så måske det var en mulighed.
OmenOmenSkrevet 03/06-03 13:03 
3of19 >
jamen, det er jo Sony...

Er der noget galt med det da?

Jeg er helt sikker på at Electronic World har haft dem til 1999kr da jeg og flere af mine venner har købt dem derude, men om de stadig har dem til den pris skal jeg ikke kunne sige.
Vote Ficus!
3of193of19Skrevet 03/06-03 13:55 
Omen >
3of19 >
jamen, det er jo Sony...

Er der noget galt med det da?

Sonys non-highend prokukter har ikke det bedste ry kvalitetsmæssigt...
OmenOmenSkrevet 03/06-03 14:02 
Jeg tvivler på at kvaliteten er ringere end hvis du går ud og køber et sæt Logitech eller Creative højtalere.

Sony er generelt ikke de bedste til højtalere, men kvaliteten plejer nu ikke at fejle noget, synes jeg.
Vote Ficus!
ckruseckruseSkrevet 03/06-03 14:15 
Personligt synes jeg også Sony er alt for overvurderet, og du får slet ikke det for pengene som du egentlig burde. Creative og Logitech kan virke som plasticvarer når de er værst, men med dem får du altid et fint sæt højtalere.
MajorPMajorPSkrevet 03/06-03 15:05 
Omen--->Hør lige på de logitech højtallere først! Det er noget crap at de ikke bliver anderkendte pga. de hedder Logitech. Det er et par klasse højtallere! Hvorfor har de ellers fået stemplet THX? Det betyder at lyden er godkendt og testet, med en tommelfinger op!!
Kruse---> Kan du give dig alt mulig ret i at sony er for overvurderet! Dejligt med en som endeligt fatter det :P
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OmenOmenSkrevet 03/06-03 15:58, rettet 03/06-03 16:04 
MajorP:

Rolig nu, hvor helt præcist er det at du ser jeg skriver Logitech ikke er anerkendte (selvom jeg da tvivler på at du vil finde dem i de fleste stuer)?!

Det eneste jeg skrev tidligere var at jeg ikke tror nogen skal regne med at få bedre lyd ved at købe et sæt Logitech eller Creative højtalere, end de ville med et sæt Sony.

Desuden HAR jeg hørt Z-680 sættet (har selv siddet med et Z-640) og har 2 venner som tidligere har siddet med selvsamme sæt, men i midlertidigt har skiftet det ud med ovennævnte Sony sæt, fordi de vurderede lyden meget klarere. Men smag og behag.
Vote Ficus!
dchangdchangSkrevet 03/06-03 16:00 
Mht at købe Logitech og Creative højttalere, findes der altså osse et alternativ der er bedre; nemlig Altec Lansing.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 03/06-03 16:16 
hehe, den var sjov dchang :)
Omen---> Hmmm, når du siger du har siddet med 640 sættet er den en alverden til forskel!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 03/06-03 16:18 
Hmm hvad var der sjovt ved det? Vil du påstå at Altec Lansing er ringere end Logitech og Creative eller hvad? For så er du way off.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
MajorPMajorPSkrevet 03/06-03 16:35 
postår ikke synes bare det var et sjovt udsagn.. Synes det er irriterende at folk ikke kan anderkende Z-680... Hvis du set på hvor mange folk der er overdrevet glade for det, samt hvor mange priser den har vundet...sååeeeh
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
dchangdchangSkrevet 03/06-03 16:49, rettet 03/06-03 17:07 
Bare fordi noget spiller højt er det ikke nødvendigvis det der spiller bedst. Hvad med Altec Lansing's 641-sæt? Har du set hvor meget ros det har fået? Fx bare på det edbpriser, hvor mange faktisk sammenligner det med Z-680 og konkluderer at Altec Lansing's højttalere er bedre. Såehhhh...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 22/06-03 12:47 
Jeg har lige et newbie spørgsmål mere.
Efter at have sat mit Surround Sæt op, har jeg nogle steder følt at lyden var lidt omvendt.
Så var det jeg tænkte, at det måske skyldtes jeg havde byttet om på 2 højtaler stik (Byttet rundt på Venstre front og højre front.
Nu er 100 kr spørgsmålet så bare.. Hvordan skal de vende? På anlægget står der "sæt højre her", men er det højre for anlægget (Når anlægget ser ud i rummet), eller er det højre for mig når jeg ser på anlægget (Når jeg ser Fjernsyn).

Grunden til jeg spørger så dumt her, er at det er et ret stort bøvl for mig, at komme til at skifte lidt rundt på mine stik (Skal have tømt hele min reol - en langsomelig affære), så hvis nogle forstod hvad jeg mente, og kender svaret, ville det være dejligt ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KTCKTCSkrevet 22/06-03 14:43 
Højre for dig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig