X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trådløst internet


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 05/09-06 22:04, rettet 05/09-06 22:06 
Da ungerne skal have hver sin pc til jul og vi i forvejen har 1 pc og vigtigst en Xbox 360. Jeg skal så have koblet 3 pc´ere og en xbox 360. Vil gerne lave det trådløst, men har ikke forstand på hvad jeg skal købe?

1. Nogen der kan hjælpe med hvilken router der er bedst til mit behov?

2. Jeg har nu en internet forbindelse på 2048/512, er den god nok til 3 pc´ere og en xbox 360?

3. Skal man købe denne her?

Her
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/09-06 22:26, rettet 05/09-06 22:27 
1. Jeg har i hvert fald kun haft gode oplevelser med min Linksys WRT54G router. http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416939789&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper - priser og forhandlere finder du nemt på edbpriser.dk

2. Det kommer så sandelig an på, hvad de enkelte PC'ere+Xbox bliver brugt til. Hvis alle bare e-mailer og hygge-surfer, så er hastigheden egentlig for høj :-) Men hvis der skal downloades, hostes spil, streames online TV osv., så kan man nærmest ikke få hastighed nok. Men prøv at se om det er til at leve med, når du får netværket op at køre ... ellers skruer din leverandør glædeligt op for hastigheden mod at modtage nogle flere klejner.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
la0sla0sSkrevet 05/09-06 22:27, rettet 05/09-06 22:28 
1. Du kan sådan set nøjes med en ganske billig standard trådløs accesspoint. Denne her er fin nok og understøtter WPA sikkerhedsprotokollen: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18513

eller kan du her se de mest populære: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=71&Sort=Wanted&Soegeord=tr%E5dl%F8s

Hvis du har en router allerede er det ikke nødvendigt at sætte en trådløs router efter den, men blot et access point.

2. Den er i sig selv rigtig fin. Problemet bliver med online spil, at hvis andre bruger nettet kraftigt vil det være svært at spille uden lag (sidder pc brugerne bare og surfer burde det ikke være så slemt). Som sådan er 512kb i upload ellers ganske fint. Og til almindelig netbrug er det en upåklagelig forbindelse.

3. Ja den skal du købe.

edit: ja flottenhørmer kom lige først ;)
Hvad sker der?
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/09-06 22:36, rettet 05/09-06 22:39 
la0s>Hvis du har en router allerede er det ikke nødvendigt at sætte en trådløs router efter den, men blot et access point.

Sandt nok. Men da en trådløs router kun koster en lille smule mere end et trådløst access-point, og da man sparer en støvsamlende kasse væk, ved jeg godt hvad jeg ville vælge. :-)

Edit: (Att. Lados) Jeg kom måske først, men jeg svarede til gengæld ikke på spørgsmål 3, da jeg ikke har en 360er.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
la0sla0sSkrevet 05/09-06 22:48 
Hehe.

Du har selvfølgelig ret med at have en grim kasse i stedet for to. Tænkte bare at hvis man er lidt utryg ved at skifte den udleverede router ud og konfigurere den, er det lidt lettere. :)

Man kan selvfølgelig også kontakte sin internetudbyder, der kan man ved ekstra klejne-uddeling få en trådløs router derfra.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig