X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aliens spil


Svar
nerosnerosSkrevet 05/09-06 19:55 
Da jeg er en stor fan af filmene, (dog ikke 4'eren) og altid har samlet og været intereseret i Alien spil både retro og nogle af de mere nyere af slagsen mangler jeg stadig et par stykker.

Jeg har kikket lidt på Alien 3 spillet både til SNES og Megadrive men spillene er en del forskellige. Hvad er bedst af de to konveteringer SNES eller Megadrive? Jeg håbede jeg kunne finde svaret i vuderinger, men det var vist slet ikke anmeldt endnu..?

Måske kunne tråden også bruges til at diskutere det bedste Alien spil til dato. Hvad mener i?
Bashful Neophyte
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/09-06 20:58 
Alien 3 [SNES] reviews:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/563510.asp?q=alien%203
Average 77%

Alien 3 [Genesis] reviews:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/586019.asp?q=alien%203
Average 77.5%

= = =

Alien 3 på gamefaqs [Genesis]:
http://www.gamefaqs.com/console/genesis/review/586019.html

Alien 3 på gamefaqs [SNES]:
http://www.gamefaqs.com/console/snes/review/563510.html

= = =

En direkte sammenligning har jeg heller ikke kunnet finde. Men hvis du pløjer dig igennem alle de ovenstående reviews så har du sikkert et godt beslutningsgrundlag.

Bedste Alien spil?
Alien 3: The Gun [Arcade] :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
CoreCoreSkrevet 05/09-06 21:06, rettet 05/09-06 21:08 
neros>
Måske kunne tråden også bruges til at diskutere det bedste Alien spil til dato. Hvad mener i?

Jeg syntes endnu ikke jeg er stødt på et godt Aliens-spil endnu, men det kan selvfølgelig også bare være mig der er noget i vejen med. Alien Trilogy havde dog en god del af stemningen fra filmene, men det blev bare aldrig rigtig sjovt, og PS1-versionen som jeg spillede virkede bare lam i forhold til Doom & Dark Forces.

Men jeg håber da stadig på et godt Aliens-spil. Men jeg tror nu nok mest på 4'eren i spilform, da den umiddelbart er den af dem der kunne laves det mest varierende gameplay over, uden at tage for stor afstand til filmen. Selvom jeg i den sidste ende nok helst så at man lod filmene være film, og lavede spil baseret på universet i stedet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 05/09-06 21:07 
En af mine venner, der ikke gamer for alvor, man bare spiller en fps på sin pc i ny og næ er ret glad for de to Aliens vs. Predator-spil, hvis jeg ikke husker forkert.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 05/09-06 21:29 
AVP spillene kan også anbefales herfra. De er godt nok ikke det nyeste på markedet, så forvent ikke up-to-date grafik, men stemning og gameplay er stadig helt i top.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 05/09-06 21:38 
Det var præcis det, han sagde til mig. Desværre fås de ikke til konsol. Jeg er er ret glad både for Aliens og fps'er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/09-06 22:04 
OK, så fandt jeg en sammenligning af hhv. SNES og Genesis/MD versionerne.

Genesis versionen har efter sigende langt det bedste gameplay, mens SNES versionen har den flotteste grafik.

- - -

Alien 3 (Arena 1992) B+
6/1/2002
I thought for sure that Alien 3 would be just like the SNES version, which had superb graphics but lackluster gameplay. Fortunately, the Genesis version is everything the SNES game should have been. There's no complicated maps or tedious missions here, just explosive arcade action! The graphics and sound don't measure up to the SNES version, with cartoonish characters and the music that's more upbeat than ominous. But in terms of pure gameplay this is far superior. Each stage is a maze of rooms connected by tubes and ladders. Your job is to rescue all the prisoners and exit before time runs out. You can switch between several weapons including a machine gun, flamethrower, grenade launcher and hand grenades. Each weapon is effective in certain situations, and the action is fast and exciting. The aliens look terrific, and I love how they scream and splatter when shot. I do have a few complaints however. First, it's never clear where the so-called "exit" is located, which can be frustrating. Next, there are times when the aliens seem impossible to avoid, so you'll take some mandatory hits. While the controls are decent overall, squatting down to fire low can be problematic. But these are minor issues. All in all, the fast pace and arcade style of Alien 3 makes the game hard to put down.

Her finder du anmeldelsen [The Video Game Critic's Genesis Reviews]
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
TLTLSkrevet 06/09-06 03:06 
Hvad med Alien Breed spilene, der er da også Aliens i :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 06/09-06 07:00 
Hov! Der var sgu et alligevel. Jeg har hygget mig meget med Allien Breed: Tower Assault på Amigaen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 06/09-06 09:59 
Men man skal nok lige have i baghovedet at det ikke er officielle Alien-spil - selvom stemningen er der :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/09-06 10:27 
flottenheimer>
Bedste Alien spil?
Alien 3: The Gun [Arcade] :-)

Nøøøj, jeg har aldrig set den maskine før. Det ligner en forfinet version af...

"Space Gun"
nerosnerosSkrevet 06/09-06 10:49 
Det ser ud til at jeg skal have Alien 3 til Megadrive så. Jeg har Alien breed Tower Assult til min Amiga Cd32, og det er et fantastisk fedt spil.

Jeg har aldrig set eller prøvet Alien 3: The Gun, men har til gengæld spillet Space Gun til døde i en lokal spillehal for lang tid siden.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 06/09-06 11:31 
I min søgen efter screenshots fra Alien 3: The Gun, kom denne hjemmeside, som må siges at være præcis hvad du søger, frem:

Alien spil
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 06/09-06 12:36 
Wehner>
Desværre fås de ikke til konsol. Jeg er er ret glad både for Aliens og fps'er.

Jeg husker Alien: Resurrection som ganske godt, men det er ikke sikkert, at det er ældet med ynde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/09-06 14:01, rettet 06/09-06 14:08 
neros>
Det ser ud til at jeg skal have Alien 3 til Megadrive så...

Med så stor en forskel der åbenbart er på spillene, og da du nu er så stor en fan, skal du da have begge versioner. :-)

Fandt i øvrigt også en anden oversigt over Aliens spil:
http://avp.gamegossip.com/info/games/museum/index.php?tema=alien
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
nerosnerosSkrevet 06/09-06 15:19 
Tjah måske vi for at se, men jeg skal først have Alien vs Predator 2 til min mac. Jeg prøvede engang en demo på pc og blev skræmt for vid og sans,:-O!
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig