X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Steve Irwin dræbt


Svar
Per SPer SSkrevet 04/09-06 08:02, rettet 04/09-06 08:09 
Steve Irwin er åbenbart blevet dræbt af en fisk under optagelserne til et nyt tv-program.

Nyheden hos B.T.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 04/09-06 08:04, rettet 04/09-06 08:04 
Det var en pilrokke der stak ham (som jeg kan se de også skriver i din linkede artikel :p) Lidt ironisk at en bette fisk stikker ham ihjel, når han har rendt rundt og leget med krokodiller det meste af hans liv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 04/09-06 08:06 
Sørgeligt. Han var nu sjov at høre på, og han virkede også dygtig til det han lavede.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/09-06 08:06 
Tja.. Der er vel ikke nogen der kan blive overrasket over, at det var et dyr der i den sidste ende blev hans død.
SumezSumezSkrevet 04/09-06 08:17 
Chrono>
Sørgeligt. Han var nu sjov at høre på, og han virkede også dygtig til det han lavede.

Når "det han lavede" var at rende rundt og chikanere dyr, ved jeg ikke hvor sørgeligt det var, det var i hvert fald kun et spørgsmål om tid.
Altid sørgeligt når et menneske dør, men kan ikke sige jeg brød mig om ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 08:17, rettet 04/09-06 08:18 
Så kan de stakkels krokodiller igen slappe lidt af... stakkels dyr ;)

EDIT: Sumez var hurtigere :)
KilroyKilroySkrevet 04/09-06 09:03 
Det kommer egentlig ikke bag på mig. Når man render rundt og petter med løver, krokodiller, giftslanger af forskellige slags og hvad naturen ellers har kreeret af farlige skabninger, ja, så beder man vel næsten om en enkeltbillet til evigheden?
Kilroy Was Here
ElgenElgenSkrevet 04/09-06 09:36 
Naiera>
Det var en pilrokke der stak ham (som jeg kan se de også skriver i din linkede artikel :p) Lidt ironisk at en bette fisk stikker ham ihjel, når han har rendt rundt og leget med krokodiller det meste af hans liv.

Ja, man kommer til at tænke på hvor bange vikingerne var for at lide 'strå-døden' }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 04/09-06 10:06 
Naiera>
ironisk at en bette fisk stikker ham ihjel, når han har rendt rundt og leget med krokodiller det meste af hans liv.

Ja det er ikke altid de største dyr som er de farligste ;-)! Jeg har ondt af hans to børn og kone som nu har mistet deres far/ægtemand. Han brændte for de dyrliv og han var sgu en dire devil. En skam at det endte sådan.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/09-06 10:38 
Sumez>
Når "det han lavede" var at rende rundt og chikanere dyr, ved jeg ikke hvor sørgeligt det var, det var i hvert fald kun et spørgsmål om tid.

Du er heeelt galt på den. Han har været med til at gøre utroligt meget for enkelte dyr, og for Australiens dyreliv og turisme i almindelighed.

Jeg synes måske også at han til tider var lidt for frisk at se og høre på, men hans udsendelser var i hvert fald ikke kedelige.

Til gengæld er det ikke forbavsende at han døde på den måde.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/09-06 10:47 
Jeg har haft norbøjelsen af at møde ham i virkeligheden i hans zoo i Queensland, og han var en ganske almindelig mand i virkeligheden - slet ikke så overgearet og støjende som på TV.
Ja, han havde sin lille søn med inde og fodre krokodiller men hvis det skulle være, så ville den bedste at have med derinde da netop være Steve. Anyway, stor skandale i Australien.
Helt sikkert en personlighed, ligesom Rex Hunt, og vil da sikkert blive savnet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 04/09-06 11:35 
Synd for familie og venner, med det er selvforskyldt, og det var jo bare et spørgsmål om tid, før det skete.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KilroyKilroySkrevet 04/09-06 13:01 
Jeg ved ikke hvor meget medlidenhed man skal have med familien. Konen Terri var så vidt jeg ved næsten lige så "glad" for dyr som han selv var. Børnene on the other hand.
Men manden kunne jo tænke sig om. Han kunne have tonet ned for sit vilde liv og helliget sig lidt mere til zooen...
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 04/09-06 13:28 
Og så havde han ikke lavet det han elskede og levede for. Why bother then? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 04/09-06 13:29 
Naiera>
Lidt ironisk at en bette fisk stikker ham ihjel, når han har rendt rundt og leget med krokodiller det meste af hans liv.

"Bette" er vist ikke det rette ord.

http://news.nationalgeographic.com/news/2003/11/photogalleries/giantcatfish/images/primary/stingray_normal.jpg
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 13:34, rettet 04/09-06 13:37 
Kan ikke lade være med at undre mig over hvad han har gjort, det er ellers et meget sky og fredeligt dyr.
HeroldHeroldSkrevet 04/09-06 13:37 
Jeg tror at lydsporet lyder noget lignende det her. "The giant stingray is a veeeeery poiso... CRIKEY!!!"

:/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/09-06 15:11 
lol, ja. Du glemmer bare: "It's a big, huge female stingray".
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 15:11, rettet 04/09-06 15:13 
LOL

Steve Irwin - Devil Hunter
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/09-06 15:15 
Beano>
...det er ellers et meget sky og fredeligt dyr.

Hmm... Jeg havde den tvivlsomme fornøjelse af at blive jagtet 100 m. i vand til livet af sådan en rokke-fimsedut. Om det så lige var den art, kan jeg ikke svare på - men den var stor og ekstremt sur på mig; uvist af hvilken grund.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 16:16 
Den har nok bare troet at det var to kæmpe arsparges der stak ned i vandet, og var nysgerrig :)
The DaneThe DaneSkrevet 04/09-06 16:22 
Tjaa, har aldrig selv syntes så godt om hans programmer. Men han vidste da noget om det han lavede, så det er da en skam at han ikke fik fyldt kilometer tælleren fuldt ud (så at sige).

Minder mig lidt om den del med ham i Dr. Doolittle 2 hvor han overfaldes af aligatoren. Sjovt i teorien, men ærgeligt i praksis.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/09-06 17:59 
Beano>
LOL

Respektløst, hvis du spørger mig.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 18:59 
Men nu gengives han som en engel, så har svært ved at se at det er respektløs.
SumezSumezSkrevet 04/09-06 19:28 
Ja, tegningen er da helt i hans ånd, så respektløs er den da ikke. Snarere en hyldest.
Hvis nogen er respektløs, er det vel ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 04/09-06 23:01 
Synes stadig ikke det er fedt, at folk karikerer nyligt afdøde personer. Giv dem dog noget ro.
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
TLTLSkrevet 05/09-06 00:20 
Jeg syntes godt om ham, og syntes ikke at han mishandler dyr. Måske stresser dem lidt og forstyrer dem, men de kommer altid tilbage til et sikkert sted når han har haft fat i dem. Der sker jo ikke noget ved at han løfter lidt rundt på nogle slanger og viser dem frem til et kamera, det tager den vel ikke skade af.

Men R.I.P. Steve
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 05/09-06 00:38, rettet 05/09-06 00:39 
Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste herinde, som synes hans programmer er gode, og at han var en fantastisk person? Indtil videre har jeg næsten kun hørt kritik af ham :S

Han var i hvertfald en person, som jeg altid kunne komme i godt humør af at se, netop pga hans livsglæde og enthusiasme for det han lavede.

Edit: enkelte undtagelser :P
DarkenDarkenSkrevet 05/09-06 06:24 
Nogle af de ting han lavede var direkte åndsvage, jeg synes hans programmer var underholdende, men når man ser ham blive jaget op i et træ af en varan, eller at konen er ved at komme slemt tilskade fordi hun er ved at ryge ned fra en klippevæg, så kan det ikke overraske nogen at hans livsstil har dræbt ham.

Jeg synes det er trist at han er død, og det er synd for de efterladte og hans park, de ting han gjorde for vildtlivet osv. Men derfor synes jeg også den tegning er helt i hans "ånd" og derfor sjov.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/09-06 08:59 
Svovlmunk>
Kan det virkelig passe, at jeg er den eneste herinde, som synes hans programmer er gode, og at han var en fantastisk person? Indtil videre har jeg næsten kun hørt kritik af ham :S

Nej, det er du bestemt ikke.

Alle der har sat sig lidt ind i hans arbejde vil vide, at han gjorde utroligt meget for det enkelte dyr og gjorde meget for at udbrede viden om farlige dyr som pga. deres farlighed er blevet jagtet og slået ihjel.

Om man så kan li' hans programmer og væremåde er noget helt andet, men hans arbejde for dyrene, kan der ikke pilles ved.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WikzoWikzoSkrevet 05/09-06 17:05 
Trist nyhed :(

Men det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt, og som I andre siger, er det vel lidt hans egen skyld.
Ærgerligt for hans familie (og venner for dens sags skyld).

En anden ting der overrasker mig, er, hvor hurtigt nyheden i går spredte sig på nettet. Først var den ét sted, og få minutter efter var den overalt (endda på Wikiepdia DK).

kobsie>
Noget tyder på at hans død blev optaget, så der går nok ikke lang tid før vi kan finde det klip på nettet.

Vil da være helt og aldeles uhørt, hvis klippet havner på nettet (gør det nok alligevel ...).
ChronoChronoSkrevet 05/09-06 18:22 
Tidligere i dag skrev både dr.dk og politiken.dk at familien havde afvist en statsbegravelse, og i stedet valgt at han skulle smides for krokodillerne! Nu er nyheden dog pillet ned, så det passede nok ikke...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 05/09-06 18:23 
Hvis vi ser bort fra, at hans død kan skyldes regulært uheld og ikke nødvendigvis overmod, så minder historien lidt om ham den franske friklatrer, som faldt ned og døde for nogle år siden. Mener også der er andre lignende eksempler - kan nogle huske dem?

Jeg er ikke morbid, bare nysgerrig :P
BeanoBeanoSkrevet 05/09-06 18:50 
Nu skete uheldet under indspildning af en dokumentar film kaldet "Deadly Sea Creatures" (eller lign) så noget kunne tyde på at han ikke bare har været "almindelig" uheldig.
jaesjaesSkrevet 05/09-06 18:59 
Måske, men det er ikke det jeg vil snakke om - giv mig info :)
KalicolaKalicolaSkrevet 05/09-06 22:08 
han var en underholdende mand, altid super glad... Men... He had it coming
For The Love Of The Game
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 06/09-06 13:30 
Beano>
Nu skete uheldet under indspildning af en dokumentar film kaldet "Deadly Sea Creatures" (eller lign) så noget kunne tyde på at han ikke bare har været "almindelig" uheldig.



Det passer ikke. Jeg læste, at der kun har været 17 kendte dødsfald fra Pilrokker, siden 1969. Han har været helt ufatteligt uheldig. Det fik mig faktisk lidt til at tænke på filmen Final Destination - nu har han "snydt" døden så mange gange, og så er det til så usansynlig en ting han dør til.
SlothSlothSkrevet 06/09-06 16:30, rettet 06/09-06 16:31 
Chrono>
Tidligere i dag skrev både dr.dk og politiken.dk at familien havde afvist en statsbegravelse, og i stedet valgt at han skulle smides for krokodillerne! Nu er nyheden dog pillet ned, så det passede nok ikke...

Ja - det er IGEN Ritzau/Reuters der har været for hurtigt ude, og så labber alle de andre medier det i sig *suk*
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/09-06 16:37 
Jeg fandt nogle tal på "angreb":

USA: 5000 angreb på badende hvert år.
Colombia: 2000 angreb på badende hvert år.

De rokker lyder altså ikke så fredelige igen! Men de er nok på linie med, tja, hugorme i "farlighed", hvis så få dør af angrebene.
BeanoBeanoSkrevet 06/09-06 16:57 
Ok, interessant for de gange jeg er stødt på dem under dykning, er de hurtigt forsvundet igen.. men ok, kan jo være de tror jeg er en hval ;)
jaesjaesSkrevet 06/09-06 17:41 
Man skal i hvert fald kigge sig for, når man dykker. Da jeg snorklede på Kauai (Hawai) for nogle år siden, svømmede vi et par gange forbi moræne-huller. Ikke noget vi forventede på ret lavt vand. Det er altså lidt skræmmende at have øjenkontakt med en ondt-udseende moræne med gabet fuld af spidse pløkker :!

Hvis man skal tro Wikipedia, så døde Irwin sandsynligvis pga. kombinationen af et dybt stik i hjertet og så giften, som ellers ikke normalt er særlig farlig. Der gættes på, at rokken blev skræmt af båden med kameraholdet. Mener også der stod, at kun tre er døde af pilerokker siden 1950. Når de skræmmes flygter de normalt.
QQSkrevet 09/09-06 17:08 
kobsie>
Noget tyder på at hans død blev optaget, så der går nok ikke lang tid før vi kan finde det klip på nettet.

Så vidt jeg ved har Steve engang udtalt at hvis han en dag skulle blive dræbt af et dyr under dokumentaroptagelser, som følge af hans farlige arbejde, skulle dokumentaren laves færdig og udgives alligevel, med hans død som indhold. Det ville jo så også her være rimelig aktuelt, når nu dokumentaren hedder "Deadly Sea Creatures"...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 09/09-06 17:16 
Hølmkjær>


Så vidt jeg ved har Steve engang udtalt at hvis han en dag skulle blive dræbt af et dyr under dokumentaroptagelser, som følge af hans farlige arbejde, skulle dokumentaren laves færdig og udgives alligevel, med hans død som indhold. Det ville jo så også her være rimelig aktuelt, når nu dokumentaren hedder "Deadly Sea Creatures"...

Hvor mange gange skal det siges, at det IKKE var under optagelserne til "Deadly Sea Creatures". Vejret var blevet dårligt, så han var ude og lave nogle optagelser til en helt anden dokumentar, som jeg ikke lige kan huske navnet på.

Kan godt forstå, at det LYDER bedre, hvis han døde under optagelserne til "Deadly Sea Creatures", men det er altså ikke tilfældet, og nu synes jeg efterhånden folk skal lade være med at hænge sig i det :)
BeanoBeanoSkrevet 09/09-06 17:25 
Tror personligt det er noget som rokken's advokat vil hænge sig meget ved i retsagen.
Krans.KKrans.KSkrevet 09/09-06 21:24 
Hm, sådan lidt i samme tråd, er der så egentlig nogen herinde, der har set Grizzly Man? http://imdb.com/title/tt0427312/
Glimrende dokumentar efter min mening, og også et fint eksempel på, hvordan disse selvbestaltede naturelskere måske ikke altid reelt tjener til dyrenes bedste, eller for den sags skyld forstår dem så godt, som de tror.

Ikke at jeg beskylder Steve Irwin for det samme (inden nogen eventuelt skulle overfalde mig for det), for jeg kender slet ikke manden af andet end omtale (mest her efter hans død), men stadig en interessant vinkel på emnet.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
JAAJAASkrevet 10/09-06 00:21, rettet 10/09-06 00:22 
Han var efter min mening et fjols, der blev kendt på at rende rundt og genere dyr på en hidtil uset (i naturudsendelser) .... energisk facon med den uheldige sidegevinst at børn og mindre bemidlede kunne tro, at det var sådan man skulle gøre.
QQSkrevet 10/09-06 17:11 
Svovlmunk>
Hvor mange gange skal det siges, at det IKKE var under optagelserne til "Deadly Sea Creatures"

Okay, så var det ikke under den, men derfor kan vi jo stadig ende med at se hans død blive udgivet i den pågældende dokumentar han så var ved at lave...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DarkenDarkenSkrevet 10/09-06 19:03 
næppe da det var en udsendelse for børn (om det er sandt eller ej kan jeg ikke sige, har kun læst mig til det)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 10/09-06 20:22 
Umiddelbart har han eller hans programmer ikke interesseret mig særlig meget, men at gøre grin med en der lige er død er sgu lidt i overkanten...
» a winner is you «
The DaneThe DaneSkrevet 11/09-06 21:18, rettet 11/09-06 21:19 
Sjovt 2 sekunder.

Edit: for at uddybe mig selv.

Musikken er ok, men loading scenen er horribel og det er direkte irriterende med den lyd når man bliver ramt. Ethvert andet oplæg for samme spil, og uden den lyd og det ville være en helt anden sag.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig