X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TP - Det største Zelda spil, nogensinde?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:48 
IGN; "Twilight Princess will not only be bigger - a horse ride from one side of Hyrule to the next is rumored to take 45 real minutes"


O_O Der var mange meninger omkring Wind Wakers langsomme gameplay når man skulle rejse fra den ene ende af verden til den anden. 45, minutter bare for at komme fra et sted til et andet, er ret langtid.

Shigeru, sagde at d... Se hele indlægget


IGN artiklen
Well crucify the insincere tonight...
251 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:48 
IGN; "Twilight Princess will not only be bigger - a horse ride from one side of Hyrule to the next is rumored to take 45 real minutes"


O_O Der var mange meninger omkring Wind Wakers langsomme gameplay når man skulle rejse fra den ene ende af verden til den anden. 45, minutter bare for at komme fra et sted til et andet, er ret langtid.

Shigeru, sagde at der ville være flere dungeons og meget mere gameplay i dette her spil, end i nogen af de andre. Er denne enorme størelse, en god, eller en dårlig ting?

IGN artiklen
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 03/09-06 14:54 
Valkyrie>
45, minutter bare for at komme fra et sted til et andet, er ret langtid.

Men det er jo ikke sikkert, at man får brug for at rejse fra den ene ende til den anden ;)

I hvert fald sikkert ikke uden naturlige stop og opgaver undervejs.
WikzoWikzoSkrevet 03/09-06 14:56, rettet 03/09-06 14:57 
Hvis de laver et system, hvor man bare skal ride ligeud hele vejen uden at der sker noget, bliver det et flop. Hvis det derimod bliver mere periodisk med forskellige missioner og ting man kan se/manipulere med mens man rider, bliver det fedt.

Sidste år sagde Nintendo, at spillet vil tage omkring 100 timer at komme igennem 100%. Nu tænker jeg så bare - de har "fået" et helt år mere, hvad er der sket siden sidst?

Helt klart det mest ventede spil for mig; kan snart ikke klare det mere! Udgiv det nu, Nintendo!
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:58 
Det ekstra år de har fået, har de da brugt for at porte spillet til Wii, og lave kontrol systemet om?

Jeg tror måske at det er en fejl at lave to versioner på engang. Ville det ikke være bedre at holde alle ens resourcer, på en platform?
Well crucify the insincere tonight...
millenniummillenniumSkrevet 04/09-06 14:47 
Hmmm.... 45 minutter - det er godt nok en stor sandkasse.

Jeg syntes et af problemerne med bl.a. GTA: SA, var at spillet rent faktisk var for stort. I de tidligere spil kunne man udførske hvér en gyde, trappe, kravle op på tagene og finde eksotiske ting. Og efter en mængde tid i spillets univers, så brugte man ikke kortet længere. Man kendte alle svingene, og var til sidst ekspert i genveje. Men med GTA SA's størrelse blev det hurtigt kedeligt at udforske spillets univers. For det første brugte man for lang tid på det, og for det andet fandt man sjældent noget interessant. Som om at spilskaberne alligevel ikke kunne fylde spillet ud med nogle gevinster for eksplorativt spilleradfærd. Desuden brugte man for lang tid på at granske vejkortet. Når man laver så stort et spil, skal det arbejde tæt sammen med spillets gameplay. Størrelsen skal være motiveret og afbalanceret i forhold til de øvrige elementer, ellers giver det bagslag.

Men ikke desto mindre er jeg stadig forventningsfuld til Zelda TP, på trods af størrelsen. Jeg håber at de ved hvad de gør, og ser frem til et fantastisk landskab at gå på opdagelse i.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 15:05 
Valkyrie>
45, minutter bare for at komme fra et sted til et andet, er ret langtid.

Også tvivlsomt at man er tvunget til at ride de store distancer konstant. Kunne forestille mig "warp-gates", "fast-travel" eller lign. for det ikke ikke bliver trals for spilleren.
ChronoChronoSkrevet 04/09-06 15:25 
Mon ikke ja. De var jo også i de andre spil; F.eks. Ocarina'en i LTTP, OOT og MM og Wind Waker'en i WW.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 04/09-06 15:29 
Og eller må man bare tænke på Shadow of the Colussus, mens man rider afsted :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 04/09-06 18:13 
Tror også de overdriver lidt. De kom jo med en lignende udtalelse om Zelda 64 i sin tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 06/09-06 19:33 
Selvfølgelig skal 45 min lige tages med et gran salt, men jeg er ikke spor bange i forhold til spillets størelse.
Hvis der er skove og bjerge man skal over bliver det aldrig kedeligt, og nu da man kan kæmpe på hesten bliver rideturene sikkert fyldt med action.
Det er stadig et af de mest ventede spil for mig, og jeg er kun glad for at spillet bliver så langt. Det gør det kun sjovere at spille igennem igen, da man givet vis glemmer et par episoder i løbet af spillet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
WikzoWikzoSkrevet 06/09-06 21:22 
Valkyrie>
Det ekstra år de har fået, har de da brugt for at porte spillet til Wii, og lave kontrol systemet om?

Selvfølgelig, selvfølgelig ... men alligevel. Et helt år er lang tid, og jeg tror, de har tilføjet en del flere ting end blot dét med styringen fra GC til Wii :)
EchoEchoSkrevet 09/09-06 11:42 
tænk på at hele spillet skal laves om, pga. kontrollen.
Tror selv at de også har pudset lidt på grafikken, men hovedsagligt har det været styringen.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 03/11-06 10:48 
Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville se film af spillet, men disse film viste sig at være en uoverkommelig fristelse:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=1478

Det ser jo helt afsindigt godt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JuggernautJuggernautSkrevet 03/11-06 10:55 
Det oser...Det oser af atmosfære :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 03/11-06 11:20, rettet 03/11-06 11:21 
Jeg er, efterhånden, temmelig klar på dette spil. Måske dette kunne blive det første Zelda, jeg faktisk gad spille mere end en tre-fire timer af. Har modsat mange, aldrig rigtigt, kunne indleve mig i den utrolig vage Zelda-verden.
Ting om dét og pis.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/11-06 11:32 
Samme her, men TP ser godt nok lækkert ud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SonicSonicSkrevet 03/11-06 11:47 
Den video der... jeg fik nærmest de der små kuldegysninger af den... fordi det simpelthen er så tæske lækkert!
Bliver dette mon det bedste Zelda ever? Jeg er ihvertfald mere end klar til at begive mig ind i spillets fantastiske verden :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/11-06 12:07 
Jeg tror ikke det er et spil for dem, der ikke har kunne lide de andre Zelda spil.

Ifølge Edge, er grafikken ikke helt så imponerende længere, og meget af fascinationen kommer af den let genkendelige formel, med de små variationer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Alf81Alf81Skrevet 03/11-06 12:21 
Synes bare spillet virker mindre cirkus-Nintendo analt, end hvad man før har set i Zelda-spillene. Tænker her meget på grafikken.
Ting om dét og pis.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/11-06 14:41 
Alf81>
...cirkus-Nintendo analt...

Jeg forstår de enkelte ord, men kan du ikke forklare hvordan de relaterer til Zelda-serien?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/11-06 14:52 
Jeg tænker at Alf tænker på den amerikanske brug af ordet "anal", som vel bedst oversættes med ekstremt selvoptaget.
Det kan man så ikke sige på dansk.

Jeg forstår heller ikke hvordan Nintendo/Zelda er selvoptagede.

Cirkus relaterer vel til Wind Waker, men jeg har meget svært ved at få det til at passe på de andre spil.

Men det er vel ret tydeligt, at Alf, trods sin alder hvis 81 er noget at gå efter, er én af de gamers, der tror at et spil med barnligt eller muntert udseende, også er barnligt, og endnu værre gør én selv barnlig.
Så for at bevise hvor voksen og sej man selv er, er man nødvendigvis tvunget til at tage afstand fra de barnlige spil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 03/11-06 15:05 
Og vi ved jo alle sammen at spil står og falder på det grafiske indtryk. Der er jo ingen der gider at spille gamle spil i dag!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 03/11-06 15:29 
Der er et omrejsende cirkus i Majora's Mask...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 03/11-06 16:18 
Herold>
Og vi ved jo alle sammen at spil står og falder på det grafiske indtryk. Der er jo ingen der gider at spille gamle spil i dag!

?!? er der ingen der gider spille gamle spil ??
Det er godt nok noget af en udmelding.

Jeg spiller daglig 10 år gamle spil.
Og det er der sku da masser der gør herinde?

Og et grafisk udtryk, kommer ikke an på hvor mange polygone der er på skærmen..

Fesk WW syntes jeg har et bedre grafisk udtryk end Det nye zelda.

og GBA zelda minish cap, syntes jeg har et bedre grafisk udtryk end Oot. ( lige for at blive i zelda spillende.)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 03/11-06 16:23 
SeventhSun>
Så for at bevise hvor voksen og sej man selv er, er man nødvendigvis tvunget til at tage afstand fra de barnlige spil.

Det viser vel bare at du ikke er voksen nok, hvis du mener at de spil du spiller, afgøre om du er voksen nok.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SonicSonicSkrevet 03/11-06 16:32 
Jeg tror de indslag du kommenterer er ganske ironisk ment ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/11-06 16:38, rettet 03/11-06 16:39 
Bare endnu et eksempel på, at ironi skal omgås ualmindeligt forsigtigt, når vi snakker rent tekst-medium.
Ik', dRxL? ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 04/11-06 03:45, rettet 04/11-06 03:53 
IGN kommer med lidt indtryk om spillet efter ti timers spil:

There's no way to know for sure how it'll all turn out yet, as even with 10 hours under my belt I've only scratched the surface. However, if the game keeps up or gets better - as Nintendo's people promise that it does - there is simply no way that the adventure will remembered as anything but a masterful classic and quite possibly the best launch title in the history of the business.


For dem som er i tvivl om hvilken version er bedst, skriver de:

Twilight Princess may have started as a GameCube title, but it finished a Wii one. There remains this faction of gamers that refuses to accept the possibility. You know who you are. You continue to argue that because the controls were originally designed for the GameCube pad there is no hope for the Wii build. You say that your arms will get tired using the Wii remote. You speak of mirrored worlds and right-handed Link. And you know what? It's all crap. If you buy Twilight Princess for GameCube and not Wii, you are a fool. And I state that without meaning to suggest that the GCN iteration is flawed - it isn't. It's an amazing swan song for Nintendo's older system. But neither is it as good as the Wii incarnation. In fact, were it up to me and not Nintendo (and in my dreams, it is), I'd have scrapped the GCN build altogether, forcing everyone to exclusively buy the Wii version.

Angående det potientielle problem for venstrehåndede:

And nobody complained that Link was a right-hander. In fact, we had a couple lefties who said playing with the game on Wii felt very natural.

http://wii.ign.com/articles/744/744044p1.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/11-06 05:03 
Ligenu... Ligenu vil jeg give min højre arm, venstre ben og min N-Cage, for at TP bliver ligeså godt som OOT var i 1998.


Please... PLEASE, vær fantastisk.



(ny trailer på gametrailers.com )
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 04/11-06 12:04 
And nobody complained that Link was a right-hander. In fact, we had a couple lefties who said playing with the game on Wii felt very natural.

Sure, sure det føles meget naturligt at svinge et sværd med den forkerte hånd. Hvis det føltes så naturligt havde de nok beholdt den oprindelige styring så højrehåndede kunne svinge med venstre. GC-version til Lasse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/11-06 12:17 
Ja, i den udgave følger der også en kiks og et varmt glas mælk med ;)
QQSkrevet 04/11-06 13:01 
In fact, were it up to me and not Nintendo (and in my dreams, it is), I'd have scrapped the GCN build altogether, forcing everyone to exclusively buy the Wii version.

Jeg er SÅ enig!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
mikkelpmikkelpSkrevet 04/11-06 22:29, rettet 04/11-06 22:31 
Det seneste "1up show" har "in game" plus lidt interview med den amerikanske Nintendo afdeling. Der er også lidt om hvordan de oplever styringen etc. De estimerer ca 70 timer for at spille det igennem første gang (ikke 100%, men bare at gennemføre).

Et fedt show at følge uge for uge ;) De har også en meget underholdende ugentlig podcast...

1up show
"Color, size or brand - Who cares?"
Alf81Alf81Skrevet 04/11-06 23:07, rettet 04/11-06 23:41 
Hehe... Med 'cirkus-Nintendo', mener jeg bare Nintendo's figurgalleri :) Jeg bryder mig ikke specielt meget om det. Men det nye Zelda ser noget mere tiltrækkende ud, end de tidligere i serien, i mine øjne. Med WW var Zelda-franchisen påvej et godt sted hen, men det manglede bare stadig noget...

Mht. At jeg ikke er til spil med muntert udseende, tager man i særdeleshed fejl! Det samme gælder for ældre spil, for det nyeste jeg pt. Har af stationære konsoller, er en DreamCast ^~^

(Med et enkelt klik, kan man feks. Se i mine 'spiller nu' titler, at LunarLegend indgår, det må vel gå ind under at have et "barnligt eller muntert" udseende?)
Ting om dét og pis.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/11-06 13:56 
toAt>
Det viser vel bare at du ikke er voksen nok, hvis du mener at de spil du spiller, afgøre om du er voksen nok.

Ja det må du undskylde - det var grov ironi.

Jeg er fløjtende ligeglad med om spil er barnlige i udseende eller stil, hvis det er gode spil.

Jeg mener helt oprigtigt at Pokemon Blue [som er det eneste jeg har spillet] er temmelig genialt.
Jeg synes både Pikmin og Animal Crossing er fantastiske, og jeg er ret sikker på at Viva Piñata skal voldspilles herhjemme.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
happyEDhappyEDSkrevet 05/11-06 19:29 
Jamen så har vi jo ens spilsmag ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 05/11-06 20:18 
Så så I to Nintenboys, det gælder om ikke at blive for kåd i en diskussion på InderNettet, man skal levne plads til at en tråd kan spædes op med lidt had, racisme, beskyldninger om naszistiske/zionistiske sympatier eller hvad man ellers kan finde på :-p
Jeg vil bare lige advare jer imod at det levner I ikke megen plads til med de tilnærmelser I er i færd med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/11-06 22:54 
enig dRxL...


Jeg må hellere gå ud på planken og tilstå.


Jeg er MEGET tiltrukket af tingle. At han ikke er med i TP er nok det værste der er sket for Zelda, siden Phillips spillene.
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 05/11-06 23:42 
Hørt! Men tilgengæld har han fået sit helt eget spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
FourDFourDSkrevet 07/11-06 19:01 
Bede-x>
Jeg havde egentlig besluttet, at jeg ikke ville se film af spillet, men disse film viste sig at være en uoverkommelig fristelse:

http://www.thelastboss.com/post.phtml?pk=1478

Det ser jo helt afsindigt godt ud.

Det der soundtrack.. Jeg elsker hvordan Nintendo formår at dreje og vende deres soundtracks. Nogle vil måske kalde det ukreativitet. Jeg kalder det stolthed.
(aahh the sweet life of a fanboy)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
JoachimMAJoachimMASkrevet 08/11-06 01:39 
Har været mere eller mindre ligeglad med spil og konsolverdenen generelt de sidste 2-3 år, men har lige læst hands on previewet af Zelda og set de nye trailere og er ved at falde ned af stolen af forventning. Hvis det bare er tilnærmelsesvis så fedt som Matt hyper det op til at være, så bliver jeg en meget lykkelig mand d. 8. december! Zelda, Zelda, Zelda, hvor har du været i mit liv?
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
SumezSumezSkrevet 08/11-06 11:46 
Hold da op, er der kun en måned til det kommer?
Jeg har slet ikke skænket det en tanke, må indrømme at jeg er begyndt at mærke forventningens glæde. Jeg tror aldrig et Zeldaspil har skuffet mig, uanset hvor høj forventningen har været.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 08/11-06 11:54 
Sumez>
Jeg tror aldrig et Zeldaspil har skuffet mig, uanset hvor høj forventningen har været.

Wind Waker var ikke lige alt det jeg havde håbet på, men TP virker som om det umuligt kan skuffe. Jeg glæder mig sygt til nogle gode dungeons som dem i OoT.
KalicolaKalicolaSkrevet 08/11-06 11:59 
Zelda er kongen :-)

mumle... mumle...
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 08/11-06 12:07 
Jeg glæder mig godt nok også, også selvom jeg klart foretrækker 2D-Zelda frem for 3D-Zelda.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 08/11-06 12:26 
2D eller 3D, Darknon har ret. Zelda er kongen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/11-06 12:45 
Darknon>
Zelda er kongen :-)

En trans-konge måske? ;)
KTCKTCSkrevet 08/11-06 13:47 
Darknon>
Zelda er kongen :-)
Eller rettere, dronningen :)

Jeg glæder mig også til at se Link i en mindre barnlig udgave. Jeg vil dog ikke sige at jeg ville have undværet Wind Waker, men for mig var det ikke et "rigtigt" Zelda-spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 08/11-06 13:54 
Prinsessen - der har vist aldrig været en dronning i serien?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 08/11-06 14:03, rettet 08/11-06 14:04 
Okay, nu kører vi den så helt ud.
Darknon skrev "kongen" og ikke "prinsen". Derfor måtte det jo være "dronningen" og ikke "prinsessen", selv om hun aldrig har fået den "forfremmelse", så venter det vel i horisonten. Man har jo aldrig hørt om eventuelle søskende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
251 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig