X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 - Skal du have den?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller spr... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
SephirothSephirothSkrevet 18/01-07 13:45 
Jack_D>
Ja, men jeg forholder mig til de tal som der er for USA på 1,1 mil for Xbox360.

Hvorfor bliver du så ved med at nævne alt det andet?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 18/01-07 13:52 
Jack_D>
Det bliver du ved med at påstå.
Find nu lige lidt dokumentation frem først, så kan vi diskutere videre derfra.

Hvorfor skulle jeg/vi lyve for dig om tallene?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 18/01-07 13:53, rettet 18/01-07 14:17 
Jack_D>
Men det afholder dig dog ikke fra at udtale dig om noget du stort set ikke har den ringste ide om....

Jeg udtaler mig ikke på nogen måder skråsikkert om det. Analytikeren PJ McNealy siger dog, at der ikke er udsolgt(indlæg citeret fra tidligere i tråden):

Bede-x>
De fleste af os havde vel også forventet, at PS3 ville være udsolgt i lang tid. Analytikeren PJ McNealy havde forventet at efterspørgslen ville vare frem til juni(quarter), før der endelig ville være nok maskiner på hylderne. Det er ikke tilfældet, hvilket han kalder "Troubling". Sony har leveret en million maskiner i USA og der er altså ikke udsolgt:

McNealy went on to note that the PS3 has been readily in stock in early January, with many retailers offering both the 20GB and 60GB versions. Nintendo's Wii, on the other hand continues to sell out quickly when shipments come in. "It is our position that while the PS3 launch is seven+ weeks old, we find it a little troubling to find the console in stock," he said
OG
Our current assumption has been that the PS3 cross-over point between supply and demand would happen in the June quarter, when the PS3 would be widely available everywhere. We are surprised to see the PS3 in stock in some stores at this point, and are reviewing why this could be the case

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=14934

Det behøver ikke at betyde en pind på langt sigt, men det er altså overraskende, at maskinerne ikke er revet væk.

Gamestop påstår, at der ikke længere er udsolgt:

Daniel A. DeMatteo, vice chairman and COO of GameStop, late last week said PS3s are available at "hundreds of the company's 3,700 outlets," according to the New York Times. The Wii, on the other hand, is still hard to come by.

http://www.gamespot.com/news/6163878.html?tag=latestnews;title;1

IGN påstår, at PS3 ikke er udsolgt:

Over the holidays, IGN repeatedly found PS3s available at retailers while no Wiis were in sight.

http://xbox360.ign.com/articles/752/752823p1.html

Arstechnica påstår at der ikke er udsolgt:

PS3 demand slows, stores stocked aplenty

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070108-8574.html

Reuters bringer en artikel om at maskinen ikke er udsolgt:

More than half of a group of surveyed stores had Sony Corp.'s PlayStation 3 in stock, while Nintendo Co. Ltd.'s new Wii was sold out, an analyst said on Tuesday in a report signaling demand for the market leader's new console may be soft.

http://ca.today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=technologyNews&storyID=2007-01-16T233329Z_01_N1G203554_RTRIDST_0_TECH-VIDEOGAMES-PS3-COL.XML&archived=False

Analytiker siger at Sony har misset deres salgstarget for julen:

Sony will miss its PlayStation 3 sales targets for the fiscal year by 25 per cent due to poor sales of the next-gen console over the Christmas period.

That's the latest assessment from industry analyst Nomura Securities, which lowered its estimates for the year ending March 2007 from 6 million units to 4.5 million.

http://gamesindustry.biz/content_page.php?aid=22243

Gamepro har været på gadeniveau og spørge:

"We have lots [of PS3s]. So does everybody else," said the employee,

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=93268

Jeg tror, at der var udsolgt lige i starten, men at efterspørgslen faldte et sted i december. Jeg påstår intet her. Det er blot en formodning, men noget tyder på, at der ikke har været udsolgt. Analytiker vurderingerne ovenover, er selvfølgelig det, jeg giver mest for i den sammenhæng.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/01-07 14:02, rettet 18/01-07 14:06 
Jack_D>
Find nu lige lidt dokumentation frem først, så kan vi diskutere videre derfra.

Det er jo allerede fundet frem flere gange tidligere i denne tråd. PS3 salg i japan:

Sony, on the other hand, reportedly sold 466,716 PS3s in Japan between that system's launch on November 11 and the end of December.

http://www.gamespot.com/news/6163964.html?tag=latestnews;title;0

Næstegenerationsmaskinernes salg i USA. For Xbox 360 oplyses kun decembertallet, for Wii + PS3 både december alene og totalsalg(nov + dec):

the Xbox 360 (1.1 million units sold).

The newcomers to the mix fell a little short of analysts' projections, as the Wii sold 604,200 units in December, while the PS3 managed to move 490,700 system sales. Combined with their November hardware sales tallies, the Wii sold 1.1 million systems in the US through the end of the year, while Sony managed to move 687,300 PS3s.

http://www.gamespot.com/news/6164101.html?tag=latestnews;title;0

Igen: PS3 sælger ca det samme i japan og USA på to måneder(november og december), som Xbox 360 sælger på en måned (december) i USA alene. Wii sælger også mere end PS3.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/01-07 15:20 
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor så mange af jer gider blive ved med at bruge tid på at holde Jack_D i gang. Burde det ikke på nuværende tidspunkt være klart for de fleste at han er udenfor pædagogisk rækkevidde?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 18/01-07 15:29 
Det har jeg også nævnt før. Det undrer mig, at man gider blive ved.

Jack's ord er facts, mens alle andres er påstande.

Ja man undres.
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 18/01-07 15:36 
Det opdagede Dansk Hjemmebio Forum (DAHF) også.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/01-07 15:44 
Og jeg troede det skyldtes simpel fotosyntese, at vi ikke har set så meget til Jack det sidste stykke tid.

Der må være et væksthus et sted.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 18/01-07 15:58 
Til dem der ikke har været inde på dahf.dk...

Så tjek lige hvad OkXXa (censur) skrev til ham (Ja det er ham... et forum hvor han ikke er banned fra)

//Klip:
JackD>
Skrevet: I dag kl. 14:41 Emne::
Jack_D skrev:

Men iøvrigt kan jeg kun sige i ligemåde, din bashing at Sony og BD lugter langt væk af troll.

Hvad er det du laver i denne tråd, Jack?

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=22525&sort=0&start=320

//Klip off...

Er jeg den eneste der kan se det sjove i den udtalelse? :-D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SephirothSephirothSkrevet 18/01-07 16:36, rettet 18/01-07 16:37 
dRxL>
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor så mange af jer gider blive ved med at bruge tid på at holde Jack_D i gang. Burde det ikke på nuværende tidspunkt være klart for de fleste at han er udenfor pædagogisk rækkevidde?

Jo, når man skal gentage sig selv så mange gange, burde det egentlig.

Anyways, her er de seneste hardware-numre fra Japan for den forgangne uge, der er de første efter det helt store salg har lagt sig (de er ikke officielle endnu, men bliver be- eller afkræftet senere i dag):

DSlite: 110k
Wii: 96k
PSP: 45k
PS3: 34k
PS2: 24k
360: 9k

PlayStation 3 sælger ~3 gange så meget som 360, men sælger ~3 gange så lidt som Wii. Det har næppe noget med mangel på enheder at gøre.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Jack_DJack_DSkrevet 18/01-07 18:31 
Bede-x>
Jeg tror, at der var udsolgt lige i starten, men at efterspørgslen faldte et sted i december. Jeg påstår intet her. Det er blot en formodning, men noget tyder på, at der ikke har været udsolgt. Analytiker vurderingerne ovenover, er selvfølgelig det, jeg giver mest for i den sammenhæng.

Var der udsolgt i starten og op til jul eller ej?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 18/01-07 18:36 
Rooney>
Det opdagede Dansk Hjemmebio Forum (DAHF) også.


Ja, de kunne ikke tåle at høre sandheden.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 18/01-07 18:37 
GrillBillerDK>
Til dem der ikke har været inde på dahf.dk...

Så tjek lige hvad OkXXa (censur) skrev til ham (Ja det er ham... et forum hvor han ikke er banned fra)

//Klip:
JackD>
Skrevet: I dag kl. 14:41 Emne::
Jack_D skrev:

Men iøvrigt kan jeg kun sige i ligemåde, din bashing at Sony og BD lugter langt væk af troll.

Hvad er det du laver i denne tråd, Jack?

//Klip off...

Er jeg den eneste der kan se det sjove i den udtalelse? :-D


Hvad er det egentlig du prøver på at sige?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 18/01-07 18:51 
Jack_D>
Rooney>
Det opdagede Dansk Hjemmebio Forum (DAHF) også.


Ja, de kunne ikke tåle at høre sandheden.

Det tror jeg heller ikke, vi kan på Playright...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 18/01-07 20:05, rettet 19/01-07 18:46 
Tråden er kørt af sporet og debatten er tæt på person tilsvining.

Indlæg slettet og advarsler uddelt.

Fortsæt fremover efter regelsættet. Fortsætter debatten i samme stil står den på karantæne eller udelukkelse.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig