X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 - Skal du have den?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller spr... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 15/09-06 21:21 
Og tilbage til emnet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-06 15:05, rettet 20/10-06 16:37 
De trådløse controllers på PS3 er ikke i besiddelse af en batteripakke, men Sony lover at udskifte controllerne, når de bliver opbrugt.:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68942

Forhåbentlig bliver det ikke alt for dyrt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-06 18:31 
Ved ikke om det er postet andre steder, men der er kommet lidt priser på de forskellige PS3 ting:

http://www.engadget.com/2006/10/19/sony-gives-a-bit-further-detail-to-playstation-3-launch/

Er 50 dollars for en controller ikke ret dyrt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 20/10-06 19:02 
Næh.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-06 19:21, rettet 20/10-06 19:22 
Jeg var under indtryk af, at Xbox controlleren kostede 40(kiggede kun på Amazon), da den herhjemme er lidt billigere end et spil(400,-)og et firstpartyspil koster 50 dollars(500,- herhjemme) i USA. Men det er så forkert.

Så er det kun Lumines, der er lidt for dyrt i denne uge :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-06 10:27 
Jeg glæder mig allerede til at se Jack_D spinne disse facts til Sonys fordel:

400.000 launch-konsoller til USA? Not even close!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 13:08, rettet 23/11-06 13:09 
DeluxScan>
Jeg venter lige og ser tiden an. De titler jeg spiller mest (FPS og bilspil) syntes jeg bedst om på Xbox i sidste generation, men det hang jo nok sammen med, at multiplatformstitlerne var bedst på Xbox.
Leverer PS3 virkelig varen i form af syg grafik og gode internet-muligheder, så render jeg fluks ud og køber.

Jeg er efterhånden kommet til den konklusion, at jeg vist ikke har brug for en PS3. I betragtning af, at den koster en herregård og alle de spil jeg kan lide kommer til 360, så vil det være dumt at smide 5000 ud på en sort dims, der bare står og samler støv - ligesom PS2'eren gjorde.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 14:11, rettet 23/11-06 14:15 
tja, det er jo individuelt om 5000 kr er meget, for mig er det et røverkøb. Jeg har det på samme måde med Xbox360 stort set alle de spil som er interessante udkommer også til pc'eren, så det vist også lidt bob bob med den eksklusivitet og jeg ser ingen grund til at spille en ringe udgave på Xbox'en.
Det skulle da lige være for at få en billig opvarmningskilde til stuen til den kommende vinter.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 14:39 
5000 kroner er ekstremt dyrt for en konsol - hvis du føler det er et røverkøb, så er du vist mere Sony-hånddukke end fanboy. De har i hvert fald et eller andet rimeligt langt oppe i dig, som de kan få dig til at danse med, når de bevæger det. :P

Konsoleksklusivitet spænder som regel aldrig over pc alligevel - det er uanset hvilken platform spillene kommer til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 23/11-06 14:52, rettet 23/11-06 14:56 
5.000kr er jo helt ude i skoven. Tror bare jeg nøjes med en 360 og en wii.

sådan som jeg ser det så har playstation 3 ikke en chance mod de to andre konsoller. Indtil videre syntes jeg ikke vi har set noget som 360 ikke kan gøre ligeså godt. faktisk gør den det bedre end ps3 (læs ultimate alliance head-to-head på ign).
For The Love Of The Game
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 15:03, rettet 23/11-06 15:08 
Jack_D>
tja, det er jo individuelt om 5000 kr er meget, for mig er det et røverkøb. Jeg har det på samme måde med Xbox360 stort set alle de spil som er interessante udkommer også til pc'eren, så det vist også lidt bob bob med den eksklusivitet og jeg ser ingen grund til at spille en ringe udgave på Xbox'en.
Det skulle da lige være for at få en billig opvarmningskilde til stuen til den kommende vinter.

Viva Pinata, Forza Motorsport 2 og Banjo-Kazooie 3 vil du med garanti aldrig se på PC. Spil som Alan Wake kommer til pc, javist, men en mega-heftig PC, der skal køre det sjov koster jo 3xPS3.
Halo 3 og Wolfenstein kommer nok også til pc... et godt stykke tid efter 360-debuten. Wolfenstein udvikles i øvrigt med øje for 360 pga. - tadaaa - onlinemulighederne.
Jeg har masser at se frem til!

Men du er vel ligeglad, du kan jo spille Mobile Suit Gundam på din 5000 kr. brevpresser.

Xbox 360 1 år - IGN
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 15:11, rettet 23/11-06 15:11 
Herold>
5000 kroner er ekstremt dyrt for en konsol - hvis du føler det er et røverkøb, så er du vist mere Sony-hånddukke end fanboy.

tja, der er flere ting, dels er det ikke blot en konsol hint Blu-Ray, dels kostede PS2 4000 kr da den blev lanceret, og så kan det muligvis være at jeg blot har flere penge mellem hænderne end flertallet herinde.

Herold>
Konsoleksklusivitet spænder som regel aldrig over pc alligevel - det er uanset hvilken platform spillene kommer til.

Jeg er sådan set ligeglad om det dækker over pc eller ej, faktum er, at jeg vil kunne få samme oplevelse på andet end en Xbox360.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RJKRJKSkrevet 23/11-06 15:12, rettet 23/11-06 15:13 
Det er vel at betragte som et faktum, at der er klart færrest eksklusive - og også gode eksklusive - spil til Microsofts konsoller. Jeg talte selv lige hurtigt op baseret på Arkiv og Vurder, og der er mellem to og tre gange så mange gode eksklusive spil til PS2 og GameCube, som der er til Xbox. Det ændrer sig vel næppe i den nye generation. Mest en naturlig konsekvens af at japanerne generelt ikke laver pc-spil, men det ændrer jo ikke på det faktuelle.

Og "konsolekslusivitet"? Er det ikke et begreb opfundet af dem der vil få Xbox-spil til at fremstå mere eksklusive end de er? Et spil er da ikke eksklusivt, hvis man kan spille det tilsvarende på en anden platform - om det er en konsol eller en computer er vel ligegyldigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 15:15, rettet 23/11-06 15:16 
Darknon>
sådan som jeg ser det så har playstation 3 ikke en chance mod de to andre konsoller. Indtil videre syntes jeg ikke vi har set noget som 360 ikke kan gøre ligeså godt. faktisk gør den det bedre end ps3 (læs ultimate alliance head-to-head på ign).

Så du ser ikke noget ivejen med at sammenligne en ny konsol og en der har været på markedet i over et år, som udviklerne har hsft muligheder for at lære bedre at kende?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 15:26, rettet 23/11-06 15:27 
RJK>
Det er vel at betragte som et faktum, at der er klart færrest eksklusive - og også gode eksklusive - spil til Microsofts konsoller. Jeg talte selv lige hurtigt op baseret på Arkiv og Vurder, og der er mellem to og tre gange så mange gode eksklusive spil til PS2 og GameCube, som der er til Xbox. Det ændrer sig vel næppe i den nye generation. Mest en naturlig konsekvens af at japanerne generelt ikke laver pc-spil, men det ændrer jo ikke på det faktuelle.

Det er muligt, der er flere - som du kalder gode - men Tekken, FF, Devil May Cry (Og alt andet Crapcom), Katamari og den slags har jeg ingen interesse i.
GT (Dog i mindre grad nu), ICO og Jak & Daxter er de eksklusive PS2 titler, som jeg gerne ville have set på Xbox. Der er nok flere, men det er lige dem, jeg umiddelbart kan komme på.
GTA og AITD endte jo med også at komme på Xbox.

Og "konsolekslusivitet"? Er det ikke et begreb opfundet af dem der vil få Xbox-spil til at fremstå mere eksklusive end de er? Et spil er da ikke eksklusivt, hvis man kan spille det tilsvarende på en anden platform - om det er en konsol eller en computer er vel ligegyldigt.

Muligvis, men personligt har jeg forladt den besværlige PC-verden for altid. Jeg vil spille i min sofa med 32" HDTV, Dolby Digital og joypad.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 15:40 
Darknon>
sådan som jeg ser det så har playstation 3 ikke en chance mod de to andre konsoller. Indtil videre syntes jeg ikke vi har set noget som 360 ikke kan gøre ligeså godt. faktisk gør den det bedre end ps3 (læs ultimate alliance head-to-head på ign).

Grafisk tror jeg ikke, der bliver den store forskel på 360 og PS3 gennem årene. Det er egentlig lidt en skam, for eks. PS1 og N64 var afgjort anderledes, hvor de fokuserede på hver sine områder. Det var der da lidt charme ved! :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 23/11-06 15:49, rettet 23/11-06 15:50 
DeluxScan>
Det er muligt, der er flere - som du kalder gode

Hvis du med "mig" mener alle de danske anmeldere og brugere på P:R generelt, så...

Så, nej, det er ikke "muligt", det er så tæt på fakta, som vi kommer. At DU har en anden smag, er din sag. Jeg skrev ikke noget om smag - i så fald ville det for mit vedkommende se væsentligt værre ud for Xbox ;) Jeg skrev om de faktuelle ting vi kan undersøge og sammenligne, som alle burde kunne forholde sig lige til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 23/11-06 15:51 
Denne sætning ser man mange steder på nettet i en eller anden drejning:
Being a video game developer (I develop for both, Playstation 3 and XBOX 360) people ask me almost daily which platform I think is better. These are my personal feelings, in no way does this reflect my employer.

Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it's quite inferior to the 360. Without getting into too many details, the three general-purpose CPU's the xbox360 has are currently FAR easier to take advantage of than the SPU's on the PS3. I suspect a few years down the road some high budget, first party PS3 exclusive titles will come out that really take advantage of the SPU's and do things the XBOX 360 can't, but I don't think the console is worth buying based on this speculation (for some it will be though, we'll have to wait and see how these games turn out).

Graphics: The XBOX 360 is a clear winner. The GPU is more powerful. It has more powerful fillrate, and far more pixel and vertex processing horsepower. Part of the reason is their choice of memory, and architecture of pixel and vertex procesing. I can't get into details but the same vertex shader will run much slower on the PS3 than the XBOX 360. The 360 also has a clever new way rendering high definition anti aliased back buffers. To accomplish the same effect on PS3 is prohibitively expensive. For this reason I think many games will have no choice but to run in non-HD resolutions on the PS3 version, use a lower quality anti aliasing technique, or do back buffer upscaling. The end result in all cases is going to be noticeably worse image quality.


Taget fra xboxscene.com
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
SlothSlothSkrevet 23/11-06 15:54 
Den sammenligning er intet værd, så længe der ikke er en kilde på.
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/11-06 16:02 


Kunne DU tage dette valg? :-D
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 16:02 
Jack_D>
tja, der er flere ting, dels er det ikke blot en konsol hint Blu-Ray, dels kostede PS2 4000 kr da den blev lanceret, og så kan det muligvis være at jeg blot har flere penge mellem hænderne end flertallet herinde.

Ja, det er en billig BluRay-afspiller. Men det er stadig en dyr konsol. ;) 4000 kroner for PS2, da den blev lanceret var også hul i hovedet.

Derudover, vil du ikke nødvendigvis kunne få samme oplevelse på pc - det er en helt anden platform end konsol. Der er jo mere i det, end selve spillet - det er også måden det leveres på, og det er langt fra alle konverteringer, der holder vand.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 16:08 
RJK>
Og "konsolekslusivitet"? Er det ikke et begreb opfundet af dem der vil få Xbox-spil til at fremstå mere eksklusive end de er? Et spil er da ikke eksklusivt, hvis man kan spille det tilsvarende på en anden platform - om det er en konsol eller en computer er vel ligegyldigt.

Ja, det er selvfølgelig klart at den vestlige platform, der ligner en pc mest har flest konverteringer, og mindst eksklusivitet. Det er også en nem måde at springe over gærdet på, når man skal lancere end konsol, og opnå succes - ingen tvivl om det.

Men der er nu flere af de japanske udviklere, der leger med pc-platformen uden at der nødvendigvis har været Xbox inde over, heriblandt Konami, Square og Capcom. Men ja, eksklusivitet er ved at være et udvandet begreb.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/11-06 16:12 
Herold>
Ja, det er en billig BluRay-afspiller. Men det er stadig en dyr konsol. ;)

Men Wii er jo en super billig konsol - det ved vi jo alle :)
RJKRJKSkrevet 23/11-06 16:15 
Herold>
Ja, det er selvfølgelig klart

Selvfølgelig er det klart. Det er helt åbenlyst. Men det forhindrer jo åbenbart ikke nogen i at misbruge det og påstå andet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 23/11-06 16:22 
Den er billigere. Superbillig er nok at presse den lidt, men vi gættede i det mindste prisen længe inden den kom :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 23/11-06 16:41 
Jack_D>
Det skulle da lige være for at få en billig opvarmningskilde til stuen til den kommende vinter.

Din egen varme luft burde da være nok.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 23/11-06 16:45 
Herold>
Den er billigere. Superbillig er nok at presse den lidt, men vi gættede i det mindste prisen længe inden den kom :D

Ja det må give bonus-rabat i BR ;)
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 17:20, rettet 23/11-06 17:29 
RJK>
Det ændrer sig vel næppe i den nye generation.

Det kommer til at afhænge af salgstal og der tyder alt på, at 360 kommer til at klare sig bedre end Xbox.

Det ville være svært at forstille sig spil som Blue Dragon, Lost Odessey og Trusty Bell til den originale Xbox. Og alligevel er de her på 360.

EDIT:

En anden ting er, at det ikke kun er spil eksklusivitet, man skal kigge på, men også spilmixet. Indtil videre står Assasin's Creed til PS3 og Xbox360 ifølge Tothegame. Bioshock står til PC og Xbox360. Lad os for denne sammnenlignings skyld antage, at det er de platforme de kommer til. Ud fra din definition er spillene ikke eksklusive og derfor mindre værd. Ud fra min ser det således ud:
PS3 = Assasin's Creed
PC = Bioshock
Xbox360 = Assasin's Creed, Bioshock.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 17:28 
RJK>
Hvis du med "mig" mener alle de danske anmeldere og brugere på P:R generelt, så...

Du, dig , dem... Anyway, jeg synes ikke de er gode.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 23/11-06 17:35 
Bede-x>
Ud fra din definition er spillene ikke eksklusive og derfor mindre værd.

Det tror jeg da ikke lige jeg har sagt. Jeg sagde vist ikke meget andet, end at det faktuelt kunne påvises, at Xbox havr færre eksklusive titler end konkurrenterne.

Jeg er lidt ligeglad, men føler det bare ret ynkeligt, når nogle af jer må ty til - skal vi kalde det "halve sandheder" - for at tilbagebevise nogle af Jack_Ds påstande. Det forringer mildt sagt effekten :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/11-06 17:39 
DeluxScan>
Du, dig , dem... Anyway, jeg synes ikke de er gode.

Så du synes det er helt naturligt at benægte, at Xbox har relativt færre eksklusive titler, ved at konstatere at du synes alt Capcom og Square laver er elendigt? ;)

Vi har måske lidt forskellige opfattelser af, hvordan man diskuterer... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 17:41, rettet 23/11-06 17:42 
RJK>
Jeg sagde vist ikke meget andet, end at det faktuelt kunne påvises, at Xbox havr færre eksklusive titler end konkurrenterne.

Her er vi da enig. Men igen skal man kigge spillene efter:

PS2: Black
PC: Riddick
Xbox: Black, Riddick

Jeg tror, at der er mange, der har været tilfreds, med det mix af spil, de har fået. Samtidigt kan det ændre sig, alt afhængig af salgstal.

Jeg er lidt ligeglad, men føler det bare ret ynkeligt, når nogle af jer må ty til - skal vi kalde det "halve sandheder" - for at tilbagebevise nogle af Jack_Ds påstande.

Det plejer næppe at være nødvendigt, at gribe til halve sandheder i de tilfælde, men jeg har kun skimmet tråden, så jeg skal ikke kunne sige, om det er blevet gjort.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 23/11-06 17:43 
Bede-x>
Men igen skal man kigge spillene efter:

For at afgøre hvor mange eksklusive titler der er?

Nej, det skal man altså ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 17:46 
Nej, men for at finde om mixet er "godt" nok.

Men jeg tror, at vi stort set er enige :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 17:52, rettet 23/11-06 17:54 
RJK>
Så du synes det er helt naturligt at benægte, at Xbox har relativt færre eksklusive titler, ved at konstatere at du synes alt Capcom og Square laver er elendigt? ;)

Det sagde du, ikke jeg :P
Jeg mener bare, der er forskel på kvalitet og kvantitet - og så individuel smag.

Vi har måske lidt forskellige opfattelser af, hvordan man diskuterer... :)

Sådan har det jo altid været... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 17:59, rettet 23/11-06 17:59 
Jack_D>
tja, der er flere ting, dels er det ikke blot en konsol hint Blu-Ray, dels kostede PS2 4000 kr da den blev lanceret, og så kan det muligvis være at jeg blot har flere penge mellem hænderne end flertallet herinde.

Det er jo immervæk en stigning på mindst 25%.
360 launchede til 3200 = et prisfald på 25% i forhold til Xbox.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Zzap!Zzap!Skrevet 23/11-06 18:51 
Herold>
5000 kroner er ekstremt dyrt for en konsol - hvis du føler det er et røverkøb, så er du vist mere Sony-hånddukke end fanboy. De har i hvert fald et eller andet rimeligt langt oppe i dig, som de kan få dig til at danse med, når de bevæger det. :P

Ekstremt dyrt? I forhold til hvad? Mange ville med største glæde give det samme for en gamer PeeCee, der kan det samme.

Fordi microsoft er villige til at sluge tab, der ville få mange store firmaer i knæ efter et halvt år (gad vide hvor længe de gider dét?), er ikke ensbetydende med, at alle andre er tvangsindlagt til at gøre det samme.
For at få en core eller premium pakke op på bare nogenlunde tilsvarende niveau med deres tilsvarende PS3 versioner (- rumble selvfølgelig), ville koste mere end PS3en koster og være mere klodset.

Og ang. Blu-Ray. Hvis du ejer det TV der skal til for virkelig at udnytte den opløsning 360 og PS3 spytter ud så *vil* du også være interesseret i Blu-Ray, om ikke nu, så når du har fået den første taster. Derudover får du også SACD afspildning med i prisen.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 19:04, rettet 23/11-06 19:32 
Zzap!>
Ekstremt dyrt? I forhold til hvad?

For mig vil det være i forhold til Wii og 360. Selv hvis vi antog, at PS3 er bedre end en af dem - og det mener jeg ikke - er den så bedre end begge?

Man kan få både Wii og 360 til samme pris(lidt under). Fra mit synspunkt af, er det en meget bedre handel.

Fordi microsoft er villige til at sluge tab, der ville få mange store firmaer i knæ efter et halvt år (gad vide hvor længe de gider dét?), er ikke ensbetydende med, at alle andre er tvangsindlagt til at gøre det samme.

Sony tager da større tab på PS3 hardwaren end MS på Xbox360.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-06 19:29, rettet 23/11-06 19:34 
Zzap!>
For at få en core eller premium pakke op på bare nogenlunde tilsvarende niveau med deres tilsvarende PS3 versioner (- rumble selvfølgelig), ville koste mere end PS3en koster og være mere klodset.

Jeg er sindssygt træt af at høre det samme argument. Who cares mht. Blu-Ray og HD-DVD? MS giver da i det mindste et valg.
Faktum er, at MS tilbyder en next-gen konsol til halvdelen af, hvad Sony vil ha'.
Er Blu-Ray, Wi-Fi og en større HD 1800 kr. værd? I think not.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 19:40, rettet 23/11-06 19:47 
En premium koster så heller ikke 3200,- mere. Den vil være at finde konstant til en anden pris, da den ikke længere er ny. Fx:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000yxwdUFWM?ProductID=G33D4QFHK3oAAAEONGMkfs1_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY

2600,- for premium. Wehner fortalte mig i går, at man kunne få den hos Merlin for 2700,- inkl PDZ og Kameo, men om det tilbud er ovre, ved jeg ikke.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 19:46 
Forkert, vejl pris på premium pakken er stadigvæk 3.199 kr

Den officielle pris
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 19:48 
Det betyder jo intet. Hvad der betyder noget er, hvad man giver i forretningen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 23/11-06 19:55 
Hvis vi tæller e-bay med som en forretning koster en PS3 pt. ca. $2000. Det vil selvfølgelig hurtigt ændre sig så snart de største idioter på nettet har fået lov til at brænde deres penge af, men det er godt nok sørgeligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 23/11-06 19:56 
Zzap!>
Og ang. Blu-Ray. Hvis du ejer det TV der skal til for virkelig at udnytte den opløsning 360 og PS3 spytter ud så *vil* du også være interesseret i Blu-Ray, om ikke nu, så når du har fået den første taster. Derudover får du også SACD afspildning med i prisen.

Jeg har en bekendt i Maryland der kan skrive under på det med en 'taster'. Han forudbestilte og købte PS3 'bare fordi'. Hvis ikke det havde interesseret ham, havde han nok solgt den igen ;) Men han fik smidt en BR-skive på 52-tommeren og nu skal han da vist ha' nogen fler' af dem :p Han virkede temmelig begejstret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 19:57, rettet 23/11-06 20:00 
DeluxScan>


Jeg er sindssygt træt af at høre det samme argument. Who cares mht. Blu-Ray og HD-DVD? MS giver da i det mindste et valg.
Faktum er, at MS tilbyder en next-gen konsol til halvdelen af, hvad Sony vil ha'.
Er Blu-Ray, Wi-Fi og en større HD 1800 kr. værd? I think not.

tja, Blue Dragon til Xbox360 fylder efter sigende 30gb, held og lykke med at få det presset ned på en DVD9 og du kan være 100% sikker på det ikke er sidste gang du ser spil, der fylder mere end du kan presse ned på DVD og hvorfor skulle forrige gen tech også være en stopklods for udviklerne?

WiFi åbner op for nye muligheder bl.a remote play på PS3, brugen af PSP i spil, igen det giver udviklerne nogle muligheder de ikke har haft før og mon ikkepå sigt kan bringe af nye og anderledes oplevelser?

Større HDD, det giver vel sig selv, men hvis du er tilfreds med de 20gb eller retere 13gb så fint med mig og igen da det er std. giver det udviklerne nogle muligheder de ikke ville have haft.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
NaieraNaieraSkrevet 23/11-06 19:59 
DeluxScan>
Er Blu-Ray, Wi-Fi og en større HD 1800 kr. værd? I think not.

Dét demonstrerer jo fint hvorfor nogen mener prisen er OK og andre, fejlagtigt måske, mener den er forrykt. Om man kan lide det eller ej, så får man en Blu-Ray afspiller til en værdi på næsten det dobbelte med i købet, og det er vi altså nogen der er temmelig glade for! Jeg ville helt sikkert købe en PS3 på grund af Blu-Ray til at starte med. En PS3 oveni i en BR-afspiller der ellers ville koste min. 8k er da en helt fin deal ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 20:04, rettet 23/11-06 20:06 
Jeg er sådan set enig, Naiera. For mig er det også Blu-Ray, det koger ned til. Jeg mener så bare ikke, at det er pengene værd(for mig), da det er spillene, som jeg går op i.

Bedømt som spillemaskine, tror jeg at Wii + 360 er en bedre handel. Ikke sådan og forstå, at jeg ikke skal have PS3 :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 23/11-06 20:10, rettet 23/11-06 20:11 
Det vi andre nok mener er, at vi hellere købte en billigere PS3 uden Blu-ray, og så undværede Blu-Ray-drevet så længe som muligt. I hvert fald indtil det viser sig uundværligt og forhåbentligt også er faldet i pris.

EDIT: Det Bede-x sagde ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
3of193of19Skrevet 23/11-06 20:26 
Jack_D>

tja, Blue Dragon til Xbox360 fylder efter sigende 30gb, held og lykke med at få det presset ned på en DVD9 og du kan være 100% sikker på det ikke er sidste gang du ser spil, der fylder mere end du kan presse ned på DVD og hvorfor skulle forrige gen tech også være en stopklods for udviklerne?

Så smider man det bare ned på 3 DVDer (det fylder 15 GB komprimeret) og så koster det stadig mindre at lave end hvis man pressede det på en BD50. So what? Jeg tror godt jeg kan magte at skifte disk to gange i løbet af de 50+ timer spillet tager. Og så er det endda en fordel i husstande som min hvor vi er to der har en Xbox 360, så kan en starte og når man er færdig med disk 1 kan den anden gå igang på sin maskine. :D

Jack_D>
WiFi åbner op for nye muligheder bl.a remote play på PS3, brugen af PSP i spil, igen det giver udviklerne nogle muligheder de ikke har haft før og mon ikkepå sigt kan bringe af nye og anderledes oplevelser?

Been there, done that:
Gamecube og Zelda: 4 Swords Adventures og FF: Crystal Chronicles. Sjovt koncept. Men her mangler MS jo udover Wifi en maskine som PSP eller DS at køre det på.
Og bruge PSP som sidespejl i GT HD? Kan vi allesammen sige "gimmick"?

Jack_D>
Større HDD, det giver vel sig selv, men hvis du er tilfreds med de 20gb eller retere 13gb så fint med mig og igen da det er std. giver det udviklerne nogle muligheder de ikke ville have haft.


Ja, det er enormt vigtigt for mig at have 25 demoer på min HD konstant... NOT. Xbox 360 kan jo streame fra en XP computer, så for musik og WMV filer er HD størrelsen irrelevant.
Jack_DJack_DSkrevet 23/11-06 20:48 
3of19>
Så smider man det bare ned på 3 DVDer (det fylder 15 GB komprimeret) og så koster det stadig mindre at lave end hvis man pressede det på en BD50. So what? Jeg tror godt jeg kan magte at skifte disk to gange i løbet af de 50+ timer spillet tager. Og så er det endda en fordel i husstande som min hvor vi er to der har en Xbox 360, så kan en starte og når man er færdig med disk 1 kan den anden gå igang på sin maskine. :D

LOL, fortsæt du bare med skifte disc, mens vi andre fortsætter med spille, nå ja så er der jo også lige det med costen, for de behøver jo ikke at bruge BD50 som vi jo har set ikke koster nævnværdigt mere end BD25.

Men det er jo kendetegnet ved dig heller et skridt tilbage end to skridt frem.

3of19>
Been there, done that:
Gamecube og Zelda: 4 Swords Adventures og FF: Crystal Chronicles. Sjovt koncept. Men her mangler MS jo udover Wifi en maskine som PSP eller DS at køre det på.
Og bruge PSP som sidespejl i GT HD? Kan vi allesammen sige "gimmick"?

gimmick eller en mulighed der ligger og venter på at blive udnyttet?
SOCOOM har allerede vist os hvilken vej det kan gå, har kan du med SOCOM på PSP unlocke ting som du kan bruge i SOCOM på din PS2/PS3.

3of19>
Ja, det er enormt vigtigt for mig at have 25 demoer på min HD konstant... NOT. Xbox 360 kan jo streame fra en XP computer, så for musik og WMV filer er HD størrelsen irrelevant.

Ja ja, endnu en begrænsning, dem må du jo være vant til efterhånden. Selv Sony som jo ikke kan finde ud af at gøre noget rigtigt har formået at gøre HDD som std.

Men smut du tilbage og leg med din varmepude, den skal nok trøste dig på kolde aftener.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
365 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig