X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 - Skal du have den?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller spr... Se hele indlægget
Well crucify the insincere tonight...
365 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:30 
Der har været så hulens meget i medierne omkring Sony, PS3 og Blu-Ray, og om de vil klare den og dominere i næste generation, men mange af de diskutioner har ikke været herinde.
Jeg har ingen anelse om, omkring folk her er klar til den. Der er jo ikke mere end 3 måneder til at PS3en lander her i Danmark.
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller springer du over og siger tak for kaffe, Kaz?

... Og tror du at PS3 vil dominere i næste generation? Vil Wii og 360 overhovdet have en chance mod PS3? Vil Blu-Ray blive det næste dominerende medie format?
Well crucify the insincere tonight...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/09-06 14:40 
Jeg tror PS3, til trods for alt hvad der er blevet skrevet siden E3, vinder den kommende generation.

Personligt regner jeg ikke pt. med at købe den ved udgivelsen, delvist pga. prisen og fordi der er for få spil der umiddelbart tiltaler mig. Men men, det kommer alt sammen an på anmeldelserne og jeg kan bestemt ikke udelukke, at jeg bliver fristet når vi nærmer os :) Lige nu går mine planer dog kun på at anskaffe en Wii...
(...)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 14:52, rettet 03/09-06 15:11 
Xbox 360 har jo ikke ligefrem overtaget markedet, som man næsten skulle tro på flere skriverier efter PS3'en åbenbart totalt failede på E3 (men sikke dog noget vås at påstå). Wii er og bliver en komplementær konsol; jeg kunne ikke forestille mig en person der er oprigtigt spilinteresseret, se sig tilfreds med kun den.

Jeg får ikke råd til PS3 ved udgivelsen, da jeg først skal have et nyt TV, men jeg ska' da ha' en så snart jeg har råd. Om det så bliver en amerikaner eller en dansker, af hensyn til Blu-Ray regioner, det vil tiden vise. Jeg ved hvilke Blu-Ray film jeg skal have, deriblandt Underworld Evolution og Terminator 2. Disse film må jeg så ikke se på DVD indtil da ;)

Og for at svare på nogle andre spørgsmål, med nogle fantastiske postulationer:

Ja, PS3 vil selvfølgelig dominere næste generation. Hvorfor skulle den ikke? Nu hvor PS3-prisen er kendt har Xbox 360 jo ikke ligefrem sneget sig ind og overtaget alt. PS3 vil stadigvæk have de bedste spil, og denne gang vil den endda være den stærkeste konsol, og den eneste med digital video udgang. De bedste udviklere vil også stadigvæk udgive deres spil på denne konsol. Trods prisen vil det eneste der sætter en dæmper på salgstallene i starten, være Sonys evne til at producere konsoller nok.

Og selvfølgelig vil Blu-Ray være det dominerende medieformat til højopløsningsfilm. Så snart dual layer skiverne er ude, og firmaerne får gang i de softwarepakker de allerede har fået, så de kan bruge nogle ordentlige codecs og ikke blot MPEG2, så vil filmene jo snildt se bedre ud end HD-DVD sidestykkerne, som ellers har været pænere hidtil. Det er stadigvæk MEGET tidligt i "krigen", så de folk der allerede har erklæret Blu-Ray død, burde nok have deres hoveder undersøgt. PS3 burde selvfølgelig også hjælpe med til, at give formatet et forspring. Denne gang kunne det teknologisk overlegne format altså snildt gå hen og vinde "krigen".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 03/09-06 14:58 
Den eneste grund til at købe en på releasen skulle være, at jeg som anmelder ellers må lade alle de nye titler gå min næse forbi. Grundlæggende synes jeg simpelthen den er for dyr, og da jeg alligevel er ved at trappe ned som anmelder, så køber jeg den ikke umiddelbart.

Når det er sagt, så regner jeg da med at skulle have den på et tidspunkt, når der kommer nogle spil, der falder i min smag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 15:34, rettet 03/09-06 15:36 
Har samme kriterier som ved Xbox 360 launchen: hvis der er 3-4 spil som er værd at købe, så skal jeg jeg en maskine til launch, ellers venter jeg lidt.
Lige nu er jeg ret optimistisk mht. udbuddet af launch spil, men TGS vil sikkert gøre det mere klart ;)
BluRay film vægter også meget for mig i denne overvejelse, så hvis der nogle kvalitets titler (gerne "klassikere" men i ordenlige udgaver) vil dette også gøre maskinen mere tiltrækkende :)

Som Naiera også skriver, så har jeg svært ved at se at PS3 ikke bliver dominerende i næste generation også, trods alt anti-Sony hysteriet. Dog tror jeg at Sony får en mindre markedsandel end det har været tilfældet med PS2.
Vedr. Bluray vs. HD-DVD... uanset hvad der er bedst, så får HD-DVD formatet det ekstremt hårdt når Sony får gang i produktionen af PS3. Xbox 360+HD-DVD drevet bliver ikke en reel konkurrent.
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 15:45 
Jeg kan ikke lige finde linket, men jeg mener at Boomtown havde en nyhed om at salget af HD-DVD players var meget bedre end Blu-Ray players, og de primært skød skylden på at HD-DVD er et mere appealerende brand navn til normale købere, hvor Blu-Ray lyder som en eller anden cyber punk himstergims.
Well crucify the insincere tonight...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-06 15:59 
Jeg venter lige og ser tiden an. De titler jeg spiller mest (FPS og bilspil) syntes jeg bedst om på Xbox i sidste generation, men det hang jo nok sammen med, at multiplatformstitlerne var bedst på Xbox.
Leverer PS3 virkelig varen i form af syg grafik og gode internet-muligheder, så render jeg fluks ud og køber.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 16:00, rettet 03/09-06 16:03 
Valkyrie>
Jeg kan ikke lige finde linket, men jeg mener at Boomtown havde en nyhed om at salget af HD-DVD players var meget bedre end Blu-Ray players, og de primært skød skylden på at HD-DVD er et mere appealerende brand navn til normale købere, hvor Blu-Ray lyder som en eller anden cyber punk himstergims.

Nu har HD-DVD jo også været ude længere og som sagt ser filmene lidt pænere ud lige nu, men det er altså ALT, ALT for tidligt at udråbe en vinder. "Krigen" er ikke engang startet endnu. I øvrigt er det også lidt fjollet at tale om salgstal nu, da vi taler hundreder eller få tusinde afspillere på hvert format.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 03/09-06 16:02 
Jeg køber ikke en PS3 til launch.
Den falder ikke rigtigt ind i mit budget, da jeg på nok nogenlunde samme tidspunkt hellere vil have en Wii. Min nysgerrighed efter de nye controllers er meget større, end at opleve "oppeppede" ps2 spil.
So there you have it, go ahead and hate me ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-06 16:03, rettet 03/09-06 16:04 
Valkyrie>
...hvor Blu-Ray lyder som en eller anden cyber punk himstergims.

Det har jeg også spekuleret over. Hvis hr. og fru uvidende skulle købe en afspiller, og kunne vælge mellem den obskure Blu-Ray eller det lidt mere velkendte HD-DVD (HD er jo også smidt ind i sproget vha. HDTV), så må man da gå ud fra, at de vælger HD-DVD?
Mn mor kalder stadig DVD for video, så hvis hun stod og skulle købe en afspiller, så ville Blu-Ray ikke have en chanche.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 16:04 
Nu er det jo heller ikke din mor der er målgruppen, i den tid hvor begge formater reelt vil have en chance for at vinde "krigen".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-06 16:07 
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg tror stadig det er dumt af Sony at droppe 'DVD' som en del af Blu-Ray-titlen. Det har taget 10 år at slå DVD fast, så hvorfor ikke holde sig til det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 16:09, rettet 03/09-06 16:11 
Fordi det er ikke DVD og DVD-Forum, som står bag HD-DVD, selvfølgelig ikke ville tillade Sony (og de andre firmaer der står bag Blu-Ray) at bruge "DVD" i titlen!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/09-06 16:17 
Nåja, klart nok. Stadig surt for Sony.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
00Void00VoidSkrevet 03/09-06 16:28 
Måske. Måske køber jeg den når jeg engang kan få den brugt for 500 kr
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 17:08 
Naiera>
Nu har HD-DVD jo også været ude længere og som sagt ser filmene lidt pænere ud lige nu, men det er altså ALT, ALT for tidligt at udråbe en vinder. "Krigen" er ikke engang startet endnu. I øvrigt er det også lidt fjollet at tale om salgstal nu, da vi taler hundreder eller få tusinde afspillere på hvert format.

Ok, det har du ret i, men synes du stadig ikke at det er lidt underligt, hvor hurtigt at UMD døde, og alle de store firmaer bare løb væk fra formatet?

Kunne ikke det samme ske for Blu-Ray! De siger at en Blu-Ray film, vil koste 400-600 kr,-. Det er jo rigtig meget for en film! Jeg kan huske dengang at nye VHS film kostede 150 kr,- max.:O
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 17:21, rettet 03/09-06 17:25 
Valkyrie>
Ok, det har du ret i, men synes du stadig ikke at det er lidt underligt, hvor hurtigt at UMD døde, og alle de store firmaer bare løb væk fra formatet?

UMD har absolut intet at gøre med Blu-Ray. Der er så mange forskellige at du overhovedet intet kan drage ud af UMD-formatets hurtige exit fra markedet.

Og en Blu-Ray film kommer selvfølgelig ikke til at koste 400,-! Jeg ved ikke hvor du får dine rygter fra. De nye højopløsningsformater koster op til ca. 20% mere end DVD'er, mens der altså er flere der koster det samme. Vejledende udsalgspriser mellem 200,- og 250,- kan nok forventes herhjemme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 17:24 
Valkyrie>
Ok, det har du ret i, men synes du stadig ikke at det er lidt underligt, hvor hurtigt at UMD døde, og alle de store firmaer bare løb væk fra formatet?

Man kan ikke sammenligne UMD med Bluray.

UMD Sony's eget lukkede format og udelukkende udviklet til et meget begrænset marked (PSP). Har aldrig været ment som andet.
BluRay er et åbent format udviklet af flere firmaer (med Sony i spidsen) og til et langt større marked og bredere anvendelse.

Hele Bluray vs. HD-DVD krigen giver sig selv når Sony har 5-10 millioner PS3 maskiner på markedet.
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 17:26 
Det har da en del med det at gøre, når Sony ikke kunne holde deres nye format kørende? PSP har jo satset meget på sine multimedie features, og afspejler Nintendo DS gode salgstal ikke i det faktum, at Sony mere eller mindre har fejlet på PSP frontent?



Men en helt anden ting, er at det virker som om at sony har fået et dårligt ry. Der er stadig mange der laver grin med Sony, efter alt hvad der er sket.

F.eks:

Metal Gear Solid: Ridge Racer's Revenge: http://metalgearridgeracer.ytmnd.com/

Lex Luthor - Kaz Hirai: http://lexluthor.ytmnd.com/

Consumer response to PS3 price: http://www.gameklip.com/v/748/

Og selvfølelig har Sony fans også gjort gengæld( http://www.youtube.com/watch?v=rzjotVx2ip0 ). Men stadig virker det som om, at utroligt mange i spilindustrien er skuffede over PS3en!?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 17:34, rettet 03/09-06 17:36 
Valkyrie>
Men en helt anden ting, er at det virker som om at sony har fået et dårligt ry. Der er stadig mange der laver grin med Sony, efter alt hvad der er sket.

Det siger mere om dem der laver grin med Sony, end Sony selv. Det er jo folk der er vanvittigt skindsyge over, at Sony i endnu en generation vil dominere markedet. Måske ikke så meget som før, men føringen vil stadig være klar. Xbox har åbenbart fået en masse fans der mener, at Microsoft er et meget mere sympatisk firma end Sony, og så er der jo selvfølgelig Nintendos fans, der, lang tid før konsollen endnu er kommet på markedet, må indse at deres konsol ikke vinder, endnu en gang.

Ja, Sonys chefer siger nogle underlige ting, om at maskinen er for billig, selvom den jo for normale mennesker er hundedyr, men hvad betyder et par åndede kommentarer fra et par chefer i sidste ende? Det BURDE jo ikke betyde en disse, for det vi alle vil, er jo at spille de bedste spil. Det er for lamt at lade sig gå på af lidt pressebavl, og endnu mere lamt at hoppe med på alt Sony-haderiet, der virkelig har nået latterlige højder.

Valkyrie>
Det har da en del med det at gøre, når Sony ikke kunne holde deres nye format kørende? PSP har jo satset meget på sine multimedie features, og afspejler Nintendo DS gode salgstal ikke i det faktum, at Sony mere eller mindre har fejlet på PSP frontent?

Igen; UMD og Blu-Ray kan ikke sammenlignes. UMD kan kun bruges på én (håndholdt, endda) maskine, fra én producent, mens Blu-Ray støttes af temmelig mange firmaer. Nintendo DS' salgstal har ENDNU mindre at gøre med Blu-Ray vs. HD-DVD. Jeg forstår ikke hvad det er du vil drage ud af dine "sammenligninger".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 17:41, rettet 03/09-06 17:43 
Valkyrie>
Det har da en del med det at gøre, når Sony ikke kunne holde deres nye format kørende? PSP har jo satset meget på sine multimedie features, og afspejler Nintendo DS gode salgstal ikke i det faktum, at Sony mere eller mindre har fejlet på PSP frontent?

Så er det UMD eller PSP du mener har fejlet?, og hvad har det med Bluray at gøre?

Hvis du mener at UMD er en fiasko (hvilket kun er den halve sandhed da det kun er UMD Video som har floppet), så må det betyde at alt Sony laver må blive en fiasco uden at se på realiteterne og forskellene?

Og igen... man kan ikke sammenligne UMD og Bluray bare fordi at Sony er involveret i begge - HELT forskellige medier og anvendelser.


Valkyrie>
Men en helt anden ting, er at det virker som om at sony har fået et dårligt ry. Der er stadig mange der laver grin med Sony, efter alt hvad der er sket.

Men stadig virker det som om, at utroligt mange i spilindustrien er skuffede over PS3en!?

Vi kan godt blive enige om at der har været meget dårligt pr om Sony og PS3, men meget lidt af det har været saglig og mere bygger på tabloid journalister "i branchen" som ønsker at se Sony fejle.
Realiteten er at PS3 launch er 2½ måned væk og at kalde PS3 en "skuffelse" allerede er jo useriøst. Lad os nu lige se spillene og hvordan det går med launchen.
KilroyKilroySkrevet 03/09-06 18:07 
Nu har jeg anskaffet mig sådan et preorder kit, og dermed en forudbestilling, så jeg sigter da kraftigt på at have en PS3 på launchdagen. Antallet af spil bliver dog nok ret spartansk, alt efter hvordan finanssituationen ser ud, der 17. november...
Kilroy Was Here
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 18:08, rettet 03/09-06 18:18 
Den pointe mates, som jeg prøvede at fremhæve, var bare at Sony, før PSP kom ud - Havde sagt, at PSPen ville være Walkman'en i det 21 århundrede.

Og jeg tror da at det kommer bag på de fleste, hvor hurtigt UMD video film - og salget af maskinen er faldet, specielt i japan, i forhold til PSP.

Sammenligningen ligger vel i at Sony har kikset. ja de lavede et lukkede format. Og er det ikke en fejl?

Er det ikke ligeså meget som en fejl, som at tage 400-600 kr for en enkel Blu-Ray film?
Jeg har hørt at at HD-DVD er meget lettere og billigere at producere og distribuere.

At Blu-Ray så har mere plads på sine diske, er der nogen der siger er overkill - Og det egentlig kun handler om komprimere ens data på disken ordentligt. Et problem som de åbenbart havde på Xbox 360?

Og firmaer bag spil som Resistance og Heavenly Sword kommer ud og siger at alt den plads som Blu-Ray giver, bliver brugt fuldt ud, men er det egentlig så ikke kun massive mængder ukomprimerede HD textures der tager alt den plads?

Det virker da bare underligt at Sony pludslig for tæv på det håndholdte marked og at de ligesom med Mini Disc, larancere en ny franchise som dør forholdsvist hurtigt.

Også kommer den lange strøm af PS3 "skandaler" - Ingen rumble, HDMI kabel solgt seperat, ingen UT2K7 eller Heavenly Sword til launch, PES eksklusivt til 360 resten af året, Assassin Creed til 360, og bla bla bla.

Jeg undre mig bare. Fordi sådan som jeg ser det - Når man sidder og høre interviews med John Romero, Ron Gilbert og John Carmack og andre "kendte" udviklere der forpester PS3en.
Og når man ser ports af FEAR til ps3. Det giver næsten en følelse, af at PS3en virkelig er blevet downgraded siden det vi sidst så.

Også alligevel ikke - De nyeste screenshots af Fight Night til ps3, ser helt fantastisk ud. Måske bedre end dem på 360?
Jeg undre mig bare fordi det virker som om der er så meget vind imod PS3, ligenu.

EDIT: Men lige for at få min pointe across når jeg skære det helt ud i pap. Jeg mente bare at - At når PSP eller noget sony gør fejler(som UMD), stiller det så ikke Sony i et incompetent lys, og for folk til at tænke; "jez. blu-ray ser sørme ud til at blive ligesom UMD. En fiasko".


Jeg synes det er underligt, fordi jeg venter stadig som en sindssyg på okami, yakuza, ff12, kh2 og rogue galaxy, og hvis de alle er sat til 2006 release, så har jeg da ingen ide om, hvordan jeg skal få tid eller råd til en ps3?
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 18:19, rettet 03/09-06 18:23 
Valkyrie>
Er det ikke ligeså meget som en fejl, som at tage 400-600 kr for en enkel Blu-Ray film?

Hold nu op med at skrive det! Det kommer de ikke til at koste! Glem det. Du har læst forkert eller fået ekstremt dårlige informationer.

I øvrigt er resten af dit indlæg præget af misinformation, dårlige/irrelevante sammenligninger og en manglende sans for at drage logiske konklusioner. Jeg gider ikke sidde og lave individuelle svar til alle de fjollede ting du skriver...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 18:32, rettet 03/09-06 18:39 
Generalisering FTW.:/

Jamen så siger vi da bare det, hvis det vil gøre dig gladere:)

EDIT;

Nogen der ved om dette er sandt, eller bare en xbox fan der laver damage control; http://img235.imageshack.us/img235/7584/1147186300005cs2.jpg?
Well crucify the insincere tonight...
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 18:37, rettet 03/09-06 18:40 
Valkyrie>
Den pointe mates, som jeg prøvede at fremhæve, var bare at Sony, før PSP kom ud - Havde sagt, at PSPen ville være Walkman'en i det 21 århundrede.

Ja, men relaterer så heller ikke direkte til UMD da PSP er meget andet end en UMD Video afspiller.


Valkyrie>
Og jeg tror da at det kommer bag på de fleste, hvor hurtigt UMD video film - og salget af maskinen er faldet, specielt i japan, i forhold til PSP.

Øh?

Valkyrie>
Sammenligningen ligger vel i at Sony har kikset. ja de lavede et lukkede format. Og er det ikke en fejl?

Ja, UMD Video var en fejlsatsning (jeg har ihvertfald aldrig kunne se ideen i det). Ikke UMD formatet som hedhed.

Valkyrie>
Er det ikke ligeså meget som en fejl, som at tage 400-600 kr for en enkel Blu-Ray film?

Absolut, også er nonsens at gøre (jeg tvivler dog på det!). Desuden filmselskaberne selv der sætter prisen, og vil de sælge film (uanset format) skal prisen selvfølgeligt ned hvilket den også vil gøre.


Valkyrie>
Jeg har hørt at at HD-DVD er meget lettere og billigere at producere og distribuere.

Ja, billigere at fabrikere i starten da eksisterende DVD anlæg kan udbygges billigere.
Dette er bare detaljer i det lange løb, det som tæller er markedet og gæt hvilken format maskiner der står millioner af i folks hjem meget snart?


Valkyrie>
At Blu-Ray så har mere plads på sine diske, er der nogen der siger er overkill - Og det egentlig kun handler om komprimere ens data på disken ordentligt.

Du vil vel snart påstå at høj kapasitet er en ulemte og høj komprimering en god ting?


Valkyrie>
Og firmaer bag spil som Resistance og Heavenly Sword kommer ud og siger at alt den plads som Blu-Ray giver, bliver brugt fuldt ud, men er det egentlig så ikke kun massive mængder ukomprimerede HD textures der tager alt den plads?

Forvent ikke launch spil vil bruge Bluray fulde kapasitet... på samme måde som mange tidlige PS2 spil var på CD-ROM.


Valkyrie>
Det virker da bare underligt at Sony pludslig for tæv på det håndholdte marked og at de ligesom med Mini Disc, larancere en ny franchise som dør forholdsvist hurtigt.

Bluray en "franchise" som dør hurtigt?


Valkyrie>
Også kommer den lange strøm af PS3 "skandaler" - Ingen rumble, HDMI kabel solgt seperat, ingen UT2K7 eller Heavenly Sword til launch, PES eksklusivt til 360 resten af året, Assassin Creed til 360, og bla bla bla.

Well, man kan enten beslutte at se alt som "skandaler" eller se lidt mere nuanceret og realistisk på tingene :)
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 18:39 
Valkyrie>
Nogen der ved om dette er sandt, eller bare en xbox fan der laver damage control; http://img235.imageshack.us/img235/7584/1147186300005cs2.jpg?

"Løgn" er et stærkt ord i denne sammenhæng. Man må altid forvente at konsoller ændres lidt på, før den endelige udgave præsenteres. Hvad skulle man dog også med alle de stik?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 18:42, rettet 03/09-06 18:43 
Valkyrie>
Nogen der ved om dette er sandt, eller bare en xbox fan der laver damage control; http://img235.imageshack.us/img235/7584/1147186300005cs2.jpg?

Ja, Sony fjernede den indbyggede net-hub og ekstra HDMI port.
Helt overflødige features efter min mening, men burde selvfølgeligt aldrig have været på prototypen :!

De måtte dog godt have bibeholdt mindst en USB port på bagsiden ligesom på Xbox 360 :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 19:16 
Beano>
Øh?

Her er de seneste salgstal fra Japan. 21-27 August;

01 NDS FF3 - 503.051 / NEW
02 NDS NEW SMB - 65.556 / 2.901.264
03 NDS Rune Factory - 42.210 / NEW
04 NDS Brain Age 2 - 41.784 / 3.073.195
05 NDS Cooking Navi - 37.326 / 384.045
06 NDS Tamagotchi 2 - 30.504 /430.933
07 NDS Mario Basketball 3on3 - 30.355
08 NDS Animal Crossing WW - 30.023 / 3.149.131
09 NDS Brain Age - 22.866 / 2.736.150
10 NDS English Training - 17.465

1. Nintendo DS Lite  163.274
2. PlayStation Portable  29.945
3. PlayStation 2  21.829
4. GameBoy Advance SP  2.719
5. GameBoy Micro  1819
6. Xbox 360  1197
7. Nintendo GameCube  837
8. Nintendo DS  410
9. GameBoy Advance  14
10. Xbox  12


Jeg kan bare huske hvor sikre alle var på at PSP var den næste store ting og at Nintendo var til grin og ville gå konkurs. Der var ingen græser for hvor latterlig DS var med sine to skod skærme, og idiotiske touch screen og grafik der slet ikke kunne hamle op med PSP.


Beano>
Absolut, også er nonsens at gøre (jeg tvivler dog på det!). Desuden filmselskaberne selv der sætter prisen, og vil de sælge film (uanset format) skal prisen selvfølgeligt ned hvilket den også vil gøre.

Fra Boomtown; "Filmene fylder 50 GB og vil derfor have en bagside, da de indledende priser bliver på ikke mindre end 40 amerikanske dollars. Du må altså punge ud med 4-500 kroner for en af filmene, hvis du vil opleve den digitale fremtid."

Link: http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=69118



Beano>
Ja, billigere at fabrikere i starten da eksisterende DVD anlæg kan udbygges billigere.
Dette er bare detaljer i det lange løb, det som tæller er markedet og gæt hvilken format maskiner der står millioner af i folks hjem meget snart?

Jeg kan ikke se hvordan du kan retærdiggøre det. Hvis den billigste Blu-Ray player koster 1000 Dollars, og den billigste HD-DVD player koster 450 Dollars, og HD-DVD generelt har et bedre ry, og sælger mere; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68903

Og nok også har et bedre navn, hvordan kan man så tro at Sony vil kunne gøre dette medie til noget mainstream?

Ds PS2 kom ud med sin indbyggede DVD, var der allerede en stor samling DVDer på markedet. Men Sony har været ude i så mange problemer på det sidste, de har problemer på aktiemarkedet, og mange af deres afdelinger taber stadig konkurencemæssigt til konkurenterne(som sony pictures og sony erricson?)

Jeg undre mig bare - Fordi jeg har ikke lyst til at gå ud og købe det format der ikke slår igennem. specielt ikke, når de ikke virker med hinanden.

Du har ret i Beano, når du siger at alle de store filmstudier, støtter Blu-Ray, men de støttede jo også PSP, og droppede hurtigt deres støtte igen. Er alle UMD film kun fra Sony da?



Beano>
]Du vil vel snart påstå at høj kapasitet er en ulemte og høj komprimering en god ting?

Nej, selvfølelig ikke, men er 50 GB ikke overkill? Specielt, hvis det er det der primært for PS3en til at koste.



Beano>
Well, man kan enten beslutte at se alt som "skandaler" eller se lidt mere nuanceret og realistisk på tingene :)

Ja, det har du fuldkommen ret i, men jeg synes stadig at det er vildt.

Når en Sort Nintendo DS bliver laranceret går alle amok og står i kø; http://www.famitsu.com/game/news/2006/09/02/103,1157162861,59450,0,0.html

Når en hvid PSP bliver laranceret, bliver firmaet hadet og foraget pga af racistiske og fornærmende reklamer.

Ingen HDMI kabler med maskinen; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=69130

Analytikere tvivler på Sony; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68998

snk vil vente med at støtte konsollen; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68695

defekte cell chips; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68526

ubisoft kræver ps3 nedsættelse i 2007: http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68446

jeff minter mener at sony er arrogante; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68474


Intet er det er dødsdom eller noget, men jeg synes bare at der er enormt meget negativitet og mistro til Sony.

Det er også ligegyldigt. Jeg kan godt høre at denne diskution bringer noget godt til bordet. Jeg må vente og se om jeg skal have en ps3, til jeg kan se om den bliver en succes eller ej.
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 19:31, rettet 03/09-06 19:37 
Valkyrie>
Fra Boomtown; "Filmene fylder 50 GB og vil derfor have en bagside, da de indledende priser bliver på ikke mindre end 40 amerikanske dollars. Du må altså punge ud med 4-500 kroner for en af filmene, hvis du vil opleve den digitale fremtid."

Det er jo løgn. Det passer ikke. Hvordan kan de dog få $40 til at blive 400 eller 500 kroner? Det er i øvrigt kun _11_ ud af 73 Blu-Ray udgivelser der har en vejledende udsalgspris på 39 eller 40 dollars. HD-DVD har i øvrigt præcis de samme vejledende udsalgspriser, så kunne vi ikke lukke for den debat?

Valkyrie>
Jeg kan ikke se hvordan du kan retærdiggøre det. Hvis den billigste Blu-Ray player koster 1000 Dollars, og den billigste HD-DVD player koster 450 Dollars, og HD-DVD generelt har et bedre ry, og sælger mere; http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=68903

Og nok også har et bedre navn, hvordan kan man så tro at Sony vil kunne gøre dette medie til noget mainstream?

Fordi der vil være en Blu-Ray afspiller i millioner af hjem før året er omme. Formatet er i øvrigt også teknologisk overlegent. Der er mindst ligeså meget studiestøtte til Blu-Ray som til HD-DVD. Hvad er det lige problemet er? Det betyder intet at HD-DVD fører nu. Det format har ingen ekvivalent til PS3. Det gør ikke den store forskel, at maskinerne begge er hundedyre nu, da det kun er de store entusiaster der interesserer sig på nuværende tidspunkt alligevel. Der er problemer med begge afspillere, såsom f.eks. 5 minutters opstartstid på HD-DVD afspilleren + 1 minuts loadetid per film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 19:45 
Valkyrie>
Du har ret i Beano, når du siger at alle de store filmstudier, støtter Blu-Ray, men de støttede jo også PSP, og droppede hurtigt deres støtte igen. Er alle UMD film kun fra Sony da?

Igen: Blu-Ray og UMD er VIDT forskellige ting. Du kan ligeså godt holde inde med dine sammenligninger, da de absolut intet kan bruges til. Blu-Ray skal afløse DVD på længere sigt, mens UMD-films marked jo lissom var lidt mere begrænset. Det burde du altså snart acceptere, og så bare lade det ligge.

Nej, selvfølelig ikke, men er 50 GB ikke overkill? Specielt, hvis det er det der primært for PS3en til at koste.

At Blu-Ray formatet kan have op til 50 GB har intet at gøre med, at PS3'en er dyr. I øvrigt er 50 GB overhovedet ikke overkill, da 30 GB kun lige er nok til HD-DVD, og så med de 20 ekstra gigabyte, er der jo plads til endnu bedre videokvalitet og evt. ekstramateriale.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 03/09-06 19:49, rettet 03/09-06 19:52 
400 som startpris på et marked som Danmark er da ikke urealistisk? 500 er dog liiige i overkanten.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 03/09-06 19:58 
Vi ved selvfølgelig alle at vinderen af formatkrigen vindes af det format som pornoindustrien beslutter sig for :-p

Hvilken varmblodet mand vil udelukke sig selv fra muligheden for at se mindreårige østeuropæiske piger blive misbrugt i 1920*1080?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 20:06 
Valkyrie>
Her er de seneste salgstal fra Japan. 21-27 August;

Prøv at læse hvad du selv skrev igen... derfor "øh" ;)

Jeg benægter slet ikke DS'ens succes!


Valkyrie>
Jeg kan bare huske hvor sikre alle var på at PSP var den næste store ting og at Nintendo var til grin og ville gå konkurs. Der var ingen græser for hvor latterlig DS var med sine to skod skærme, og idiotiske touch screen og grafik der slet ikke kunne hamle op med PSP.

Well, det må stå for deres egen regning hvem der sagde det.
PSP'en overlegne teknik kan dog ikke benægtes, har bare ikke betydet nogen fordel i salgstallene.


Valkyrie>
Fra Boomtown; "Filmene fylder 50 GB og vil derfor have en bagside, da de indledende priser bliver på ikke mindre end 40 amerikanske dollars. Du må altså punge ud med 4-500 kroner for en af filmene, hvis du vil opleve den digitale fremtid."

Hvis du igen læser hvad der står så vil du kunne se at det er sort snak.

Desuden vil en hurtig søgning på Amazon vise at de fleste film ligger på vejl. $25-30 og de allerede sælger dem fra $20.


Valkyrie>
Jeg kan ikke se hvordan du kan retærdiggøre det. Hvis den billigste Blu-Ray player koster 1000 Dollars, og den billigste HD-DVD player koster 450 Dollars, og HD-DVD generelt har et bedre ry, og sælger mere;

Prisen jeg hentydede til var for skiverne ikke afspillerne.

Har ikke fuldt meget med priserne for HD-DVD afspillerne, men PS3 bliver en attraktiv Bluray afspiller rent prismæssingt.


Valkyrie>
Og nok også har et bedre navn, hvordan kan man så tro at Sony vil kunne gøre dette medie til noget mainstream?

PS3 og markedføring.

Hvis nogen kan markedføre noget der hedder "Wii" kan Blueray vel også markedføres ;)


Valkyrie>
Jeg undre mig bare - Fordi jeg har ikke lyst til at gå ud og købe det format der ikke slår igennem. specielt ikke, når de ikke virker med hinanden.

Jeg er helt enig - de to konkurrerende formater er ulæmpe og skaber kun forvirring hos filmselskaberne og forbrugerne.
Ville have været bedst hvis firmaerne havde kunne blive enige om en format lige som med DVD :!


Valkyrie>
Er alle UMD film kun fra Sony da?

UMD er Sony's og kun Sony's helt eget lukkede format og bruges kun til PSP.


Valkyrie>
Nej, selvfølelig ikke, men er 50 GB ikke overkill? Specielt, hvis det er det der primært for PS3en til at koste.

Til film er intet "overkill" IMO, men til spil vil tiden jo vise og om udviklerne reelt vil anvende den ekstra plads fornuftigt.
Omvendt ville det jeg finde det fjollet at de havde proppet et alm. DVD drev i maskinen i 2006 hvor de alligevel stod og skulle lancere et next-gen disk format.
Det ville mange nok også have kalde en "skandale" :)


Valkyrie>
Når en Sort Nintendo DS bliver laranceret går alle amok og står i kø;
Når en hvid PSP bliver laranceret, bliver firmaet hadet og foraget pga af racistiske og fornærmende reklamer.

Men egentligt ikke Sony's skyld at folk går i "lemming-mode" over nye hardware farver :)


Valkyrie>
Ingen HDMI kabler med maskinen;

Et kabel med i boxen ville da være nice (specielt prisen taget i betragtning), men Sony bruger ikke et properitært kabel system som f.eks. Xbox 360 men et standard HDMI kabel der kan købes til 100,- så det er til at overkomme.

Se positivt på det - Sony bruger standard kabler til det hele og du skal f.eks. ikke købe charge'n'go kabler ;)


Valkyrie>
Intet er det er dødsdom eller noget, men jeg synes bare at der er enormt meget negativitet og mistro til Sony.

Ja, men kig også lidt på de positive historier, bl.a. om at Sony har været langt fremme mht. spiludviklingen og udviklingskits, at cell produktionen følger planerne, at andre udviklere rent faktisk er positive overfor PS3 hardwaren og udvikligt, osv.

Det er ikke altsammen doom-and-gloom ;)
CoreCoreSkrevet 03/09-06 20:06 
Valkyrie>
Så skal du have den store pakke, med 10 Blu-Ray film og en masse spil, eller springer du over og siger tak for kaffe, Kaz?

Jeg har lagt 5000 kr. til side allerede nu, og købt presale-kittet. Dog er jeg stadig lidt i tvivl om jeg springer på den på Launch.

Jeg kan egentlig godt leve med at betale de 5000 kroner for den, men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på at den pris holder særlig længe.

Derudover mangler jeg stadig at høre om bare én launch-titel der er pengene værd. Mange af de spil jeg ser frem til er Multiplatformstitler som Rainbow Six: Vegas, Call Of Duty 3 og Stranglehold, og da jeg ikke har lyst til at satse på at Sony får en ordentlig onlinedel op at køre, så skal jeg under alle omstændigheder have de to førstnævnte til 360'eren alligevel.

Så med mindre at der dukker noget meget spændende op til launchen, så kunne jeg meget vel finde på at vente til vi begynder at snakke om MGS4 og alle de andre lækre fremtidige titler, med at købe den.

Og skulle jeg vælge at vente så har jeg jo 5000 kroner jeg kan skyde i vinterens mange hotte titler.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 20:09 
dRxL>
Hvilken varmblodet mand vil udelukke sig selv fra muligheden for at se mindreårige østeuropæiske piger blive misbrugt i 1920*1080?

Øv, mit TV kan kun køre 720p!!!

;)
WehnerWehnerSkrevet 03/09-06 20:59 
Core>
Mange af de spil jeg ser frem til er Multiplatformstitler som Rainbow Six: Vegas, Call Of Duty 3 og Stranglehold, og da jeg ikke har lyst til at satse på at Sony får en ordentlig onlinedel op at køre, så skal jeg under alle omstændigheder have de to førstnævnte til 360'eren alligevel.

Har det akkurat på samme måde (i hvert fald hvad angår Rainbow Six). Normalt elsker jeg at få de bedste multiplatformstitler til Xbox, men nu er der lige pludselig endnu en faktor, der spiller ind: Skal man have Rainbow Six med fuldt community eller bedre grafik. Og jeg tror det grafiske niveau er nået dertil, hvor jeg væler det bedste online community - og ikke mindst det community, hvor jeg har mine venner.

Indtil videre jo. Den slags kan selvfølgelig ændre sig over tid, men den slags tager tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 21:15, rettet 03/09-06 21:16 
Herold>
400 som startpris på et marked som Danmark er da ikke urealistisk?

Hvis de nuværende DVD-priser er indikatorer, så er det. Amerikanerne har en vejledende pris på 180,- for DVD-film. Dem betaler vi 200,- for. De dyreste HD-film (altså både HD-DVD og Blu-Ray) koster amerikanerne 240,- (altså vejledende pris; de koster ned til 160,- hvis man handler de rigtige steder, og det er stadig kun noget der ligner en eller to ud af ti der har den høje vejledende udsalgspris), så der er ikke rigtig nogen grund til, at vi skal af med 400,- for en af disse film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KLTKLTSkrevet 03/09-06 21:20 
dRxL>
Vi ved selvfølgelig alle at vinderen af formatkrigen vindes af det format som pornoindustrien beslutter sig for :-p

Faktisk skal man på ingen måde undervurdere porno industriens indflydelse på den kommende vinder.
Der vil altid være penge forbundet med den industri.
9/11 Was An Inside Job
WehnerWehnerSkrevet 03/09-06 21:21 
Pornoindustrien kunne godt gå hen at vælge de billigste skiver.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 21:32 
Der er allerede kommet hybrid-udgivelser med DVD og HD-DVD på samme skive i USA. Jeg kan godt nævne titler, hvis nogen skulle være interesserede ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 03/09-06 21:46, rettet 03/09-06 21:48 
Naiera>
Hvis de nuværende DVD-priser er indikatorer, så er det. Amerikanerne har en vejledende pris på 180,- for DVD-film. Dem betaler vi 200,- for. De dyreste HD-film (altså både HD-DVD og Blu-Ray) koster amerikanerne 240,- (altså vejledende pris; de koster ned til 160,- hvis man handler de rigtige steder, og det er stadig kun noget der ligner en eller to ud af ti der har den høje vejledende udsalgspris), så der er ikke rigtig nogen grund til, at vi skal af med 400,- for en af disse film.

Det er sandt - men det danske marked er langt mindre, og med moms og afgifter er vejl pris på 400 for nogle af de dyreste film i en forretning som Fona ikke usandsynlig. Jeg er godt klar over at man kan jagte bedre priser på nettet osv. men det gør ikke rigtigt nogen forskel på at der i mainstream forretningerne - der skal bære hovedsalget af film - vil være meget dyre film i en periode.

Kan hybriderne egentlig ses på alm. DVD? (Og hvilke titler)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 03/09-06 21:57 
Jeg har ikke gidet at læse hele den her diskution igennem. Der er simpelthen for mange ting vi ikke ved, til at vi kan lave nogen konklutioner overhovedet...

Mine planer mht. PS3 er at købe en så snart jeg har råd. Det er nok også når den bliver sat ned :) Og vil som i andre vente til der er nogle spil der virkelig trækker, som jeg bare må spille. Personligt ser jeg frem til MGS4, og Final Fantasy på PS3.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 03/09-06 21:58, rettet 03/09-06 21:59 
Herold>
Det er sandt - men det danske marked er langt mindre, og med moms og afgifter er vejl pris på 400 for nogle af de dyreste film i en forretning som Fona ikke usandsynlig. Jeg er godt klar over at man kan jagte bedre priser på nettet osv. men det gør ikke rigtigt nogen forskel på at der i mainstream forretningerne - der skal bære hovedsalget af film - vil være meget dyre film i en periode.

Kan hybriderne egentlig ses på alm. DVD? (Og hvilke titler)

Hvorfor skulle prisforskellene være større ved HD-film end normale DVD-film? Selskaberne skulle jo gerne sælge nogle film, og ikke gøre markedet alt for vanvittigt eksklusivt, så der aldrig kommer noget salg i skidtet herover. Alt jeg skrev er baseret på vejledende udsalgspriser, og en sammenligning af priserne på DVD'er her og der, på nær den ene kommentar i parantes. Der er altså ingen grund til at tro, at priserne skulle bevæge sig over 300,-. Jeg gætter som sagt på, at de fleste vil koste mellem 200,- og 250,-, også i Fona.

Ja, hybriderne kan godt ses på almindelige DVD-afspillere. Hvorfor skulle man ellers lave dem? :) Der er både normal- og porno-films hybrider ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/09-06 22:10 
Naiera>
Der er både normal- og porno-films hybrider ;)

Det var godt, jeg turde ikke spørge ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/09-06 22:43 
For at svare på trådens oprindelige spørgsmål:

Næ!

Jeg håber på snart at kunne få mig en Xbox for omkring 500,- og så købe spil til 50-100 kr. Så kan jeg købe en PS3 (if ever) når den er nede i samme prisleje og PS4 banker på døren.
Zzap!Zzap!Skrevet 03/09-06 23:14, rettet 03/09-06 23:23 
Som allerede nævnt, så var det vist tydeligt for enhver med en smule fornuft i hovedet, at UMD formatet var dødfødt fra starten.
Det er simpelthen et dårligt format, uanset hvordan man vender og drejer det.
Men alle firmaer har vel lov til at lave en bummert nu og da?
Man kan ikke drage nogen paralleller til hverken kommende produkter som BluRay, eller til fortidige som MD.
MD formatet klarede sig faktisk ganske godt i et stykke tid, indtil det blev overhalet af fremskridtene i mobile harddiske og flash.
BluRay er ud fra alt hvad vi har set et overlegent godt format. Og når de bliver boostet ud med PS3 så *vil* det vinde.

Selve PS3 vil jeg dog på trods af min entusiasme omkring teknologien, dog nok vente et halvt års tid med at købe.

For det første, for at de værste børnesygdomme er luget ud af den nye teknologi, for det andet for at der kan nå at opbygge sig et fornuftigt software bibliotek og for det tredje, for at prisen kan stabilisere sig (man kunne godt forestille sig, at Sony ville lade early adopters bløde lidt for privilegiet ved at være blandt de første, for at betale lidt for launch-omkostningerne).

Jeg tror at microsoft får det meget meget svært i denne generation.
De har simpelthen *intet* der differentierer dem fra konkurrencen.
Nu sidder alle xbotsene jo og råber "men, hvad med Live?!".
Selvom det af en eller anden mystisk årsag, ikke skulle lykkes Sony eller Nintendo at lave en online tjeneste, der har samme funktionalitet som live, så peger alt på, at begge tjenester vil være gratis når det kommer til per to per spil og community tjenester.
Hvis folk får et valg, vil de altid vælge det gratis alternativ, ud af en samling af nogenlunde lige muligheder.

Sony og Nintendo har også gjort det meget lettere og mere umiddelbart at gå på nettet, da de begge har inkluderet WiFi. Noget som koster mange penge på 360 (500,- hvis jeg ikke tager fejl).

Heller ikke den tidlige launch ser ud til at ville hjælpe dem.
Dreamcast havde også solgt ~11 millioner til nysgerrige early adopters, da PS2 udkom. Det hjalp den, som folk nok kan huske, ikke synderlig.

Så tror jeg så meget på PS3, at jeg er sikker på at jeg skal have den?
YOU BET I DO!

Som en lille bonus til fellow PSWii'ere, er her et billede af demokioskerne for begge konsoller.
Så ved I hvad I skal se efter i Oktober måned. :)
http://gonintendo.com/wp-content/photos/kiosk.jpg
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 04/09-06 00:28 
Naiera>
Hvorfor skulle prisforskellene være større ved HD-film end normale DVD-film? Selskaberne skulle jo gerne sælge nogle film, og ikke gøre markedet alt for vanvittigt eksklusivt, så der aldrig kommer noget salg i skidtet herover. Alt jeg skrev er baseret på vejledende udsalgspriser, og en sammenligning af priserne på DVD'er her og der, på nær den ene kommentar i parantes. Der er altså ingen grund til at tro, at priserne skulle bevæge sig over 300,-. Jeg gætter som sagt på, at de fleste vil koste mellem 200,- og 250,-, også i Fona.

Fordi det er et nyt format og fordi vores afgifter er vanvittigt høje. Jeg er ikke i tvivl om at priserne vil falde og ende på et normalt niveau, jeg tror bare ikke på at alle priser ligger under 400 fra dag 1 af. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 04/09-06 01:10 
Så vidt jeg husker kostede de første dvd-film da også 200 kr., præcis som de gør i dag? Hvorfor skulle det være anderledes med Blu-Ray?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
RJKRJKSkrevet 04/09-06 01:23 
Det gjorde de bestemt ikke. Hvis man var med helt fra starten, så var filmene væsentligt dyrere. 300-agtigt, så vidt jeg husker. Men der var det også meget niche-præget. Formentligt mere, end Blu-Ray kommer til at være.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
365 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig