X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Saints Row


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 02/09-06 19:19 
Hey boys'n girls

Så er Saints Row ude, og jeg kunne ikke lade vær med at købe det. Heldigvis blev jeg positivt overrasket da jeg spillede det, timerne flyver afsted. Fedt at rende rundt og skrabe penge sammen igennem de forskellige activities, for at få råd til at pimpe sin lille folkevogn, med tågelygter på taget, spoilere og kickass hydralik som man selv kan styre. Det er sjovt bare at rende rundt og nakke rivaliserende gang members med sine homies. Grafikken er flot, og musikken og lydene er gode. Det er bare fedt når ens homie siger "who´re we gonna fuck up next?". Spillet er bare fedt, og det styres MEGET bedre end GTA

Multiplayer har jeg ikke prøvet fordi man sidder i 100 år og venter på at der er 12 til et spil, hvilket der aldrig er når folk hele tiden logger af og på.

Og jeg ved ikke hvordan man spiller din egen musik i bilerne.

Hvad syntes i andre som har købt det?
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 02/09-06 20:08, rettet 02/09-06 20:20 
Pinligt og sørgeligt.

Jeg syntes at det er direkte pinligt, at et spil der i så høj grad plagierer San Andreas ikke engang har nogen forbedringer at byde på, og værre endnu har langt færre features end det spil det tydeligvis bestræber sig på at være en kopi af.

Derudover er det sørgeligt, at et Next-gen spil kører så dårligt. Oftere end hver tiende minut forsvinder bilen man sidder i, og tilbage er en gangbanger i fastfrossen skovskider-stilling der svæver over vejen, mens billedet venter på at blive fyldt ud af de op-poppende omgivelser, indtil man får lov til at køre videre.

En enkelt gang skete det for mig at bilen blev i billedet, mens alt andet forsvandt, efterladende hovedpersonen kørende rundt i et stort sort tomrum.

Når billedet så endelig kan følge med, er det alt andet der sidder fast. Jeg har prøvet at måtte genstarte en mission, fordi at de fjender jeg skulle have til at følge efter mig, insisterede på at løbe frontalt ind i en mur gentagende gange. Jeg har også haft allierede hængende stille i luften, hvor jeg var nødt til at skyde dem ned med shotgun, før de kunne komme ud af deres fastfrosne trance og følge efter mig, hvilket missionen krævede.

Samtlige GTA-spil kører jo glidende i forhold til Saints Row, jeg er fandme glad for at jeg ikke har givet penge for det. Jeg har ikke set et så fejlfyldt spil siden Driver 3.

At det teknisk står så meget tilbage for de tidligere generationers genre-fæller, er jo til at skamme sig over.

Håber virkelig at online-delen, kan løfte det lidt op fra sølet.

Saints Row ain't got shit on GTA.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 02/09-06 20:35 
Jeg har spillet i det ca 6 timer nu, og jeg har ikke set nogle biler eller andre ting forsvinde i billedet, og jeg har ikke haft problemer med mine gang members. Det svinger åbentbart fra kopi til kopi???

Ja gu er det sørgeligt at 360 spil ikke kører som de burde...

Jeg er ikke selv den store GTA tilhænger, men hvad er det for features du mangler i SR? Jeg mener, gameplayet er godt, historien er go, missionerne er sjove. Hvad mangler vi mere?
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 02/09-06 21:15 
Darknon>
Hvad mangler vi mere?

Ambitioner ud over bare at klone GTA så hæmningsløst som er tilfældet her.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 02/09-06 21:16 
Jeg glæder mig nu til at prøve det.. Uanset om det kopier meget fra GTA eller ej, kan det vel umuligt byde på mindre ændringer end der har været fra GTA3 og frem til San Andreas. GTA spillene er jo praktisk talt det samme spil, blot med et nyt kort og nye biler.
JloweJloweSkrevet 02/09-06 21:35 
Core: Jeg går ud fra at du har prøvet det færdige spil og ikke bare demoen? Demoer vil altid have småproblemer..
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
dahliadahliaSkrevet 02/09-06 22:17 
Så sku' du bare se de problemer det "færdige" spil har..

Meget få mennesker kan være tilfredse med det her makværk.

Styringen til fods, er iøvrigt meget lig Driver 3. Den er stiv og upræcis.
KalicolaKalicolaSkrevet 02/09-06 22:20 
Jeg mangler ord
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 02/09-06 22:20, rettet 02/09-06 22:23 
Jeg er ikke løbet ind i nogen bugs i de fem timer, jeg har spillet.

Synes egenligt at det er ok, men GTA virker både dybere og har mere charme. Dog synes jeg, at styringen i kampe er en klar forbedring fra den serie.

Underligt at der ikke er nogen som klager over tearing, for det synes jeg godt nok er generende i Saints Row.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/09-06 22:28 
Udfra demoen syntes jeg også tearing er helt ekstremt slemt og det værste jeg har set på Xbox 360. Sjusket.
CoreCoreSkrevet 02/09-06 22:34, rettet 02/09-06 22:39 
Darknon>
Jeg er ikke selv den store GTA tilhænger, men hvad er det for features du mangler i SR? Jeg mener, gameplayet er godt, historien er go, missionerne er sjove. Hvad mangler vi mere?

Når det nu er en så ekstrem kloning af GTA, så skulle man da mene at det ikke burde indeholde mindre end San Andreas, men det gør det i høj grad.

SA er voldsomt mange gange større, har et langt større udvalg af køretøjer (biltyper, motorcykler, cykler, tanks, helikoptere osv), langt mere varierende miljøer, mere interaktive omgivelser ("dialog" med folk på gaden, reaktioner på den mad man spiser osv), et MEGET bedre soundtrack (egentlig mere gældende for Vice City, men SA er også bedre end her), væddeløb, muligheder for dykning, mini-arcade spil, dating og utallige andre ting.

Derimod er det eneste jeg indtil videre har set i SR som ikke findes i GTA i en eller anden afskygning "Insurance Fraud".

Og ja, jeg spiller fuld version, kunne ikke drømme om at udtale mig om en demo.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 02/09-06 23:02 
core.. kan godt se din pointe.. Men for os som ikke har spillet gta andet end et par timer hos en ven, så er SR sgu ret fedt, og de fejl i snakker om har jeg ikke stødt på endnu, og når de kommer, så ødelægger de nok ikke spillet for mig i mere end et par minutter ad gangen ;-)
For The Love Of The Game
CoreCoreSkrevet 02/09-06 23:58 
Men så har du også spildt over halvdelen af spillets pris på den halve fornøjelse ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 03/09-06 00:11 
halve fornøjelse?... spillet er ikke halvt
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 03/09-06 00:47 
Jeg er bare glad for at kunne spille et detaljeret GTA i HD. Mere end det lægger jeg ikke i Saints Row. Det føles som GTA i en flottere udgave. Ikke forbedret, men mere af det samme - og det har jeg det egentlig fint med :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-06 08:19, rettet 03/09-06 08:22 
Ja, jeg har det lidt på samme måde. Det gør endda en række ting bedre end GTA, men ja, det har nogle tekniske problemer, men ikke nogen der er ødelæggende for spillet. Jeg har dog heller ikke opdaget, at biler og/eller veje forsvinder, kun framerate drops når der sker meget på skærmen, noget som GTA i øvrigt også kunne "prale" med.

Saints Row fænger mig mere end San Andreas gjorde, GTA er ved at være tyndslidt og de nye tilføjelse til Saints Row, gøre genren værd at spille lidt endnu IMO.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 08:47 
PalleJensen>
Jeg har dog heller ikke opdaget, at biler og/eller veje forsvinder, kun framerate drops når der sker meget på skærmen, noget som GTA i øvrigt også kunne "prale" med.

Prøv at se video anmeldelsen hos GameTrailers.com.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-06 09:27, rettet 03/09-06 09:33 
Ja, og øh?

Jeg siger bare, at jeg endnu ikke har oplevet det - jeg er ikke i tvivl om, at det sker. Volition har i øvrigt annonceret et patch, der forhåbenligt fixer problemerne.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 03/09-06 10:06, rettet 03/09-06 10:20 
Darknon>
halve fornøjelse?... spillet er ikke halvt

Nej, men det har stadig kun noget det halve af hvad GTA har at byde på, og prisforskellen på de to titler idag ligner 300-350 kroner. Så omformuleret:

Du kunne have fået dobbelt så meget for den halve pris.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 10:15 
PalleJensen>
Ja, og øh?

Jeg siger bare, at jeg endnu ikke har oplevet det - jeg er ikke i tvivl om, at det sker.

Påstår skam heller ikke andet - peger bare i retningen af en video som demonstrerer problemerne.
HeroldHeroldSkrevet 03/09-06 10:26 
Core>
Nej, men det har stadig kun noget det halve af hvad GTA har at byde på, og prisforskellen på de to titler idag ligner 300-350 kroner. Så omformuleret:

Du kunne have fået dobbelt så meget for den halve pris.

Jeg tror faktisk jeg ville sidde og få en lidt klam smag i munden, hvis jeg skulle kæmpe mig igennem endnu et PS2-GTA.

Jeg havde faktisk forventet mig en dårlig GTA-klon, da jeg prøvede Saints Row, men det er faktisk ikke dårligt. Det forbedrer på mange områder den oprindelige oplevelse jeg havde med GTA, også selvom, der er mange ting, der måske ikke gør så godt. Tilgengæld har jeg det sjovt :P

Jeg har iøvrigt heller ikke oplevet fejl - overhovedet faktisk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 03/09-06 12:24 
Herold>
Jeg har iøvrigt heller ikke oplevet fejl - overhovedet faktisk.

Det begynder også så småt at bekymre mig at jeg tilsyneladende er den eneste der oplevet alle disse fejl, for jeg ser altså rigtig mange...

Eksempler: I missionen "The King And I", hvor man skal have Vice Kings-biler til at følge efter sig, prøvede jeg på den korte tur det var fra den første bil tager jagten op, til man er fremme ved bagholdet, at spillet frøs og min bil forsvandt fra billedet to gange.

Et andet: To gange i træk oplevede jeg efter at have loadet et save game i højhus-lobbyen i den nordlige ende af byen at, når jeg trådte ud af døren faldt min character igennem jorden, og endte i et sort tomrum, med udsigt til vej og biler nedefra.

Det lyder på jer alle sammen som om at pop-up'sne er jeres største problemer. Så et eller andet må der jo være galt. Min Xbox kører ellers andre spil perfekt, og selv de store framerate-problemer folk klager over i Oblivion og COD2 (når der kastes røggranater online) oplever jeg stort set ikke.

Kan det virkelig passe at promo-versionen ikke er det færdige produkt ?

Er der nogen der har hørt om et Oblivion-lignende-trick (det med X-tasten under opstart) der kan hjælpe ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 03/09-06 13:23 
core: Jeg har ikke en ps2, derfor ville der være ret dyrt at anskaffe GTA. Desuden syntes jeg at gta er et ret grimt spil, især explosionerne er mega nederen, og det betyder meget for mig at tingene ser godt ud. SR tiltaler mig på mange flere måder end gta, og jeg kan meget bedre li designet i SR, der er lidt timesplitters over karakterne hvilket jeg rigtigt godt kan li. Jeg savner dog at man kan styre både og fly i SR.

Jeg har brugt stort set det hele af min spiltid i SR på stjæle fede biler, og pimpe dem for vildt, og så ud og tjene lidt penge på sjove activities, og så pimpe bilerne endnu mere, jeg har ikke lavet ret mange story missions, kun snuppede biler :-) Ja jeg er syg. Det er bare noget fedt over at flække rundt i super fede biler.

Jo, jeg oplevede noget voldsom popup igår, men sådan en slem popup varer måske kun i 2 sekunder, og ærligt talt det kan jeg godt overleve, og det er stadig bedre end GTA gnidrede grafik.
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/09-06 13:29 
Core>
Kan det virkelig passe at promo-versionen ikke er det færdige produkt ?

Jeg har aldrig oplevet problemer af den art du beskriver - jeg har oplevet, at et træ, en lygtepæl eller en fodgænger forsvinder når de er et stykke ude i horisonten.

Promo versioner er færdige versioner - jeg spiller i øvrigt også en promo.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
CoreCoreSkrevet 03/09-06 13:30 
Darknon>
core: Jeg har ikke en ps2, derfor ville der være ret dyrt at anskaffe GTA.

Hvad er der da i vejen med den 360-kompatible Xbox-version ? ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 14:01 
Darknon>
core: Jeg har ikke en ps2, derfor ville der være ret dyrt at anskaffe GTA.

Nu kan GTA spillene jo også fås til Xbox.. og mener endda de kan køre på Xbox 360 også ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-06 14:27 
Core>
og selv de store framerate-problemer folk klager over i COD2 (når der kastes røggranater online) oplever jeg stort set ikke.

Det er vidst også en bug i spillet. Det sker svjv. kun når man kører i HD opløsninger.

Er der nogen der har hørt om et Oblivion-lignende-trick (det med X-tasten under opstart) der kan hjælpe ?

Du kan godt slette hard disk cachen fra dashboardet. Det skulle være ganske ufarligt, men sidste gang jeg gjorde det døde min laser i maskinen(?!), og jeg måtte bytte den til en ny. Det giver absolut ingen mening i min verden da de to ting ikke har noget med hinanden at gøre.
Jeg kan ikke lige huske hvordan man gør men det kan KTC måske?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 03/09-06 15:04 
Konsolkongen>
Det er vidst også en bug i spillet. Det sker svjv. kun når man kører i HD opløsninger.

Og det skal du til at leve med igen i aften ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 03/09-06 15:05 
System/Memory
Tryk Y på HDD og så X, X, Venstre skulderknap, Højre skulderknap, X, X.
Så spørger den om man vil "perform maintenance", og det svarer man ja til...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OmenOmenSkrevet 04/09-06 21:03 
To ting adskiller for mig SR positivt fra GTA:SA:

Kontrollen kan der ikke være nogen tvivl er milevidt bedre i SR end det useriøse "det må i bare finde jer i" sjusk der er løsningen i GTA serien.

og

Frameraten der på trods af adskillige problemer i SR er langt bedre end det hakkende diasshow jeg må finde mig i hvis jeg har tænkt mig at spille GTA på konsollerne.
Vote Ficus!
Bede-xBede-xSkrevet 04/09-06 21:20, rettet 04/09-06 21:26 
Netop kontrollen bliver også fremhævet i mange anmeldelser, som et af SR's overlegne punkter. Med rette må man sige.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 04/09-06 22:07 
SR er kommet direkte ind som nummer 1 på den engelske chart som det hurtigst sælgende spil til 360. Ganske flot må man sige.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CoreCoreSkrevet 04/09-06 22:55 
Hov, lige en update i mit Saints Row-problem. Jeg satte Oblivion på for at forsøge mig med cache-tricket, selv om jeg siden har fået at vide at jeg trykkede på den forkerte tast (jeg holdte X inde), så er mit SR pludselig begyndt at køre meget bedre, og nu er det kun almindelige pop-up og framerate problemer jeg har, og de er vist ikke ud over det almindelige.

Så med mit generhvervede positive syn på tingene må jeg hellere lige nævne tre ting som jeg har fundet rigtig sjove ved Saints Row.

Insurance Fraud (har jeg allerede nævnt) syntes jeg er rigtig underholdende.

Sniper-riflen syntes jeg er superfed.

Og det morede mig ufatteligt meget da jeg fandt ud af at jeg kunne blæse togvogne ned fra Railroad-broerne, med raketstyret :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KalicolaKalicolaSkrevet 05/09-06 09:51 
Jeg stjæler stadig bare biler og pimper dem :-)

Men jeg syntes sgu aldrig at jeg har noget ammo til mine guns. Hvordan får man mere af det i sin grip? Der er kun til min pistol, men jeg har da også købt en shotgun og en maskine gun. Men det er der ikke noget af i min grip???
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 05/09-06 10:11 
Du køber våbenet igen, eller samler et tilsvarende op - Tadaaa! Ammo!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 05/09-06 11:26 
jeg har købt mange shotguns snart, og samlet meget shutgun ammo op efter diverse politifolk, men der er stadig ikke noget i min grip
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 05/09-06 11:45 
Nåerh, din _crip_. Nej, det ved jeg så ikke. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
psychomantispsychomantisSkrevet 05/09-06 15:03, rettet 05/09-06 15:05 
Nej, jeg tror han mener sin _Crib_ :) Men det er jo heller ikke sådan med al den ghetto slang.
HeroldHeroldSkrevet 05/09-06 15:10 
Ja, den brede ymer er sur. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 05/09-06 15:53 
mit hus
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/09-06 16:16 
Jeg har lige prøvet SR i 3-4 timer og jeg er vild med det :-) Jeg kan ikke umiddelbart sige om det samlet set er bedre end GTA-spillene (GTA3, GTA:VC eller GTA:SA), men det er minimum på højde med dem. Nu er jeg måske også en sandkasse-elsker, men SR gør det altså bare på så'n en fed måde!
HeroldHeroldSkrevet 05/09-06 21:21 
Darknon>
mit hus

Hvis du skal have våben til at spawne i din crib, skal du klare de der Hitman-missioner, så vidt jeg har forstået.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/06-08 00:18 
Saints Row 2 tager gas på GTA IV... Ret sjovt... :)

Would you rather play...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/06-08 00:54 
Ja, fed måde at kalde GTA4 ud på... og dømt fra de ganske få sekunders reklamegejl ser de altså ud til at de let kan "banke" GTA4's activites-del, som virkelig mangler punch.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/06-08 22:10 
Saints row var et fedt spil, GTA har altid manglet lidt (kan ikke helt sætte finger på hvad) og det gjorde man ikke i SR, så jeg glæder mig meget til en 2´er :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KalicolaKalicolaSkrevet 11/06-08 09:09 
Enig. Jeg har haft mere underholdning i saints row end i noget gta spil. styringen for én ting, er bedre i SR. Jeg glæder mig også til 2'eren, selvom nogle billeder jeg har set ligner et PS1 spil :(
For The Love Of The Game
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig