X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skærmbillede bliver stående på DS


Svar
bootsbootsSkrevet 31/08-06 21:09 
Jeg har lige købt en brugt DS + nogen spil på QXL. Problemet er, at når jeg slukker DS'en så bliver skærmbilledet ligesom stående noget tid efter. Hvis jeg så lukker den og kigger lidt efter - vel nogen minutter - er skærmen sort igen. Er det noget der betyder noget? Vi har 3 andre DS'er - en Jap, en US og en EU - de bliver alle sorte i samme øjeblik vi slukker dem, så jeg har aldrig set dette fænomen før.

Jeg pillede en skærmbeskytter af den øverste skærm da den var ret ridset og nu er der nogen limrester i kanten af skærmen. Er der nogen der ved hvordan jeg fjerner dem nemmest? Jeg har forsøgt med neglene at skrabe det af; men det er ikke så nemt.... Et godt råd?
HankyHankySkrevet 31/08-06 21:48 
Til det med skærmbilledet, så har jeg også oplevet af skærmbilledet er "frosset" fast efter at maskinen slukkes, dog kun 10-15 sekunder, hvor efter det så forsvandt. Har ikke haft nogen betydning for mig eller maskinen.

Og til limresterne - prøv husholdningssprit på en tør microfiber-klud. Hjælper dette ikke, så skift spritten uden med neglelaksfjerner. Plejer at virke :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
bootsbootsSkrevet 31/08-06 21:56, rettet 31/08-06 22:03 
Bruger du neglelaksfjerner ofte, Hanky... *lol*

Nej, spøg til side. Tak for rådet, dét vil jeg prøve i morgen.

Nu vil jeg tage tid på hvor lang tid der går inden skærmbilledet forsvinder.... Det føles som længe... Har dit skærmbillede altid været sådan? Og er det hver gang du har brugt maskinen?

Edit: Efter 3 minutter - og efter at den har været lukket i de 3 minutter - kan det stadig ses på den øverste skærm. Det forsvinder på den nederste efter lidt over 1 minut; men bliver altså væsentlig længere på den øverste. (Underligt at vi aldrig har set dette på de andre 3 DS'er)...
HankyHankySkrevet 31/08-06 22:03 
Altid - eller ;p ?

Ej, neglelaksfjerner er en acetone-blanding så vidt jeg er orienteret, og er glimrende til at fjerne lidt hårdere/besværligere snavs fra cartridges og meget andet. Rigtig effektivt :)

Og ja, det har det så længe jeg kan huske - og ikke altid, men den er næsten sikker hvér gang - den er 100% sikker, hvis man tager cartridget ud, mens spillet stadig kører.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
bootsbootsSkrevet 01/09-06 12:52 
Er der nogen andre med tilsvarende erfaringer? Jeg ved ikke om jeg skulle aflyse handlen på grund af dét skærmproblem.. Hvis det da er et problem.
ChronoChronoSkrevet 01/09-06 13:03 
Min GBA gør det også, men det har aldrig givet problemer.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
bootsbootsSkrevet 01/09-06 13:14 
Over 3 minutter?
WikzoWikzoSkrevet 01/09-06 14:26 
Har haft lignende problemer med min mobiltelefon og den gamle Game Boy, men aldrig NDS :/
ChronoChronoSkrevet 01/09-06 15:50 
Ikke 3 minutter nej. Måske 5 sekunder.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
EchoEchoSkrevet 06/09-06 19:36 
Jeg ved ikke hvilke konsekvenser det kan få for DS'en, men hvis det er muligt at få en anden til de samme penge, så ville jeg gøre det. Det er uden tvivl en fejl, og de er aldrig sjove at have.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig