X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af bærbar


Svar
SumezSumezSkrevet 29/08-06 10:41, rettet 29/08-06 10:43 
Jeg sidder pt. og overvejer at købe en bærbar.
Jeg er ikke særlig meget inde i det, så vil gerne have noget feedback fra eksperterne.

Det skal primært være en arbejds/hyggecomputer, og ikke nødvendigvis superkraftig.
Men jeg vil gerne kunne arbejde forholdsvist effektiv med grafisk arbejde i store opløsninger (InDesign CS1, til plakater, osv) og musik (Reason 3), ellers s... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
147 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/12-08 02:40 
Du skal sætte "www." foran.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-08 11:53, rettet 26/12-08 11:57 
F... jeg er blind, var også på rødvin igår. :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/12-08 12:07 
JAA>
Man kan faktisk sagtens få en "normal" bærbar med 15 tommer skærm til omkring 3000 gennem edbpriser.dk.

Ja, men der Vista på dem alle sammen :(
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-08 12:34 
Der behøver slet ikke være Vista på, XP er fint, så de må kunne fås billigere, men det er nok kun i brugt så?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-08 12:38 
Der er mange inde på Gul og Gratis, tror bare jeg viser my moster dem...
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 26/12-08 16:58 
KroeboCop>
Der behøver slet ikke være Vista på,

Det er der bestemt ingen, der er uenig med dig i ;-)

XP er fint, så de må kunne fås billigere, men det er nok kun i brugt så?

Hvis en forretning ligger inde med en maskine de har haft længe, så kan der godt være XP på.
HulleHulleSkrevet 22/06-11 09:24 
Jeg går kraftigt og overvejer at investere i en ny bærbar PC. Det gamle lig kan trods ram opdatering knapt nok køre Battle for Middle-Earth 2 på næstlaveste setting.. Civilization 4 hakker så jeg bliver søsyg.

Men, jeg er helt tabt i specs jeg bør lede efter. Så hjælp.. Har nogen kriterier:
* Grafikkortet skal være i orden. Behøver ikke at kunne køre Crysis 2 eller Witcher 2 på højeste setting, men gerne kunne præstere ok.
* Maks 5000

Nogen der har nogen gode råd, gerne konkrete forslag.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dchangdchangSkrevet 22/06-11 11:05 
Går et stykke tid til at den kommer på lager, men linker lige til et godt tilbud efter min mening.

Asus X53TA...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HulleHulleSkrevet 23/06-11 02:12 
Tak for tippet :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
TLTLSkrevet 23/06-11 06:46, rettet 23/06-11 06:46 
Hvad med sådan en fætter her?

ASUS i5'er
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JuggernautJuggernautSkrevet 12/07-11 13:32 
Jeg er nu også på udkig efter en kommende maskine. Primære krav:

Forholdsvis lille/mobil (maks 15.1").
Et godt stykke under 4000,-.
Godt bygget.
Skal bruges til mail, www, poker og film. _Ikke_ spil.
Numerisk tastatur.

Hvad kan anbefales?
Jeg har selv kigget på denne Lenovo:

Lenovo B560
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dchangdchangSkrevet 12/07-11 20:59, rettet 12/07-11 21:01 
Bedste bud herfra. Syntes generelt kvaliteten er god. Og så er de ret hurtige til at reparere hvis uheldet skulle være ude.

Asus X52F...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 13/07-11 22:10 
Jeg kender intet til Asus maskinerne. Hvordan er byggekvaliteten i forhold til Lenovo? Kan man ligefrem sige, at den ikke er til stede på de billigere maskiner?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
XiwanaXiwanaSkrevet 30/07-11 18:51, rettet 30/07-11 18:52 
Jeg overvejer at købe en lille notebook. Den skal primært bruges til surf, streaming og tekstbehandling. Nogle anbefalinger? På forhånd mange tak!
[inspirational quote here]
ElgenElgenSkrevet 30/07-11 19:15 
Lenovo S10-3 (ca. 2200kr) og så smid 2GB RAM i i stedet for den 1GB den er født med...har den selv og er fuldt ud tilfreds };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
XiwanaXiwanaSkrevet 31/07-11 00:02 
Tak for tippet. Det ser spændende ud!
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 02/08-11 12:31 
Jeg skal have en laptop til når jeg starter på kandidaten i Game Technology. Jeg skal sidde med Unity og Unreal Engine, og studiet taget i betragtning, må den også godt kunne trække lidt spil.

Jeg har kig på den her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637998

Input?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 02/08-11 17:17, rettet 02/08-11 17:18 
i7 med 4 kerner er godt
8gb ddr3 ram, også godt
NVIDIA GeForce GT 540M, ligger nok midt imellem, Altså der er bedre valg derude, men den er alligevel ikke helt dårlig.

Så jo den er faktisk fine lille maskine.

Men vil man have en rigtig god gamer pc, så vil jeg sige bærbar fra MSI er et godt valg. Men de koster så også en del (stadig væk langt billgere end alienware :P)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-11 17:35 
dpl>
Men vil man have en rigtig god gamer pc, så vil jeg sige bærbar fra MSI er et godt valg. Men de koster så også en del (stadig væk langt billgere end alienware :P)

Jeg har kun set en enkelt "gamer" bærbar fra MSI, og den var godt nok ikke noget at råbe hurra for. Dens ejer havde konstant problemer med driverkonflikter og ustabilitet... men jeg kan selvfølgelig ikke dømme et helt firma på et enkelt produkt. Desuden var det uden sammenligning den genstand jeg nogensinde har set med flest funktionsløse pynte-plastik-dippedutter på sig. Fjollet! :D
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 02/08-11 17:58 
Sidder selv med en MSi(Godt nok ikke deres gamer model) og kender en der sidder med deres Gamer model. Kun hørt godt om dem.

Personlig vælger jeg altid formater og geninstaller det hele på en ny PC. Altid masser af lort installeret man ikke skal bruge. Geninstaller kan nogen gang fjerne driver fej også.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-11 18:12 
At dømme efter hvor lidt plads der var tilbage på hans skrivebord, skal det nok passe, at det var tonsvis af såkaldte "hjælpeprogrammer", der lavede ged i det hele. Min største kritik er også, at den designmæsssigt lignede noget Fisher Price havde udtænkt. Hvis man kan leve med det, er det sikkert en god nok maskine :)
AV Intelligent Terminal
dpldplSkrevet 02/08-11 18:19, rettet 02/08-11 19:11 
Har du nogensinde set en alienware i virkeligheden? Så virker MSI helt fint (Ved virkelig ikke hvorfor folk vil betale 10k mere for en alienware)

Synes nu ikke GX780(Noget bedste gamer bærbare der er) er ikke så grim igen, og lys i keyboard er der fuld kontrol over.

MSI GX780
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-11 18:42 
Orv den er rimelig lækker. Lyset er lige i overkaneten med alle de farver, men et backlit tastatur er meget rart.
jaesjaesSkrevet 16/02-12 23:22, rettet 17/02-12 01:45 
Jeg står og skal have ny bærbar. Nogen der kan hjælpe lidt?

Info:
- Den skal bruges til tekst, internet, videoredigering, billedbehandling og musikproduktion. Dertil måske et spil i ny og næ (ikke meget krævende spil).
- Skærm på ca. 15", opløsning på 1366x768
- Budgettet er maks. 9000 kr.

Jeg forventer ikke, at den ligger helt i top til videoredigering, billedbehandling og musikproduktion, men den skal ligge i den bedre ende for en bærbar.
dchangdchangSkrevet 17/02-12 09:29 
Det er lige før at 9000 kr. er for meget, tror sagtens du ville begå dig fx med denne;

Asus X53SM...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
amnesiaamnesiaSkrevet 17/02-12 11:02 
Personligt ville jeg anbefale en højere opløsning, det bliver man sku' glad for i længden.

Alle mine bærbare computere har 1920x1200 eller 1920x1080 og det vil jeg have svært ved at undvære nu :)
Græsset ER grønnere på den anden side!
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-12 12:53 
Hvis du kan leve med en højere opløsning er den her måske noget:

http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53SV-S1832V-15.6-2295064.html

Den er selvfølgelig i skrammel kategorien, ikke specielt transportabel og der er for meget flex i tastaturet(og ingen lys), men den har udemærkede specs til prisen og vil sikkert kunne trække de spil jeg fornemmer du fortrækker, uden problemer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 17/02-12 16:35 
Tak for input indtil videre.

Jeg synes, 1920x1080 er en alt for høj opløsning til 15"-skærme, og tror ikke kun det skyldes, at jeg efterhånden trænger til briller/linser ;)

I Windows kan det nok lige gå, da man om ikke andet kan ændre skriftstørrelsen, men i nogle programmer er ikoner, tekst osv. utrolig småt, og kan ikke altid ændres. Men jeg har så også en ekstern skærm med højere opløsning, så det er nok ikke noget jeg vil savne særlig meget ved en bærbar.

Er Asus stadig noget af det bedste til prisen, og hvordan ligger det med HP, Toshiba og Samsung for tiden?

dchang>
Det er lige før at 9000 kr. er for meget, tror sagtens du ville begå dig fx med denne;

Den virker ret lækker men er ikke på lager og findes ikke i andre butikker på Edbpriser og Pricerunner. Ser dog ud til, at den måske er på vej.
SumezSumezSkrevet 16/01-14 21:27, rettet 16/01-14 21:28 
Så er det tid igen. :) Ikke til mig selv, men til kæresten.

Vi skal bruge en lille computer, det vigtige er at den er let og nem at have med omkring, så vi har kig på denne her:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/toshiba-satellite-pro-nb10t-a-106-id-7856912.aspx#ProductDetailsSpecifications

1½ kg, 11.6" lyder som ganske fornuftigt til formålet, men samtidig er det vigtigt at den ikke er alt for sløv i det. Hun har en stationær ved siden af, så den skal ikke bruges til noget superkraftigt, men udover at håndtere alm. internet-browsing er det vigtigt at den kan køre Photoshop. Måske ikke nyeste version (allermindst CS3), men skal kunne redigere digitalfotos osv. Men når jeg kigger på specs kan jeg ikke se noget der tyder på at den ikke kan det.

Hvad siger hardware-eksperterne herinde, er den god til prisen, er Toshiba et mærke man kan stole på, osv.?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/01-14 21:48 
Processoren er ok for så lille en maskine. Det eneste der ville bekymre mig er grafikkort og RAM. Grafikkortet er integreret på bundkortet og har ikke sin egen RAM, så den bruger af system-RAM'en. Der er 4GB i alt - den bliver der så rapset af til grafikkortet, så i realiteten kommer i til at køre Windows 7 på den med under 3GB RAM.

Nu har jeg ikke selv erfaring med Photoshop, men jeg har indtryk af at den sluger alt hvad den kan komme i nærheden af, når det gælder RAM, så det vil nok føles som et kraftigt skridt ned i forhold til jeres stationær, som sikkert har eget grafikkort med egen RAM-pulje.

Det sagt, så er prisen jo fremragende.
SumezSumezSkrevet 16/01-14 21:55 
Jeg mener ikke PS plejer at bruge meget mere end 1GB ram når jeg selv bruger det, tror hastigheden af den er vigtigere :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 17/01-14 14:30 
Sumez, du får ikke nogle ordentlige specs i en 11,6". Så er det nok bedre med en 13", de kan nemt findes i samme vægtklasse.

Hvad er budgettet?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 17/01-14 15:38, rettet 17/01-14 15:38 
Max 3000,- tror jeg. Størrelse og vægt er vigtigere end "specs".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 17/01-14 15:57 
Okay, så er den udmærket den du har fundet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dchangdchangSkrevet 21/01-14 09:42 
Sumez, den her kunne også være en mulighed. Lidt bedre cpu, lidt mindre harddisk men til gengæld 2 års garanti. Prisen er den samme.

PS: Tjek lige dine privatbeskeder. :-)

Asus 11,6"...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 21/01-14 09:59, rettet 21/01-14 10:00 
Hvordan vurderer du at cpu'en er bedre?

Asus: Intel Celeron 1007U Dual Core processor (1.5 GHz)
Toshiba: Intel Celeron N2810 Dual Core processor (2.0 GHz)

Går ud fra at det er modelnummeret der gør udfaldet, da 2.0 umiddelbart lyder som bedre end 1.5?

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Celeron-N2810-vs-Intel-Celeron-1007U]Første jeg umiddelbart lige kunne finde om emnet[/LINK]" target="">Første jeg umiddelbart lige kunne finde om emnet
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 21/01-14 10:34, rettet 21/01-14 10:50 
Skulle jeg måske have uddybet lidt. De perfomer nogenlunde ens men cpu'en i Asus'en kræver mindre strøm lig med længere batteritid. Ellers er der vist ikke den store forskel, uanset clockfrekvensen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-14 12:29 
Hvad med en Macbook Pro?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 21/01-14 12:34 
Er ikke sikker på om det var tænkt som en joke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-14 13:03 
Det er skam seriøst nok. Jeg har min du kan købe for 3000,-. Hvis det selvfølgelig har interesse.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 21/01-14 13:15 
Ok, for i butikkerne står de til en del mere ;) Jeg hører lige!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 21/01-14 14:30 
Roger. Den er selvfølgelig brugt men den kører godt og problemfrit. Der er dog en gejl i skærmen som jeg kan komme nærmere ind på hvis din kæreste er interesseret. Man bemærker det ikke meget i det daglige. Jeg gør ihvertfald ikke.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
slk486slk486Skrevet 21/01-14 15:34 
Nogen der har erfaringer med Lenovo's IdeaPad Y510p?
j/k
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-14 15:40 
Jeg står og skal bruge en ny bærbar og kunne godt tænke mig at vide hvad der rykker i øjeblikket.
Kravene er ikke voldsomme:
- Alm surf/mail
- Spil, men ikke grafiktunge 3D railshootere
- Stabilitet
Prisen har er ikke fast, men vil da foretrække hvis man kan blive under 5k.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 29/04-14 16:34 
Uddyb spil. Hvis vi blot snakker 2D-spil, så er dine krav reelt irrelevante. Du finder intet over 3000kr, der ikke vil kunne klare det med lethed.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-14 18:59 
Det var godt at høre. Det eneste jeg vil spille på pc (når jeg endelig gider) er strategi og rpg.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 29/04-14 19:24 
Og med strategi er det ren 2D? Ikke noget RTS (Starcraft, Total War)?

Så synes jeg bare du skal gå efter den skærmstørrelse og det design du foretrækker. Og 8GB RAM i maskinen.
slk486slk486Skrevet 29/04-14 19:35 
Eller Company of Heroes 2, der virkelig kan trække tænder ud af maskinen.
j/k
JmogJmogSkrevet 29/04-14 19:45 
Ja, nutildags er FPS-spillene faktisk sjældent de mest krævende. 3D RTS'erne er som regel de tungeste.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-14 20:29 
Jmog>
Og med strategi er det ren 2D? Ikke noget RTS (Starcraft, Total War)?

Så synes jeg bare du skal gå efter den skærmstørrelse og det design du foretrækker. Og 8GB RAM i maskinen.

Jo, ren 2D. Og jeg bukker for input.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
147 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig