X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af bærbar


Svar
SumezSumezSkrevet 29/08-06 10:41, rettet 29/08-06 10:43 
Jeg sidder pt. og overvejer at købe en bærbar.
Jeg er ikke særlig meget inde i det, så vil gerne have noget feedback fra eksperterne.

Det skal primært være en arbejds/hyggecomputer, og ikke nødvendigvis superkraftig.
Men jeg vil gerne kunne arbejde forholdsvist effektiv med grafisk arbejde i store opløsninger (InDesign CS1, til plakater, osv) og musik (Reason 3), ellers s... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
147 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 29/08-06 10:41, rettet 29/08-06 10:43 
Jeg sidder pt. og overvejer at købe en bærbar.
Jeg er ikke særlig meget inde i det, så vil gerne have noget feedback fra eksperterne.

Det skal primært være en arbejds/hyggecomputer, og ikke nødvendigvis superkraftig.
Men jeg vil gerne kunne arbejde forholdsvist effektiv med grafisk arbejde i store opløsninger (InDesign CS1, til plakater, osv) og musik (Reason 3), ellers skal jeg bare primært bare kunne bruge den til at sidde på nettet osv. i stuen og hvor jeg nu befinder mig.
Vil gerne kunne spille forholdsvist nye spil på den (f.eks. World of Warcraft, Doom 3 og Hal-Life 2), men er ikke grafikluder, som kræver høj opløsning, bedste indstillinger, anti-aliasing og hvad ved jeg. Spil er altså lavt prioriteret, de skal bare kunne køre.

Jeg har PT kig på denne her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=86364
Grafikkortet ser udmærket ud. Som jeg har diskuteret med en af min kolleger, æder den af computerens egen RAM, men det gør næsten alle bærbare vist (inkl. min anden kollegas nye badass-bærbare til 20k), så med 1GB RAM og mulighed for at opgradere til 2GB, går jeg ikke ud fra at det bliver noget stort problem.

Min største bekymring er om skærmen er OK. Kan den f.eks. køre i andre opløsninger en 1280x800 uden det kommer til at se horribelt ud (ikke mindst, vil den kunne køre spil uden de gør dette), og bliver farverne vist ordenligt, så jeg kan få et nogenlunde ordenligt indtryk af hvordan det grafik, jeg arbejder med, kommer til at se ud. Det er mit indtryk at rigtig mange bærbares skærme er noget juks.

Al hjælp og gode råd vil være værdsat.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 29/08-06 11:56 
Jeg skal formentlig også snart have købt en bærbar computer i forbindelse med start på videregående uddannelse, og den skal ikke nødvendigvis have det bedste hardware.
Jeg skal først og fremmest bruge den til at arbejde på og surfe på internettet, og derudover ville det også være godt hvis den i det mindste kunne køre RTS spil.
Jeg vil ikke give meget mere end 4000,- hvilket er et beløb jeg har set mange bærbare til på det seneste...
Det kunne være jeg skulle have slået til der.
9/11 Was An Inside Job
ChronoChronoSkrevet 29/08-06 12:00 
Billedet vil se bedst ud i den native opløsning. I 3d-spil betyder det ikke så meget, men i 2d ser det normalt ret grimt ud i andre opløsninger.

Tænker selv på at købe noget lignende, og overvejer pt denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=216194

Nyere CPU og bedre grafikkort, men vist også 1000kr dyere. Og så har den skærm med blank overflade - det kan være et lille problem i lyse rum. Bilka har den vist også til 8000 så den behøves ikke købes over nettet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 29/08-06 12:08 
Men det er jo bedst at købe over nettet, med mindre butikken (som f.eks. TDC ;) udtrykkeligt giver samme 14 dages returret som på ting købt online.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/08-06 13:06, rettet 29/08-06 13:08 
Naiera>
Men det er jo bedst at købe over nettet, med mindre butikken (som f.eks. TDC ;) udtrykkeligt giver samme 14 dages returret som på ting købt online.

Er der fuld fortrydelsesret på alt man køber online? Den har jeg ikke hørt før?
EDIT: Nå det kan jeg jo så læse på deres side at du har ret i. Det vil vel sige at jeg kan returnere den, hvis jeg ikke er tilfreds med skærmen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/08-06 13:11 
Ja, så længe du ikke smadrer tingene, kan du altid returnere, indenfor 14 dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TLTLSkrevet 30/08-06 04:09 
Jeg bliver helt svimmel når jeg ser priserne på de bærbare som er nogenlunde på højde med en stationær. det er vist den eneste type computer som det kan betale sig at give op til 30k for (Hvis man har så mange penge til at bruge for).

Men hvis jeg selv skulle købe en bærbar, som jeg ville være tilfreds med, skulle det nok være den her:

Asus bærbar
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 30/08-06 13:09 
Hvad gør den så meget bedre? Jeg synes prisen er i overkanten, vil helst ikke give mere end 8000.

Ellers ingen kommentarer/advarsler/støtte til mit valg af ovenstående? Godt/dårligt valg?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/08-06 17:58, rettet 30/08-06 17:59 
Grafikkortet gjorde mig lidt skeptisk, så jeg slog det op, og det ser ud til at være i den svage ende af skalaen:
http://www.nvidia.com/page/mobile.html

Og at det skulle være blevet normalt at benytte dele-RAM i kraftige bærbare, tvivler jeg på. Dele-RAM er så vidt jeg ved stadig mest normalt i bærbare beregnet til almindeligt kontorbrug.
ChronoChronoSkrevet 30/08-06 19:14 
Til prisen er der et udmærket grafikkort i de tre bærbare der er linket til i tråden. Hvis man betalte over 10.000 for dem, var det ikke optimalt - men der er prisen jo heller ikke oppe.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 31/08-06 03:02, rettet 31/08-06 03:07 
Sumez>
Hvad gør den så meget bedre? Jeg synes prisen er i overkanten, vil helst ikke give mere end 8000.

Ellers ingen kommentarer/advarsler/støtte til mit valg af ovenstående? Godt/dårligt valg?

Den jeg linker til har et udemærket grafikkort, som ikke kræver delt RAM. Det er mit minimumskrav til div. spil og det skader ikke at have et godt kort til det grafik som du skal lave, for det speeder jo alle grafiske ting på skærmen op, når kortet er hurtigt. Den du selv linker til har også et fint kort, men med delt RAM (Turbo Cache).

De spil du nævner kræver at der er en del RAM og et godt grafikkort som ikke æder af disse, ellers kører det ikke flydende selv på mindste opløsning.

Der er stor forskel på en PC som skal bruges til nye 3D-spil, og grafiske ting som kræver lidt og til en der bare skal surfes på og bruges til tekst, mail og msn f.eks.

mht. til prisen, så kan det jo være at den bliver sat ned snart, så det er jo bare om at holde øje med det :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/08-06 10:47, rettet 31/08-06 10:52 
Hej Sumez,

De krav du har til din bærbare er bestemt ikke i arbejds/hygge kategorien.

For at køre CS pakken fornuftigt (InDesign i høj grad, Illustrator i nogen grad og Photoshop i særdeleshed) og de spil du nævner (der bestemt ikke hører til i den milde ende) bør du, processormæssigt, gå efter en Intel Core Duo eller en AMD X2 maskine. Hvad grafikkortet angår SKAL du også have et ordentligt kort med dedikeret RAM. Ydermere bør maskinen ikke have under 1GB RAM.

Men ville det ikke være en idé om du ventede til engang efter nytår - og så gik efter en maskine inkl. Windows Vista? Til den tid vil en Core Duo+ordentligt grafikkort+Windows-maskine nok også kunne købes til en væsentligt mindre mønt end i dag.

Har du eventuelt mulighed for at lave en aftale med din arbejdsgiver om en hjemmePC ordning, kunne du også spare en hel del på den måde.

(PS: Jeg arbejder selv på CS2 til dagligt både på Mac og PC - og begge mine maskiner er bærbare).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
SumezSumezSkrevet 31/08-06 10:49 
flottenheimer>
Men ville det ikke være en idé om du ventede til engang efter nytår - og så gik efter en maskine inkl. Windows Vista. Til den tid vil en Core Duo+ordentligt grafikkort+Windows-maskine nok også kunne købes til en væsentligt mindre mønt end i dag.

Ja, og venter man endnu et halvt år, bliver det endnu billigere. Kan man ikke blive ved med at konstatere det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/08-06 11:02 
Jo, det kan man. Det er meget sjældent, at jeg anbefaler folk at vente. Det er kun når man står over for større teknologiske landvindinger, at det kan være aktuelt.

Den primære grund til at vente til efter nytår ville være Windows Vista, der er lige om hjørnet. Windows er jo ikke et helt billigt operativsystem, at skulle købe i løs vægt.

Den anden, mindre, grund er at Core Duo stadig er relativt ny og derfor ventes at falde kraftigt i pris over de næste måneder, efterhånden som Core Duo og X2 erstatter alle de gamle processortyper.

Derfor synes jeg, at tidspunktet lige nu er lidt uoptimalt.

Når først Vista er inkluderet i de bærebare pakker, så ser jeg ingen grund til at vente.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/08-06 11:08, rettet 31/08-06 11:13 
Jeg så forresten i TV, for nogle uger siden, at mange fabrikanter af bærbare nu er begyndt, i samarbejde med MS, at inkludere en "Free upgrade to Vista"-kupon i deres maskiner - netop fordi de fryger, at hardware salget vil gå i stå hen mod slutningen af året, fordi folk vil vente på Vista.

Måske du kan finde en maskine, der sælges med den ordning... Ellers må du jo bare købe dig en maskine med XP og så hive tegnebogen frem, når Vista lander.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 11:12 
Jeg vil godt støtte Flottenheimers indlæg. Lige præcis nu virker som et dårligt tidspunkt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/08-06 15:05, rettet 31/08-06 15:06 
Måske misforstår du/I mine behov. Computeren ER nemlig bare i arbejde/hygge-kategorien.
Selvom jeg vil bruge den til at rode med mit grafiske arbejde, er det bare som supplement til hyggeriet, det skal ikke være en kraftmaskine. Så ville jeg aldrig købe en bærbar.
Jeg køber en ny stationær på et tidspunkt, som primær arbejdsstation, og den kan jeg sagtens vente med til næste år, hvor den udvikling, i nævner, bliver aktuel.

Så kan jeg hygge mig med min bærbare imens. :)

Iøvrigt har jeg CS-pakken, ikke CS2, som af underlige grunde kræver sindssygt meget mere af computeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 31/08-06 15:07 
Bevares, men det svarer sandsynligvis til at købe en Windows 98-Pc sidst i år 2000 lige inden XP udkom.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 31/08-06 15:30 
Jeg har brugt Windows 2000 i 5-6 år, og er ret tilfreds. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/08-06 17:34 
IMO er det dumt at vente på VISTA. Systemkravende for platformen er jo vanvittigt høje, hvilket vil udmunde i at man skal betale MANGE penge for at få fat i en bærbar der overhovedet kan kører systemet fornuftigt. Desuden går der jo lang tid inden spil og programmer kun understøtter vista/DX10.

Jeg syntes bare du skal købe dig en XP-baseret bærbar. Det er jo ikke fordi styresystemet køre dårligt, eller at MS efter VISTAS udgivelse ikke vil yde support.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TLTLSkrevet 31/08-06 17:43 
Hvad skal man med windows Vista, når det eneste der dur i starten, er de programmer som følger med windows Vista... Der skal laves drivere, patches til div. spil osv. før de virker... Sådan var det også med XP da det udkom.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 31/08-06 19:08 
Det med at Vista kræver en masse, passer altså ikke særligt godt... nu har jeg selv kørt det på min egen pc og flere i firmaet bruger det også en del... (og ja fuldt lovligt)

den mindste maskine jeg har set det køre på er en bærbar pentium m 1,7 512mb ram og med intel onboard gfx(sjovt nok) og der kører det flyende og unden problemer...

Problemet ved at købe bærbar lige nu er at der er sket og der sker så meget nu her og et halvt år frem... men det kan man jo så sige hele tiden... :)
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/08-06 20:23 
Sumez>
Måske misforstår du/I mine behov.

Måske, men så skal du lade være med at nævne World of Warcraft, Doom 3 og Half-Life 2 samt CS som eksempler på "hygge"-programmer :-)

Køb du dig den maskine du har fundet. Det lyder som om, at du i virkeligheden godt ved, hvad du har brug for.

PS: Jeg oplever i øvrigt ikke, at CS2 er hårdere/mere krævende end CS. Og jeg har arbejdet på begge versioner i hundredevis af timer (CS i tusindevis og CS2 i hundredevis :-).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/09-06 11:37 
ReinholdJJ>
Det med at Vista kræver en masse, passer altså ikke særligt godt... nu har jeg selv kørt det på min egen pc og flere i firmaet bruger det også en del... (og ja fuldt lovligt)

den mindste maskine jeg har set det køre på er en bærbar pentium m 1,7 512mb ram og med intel onboard gfx(sjovt nok) og der kører det flyende og unden problemer...

Problemet ved at købe bærbar lige nu er at der er sket og der sker så meget nu her og et halvt år frem... men det kan man jo så sige hele tiden... :)

Du taler vel formentlig om BETA-versionen eller? Den kan vel næppe betragtes som det færdige produkt, eller sammenlignes med de endelige systemkrav?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
flottenheimerflottenheimerSkrevet 01/09-06 13:17 
Windows Vista systemkravene kan i se her:

What is a Windows Vista Capable PC
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/09-06 15:37 
Det er vel vigtigt at have for øje at det er MINIMUMS kravende - ikke "recommended". Hvordan styresystemet køre i praksis med de laveste specs, er jo svært at svare på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 01/09-06 15:49 
Alle bærbare linket til i den her tråd opfylder i øvrigt de anbefalede krav. Ikke bare minimumskravene.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 21/09-06 12:49 
Kan for god ordens skyld nævne at jeg købte den, jeg linkede til i mit første indlæg, for 6800 inkl. forsendelse. Den kom i sidste uge og jeg er rigtig glad for den!
Den er ikke superb til spil, men "ældre" udgivelser som World of Warcraft og Vampire: Bloodlines kører 100% flydende med maximale indstillinger i 280x800 uden anti-aliasing, så den er faktisk noget bedre til spil end jeg havde behøvet (og langt bedre end min stationære :P). Nye spil som F.E.A.R og Oblivion kører også flydende på medium-indstillinger, i høj eller semi-høj opløsning.

Photoshop og InDesign CS kører superhurtigt uden nogen problemer indtil videre, det er en stor lettelse i forhold til min efterhånden ret gamle stationære (1.3 gHz, 512MB RAM). Det er muligt at dual core bliver billigt efter årsskiftet, men det vil jeg som sagt lade min stationære få glæde af, det den tydeligvis trænger til en opgradering. Indtil videre bruger jeg næsten kun den bærbare, da den overgår min stationære på alle punkter.

Med USB2 (ja, er vandt til USB1 :S), multi-kortlæser, indbygget webcam og mikrofon, dvd-brænger og tusind andre ting, incl. medfølgende taske og mus, er der egentlig ikke noget den mangler.

Iøvrigt er den også bedre end den Fujitsu, min far købte til det dobbelte for et halvt år siden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/09-06 19:26 
For en god ordens skyld købte vi også den HP jeg nævnte i mit første indlæg i tråden. Den er også rigtig god til alt det der. Højere specs, men taske og webcam var der ikke med. Og ingen Windows-cd'er - dem skal man selv lave med et særligt program når man tænder første gang - lidt nærrigt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KLTKLTSkrevet 21/09-06 19:55 
Hmm ja jeg kan så også for god ordens skyld nævne, at jeg købte en Acer TravelMate 2451LCi bærbar PC.
Jeg skal som sagt primært bruge den til arbejde og websurfing, og til disse opgaver er den skam ganske udmærket! :D
9/11 Was An Inside Job
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 26/10-06 18:53 
Er der nogen der har erfaring med bærbare fra Zepto? Jeg har hørt godt om dem. Jeg skal ihvertfald snarest have fat i en bærbar PC, til brug i min uddannelse, og den skal gerne kunne køre forholdsvis grafiktunge spil og 3D-programmer såsom Maya. Det rare ved Zepto er jo også, at jeg selv kan konfigurere indmaden...

Jeg har overvejet denne i Power-udgaven.
(...)
jaesjaesSkrevet 04/01-07 01:17, rettet 04/01-07 01:26 
Hvis nogen støder på gode tilbud midt i udsalgsjunglen, hører jeg gerne om det :)

Jeg skal bruge en bærbar med nogenlunde disse specs:

Skærm: 14" eller 15". Opløsning enten 1024x768 eller 1280x800.
CPU: Core 2 Duo eller lignende.
Grafik: Radeon X1600, GeForce 7600 eller bedre.
RAM: 1GB eller mere.
Harddisk: 80GB og opefter.
DVD-brænder.
Pris: Ca. 9000 kr. afhængig af konfigurationen.

EDIT: Det er vel snarere en Core 2 Duo, jeg skal bruge. Kender ærlig talt ikke så meget til forskellene, men det skal være en god allround-processor.
jaesjaesSkrevet 19/03-07 00:32 
Nå, indkøbet blev udsat, men senest i næste uge skal jeg have en bærbar.

Nogen der kender de to nedenstående bærbare, og kan give et bud på, hvilken der er bedst?

Den skal bruges til mange forskellige ting fra tekstbehandling, til musikproduktion og lidt spilleri. Det betyder en del, at den ikke larmer som en støvsuger, når blæseren er i sving.

Andre bud op til 10.000 kr.?

Fujitsu Siemens AMILO Pi 1556:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=257178

ASUS F3T AP013C:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313274
QQSkrevet 19/03-07 10:19 
Uden at undersøge dem nærmere, skal du helt sikkert vælge ASUS frem for Fujitsu Siemens...
FS er alt for fejlfyldt, og har en billig build quality...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JinkJinkSkrevet 04/09-07 21:16 
Er lige begyndt på DTU og der kræver det at man har en bærbar. Da jeg lige har købt stationær computer til at kunne spille spil på, er jeg ikke så interesseret i en bærbar der kan spilles på. Det er altså en studie PC, hvor toppriotet er størrelsen(skal kunne ligge i min taske), holdbarhed, batteritid, god garanti og selvfølgelig pris.

Jeg har kun hørt positivt om IBM/Lenovo, til netop det behov, men jeg synes dog de lige virker end tand for dyre i forhold til hvad indmaden er i sådan en.

Det er software linie jeg går på, så de mest krævende programmer burde kun være math-programmer såsom Maple.
Har overvejet en dell Vostro 1400, men ville lige spørge herinde først.

Så er der nogen der har forslag eller råd som de vil dele med mig? :)
RuneSPRuneSPSkrevet 13/09-07 14:27 
Benytter lige denne tråd til et spørgsmål eller 2 vedr køb af bærbar:

Jeg skal have anskaffet mig en bærbar primært til brug til studie, dog skal den stadig være i stand til at kunne spilles på. Da den primært skal bruges til studie skal den også gerne være "slæb-bar", altså være en passende størrelse så 14,1" virker mest optimalt. Jeg har pt kig på 2 af Zeptos modeller:

Znote 6224W

120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Ingen operativ system ønskes
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
DK tastatur layout, Sort
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljøafgift
Onlinerabat 6224W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto

Pris kr 8.788,75 inkl moms

og

Znote 6324W

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6324W

Zepto Zpro 300Mbit trådløst netværk (ABGN)
Microsoft® Windows® Vista Home Basic 32bit - DK
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
DK tastatur layout, Hvid
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljøafgift
Kampagne Rabat ! 1702,- INKL. MOMS
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®

Pris kr 9.413,75 inkl moms

Umiddelbart er de to jo ret identiske mht specs, vægt og størrelse, dog kender jeg allerede en som har en (ældre) 6324W, så designet på den er i hvert fald noget jeg godt kan lide (om end lidt tøset :p) men den er jo også lidt dyrere, så ville høre om nogle kender noget til begge 2.
Mht trådløst netkort gør det så nogen forskel om man vælger Zeptos eget eller Intels? det koster det samme, og så vidt jeg kan se er Zeptos hurtigst, og den eneste grund til at de egentlig har Intels som valg er pga Centrino mærket kræver det.

Hvis nogen har nogle helt andre forslag er I selvfølgelig velkomne til at poste det.
tastasSkrevet 13/09-07 14:48 
Jeg lytter lige med her også, har kigget på næsten en identiske sammensætning som RuneSP fra Zepto. Er "build-quality" ok på Zepto's modeller?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 13/09-07 18:50 
RuneSP>
Mht trådløst netkort gør det så nogen forskel om man vælger Zeptos eget eller Intels? det koster det samme, og så vidt jeg kan se er Zeptos hurtigst,

Det burde ingen forskel gøre. Om det så kan køre en fantasillion Mbit, så hjælper det ikke en skid da max for de fleste trådløse netværk er 50Mbit. Og det er så i optimale situationer. Der er reelt ikke noget der kører hurtigere end 5-10Mbit, når det er trådløst.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/09-07 20:15 
tas>
Er "build-quality" ok på Zepto's modeller?

Da jeg købte min Zepto for et par år siden, bed jeg i hvert fald straks mærke i, hvor meget den osede af kvalitet. Men jeg skal så ikke kunne sige, om de er faldet af på den siden da :)
AV Intelligent Terminal
dchangdchangSkrevet 13/09-07 22:15 
Til de Zepto-interesserede kommer her lige en anbefaling jeg aldrig bliver træt af at fortælle om. Gå ind på hol.dk og søg på Zepto og gå fx. et halvt år tilbage. God læsning, især for dem der gerne vil spille på deres bærbare. Rigtig mange af deres gamer-bærbare lider af varmeproblemer men læs selv mere om det.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
jaesjaesSkrevet 13/09-07 22:29 
Med mindre du ved, at det ikke kommer til at betyde noget så overvej at få et kraftigere batteri med fra start. Det kan dog godt ske, at de vejer lidt mere end en 6 cell, men sikkert en del mindre end den eksterne strømforsyning.
RuneSPRuneSPSkrevet 14/09-07 13:18 
Benytter lige denne tråd til et andet spørgsmål... sagen er nu den at jeg har fået foræret en lidt ældre IBM bærbar T41 af min storebror. Den har dog et større problem, nemlig at den som regel "går død" efter ca. 30 minutters brug. Skærmen går sort, blæserne og harddisken kører dog stadig. Men har prøvet at spille musik samtidig med at den gik ud og da musikken også stoppede går jeg ud fra at det er et problem med selve computeren og ikke bare skærmen. Herefter slukker jeg den så, men når jeg prøver at tænde den igen forbliver skærmen bare sort. Jeg bliver her nødt til at lade den forblive slukket i ca. 20-30 minutter før jeg kan starte den igen. Har prøvet uden batteri og kun strømadapter men har igen indflydelse. Mon der er mulighed for at fikse den eller skal jeg bare se at få bestilt en ny bærbar med det samme :S?
JmogJmogSkrevet 14/09-07 13:28 
Jeg ville gætte på det enten er grafikkortet eller bundkortet. Førstnævnte er sikkert integreret på sidste nævnte.

Og i så fald så er det bare med at bestille en ny. At skifte bundkort på en bærbar udenfor garanti er ikke noget du har lyst til.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/12-08 17:20, rettet 25/12-08 17:20 
Min moster skal have en bærbar og skal kun bruge den til at surfe med og sende lidt billeder med, så det er ikke det store, har i nogle forslag til en billig jen?
Hoid to colony C05 where the computer is...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/12-08 17:31 
Ja, enhver bærbar i Bilka/Føtex til max. 5000 kr. er rigeligt god. Både min far og en bekendt jeg har, har købt PC'er i de butikker og de er rigeligt fine til helt normalt forbrug som det du skitserer.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/12-08 18:04 
KroeboCop>
Min moster skal have en bærbar og skal kun bruge den til at surfe med...

Husk at købe en der er vandtæt!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/12-08 18:19 
Hehe klart :=D

PalleJensen>
Ja, enhver bærbar i Bilka/Føtex til max. 5000 kr. er rigeligt god. Både min far og en bekendt jeg har, har købt PC'er i de butikker og de er rigeligt fine til helt normalt forbrug som det du skitserer.

Syntes bare at have hørt de fås billigere, omkring de 2500-3000?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 26/12-08 00:24 
KroeboCop>
Syntes bare at have hørt de fås billigere, omkring de 2500-3000?

Absolut. Med deres behov er 5000 kroner lige i overkanten. Den gennemsnitlige mindstepris for en "normal" bærbar er omkring 4000 kroner. Lavere, hvis de vil have en med en skærm omkring 8-10 tommer. Men det er nok lige i underkanten for de fleste ældre mennesker.

Hvis du kan finde en med XP er det selvfølgelig at foretrække, men det kan efterhånden være svært. Men med XP er 1GB RAM fint, mens de nok vil være kede af at køre Vista med mindre end 2GB.
JAAJAASkrevet 26/12-08 02:09 
Man kan faktisk sagtens få en "normal" bærbar med 15 tommer skærm til omkring 3000 gennem edbpriser.dk.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/12-08 02:18 
Link :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
147 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig