X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skal man være atlet for at spille Wii?


Svar
SlothSlothSkrevet 28/08-06 12:29 
Faldt lige over denne video med Rayman Raving Rabbids...

Den falder fint i tråd med de andre videoer jeg har set med demonstration af Wii - og dens controller.

Mit spørgsmål er, om man er tvunget til at skulle bevæge sig for at spille spillene, eller kan man bruge controlleren, mens man ligger i fosterstilling efter en våd bytur?

Har tænkt på at få mig en Wii som 2. system, men gider ikke hvis jeg kommer til at svede af det :o)

Motionsvideo
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/08-06 12:46 
Jeg tror/håber, at mange af videoerne overdriver, hvor meget input controlleren skal have. Så jeg tror godt man kan sidde og vippe lidt med hånden uden at gå helt i gyro-mode med hofterne.

Så vidt jeg ved bliver det også muligt at tilslutte normal GameCube-controller, men om alle spillene understøtter det kan jeg kun gisne om (det BURDE de, det er jo ikke fordi det er svært at sætte det op).
BeanoBeanoSkrevet 28/08-06 12:59, rettet 28/08-06 13:00 
Det vil jeg ikke satse på, det er ihvertfald bekræftet at Zelda Wii ikke vil kunne spilles med en GC controller.

Jeg er også lidt bekymret efter det er kommet frem at man nu skal svinge Wiimoten for at svinge sværdet i Zelda frem for at bare at trykke en knap.
Håber at det bliver en option da man nok hurtigt bliver træt i armen.
RJKRJKSkrevet 28/08-06 13:03 
Hyakotake>
Så vidt jeg ved bliver det også muligt at tilslutte normal GameCube-controller, men om alle spillene understøtter det kan jeg kun gisne om (det BURDE de, det er jo ikke fordi det er svært at sætte det op).

Falder hele pointen ikke fuldstændigt til jorden, hvis alle spillene bare kunne spilles lige så godt med en standardcontroller...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SlothSlothSkrevet 28/08-06 13:04 
Heh... Kom lige til at tænke på de sagsanlæg der kommer i USA, når personer, kæledyr og/eller inventar kommer til skade under et intens omgang Wii...

Hvordan mon Tekken/DoA/VF/whatever kampspil ville skulle spilles?
Kiss me, would you kindly?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 28/08-06 13:05 
Jeg synes det ser A) stressende og B) stærkt belastende ud. Der er ingen tvivl om, at man ikke vil kunne bruge den controller så snart andendagsbranderten sætter ind.

Næ, den kan de få lov til at beholde :)
SlothSlothSkrevet 28/08-06 13:07, rettet 28/08-06 13:08 
RJK>
Falder hele pointen ikke fuldstændigt til jorden, hvis alle spillene bare kunne spilles lige så godt med en standardcontroller...?

Jo, men hvor fedt er det lige nøjagtigt at *skulle* bevæge sig for at spille et spil? Det er selvfølgeligt ok engang imellem, men Fanden skulle da stå i at skulle lave fægtebevægelser med armen i flere timer i træk, for at spille Zelda.

Eller knokle rundt som en rystepudser for at få Rayman til at løbe som vi så i videoen. Jeg vil vædde med, at det er skideskægt de første 20 minutter, men derefter?...

Det er OK med mig som en gimmick, men det skal ikke være påkrævet.
Kiss me, would you kindly?
KTCKTCSkrevet 28/08-06 13:10 
Men har vel lidt af princippet i Jungle Beat. Det var da sjovt nok hele vejen igennem, men man kunne godt få lidt ømme arme, hænder og fingre i længden. Jeg er også lidt skeptisk, specielt efter at have hørt om tvivlsom præcision og sådan noget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 28/08-06 13:30 
Jeg har prøvet Wario Ware og Bomberman, og ingen af spille var på nogen måde anstrengende at spille. Controlleren er følsom, men på ingen måde upræcis (og hvis den er mindes jeg det ikke). Og sved på panden var det sidste jeg fik (selvom der var kødrand og 200+ mennesker inde på E3-standen).

Det svarer lidt til den ældgamle FPS-diskussion med mus og keyboard vs. controller. Ja, mus og keyboard er mere præcist, men på en controller har alle samme muligheder, og det er et spørgsmål om tilvænning i sidste ende - det har Halo vist understreget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/08-06 14:23 
Hvor lang tid spillede du?
WikzoWikzoSkrevet 28/08-06 14:32 
Sidste år skrev magasine EDGE følgende: "Spørgsmål: Bliver man ikke træt i hånden efter længere tid? Svar: Det er på samme måde som med en mus til computeren. Hvis du bliver træt, lægger du din hånd på bordet for at støtte den."

Eller noget i den stil :D
SlothSlothSkrevet 28/08-06 14:42, rettet 28/08-06 14:42 
Mjah... Men såvidt jeg har set, kan man jo netop ikke lægge Wiimoten på et bord, for at støtte sig til det.

Jeg er godt klar over, at man sikkert ikke behøver at pukle rundt som på mange af de videoer der florerer rundt omkring, men som den dovne køter jeg er, så vil jeg ret hurtigt blive træt af at skulle bevæge mig for at nyde et spil.

Tag nu f.eks. et baseball-spil. Hvor mange gange skal man løfte armen og svinge? Eller et hvilket som helst platform spil - i min verden er der stor forskel på at sidde og nulre med nogle analoge joysticks og nogle knapper, og så at skulle bevæge hele controlleren.

En computermus behøver man jo heller ikke bevæge armen for at bruge - håndleddet er nok. Folk der ikke bruger bordet til at støtte med hele tiden, men som løfter hånden, og som bruger hele armen til at bevæge musen med, er ofte dem der får museskader.
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-06 14:55 
Det lyder da grangiveligt som om du hellere skulle købe dig en PS3 :p

Hele ideen med Wii er jo netop at der hele tiden skal være et moment af bevægelse - det er hvertfald det Nintendo ligger op til med det udsendte materiale.

Det er selvfølgelig ikke nødvendigt, at gå lige så meget til den som videoerne foreslår. Med nun-chack'en (det er ikke lige med i min indre retstavningsordbog) sluttet til Wii-remoten, styres dit digitale alter ego jo med en analog styrepind, hvilket efter min opfattelse reducere de store armbevægelser til et minimum.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/08-06 15:08 
Den spiky-kvinden laver til sidst i videoen, hvor hun drejer wiimoten rundt over hovedet, hvilket får Rayman til at snurre en uheldig kanin rundt, må da være svær at udføre - uden rent faktisk at spinne wiimoten rundt i luften over hovedet?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 28/08-06 15:08 
Jeg spillede i ca. 10 minutter samlet. Pointen er lidt at du altså ikke skal lave helikopteren eller svinge med armen. Den registrerer dine håndledsbevægelser og bevægelser med remoten, akkurat som med en mus.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 28/08-06 15:16 
Ok, det må så kategoriseres som et reklame-stunt :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SlothSlothSkrevet 28/08-06 15:17, rettet 28/08-06 15:18 
Jamen jeg skal skam have mig en PS3 :o)

Tænkte bare på Wii som en fin lille 2. konsol, men blev så bekymret over, om jeg skulle flyve rundt i stuen i kaotiske sinuskurver for at spille på skidtet.

Hvis det kan klares med moderate bevægelser, er det ok.

Kom til at tænke på... Hvis nu man spænder Wiimoten på... umm... *host* øøøhhh... "den lille" og så laver helikopteren, hvad mon Rayman så laver? ;o)
Kiss me, would you kindly?
HeroldHeroldSkrevet 28/08-06 15:18 
DeluxScan>
Ok, det må så kategoriseres som et reklame-stunt :)

Jeg ved faktisk ikke med Rayman, men med de andre spil (pånær Wario) skulle du ikke lave det store.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DommergaardDommergaardSkrevet 28/08-06 15:51 
Jeg tænker bare... hvordan har de tænkt sig, at man skal spille 4-player sportsspil på et lille værelse? Man kommer jo til at smadre hinanden! :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-06 16:18 
De har selvfølgelig tænkt at med konsollens lave pris, vil enhver have råd til et kæmpe pallads, med masser af plads til store armbevægelser ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 28/08-06 17:12 
Hmm.. Det lades til.. at de småfede, bebumset, fettede håret, Counterstrike Nørders dage er talte...

for med den controller... bliver alt pizza, junk food og fedt brændt af bare fordi at man skal spille et spil..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WikzoWikzoSkrevet 28/08-06 19:03 
Sonic.dk>
Jeg tænker bare... hvordan har de tænkt sig, at man skal spille 4-player sportsspil på et lille værelse? Man kommer jo til at smadre hinanden! :)

Nogen der tænker Smash Bros. Brawl ... In Real Life? :D
KLTKLTSkrevet 28/08-06 20:55 
Nintendo er lig med kvalitet, og de hyper ikke et nyt system og dets funktioner i så stor grad som det er tilfældet med Wii, hvis de nye innovative features i praksis ikke fungerede særligt godt.
Jeg er overbevist om, at Wii og dets controller kommer til at fungere godt.
Personligt ville jeg ikke have noget imod, at visse spil krævede store bevælgelser for at kontrollere.
9/11 Was An Inside Job
Zzap!Zzap!Skrevet 28/08-06 23:18 
Jeg er sikker på at hele wiimote ideen startede med at een eller anden tænkte "hvordan kan det lade sig gøre, at overføre musens præcision fra skrivebordet til sofaen".
Jeg er lige ved at sige fck højtaler, connectivity, z-bevægelse etc. Dét der er specielt ved wiimoten er, at Nintendo gør et forsøg på at kombinere det bedste fra konsol controllere med musens overlegne hurtighed og precision.

Hvad har det at gøre med det forhåndenværende spørgsmål?
Svar: Nintendo har selvfølgelig tænkt på det (at man bliver træt af holde armen strakt i flere timer) og testet ideen grundigt inden de offentliggjorde den.

De fleste har vel oplevet at når de introducerede en computer med mus for første gang, for en der aldrig havde prøvet det før, f.eks. bedsteforældre, var de første forsøg temmeligt klumsede og ubehjælpsomme. Oftest noget med at gribe godt fast om musen og så ellers bevæge den rundt i strakt arm og slippe for at trykke på knapperne og lignende.

På samme måde er det med folk, der bruger wiimoten for første gang, men skal lige finde ud af den bedste måde at holde den på.
Jeg ville gætte på noget med, at lægge underarmen på armlænet eller låret og så bruge en blanding af håndleds og fingerbevægelser til at styre med, ville virke godt.

Eftersom det er bekræftet at wiimoten bruger et kamera til at se sensorbaren med, vil styringen virke fuldstændig som hvis man sad med en lommelygte, eller en laserpegepind.
Med dem er det også muligt, med meget små bevægelser, at ramme meget præcist og hurtigt.
Det de folk i videoerne gør, er at de simpelt flytter wiimoten mere eller mindre vinkelret i forhold til skærmen/sensorbaren, i stedet for at roterer den tæt på dens eget centrum. Præcist som man kan flytte en laserpointer, i stedet for at roterer den med fingrene/håndleddet.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 29/08-06 10:03, rettet 29/08-06 10:15 
Zzap!>
Svar: Nintendo har selvfølgelig tænkt på det (at man bliver træt af holde armen strakt i flere timer) og testet ideen grundigt inden de offentliggjorde den.

Ligesom de testede VB'en således, at man ikke fik ondt i øjnene af at spille på den :P

KLT>
Nintendo er lig med kvalitet, og de hyper ikke et nyt system og dets funktioner i så stor grad som det er tilfældet med Wii, hvis de nye innovative features i praksis ikke fungerede særligt godt.

Selvfølgelig gør de det. De er økonomisk investeret i Wii'en, så de vil naturligvis gøre meget for at sælge den.


Ikke dermed sagt, at jeg ikke tror på den, for jeg forstiller mig faktisk, at Zapp! og KLT har ret. At Wii'en fungerer i praksis og at man ikke skal være atlet, for at benytte den. Men det er mere ud fra forstillingen om, hvor kortlivet systemet ville være, hvis andet var tilfældet, end en blind tiltro til Nintendo.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/08-06 11:06 
Lige netop Nintendo ville jeg heller ikke stole på hvad den slags angår. Som Bede nævner, Virtual Boy'en er et godt eksempel. Eller hvad med manglende lys, og AA-batterier i den første GBA og manglende stik til høretelefoner i SP'en, osv. De har tendens til ikke altid at tænke den slags igennem.

Til gengæld stoler jeg på kvaliteten af deres hardware, hvilket jeg synes er et ret betydningsfuldt emne når det gælder sådan noget avanceret teknologi. Det ville jeg ikke gøre, hvis det var et Sony-produkt, vi snakkede om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 29/08-06 11:48 
Jeg vil bare lige minde om, at Virtual Boy vel nok er den eneste konsol Nintendo har sendt på markedet som decideret floppede, og som overhovedet ikke fungerede som det ellers var markedsført fra Nintendo.
Det er rigtigt at Nintendo har lavet nogle mindre fejl i de seneste år, mest bemærkelsesværdigt var vel som Sumez også nævnte med det mangledende backlight i den originale GBA.
Når alt dette er sagt, har jeg som sagt alligevel stor tiltro til at Nintendo sender noget funktionsdygtigt hardware på markedet, som lever op til folks forventninger.
Nintendo har aldrig været blege for at bruge meget tid på udvikling af deres produkter, for at kunne sende mere helstøbte og gennemførte produkter på markedet.
9/11 Was An Inside Job
happyEDhappyEDSkrevet 30/08-06 14:25 
Sumez>
Lige netop Nintendo ville jeg heller ikke stole på hvad den slags angår. Som Bede nævner, Virtual Boy'en er et godt eksempel. Eller hvad med manglende lys, og AA-batterier i den første GBA og manglende stik til høretelefoner i SP'en, osv. De har tendens til ikke altid at tænke den slags igennem.

Til gengæld stoler jeg på kvaliteten af deres hardware, hvilket jeg synes er et ret betydningsfuldt emne når det gælder sådan noget avanceret teknologi. Det ville jeg ikke gøre, hvis det var et Sony-produkt, vi snakkede om.

Jo de tænker da tingende igennem. Ok VB var ikke en kæmpe succes:) , men mangler ved Gameboy igennem tidens løb, har der jo altid været en mening med.
Det de har satset på altid, er jo at den skal være "billig" og kunne holde strøm i lang tid. Det er det vigtigste, og grunden til de har slået andre håndholdte af banen. Som jo bare havde andre mangler.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig