X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer med videochat / webcams?


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 27/08-06 14:47 
Er lige ved at tage springet og få hooket hele familien op med et webcam.

[1] Men, er der nogle af jer der har erfaringer med webcams. Hvor høj en båndbredde kræver det, for at det kører rimeligt?

[2] Hvilken software er den mest simple/brugervenlige, men samtidig ordentlige, hvis man vil video chatte (der er familiemedlemmer der nærmer sig de 60 :-)?

[3] Og slutteligt, er der et bestemt webcam i absolut vil anbefale? (ellers har jeg lige fundet Creative Vista IM til meget billige penge...).

På forhånd tak for hjælpen.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-06 19:25 
Med hensyn til Live Cam Vista IM skal du være opmærksom på at kameraet kun køre med 15FPS på den højeste opløsning (800x600), hvilket efter min mening giver et rigtigt dårligt video-signal. 30FPS er et minimumskrav.

Ellers har jeg ikke så mange guldkorn at komme med :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 28/08-06 00:30, rettet 28/08-06 00:32 
Jeg og mine venner bruger for det meste Skype, det er på dansk og meget overskueligt og så er det virkeligt stabilt til webcam...

256kB/s er nok i upload til webcam og lyd...

Jeg har gode erfaringer med mit Creative Webcam NX Pro...

og som Echelon VI siger, 30FPS er det eneste at køre hvis man vil have noget ud af sit webcam...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/08-06 09:14 
Jeg har altid bare brugt Messenger - det kører oftest ganske fint.

Jeg ved ikke med full screen, det lyder også liiidt overdrevet :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig