X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Underlig opførsel


Svar
Alf81Alf81Skrevet 26/08-06 13:43 
Har en smule brug for hjælp her...

Min DreamCast (US-NTSC) opføre sig yderst besynderlig*. Da jeg købte maskinen fulgte der et eksemplar af StreetFighterAlpha3 (også US) med, hvilket allerede fra starten ikke virkede. Jeg antog, at grunden var en meget lille, dog stadig dyb rids et sted på skiven. Kort tid efter anskaffede jeg mig StreetFighterIII3'rdStrike (JAP), her troede jeg, at alt hvad der skulle til, var en start med boot-disc'en, men nej. Med maskinen, fulgte der også en del kopier og deriblandt en JAP version af ovenfornævnte. Jeg prøvede, af ren afmagt og desperation, den brændte version (stadig Master-version) og det virkede!?

Idag modtog jeg så GigaWing (US) med posten, her forekommer så samme problem. Tilføjelsen her, er at eksemplaret er i yderst mint stand, ikke et støvfnug at se på skiven. Somsagt er min DreamCast også US, så dette burde ikke være et problem, overhovedet.

For mig giver det ingen mening, overhovedet. Men kan det være resultatet af en mislykket region-mod? For jeg ved jo' ikke hvordan den tidligere ejer har misbrugt den.

* US spillet starter fint op, med DreamCast-krøllen, derefter SEGA-logoet (som på,- opstart af alle spil), skærmen går i sort. Dette gentager sig igen og igen og igen etc..
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 26/08-06 13:47, rettet 26/08-06 13:50 
Hvilken AV-ledning bruger du? Capcoms spil har generelt nogle problemer med VGA/RGB, og går så vidt jeg husker netop nogle gange i sort efter logoet, så det KUNNE måske forklare noget. Alt burde dog virke med composite, så du kan hurtigt udelukke dette.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 26/08-06 13:52, rettet 26/08-06 13:54 
Et uoriginalt RGB :/

EDIT: Stadig besynderligt med de to versioner af det samme spil, enddog samme region.
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 26/08-06 13:55, rettet 26/08-06 13:56 
Så vidt jeg husker understøtter netop GigaWing ikke RGB i US-udgaven. Ved ikke med SFA3.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 26/08-06 14:02 
Aha, det kunne sagtens forklare en del.

Men hvad så med de to versioner af StreetFighterIII3'rdStrike (samme region)? Master-versionen burde jo' bare være en kopi af den originale, hvilket jeg også har, men det er kun kopien der virker.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 26/08-06 14:13, rettet 26/08-06 14:20 
Nu prøvede jeg lige at "snyde" DC'en, ved at starte GigaWing op uden tilslutning af tv. Så nu er der masser af spil, bare uden billede :/ Men det er svar nok i sig selv.

EDIT: StreetFighterAlpha3 virker også upåklageligt.

Anbefales det så, at jeg skal have anskaffet mig et alm. Composite, eller?
Ting om dét og pis.
Le RoofLe RoofSkrevet 26/08-06 14:22, rettet 26/08-06 14:33 
S-video er klart at fortrække til den slags (har selv Super Street Fighter II X til DC'en som har samme "problem"). Selvfølgelig forudsat at dit TV kan modtaget et S-video signal, enten via en decideret S-video indgang eller igennem Scart.

EDIT: Du kan f.eks. finde et 3. party kabel hos lik-sang:

DC S-video kabel
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Alf81Alf81Skrevet 26/08-06 14:32 
Takker... Så er der jo' ikke andet for, end at skaffe sådan et hjem.

Måske nogen herinde, der har et i overskud? :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-06 14:35, rettet 26/08-06 14:38 
Det kan måske også forklare hvorfor mit Climax Landers flimrer helt vildt med RGB, mens billedet står perfekt med VGA?

EDIT: Er det ikke underligt at Giga Wing ikke understøtter RGB når det gør VGA?

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/08-06 18:20 
Du skal bare lige være opmærksom på at Composite eller S-video + US maskine = NTSC! Så med den mystiske måde jeg har set dit TV opføre sig på i forbindelse med NTCS, bliver det vist lidt som at spille i lotto ;)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 27/08-06 01:31 
Ved det, men det er stadig billigere, at bestille et S-Video kabel hjem, end det er, at bestille et nyt tv :)
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 27/08-06 02:07 
Konsolkongen>
Det kan måske også forklare hvorfor mit Climax Landers flimrer helt vildt med RGB, mens billedet står perfekt med VGA?

Ja. Skies Of Arcadia gør det samme (US-udgaven så vidt jeg husker).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-06 13:22 
I det mindste understøtter US versionen da VGA, det gør PALen ikke. Jeg har lige fået det ind ad døren så jeg lærte det på den hårde måde. Længe siden jeg har været SÅ skuffet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 25/05-07 09:21 
Er bange for, at min Dreamcast denne gang er stået helt af.

Skulle den anden dag demonstrere Capcom RGB problemet for en kammerat. Jeg bootede GigaWing (US) op uden RGB kablet i DC'en, for derpå at sætte det i igen. Jeg ville vise min kammerat at lyden stadig var der, selvom billedet var væk. Problemet er så nu, at billedet er totalt forsvundet, men der er stadig lyd når jeg tænder min DC.

Har jeg brændt et eller andet af?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 25/05-07 09:42, rettet 25/05-07 11:25 
Det var da mærkeligt? Jeg har både en US version og Pal Dreamcast. Aldrig har den opført sig som sådan du beskriver og de har ellers været igennem lidt af hvert ;-)! Har godt nok aldrig stødt på det problem med Capcom?

Det lugter lidt af en ny Dreamcast efter min mening, og man skal da aldrig modde sin Dreamcast alt kan jo klares med en boot cd.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 25/05-07 11:47 
Min DC har ikke chip.

Mange US Capcom spil vil ikke smides gennem RGB, kun composite, S-VHS og VGA.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 25/05-07 12:06, rettet 25/05-07 13:32 
Ok ;-)! Det med Capcom har jeg godt nok ikke hørt om.
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/05-07 14:09 
Utroligt de ikke vil have det igennem RGB :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig