X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Outlook-kalender med mobil enhed


Svar
WehnerWehnerSkrevet 25/08-06 11:02 
På min arbejdsplads benytter vi meget Microsoft Outlooks kalender - vi kan se hinandens, skrive i hinandens og vores sekretær lægger tit info ind.

Derfor har flere af de ansatte en Palm PC, eller hvad de nu hedder. På den ene side er jeg ved at have behov for at have Outlook med på farten - på den anden side, gider jeg ikke slæbe mere rundt end min mobil. Og så var det, jeg tænkte:

Er det ikke noget med, at mobiler også kan synkronisere med Outlook? I så fald ville det nok være en god løsning.

Nogen der har erfaringer i den retning? Virker det ordentligt med mobil? Hvilken mobil er god til det (foretrækker Nokia)? Bør jeg alligevel tage en Palm? Etc.

Den bliver betalt af jobbet inden for rimelighedens grænser, så det behøver ikke være noget discount.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/08-06 11:18 
Hvis du kigger på Nokias modeller, så har mange af dem "PC Sync" - hvilket betyder at de kan synce kalenderen og kontakterne med outlook.

Jeg vil tro langt de fleste nye Nokia modeller kan det, og programmet er gratis.
Jeg gør det eks. med min 6230, som både har InfraRød og Bluetooth.

Det fungerer rigtig godt, men du skal lige tænke dig om, angående om telefonen eller Outlook har førsteprioritering.
Og man undgår nok ikke helt nogle dobbeltposter en gang imellem.
(eks. har Outlook en tendens til at oprette nye kontakter efter efternavnet - men når man som jeg sorterer folk efter deres fornavn, giver det ofte dobbeltkonfekt)

Det er selvfølgelig heller ikke helt uden problemer, hvor PC'en ikke altid vil genkende telefonen osv.
Nokia programmet opretter også sin egen contacts liste på computeren, og den er super dårlig til at opdatere med telefonen, underligt nok.

Til gengæld kan du også nemt hente billeder fra mobilen over og sende SMS'er fra computeren etc. etc.

Eftersigende er det meget det samme med Sony Ericsson, men det kender jeg ikke noget til.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 25/08-06 11:34 
Wehner>
Hvilken mobil er god til det

Som SeventhSun udlægger det, lyder sync lidt tvivlsomt, så det kunne måske være en idé at købe en telefon med indbygget mobilt Windows (så vidt jeg ved medfølger der en mobil udgave af Office og Outlook). Har ingen erfaring, så andre må hjælpe videre herfra.
KTCKTCSkrevet 25/08-06 13:42, rettet 25/08-06 13:45 
Jeg har selv en "Qtek S100", som er en hybrid af mobiltelefon og PDA. Kontakter, noter og kalenderen er ting som gør, at jeg aldrig kan gå tilbage til en almindelig mobil igen...
Opløsninger er den samme som en almindelig PDA, men den er så meget mindre, at selve maskinen ikke er meget større end en almindelig mobil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/08-06 13:49 
jaes>
Som SeventhSun udlægger det, lyder sync lidt tvivlsomt...

Så misforstår du mig :-)

Jeg ville sige til Wehner, at en Nokia telefon kan gøre det han efterlyser.
Der er problemer, men de er langt fra uoverkommelige.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 25/08-06 13:56 
Sidst jeg fulgte med i mobiler, var Nokia 6230i det hotteste, hvis vi snakker Nokia og normal mobilstørrelse. Er der kommet en "ny" 6230i?

Men den du nævner ser ellers fin ud Kenneth - især hvis man sammenligner med en normal PDA. Nok stadig lidt stor permanent at have liggende i forlommen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/08-06 15:35 
Hvis du er interesseret i smartphone idéen, skal du prøve at kigge efter Qtek's andre modeller. Jeg har selv en Qtek 8100, som er indrettet meget a la S100, bare udformet som en alm mobil-tlf. Den kan selvfølgelig også synkroniseres vha ActiveSync til Outlook og andre kalendere/programmer.

Brugt kan de findes forholdvis billigt. Jeg fik min for 1200,- inkl. et 512Mb miniSD kort :-)

Qtek 8100
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 25/08-06 16:37 
SeventhSun>
Så misforstår du mig

Nej, jeg forstod godt, at du som helhed synes, det virker fint. Men med alle de småskavanker du samtidig nævnte, lyder sync generende i længden IMO.
WehnerWehnerSkrevet 25/08-06 18:55 
Den ser ellers nice ud Azalon, det er nok den retning, jeg ville foretrække at gå. Det er jo også lettere bare at have Windows på alle sine ting :)

Er det den nyeste model? Og har andre mærker noget lignende?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 25/08-06 19:22 
Så vidt jeg kan se er 8100 ikke en fuldblods PDA, men indeholder specielle mobil-versioner af Outlook, MediaPlayer, Internet Explorer og Messenger. Desuden har den vist heller ikke touchscreen?
En PDA-baseret har jo fordelen ved at kunne køre PocketPC applikationer som GPS-software og meget andet.
Men den kan selvfølgelig være fin, hvis du ikke får brug for at køre samme software som de andre med PDA i virksomheden.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WehnerWehnerSkrevet 25/08-06 19:27 
Min PDA skal ikke som sådan have noget med de andres PDA'er at gøre. Den skal bare kunne synkroniseres med min stationære arbejds-PC.

Jeg tror heller ikke, jeg er så vild med de der stylus'er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-06 22:21, rettet 25/08-06 22:22 
Et alternativ til Windows Mobile er Symbian, der er lignende OS til Smartphones, der selvfølgelig også kan synkroniseres med Outlook - brugervenligheden skulle være større end på Windows Mobile, hvilket sikkert er grunden til at Nokia er storforbruger af systemet i deres "Smartphones".

Jeg modtager en Nokia E50 imorgen eller mandag (Spritny koster den 2100,- hvilket er meget billigt for en ny smartphone) - så kan jeg lige give dig et lille mini review af hvor godt synkronoseringen virker.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/08-06 15:12 
Wehner>
Er det den nyeste model? Og har andre mærker noget lignende?

Nej min er en ældre model, vist nok ikke i produktion mere.
Qteks telefoner bliver solgt under diverse navne, bl.a. SPV, Vodafone og Orange.
Se f.eks. her: http://www.microsoft.com/windowsmobile/devices/smartphone/emea.mspx Det er kun Motorola og Mio som ikke er producerert af Qtek.
Det kan være lidt af et gedemarked når de vælger at sælge dem under andre navne, bl.a. også i-Mate vil du nok støde på hvis du søger.
Jeg søgte efter en side med en slags oversigt at smartphones, men ku ik lige finde nogen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SephSephSkrevet 26/08-06 18:20 
Echelon VI>
Et alternativ til Windows Mobile er Symbian, der er lignende OS til Smartphones, der selvfølgelig også kan synkroniseres med Outlook - brugervenligheden skulle være større end på Windows Mobile, hvilket sikkert er grunden til at Nokia er storforbruger af systemet i deres "Smartphones".

Jeg har en Symbian telefon (Nokia E61) og der har ikke været nogle problemer med at synkronisere med Outlook 2003 gennem PC Suite. Kontakter, kalender og noter bliver delt mellem telefon og PC uden det store besvær. Det er bare at sætte kablet i telfonen og klikke på et ikon. Virker også gennem Bluetooth og infrarød.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
WehnerWehnerSkrevet 27/08-06 12:10 
Den er for stor til min smag, din pointe er vel at hvis det virker med én Symbian-tlf. så virker det også med de andre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 28/08-06 18:20, rettet 28/08-06 18:21 
Jeg er super glad for min nokia 6230i i forbindelse med kalendere. Især fordi den både kan synkronisere med outlook på PC'en og iCal på mac'en. Via telefonen kan jeg derved holde iCal og outlook synkroniserede. Plus at jeg selvfølgelig også får kalenderpåmindelser fra telefonen, og kan slå ting op på den i en snæver vending.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-06 19:56 
Efter min mening er E61 også for stor - det var derfor jeg valgte E50 istedet. Det må uden tvivl være den tyndeste Symbian telefon fra Nokia.

Man skal dog være opmærksom på om det er modellen med eller uden kamera man bestiller. Den forhandler jeg købte min ved, havde valgt ikke at skrive nogen information omkring dette, og jeg blev derfor nød til at afvise pakken, da det var modellen uden kamera de havde sendt - så der går nok et par dage mere inden jeg kan give mine indtryk :(
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DenverDenverSkrevet 28/08-06 21:26 
Jeg bruger også min 6230i som jeg synkroniserer med min bærbare arbejds-pc´er via infrarød. Jeg har kun har haft lidt problemer med opdatering af kontakter, som den ikke er helt smart til. Kalenderen fungerer til gengæld fint og er et rigtig godt værktøj. Hvis jeg skulle ud og købe en mobil i dag ville jeg dog sikkert vælge en nyere. Kameraet på 6230i lider af de sædvanlige skavanker (langsomt til at tage billeder, galleriet går ikke så hurtigt osv.)
WehnerWehnerSkrevet 29/08-06 13:41 
Som sagt er jeg også selv grundlæggende vild med 6230i (har selv den gamle 6230, men dens skærm er for ringe).

Det ser ud til, at der er kommet en afløser til netop 6230i:

http://www.nokia.dk/phones/6233/features.php

Den ser umiddelbart meget fristende ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 29/08-06 22:56 
Det er jo nærmest en discount-telefon, hvis man køber den med Telmore:

https://www.telmore.dk/addons/phones/nokia_6233.jsp

Taler godt nok kun for omkirng 100 i måneden, men jeg tror lige, jeg vil tjekke mobilsiderne nærmere i morgen.

Der skulle vel ikke være nogen her, der allerede har den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig