X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES mistet signal?


Svar
nerosnerosSkrevet 24/08-06 23:32, rettet 25/08-06 12:52 
Jeg har lige for en time siden misted mit signal mellem min SNES og mit TV. Det skete ved at jeg rykkede ganske forsigtigt i min controller ledning som var tilsluttet maskinen. Maskinen flyttede sig ca 1 cm og pludselig var TV skærmen i sne!? Siden har jeg ikke kunnet få det til at virke?

Jeg har endda prøvet systemet på mit andet lille tv, men heller ikke her hjalp noget. Jeg har også skiftet spillende ud flere gange og prøvet lidt af hvert men lige lidt hjalp noget som helst. Kan den virkelig tage skade af det lille ryk, eller er der simpelt hen sket noget med mit kabel som tilslutter TV'et til SNES'en? Alt sidder som det skal og jeg har så sendt som igår spillet på den. Mærkeligt! Kender nogen til dette problem eller mener de har et bud på hvad der er galt må de meget gerne hjælpe. Jeg har brug for det. Måske er det tid til at købe en ny..ØV :-(
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/08-06 23:51 
Bruger du RF modulator eller scart kabel?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 25/08-06 09:09 
RF modulator direkte ind i antennestikket. Kan man få scart kabel til sin SNES?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 25/08-06 09:53, rettet 25/08-06 09:55 
Nu kender jeg ikke så meget til SNES i særdeleshed, men har roddet en del indmaden på konsoller i almindelighed.
Som sagt kender jeg ikke meget til SNES, men har den nogen kontrollamper af nogen art ie 'power' eller lign. og hvis ja, er der så lys i den.
Er der en separat lydudgang på SNES, ie phono eller DIN, hvis ja, så se om der er lyd på ved at sætte den til en forstærker af en eller anden art ie stereoanlæg.
Er der comp-video eller anden form for billedudgang end RF, så prøv om der er signal her.
Hvis du har et multimeter, så mål om der er spænding på udgangen fra strømforsyningen.
Som regel er sjældent noget alvorligt der går i stykker på en gammel konsol (de er solidt bygget), blot ved folk tit ikke helt hvad de bør kigge efter når fejlen skal lokaliseres. Det ihvert fald min erfaring med mange defekte 'kræmmer-fund' der kom til at virke, blot man 'pillede lidt' }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/08-06 12:04 
neros>
RF modulator direkte ind i antennestikket. Kan man få scart kabel til sin SNES?

Ja! De composite video kabler, der følger med både N64 og Gamecube, fungerer også på SNES. De kan sikkert købes i de fleste butikker, ellers tror jeg vi er flere herinde, der har nogle stykker liggende, som sagtens kan undværes.
RGB scart kan også bruges, men det kræver i de fleste tilfælde at man piller lidt ved kablet først.
Prøv med et composite kabel før du begynder at forsøge på at reparere RF outputtet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/08-06 12:50, rettet 25/08-06 12:51 
Nå! Jamen jeg har jo en Gamecube så vil jeg prøve det kabel iaften. Ellers vil jeg forsøge mig mig med noget af det Elgen skriver, men er ikke en haj til den slags.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/08-06 15:40 
Elgen er inde på noget, er der stadig liv i maskinen? (dvs lyder sen røde diode?)
Hvis ikke, hjælper hverken scart eller ny RF dims. Uden tvivl er scart at forestrække, men insisterer du på RF modulatoren har jeg da sådan en til overs :)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 25/08-06 16:10 
Det lyder rigtig godt, men jeg prøver lige det her Gamecube scartkabel iaften og ser hvordan det går. Der er skam liv i maskinen og den røde diode lyser. Hvis ikke det virker så vender jeg tilbage til dig. tak!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/08-06 21:03 
Mit Gamecube scartkabel virkede så nu er jeg glad igen. Så virker mit andet kabel ikke måske, eller også er mit RF stik i SNES'en defekt!? Tak for hjælpen gutter.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/08-06 12:37 
Det er nok det sidste. Eller måske er du kommet til at skubbe til kontakten bag på maskinen, der skifter mellem to forskellige kanaler? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig