X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt på PSP


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-06 01:17 
Jeg taenkte at det var en god ide at have et emne der lignede "Nyt paa xbox live" til PSP.

Jeg laegger ud: Firmware 2.80, der ikke tilfoejer det helt store. En demo af World Soccer Tour 2 kan findes paa yourpsp.com.

Der staar noget om en "PSP Store" paa hjemmesiden, men der var intet link at finde via PSPen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KLTKLTSkrevet 23/08-06 08:55 
I forbindelse med udsendelsen af FW 2.80 blev der også udsendt en demo af Mercury Meltdown, dog er demoen foreløbig kun på japansk og kan downloades via den japanske udgave af yourpsp.com.
De helt store kendskaber til japansk er ikke nødvendigt med denne demo, som det fx var med den japanske demo af Go Sudoku eftersom der ikke er så meget tekst.

Iøvrigt er jeg personligt lidt skuffet over den drejning Mercury har taget rent grafisk, hvor der i Meltdown er skiftet til celshading...

Næste FW opdatering bliver iøvrigt nok først i forbindelse med lanceringen af PS3, og det bliver så den længe omtalte version 3.0 som skulle inkludere en masse spændende indhold, men lad os nu se hvor meget det bliver til...
Det kan heller ikke udelukkes Sony udsender en mindre opdatering fx 2.81 inden, for at lukke sikkerhedshuller og så videre.
9/11 Was An Inside Job
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-06 12:19, rettet 23/08-06 12:22 
Den omtalte "PSP Store" kunne nås via computeren - men det lover ikke godt. Det ser ud til at SONY, som lovet, vil til at tage penge for ekstramaterialet, ligesom Microsoft på Xbox live. Indtil videre er det hele dog gratis, så man kan håbe på at det er forberedelserne til at vi kan hente PS1 titler via systemet, mod et symbolsk beløb :)

EDIT: Måske ikke den største nyhed, men der er kommet to nye game modes til World Tour Soccer 2.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/11-06 12:48 
Demoen af Ridge Racer 2 er nu tilgængelig

Vroom Vroom...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-06 13:03, rettet 23/11-06 13:04 
Så blev 3.01 softwaren tilgængelig for europæere.

Jeg ved ikke om det bare er det danske site, der har sovet umådeligt i timen, da 3.0 da vist er blevet hyldet som den "store opdatering" - under nye features er der nemlig kun listet sikkerhedsopdateringer.

Troede faktisk at man kunne downloade PSone spil direkte til PSP'en, og er derfor blevet umådeligt skuffet over at det kræver en PS3 (det er sikkert mig der har sovet i timen) - men det ødelægger lidt den "lyse" fremtid jeg troede PSP havde.

Nu uden nye features?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/11-06 13:27 
3.0 er "den store" opdatering. 3.01 er bare en lille opdatering - nok bare derfor :)

PS1 spil skulle kunne hentes direkte uden PS3 på længere sigt - men vildt fjollet ja!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-06 13:33 
Ahh selvfølgelig :)

Jeg håber da på det bedste med hensyn til PS1-downloads - Ellers er det godt nok ikke specielt mange grunde til ikke at sælge maskinen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KLTKLTSkrevet 23/11-06 18:29 
Der er blevet sendt en del nye demoer ud på det seneste, og en del af disse kan findes på følgende link :
http://www.psp411.com/forum/11406/8/160365/PSP_Demos_Complete_list.html#160365

Namco har også sendt en demo af Moto GP ud, og det kan downloades her :
http://www.pspfanboy.com/2006/10/26/motogp-downloadable-demo/

Og ja jeg er fuldstændig enig i at det er for latterligt at det på nuværende tidspunkt er et krav, at man er i besiddelse af PS3 for at downloade PS1 spil!
9/11 Was An Inside Job
JAAJAASkrevet 23/11-06 18:33 
Helt enig. Det er både ironiskt og åndssvagt.
CoreCoreSkrevet 23/11-06 20:01, rettet 23/11-06 20:03 
KLT>
Og ja jeg er fuldstændig enig i at det er for latterligt at det på nuværende tidspunkt er et krav, at man er i besiddelse af PS3 for at downloade PS1 spil!

Den klub er jeg også med i. At en PS3 ligefrem kræves for at kunne gøre det (i hvert fald til at starte med), er først lige gået op for mig nu. Det gør mig gal.

Jeg havde allerede lært at leve med at de nok ville koste knapper. Min tanke har hele tiden været at når bare jeg kunne spille Final Fantasy 7 og Resident Evil (forhåbentligt 2'eren) på min PSP, så er det berettigelse nok til overhovedet at have konsollen.

Jeg har også hele tiden regnet med at skulle have PS3'eren under alle omstændigheder.

Men nu bliver jeg bare sur, over at Sony prøver at tvinge mig til at købe den. Jeg får lidt en mistanke om at Sony tænker "Mjae, nu har vi den her håndholdte konsol, som næsten ingen gode spil har. Med udsigt til at kunne spille noget ordentligt på den, kan vi nok vride armen rundt på nogle ihærdige FF7, MGS, RE2-fanboys (med mig faldende i denne kategori)".

Man kan sige meget grimt om EA's markedsføring, jeg selv gør det også gerne om Nintendos, men Sonys er fandme lige så ulækker.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KLTKLTSkrevet 23/11-06 21:33 
Ja det er fuldstændig rigtigt, for denne form for afpresning fra Sonys side mod at få deres kunder til at købe begge deres konsoller er meget kritisabel.

Som sagt må vi da bare håbe at det holder stik, når der har værer tale om at fremtidige FW updates vil gøre køb af PS1 spil direkte fra PSP mulige.
9/11 Was An Inside Job
happyEDhappyEDSkrevet 24/11-06 06:38 
Det er simpelthen bare en ringe konsol.

Det er jo en PS1 håndholdt.
Troede det startede med at være en "PS2"
Og så koster det lige 5000 for at spille de spil.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 24/11-06 07:32 
toAt>
Det er simpelthen bare en ringe konsol.

Det er jo en PS1 håndholdt.

Hvorfor er jeg ikke overrasket over den udtalelse fra dig?
CoreCoreSkrevet 24/11-06 07:37, rettet 24/11-06 07:38 
toAt>
Det er simpelthen bare en ringe konsol.

Det er jo en PS1 håndholdt.

Næh, det er det ikke. Konsollen er som sådan lækker nok (og klart den stærkeste af de håndholdte), det er spillene der har ladet vente på sig.

Nu er den kapacitetsmæssigt et godt stykke foran Nintendo DS, så hvis PSP er en håndholdt PS1, hvad gør det så DS'eren ?

En håndholdt SNES ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KajikaKajikaSkrevet 24/11-06 08:32 
Nejnejnej, lige som jeg havde set frem til at støve min 1.5'er af og få spillet noget FFIX så kommer de med denne nyhed, utrolig skuffende at Sony prøver at få os til at købe en PS3, det kan kun gå for langsomt med at få PS1 downloads klar udenom PS3'eren!
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
BeanoBeanoSkrevet 24/11-06 08:40 
Ja totalt stupidt også endda næppe en økonomisk fordel for Sony at tvinge folk til at gøre det igennem en PS3. Så nok bare et spørgsmål om tid før det bliver forbedret.

Personligt tror jeg dog ikke jeg vil benyttet servicen og betale for at spille gamle PS1 spil på min PSP. Vil hellere have nogle nye spændende titler ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-06 18:30 
Det ville selvfølgelig være det bedste, men for os der var for PC-fanatiske i 32-bit æraen er det jo et godt tilbud :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
happyEDhappyEDSkrevet 24/11-06 18:57, rettet 24/11-06 18:58 
Beano) Hvorfor er jeg ikke overrasket over den udtalelse fra dig? ----


Ja hvorfor skulle det ikke komme fra mig.

Syntes også det er ok , eftersom jeg har haft PSP 2 gang nu, første gang på den Jap. Release dag. og en gang mere her for 3 månder siden. For jeg regnede med at der var kommet gode ting til og sådan.
Men blev meget skuffet igen. Pga spillede dertil.
OG en ting der aldrig bliver snakketom.. D-padet og knapperne virket jo ikke! Man føler ikke de reagere som de skal.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SonicSonicSkrevet 24/11-06 19:40 
Har selv lige solgt min PSP, da den kun samlede støv her.
De første par måneder med den var meget sjov, og man var ret imponeret over grafikken og skærmen. Men så var det sket (for mig anyways), og den lå bare i et hjørne på reolen, og samlede støv uden lige.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KLTKLTSkrevet 24/11-06 20:51 
toAt>
Det er simpelthen bare en ringe konsol.

Det er jo en PS1 håndholdt.
Troede det startede med at være en "PS2"
Og så koster det lige 5000 for at spille de spil.

Det var da et sørgeligt indlæg du kommer med der...
Sjovt nok overrasker det heller ikke mig så meget at høre det fra din side, og at sammenligne PSP med en 'håndholdt PS1' er jo lige til at grine af.

Nu siger du så godt nok du er tidligere ejer af PSP, men at dømme ud fra hvad du slynger ud af med udtalelser lyder det på ingen måde som om du har spillet på Sonys håndholdte.
9/11 Was An Inside Job
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/11-06 21:01 
Kunne man ikke tage diskussionen et andet sted, da tråden er dedikeret til "Nyt på PSP"?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 21:11 
Jotak - PSP'ens kvaliteter diskuteres allerede i flere andre tråde. Brug disse i stedet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/05-07 14:50, rettet 31/05-07 14:50 
DLC til Killzone: Liberation er oppe. Indeholder et nyt kapitel med fire baner, og lidt nyt til multiplayer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KLTKLTSkrevet 15/07-07 14:13 
Der er blevet udsendt masser af nye demoer til PSP over de sidste måneder, blandt de mest interessante kan nævnes :

SOCOM: Fireteam Bravo 2
Metal Gear Solid: Portable Ops - Multiplayer only
Full Auto 2
Smash Court Tennis 3

Der er kommet masser af andre demoer, mange af dem er japanske udgaver med masser af japansk tekst osv, så disse er nærmest uspillelige for de fleste af os.
På følgende side kan i holde jer ajour med de nyeste demoer, samt hente alle dem der foreløbig er blevet lanceret.

http://www.pspfanboy.com/category/demos/

Jeg må indrømme jeg er blevet ret positivt overrasket over blandt andet Smash Court Tennis 3 efter at have prøvet demoen, havde godt nok læst flere positive reviews af det, og må tilslutte mig disse da jeg også finder spillet ret vellykket.
Men som sagt der er en del spændende titler der kan hentes demoer af nu.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 11/09-07 14:25, rettet 11/09-07 14:30 
PSP firmware 3.70

- You can now set custom themes in [Theme Settings] under [Settings].
- Support has been added for assigning buttons in [Remote Play].
- A scene search feature has been added under [Video].
- Sequential playback is now supported under [Video].
- Simultaneous playback of content under [Music] and [Photo] is now supported.


Nyt på PSP Nyt på PSP

"Firmware 3.70 now available on Network Update"
JAAJAASkrevet 11/09-07 17:53 
Beano>
- Sequential playback is now supported under [Video].
- Simultaneous playback of content under [Music] and [Photo] is now supported.

Det var kraftedme også på tide.
BeanoBeanoSkrevet 12/09-07 22:45, rettet 12/09-07 23:06 
Flere gratis PSP temaer kan nu hentes, bl.a. Lemmings, Wipeout og Pursuit Force.

Håber themes kommer til PS3 også :)

Hent dem her
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-07 22:56 
WipeOut themet ser nu meget nice ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/09-07 23:19 
Yay... nyt Everybody's Golf på vej til PSP :)

"Hot Shots Golf Portable 2 hits Japan this December"
BeanoBeanoSkrevet 02/10-07 08:28 
Sony har frigivet en gratis editor så man selv kan lave themes til PSP - nice :)

Kotaku nyhed med link til programmet
KLTKLTSkrevet 02/10-07 19:44 
Ja ganske nice angående deres editor der, og har da også set der har været stor aktivitet på diverse internet communities med diverse themes uploadet af brugere.

Det er nu ikke noget jeg selv regner med at fifle rundt med, tror jeg holder mig til det helt basale standard Sony tema... :D
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 02/10-07 21:58 
Jeg har heller ikke talent for at lave den slags - men ser frem til alle de themes som fans nu med sikkerhed vil lave ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/10-07 22:50 
Joooew, det har du da... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 31/10-07 11:25 
Ny PSP firmware med remote start af PS3 ;)

Så mon ikke PS3 firmware 2.0 er lige på trapperne også.

PSP firmware 3.72
BeanoBeanoSkrevet 30/01-08 09:59 
Firmware 3.90 ude nu.

- Support for PLAYSTATION Network titles has been expanded.
- Skype has been added as a feature under Network.* (Only for PSP-2000 series.)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/11-08 18:32 
For at teste LocoRoco 2 måtte PSP'en hives op af skuffen og desuden opdateres til version 5.02. Jeg opdagede at PSN Store nu langt om længe er kommet til PSP, og ville da lige dele det med dem der ikke har opdaget det endnu (ligesom mig :)

Det fungerer ligesom man forventer: Perfekt. Storen synes at loade hurtigere end den tilsvarende på PS3. Overskueligheden i den europæiske inkarnation er dog som altid elendig. Giv mig nu et punkt der hedder "demos", og lad mig se en liste over alle produkter i en given kategori - det kan da ikke være svært at forstå/lave!?

Ellers er jeg tilfreds, og hilser tiltaget yderst velkomment.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig