X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

zero gunner 2/fire pro wrestling?


Svar
DarklynoonDarklynoonSkrevet 02/06-03 06:34 
er der nogen der kan give et lille minireview af dem.

ZG2, hvordan er våbensystemet, sværshedsgraden.

fpw: hvordan er gameplayet, er der noget 2d fighters over det på nogen måde.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
CronossCronossSkrevet 02/06-03 09:19 
Zero Gunner 2 er et af de sjoveste spil til Dreamcasten. Våbensystemet benytter sig af et orgraderingssystem, så man samler en masse energiting og dermed gør ens primære våben bedre. Det fungerer faktisk rigtigt godt, og er ikke for avanceret.

Den største gimmick ved spillet, er uden tvivl styringen. Man drejer sin helikopter 360 grader rundt ved at holde en knap inde, og man skal mestre denne teknik hvis man vil gøre sig forhåbninger om at overleve.

Grafisk er spillet emminent, med masser af lækre detaljer, og lyden er standard shooter-stuff.
Sværhedsgraden er det store problem, for spillet kan gennemføres meget hurtigt. Dog har man det så utroligt sjovt mens man spiller, at det egentligt ikke gør så meget.
Personligt mener jeg at ZG 2 er en fantastisk shooter, men den er ikke ligeså old-school som visse andre.
dRxLdRxLSkrevet 02/06-03 09:36 
Huh? Kan du gennemføre det på Very Hard de to gange i træk der kræves?

Våbenupgrade systemet er ikke helt som du beskriver det. Der er 2 opgraderinger af ens hovedvåben før det er maxet ud, de mange grønne kasser man samler op lader langsomt op til flere bomber.

Jeg kan godt li' det, men jeg kan ikke gennemføre det på 1 credit.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OmenOmenSkrevet 02/06-03 09:47, rettet 02/06-03 09:48 
Fire Pro Wrestling D er superfedt hvis man er wrestlingfan og har spillet de tidligere spil i serien.

Det minder ikke specielt om nogen 2d fighter da spillet endnu en gang bruger det velkendte timingbaserede Fire Pro Wrestling system. Lærer man dog først dette system udenad er strategien i spillet utroligt dyb, og man kan få nogle utroligt intense, lange kampe.

Jeg har været en stor fan af serien i lang tid (bedste wrestling serie nogensinde) og Fire Pro D er nok også det mest spillede spil på min DC overhovedt, det kan ikke anbefales nok.
Vote Ficus!
DarklynoonDarklynoonSkrevet 02/06-03 10:07 
Omen: ud fra enkelte reviews, har jeg forstået at der er en stor mængde japansk tekst i spillet. er det til at overkomme, eller kræver det man sidder med oversættelserne i hånden?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
CronossCronossSkrevet 02/06-03 10:38, rettet 02/06-03 10:39 
dRxL >


Våbenupgrade systemet er ikke helt som du beskriver det. Der er 2 opgraderinger af ens hovedvåben før det er maxet ud, de mange grønne kasser man samler op lader langsomt op til flere bomber.


My mistake :)
Det er lidt tid siden jeg spillede det og derfor husker jeg det ikke helt præcist. Jeg kan personligt heller ikke gennemføre det på 1 credit, men jeg er også elendig til shooters. De andre jeg spillede det med, blæste lidt for meget igennem det.
Jeg har i alle tilfælde prøvet mere udfordrende shooters (Mars Matrix), men jeg synes at ZG 2 er sjovere fordi jeg har en chance :)
OmenOmenSkrevet 02/06-03 11:04 
Darklynoon >
Omen: ud fra enkelte reviews, har jeg forstået at der er en stor mængde japansk tekst i spillet. er det til at overkomme, eller kræver det man sidder med oversættelserne i hånden?

Nej, man kan hurtigt lære sig selv hvad de enkelte menuer betyder. Jeg synes ikke det var slemt, og primært er der snak om forskellige modes og indstillinger som man uden videre kan gætte sig til.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 02/06-03 12:15 
Jeg mener også at ZG2 grundlæggende er nemt i forhold til fx MM - selvfølgelig kan alt påvirkes med sværhedsgraden, men det bliver aldrig helt så intenst.

Til gengæld er ZG2 formentligt det mest "arcadelækre" spil til Dreamcast.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 12:16 
Ja, selvfølgelig er ZG2 nemt i forhold til MM, der er ikke rigtigt noget at mene :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 02/06-03 12:26 
Mars Matrix er da ikke så svært. RJK's totalt subjektive shooter-sværhedsgradsguide:

(Let)
Sonic Wings 2
1943
Zero Gunner 2
Giga Wing 2
Giga Wing
Raiden DX
Raiden
Do Don Pachi
Project-X
Silkworm
Mars Matrix
Nebulasray
R-Type
Pulstar
Sonic Wings 3
In The Hunt
(svær)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 12:29, rettet 02/06-03 12:32 
Øhm, ifølge dig ligger det så i den svære ende... Nebulasray er nemmere hvis du spørger mig.

Hvis man siger at et spil som ZG2 er nemt, så er det nemt fordi man umiddelbart kan samle det op og spille det (uden at dø på 5 sekunder...). Du siger at Mars Matrix er nemt nok fordi du har brugt laaang tid på det, jeg siger det er svært fordi det tager mig der hvor det gør mest ondt hvis jeg "lige sætter mig ned med det", som alle kan med ZG2.

Derfor er ZG2 nemt, og MM svært.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 02/06-03 12:42 
Hey - jeg sagde ikke at Mars Matrix var nemt. Bare at det ikke er direkte svært. Det er bare "udfordrende" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 02/06-03 12:47, rettet 02/06-03 12:51 
Jo, det er altså svært, det er der nok nogen der er enige med mig i. Er PDO på Hard så også bare udfordrende? ;)

Pulstar synes jeg f.eks. også er nemmere... Jeg kommer igennem en større %-del af spillet på MVS sværhedsgrad i de første par forsøg, end jeg gør i MM på den absolut nemmeste sværhedsgrad i de første par forsøg...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 02/06-03 13:06 
Pulstar er rimeligt nemt størstedelen af spillet, og R-Type er nu heller ikke det sværeste. MM synes jeg der i mod hører til den svære del af genren.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 02/06-03 13:49, rettet 02/06-03 13:53 
Som sagt var listen subjektiv. Jeg er nok bare elendig til horisontale shootere...

Jeg mener at et spil som Mars Matrix handler om _overblik_, hurtighed, præcision og taktik. Man kan altid redde sig, hvis man spiller ordentligt.

Pulstar og R-Type handler mere om at vide, præcis hvad der sker hvor. Det kan man selvsagt kun, hvis man har spillet dem rigtig meget. Selvom jeg spiller begge jævnligt, så dør jeg typisk altid på første bane alligevel, fordi jeg lige glemmer en detalje.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig