X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Minters nye spil


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 15/08-06 16:16 
Lidt info om Jeff Minters nye Live Arcade spil:

http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=62779
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
ElgenElgenSkrevet 06/11-07 14:58, rettet 06/11-07 15:00 
Nogen der har et link til (alternativt selv har regnet ud) hvad de forskellige end-of-level-bonusser betyder og hvad man reelt gør for at hæve dem; synes nogen gange at det kan forekomme lidt tilfældigt hvad man får.

EDIT: Er der iøvrigt ikke nogen (læs en moderator eller lign.) der kan transmogriffe tråden, så den kommer til at referere til spillet i stil med andre tråde der gør det samme.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 06/11-07 15:12, rettet 06/11-07 15:26 
Jeg kan kun lige huske sneeze bonus. Den hæver du ved at have flere kugler jongleret væk fra nettet, altså flyvende ude i verdensrummet, når du passerer dem til sidst, når banen er slut. Da man i selve spillet får flere points per kugle, jo flere gange den er blevet jongleret, smitter dette måske også af på sneeze bonus.

EDIT: Lidt mere om bonuser her:
http://www.llamasoft.co.uk/blog/?p=10
BeanoBeanoSkrevet 23/11-07 09:19 
Minter er en bitter mand...

"Poor sales of Space Giraffe make Jeff Minter sad"
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-07 09:38, rettet 23/11-07 09:44 
Men har han så meget at være bitter over?

Space Giraffe er svært tilgængeligt af en shooter at være, har en ringe tutorial, kan føles uoverskueligt og er proppet til randen med obskure referencer, der kun fanges af folk med længere tids spilerfaring. Intet under at mange giver op over for det.

Selv har jeg masser af respekt for spillet, men spiller det aldrig. Det siger ligesom det hele.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 23/11-07 11:06 
Bede-x>
Men har han så meget at være bitter over?

Heller ikke efter min mening.

Spillet var en stor skuffelse IMO men købte det dog alligevel pga. prisen og fordi jeg ville støtte hans fremtidige eventyr en smule ;)
nerosnerosSkrevet 23/11-07 11:58 
Beano>
Spillet var en stor skuffelse IMO men købte det dog alligevel pga. prisen og fordi jeg ville støtte hans fremtidige eventyr en smule ;)

Helt enig!

Jeg havde faktisk ikke tænkt det sådan, men man burde faktisk støtte ham :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 23/11-07 12:12, rettet 23/11-07 12:13 
Jeg kan godt forstå, at SG ikke sælger godt, men jeg kan også sagtens forstå, at han er bitter. Når man lægger hele sin opsparing og sin sjæl i et spil, som man mener er det bedste spil, man har lavet til dato, og ender med økonomiske problemer og dårligt helbred pga. stress, så er det ikke underligt, at man bliver bitter.

Hovedproblemet ligger nok i, at hans testere sikkert mest består af folk, der dels er vilde med den slags abstrakte shootere, og dels elsker oldschool-spil.

Jeg synes klart, at det er et af de bedste XBLA-spil. Jeg havde dog også mine problemer i starten. Men med en guide, og efter 10-15 baner, åbner der sig altså et klassespil. Ikke et mesterværk, men alligevel et rigtig godt spil, med en ret fremragende struktur.
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-07 13:02, rettet 23/11-07 13:02 
jaes>
Jeg havde dog også mine problemer i starten. Men med en guide

Det er ret problematisk for spillets salg, at man skal ud og kigge i guides for at forstå det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/11-07 13:04, rettet 23/11-07 13:05 
Passer det virkelig, at den livejournal der linkes til i Beanos link, er Jeff Minters?

Hvis ja: Så læs den seneste post på livebloggen? Der er godt nok tale om en mand prinsesse-fornemmelser og barnagtig opførsel. Jeg har ikke selv prøvet Space Giraffe endnu, men jeg får ikke mere lyst til det, når jeg læser hvad manden der har lavet det, skriver. Det virker opskurt at et voksent menneske ville opføre sig så dumt - han må da være klar over at han er en offentlig person?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/11-07 13:15 
Bede-x>
Det er ret problematisk for spillets salg, at man skal ud og kigge i guides for at forstå det.

Ja, og jeg siger jo også netop, at jeg godt kan forstå, at det ikke sælger godt :)

Echelon VI>
Passer det virkelig, at den livejournal der linkes til i Beanos link, er Jeff Minters?

Hvis ja: Så læs den seneste post på livebloggen?...

Ja, det er hans blog, og ja, han burde hyre en spin-doktor :)

Jeg skimter indimellem Llamasoft-forummet, og Jeff Minter har flere gange indrømmet, at hans følelser sidder yderst på tøjet, når han føler sig uretfærdigt behandlet. Samt at hans økonomi og helbred også er med til, at han reagerer som han gør.

Det er naturligvis menneskeligt, men også tåbeligt, når man driver en forretning.
RJKRJKSkrevet 23/11-07 13:19 
Echelon VI>
Der er godt nok tale om en mand prinsesse-fornemmelser og barnagtig opførsel.

Og så tilsviner han lige totalt en af mine (og mange andres) favorit arcadeklassikere. Der røg min respekt for manden godt nok også lige voldsomt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 23/11-07 13:33 
RJK>...favorit arcadeklassikere...

Seriøst? eller er det en joke?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 23/11-07 13:56 
Selvfølgelig er det seriøst. Og jeg vil da tro at langt de fleste kendere er enige. At 360-versionen er defekt er en anden sag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 23/11-07 14:53 
Dobbeltironi, nice :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/11-07 00:57 
jaes>
Jeg skimter indimellem Llamasoft-forummet, og Jeff Minter har flere gange indrømmet, at hans følelser sidder yderst på tøjet, når han føler sig uretfærdigt behandlet. Samt at hans økonomi og helbred også er med til, at han reagerer som han gør.

Det er naturligvis menneskeligt, men også tåbeligt, når man driver en forretning.

Det er hvertfald latterligt at opfører sig så selvdestruktivt - det bliver hans økonomi og helbred på ingen måder bedre af. Jeg har spillet lidt Space Girafe, og uden at kunne give en fyldestgørende vurdering, synes jeg det er temmeligt svært tilgængeligt og forvirrende. Det er dog interessant rent artistisk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 09/02-08 19:06 
Gridrunner til Vic-20 og C64 vil følge med som bonus i Gridrunner+++.

Utoob:
http://www.youtube.com/watch?v=wg0d3S_z0zQ
jaesjaesSkrevet 20/02-08 22:31, rettet 20/02-08 22:31 
Yak er i det skælmske hjørne med en video, hvor man kun delvis kan afkode gameplayet i Gridrunner+++
http://www.youtube.com/watch?v=zwwiDEG2Wko
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-08 00:04 
Har han sagt noget om, hvornår det kommer?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ElgenElgenSkrevet 21/02-08 01:35 
jaes>
Yak er i det skælmske hjørne med en video, hvor man kun delvis kan afkode gameplayet i Gridrunner+++

Hold kæft det er typisk Minter };-)
Man kan ikke andet end at elske den mand, lol };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 21/02-08 03:31, rettet 21/02-08 03:34 
Bede-x>
Har han sagt noget om, hvornår det kommer?

Desværre ikke. Men han har sagt, at udviklingstiden vil være væsentlig kortere end for Space Giraffe.

Elgen>
Man kan ikke andet end at elske den mand, lol };-)

Mjo, jeg er nu ikke glad for den måde han reagerer på ved selv ret blid kritik af hans spil.
jaesjaesSkrevet 31/07-08 17:12, rettet 31/07-08 17:13 
Der er kommet lidt billeder og info fra Gridrunner+++
http://kotaku.com/5027062/gridrunner%252B%252B%252B-for-xbla-screens

Jeff Minter>
"[...]It's challenging but forgiving, it encourages you to go on even if you hit a bad patch. You can choose to just chill and amble through Korma mode laying casual waste, admiring the scenery and cruising for a level best, or you can go for Phaal if you want to have your head either kicked in or rewired to the point where you're aware only of the Zone and where the next rez cue is coming from. Or you can find a nice spot in between; the difficulty modes are nice, letting you choose the game that suits your mood. It's by no means a bondage-and-discipline shooter - no sneaking through bullet patterns with sphincter clenched while a boss lumbers around here. Sure it'll chuck bullet hell at you on higher levels, but you've got bullet hell of your own to chuck right back. And if you stumble it won't leave you naked and weaponless in the middle of an onslaught. Opportunities abound for you to recover and redeem yourself in spades. The Sheepie Save mechanic that many liked in GR++ has been polished to shining perfection in this game, and it flows naturally throughout the gameplay, so that on later levels rather than being the occasional flashy and gratifying save, it becomes a natural and integral part of how you play. And when you do hit the Zone and it all hooks up it feels like you're dancing with God and His angels. I've listened to what people found difficult with SG and specifically addressed those issues - critical gameplay objects are clearly lifted out of the backgrounds and sharply defined, and the backgrounds themselves are nice and abstract without being overwhelming, particularly at the start, so objectives are always clear. If you didn't see what killed you, it's because you weren't looking."

http://www.yakyak.org/viewtopic.php?f=2&t=72789&p=1309401#p1309401
jaesjaesSkrevet 17/12-08 10:52 
Space Giraffe er ude til pc. Nu med ny mode for de, som synes, det visuelle kammede over i X360-udgaven:
http://www.llamasoft.co.uk/games/space-giraffe
ElgenElgenSkrevet 17/12-08 11:29, rettet 17/12-08 11:29 
Jeg vil ha' en Xbox360-update så, like now! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 12:59 
Er der noget nyt om hvornår Gridrummer spillet kommer?
jaesjaesSkrevet 17/12-08 17:06 
Det er næsten færdigt, men MS har siddet på demoen i 3-4 måneder uden at melde tilbage. Minter regner selv med cirka to måneder.
jaesjaesSkrevet 23/01-09 15:20 
Gridrunner udkommer til pc sidst i april, der er ikke noget nyt om XBLA-udgaven.

Hvis man vil læse lidt mere om spillet, har hippie-hyrden lige givet en nyt interview:
http://www.rockpapershotgun.com/2009/01/22/unknown-pleasures-2009-gridrunner/
BeanoBeanoSkrevet 23/01-09 15:25 
Nice!... håber han har lyttet lidt til kritikken fra SG :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-09 15:32 
jaes>
Gridrunner udkommer til pc sidst i april, der er ikke noget nyt om XBLA-udgaven.

jow - der er såmænd nyt om XBLA udgaven også...
http://www.xbox360fanboy.com/2009/01/20/gridrunner-set-to-release-on-xbla-in-april/
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 23/01-09 15:33, rettet 23/01-09 15:35 
Beano:
Det har han (ligesom i SG til pc). Det ville nok heller ikke passe til gameplayet i GR med alt for meget lir.

Personligt synes jeg dog, at det eneste større kritikpunkt af SG til XBLA ligger i, at tutorialen er mangelfuld. At man ikke altid kan se, hvad der sker er "by design", og en herlig, anderledes tilgang til genren IMO.

Palle:
Nej, XboxFanboy har fået nyheden galt i halsen.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-09 15:37 
Nå, okay...??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 23/01-09 15:42 
Jeps, eller rettere: Man skal passe på, når man bruger nyheder fra andre sites :) Nyheden stammer fra et blog-indlæg af Minter, hvor der ikke var nævnt platform. Det havde et eller andet site så misforstået, og skrevet XBLA i deres nyhed. Det må være Videogaming247, ser det ud til af Xbox360Fanboys nyhed.
BeanoBeanoSkrevet 23/01-09 15:46 
Ja hans blog er ret tvetydig mht. GR+++... Står ikke direkte hvilken platform det er til. Krydser fingre for at det er XBLA udgaven han taler om :)

Men rart at GR+++ er knap så overgrearet mht. vilde effekter der kom i vejen for gameplayer i SG.

stinkin' thinkin' (Check kagen længere nede...)
jaesjaesSkrevet 23/01-09 15:50 
Det ER til pc. Det står både i interviewet og i kommentarerne på bloggen :)
BeanoBeanoSkrevet 23/01-09 15:52 
:!

Men mon ikke XBLA udgaven er lige på trapperne også hvis det er sendt til godkendelse hos MS.
jaesjaesSkrevet 08/05-09 16:27, rettet 08/05-09 16:34 
Kommer desværre kun til pc i første omgang. Men det lyder sjovt, så jeg skal nok have det alligevel.

Nye billeder her:
http://www.yakyak.org/viewtopic.php?f=2&t=76119&st=0&sk=t&sd=a

Info-copy-and-paste, fordi jeg er så flink, og lige har tråden åben ;) :

Jeff Minter:

"Actually the main score is designed to go dim and disappear into the background when not stimulated/ Scoring points makes it flare up into visibility for a while. Stuff you migt need to know instantly is permanently displayed but off to the left and right sides so as not to interfere too much with your view of proceedings or with the overall aesthetic of each level."

"Actually there are differences between the ships, in that each ship has a different placement and orientation of 6 guns, and the launch velocity and trajectroy arc of the bullet streams from each gun is custom for each ship. Gilby, for example, has 3 forward-firing bullet streams; the two outer ones slow slightly and cross over the central beam at a point some distance ahead of where he's pointing, making him ideal for popping the black hole. There's another ship thathas all its guns forward facing which makes it very powerful on levels with shielded enemies. Some have better all round protection, firing out from all sides. You get the idea."

"Well there is no *requirement* that you change ship, you can attempt any level with any ship. Some players may enjoy using all the different ships, others may pick a favourite and stick with it. Entirely up to the player."

"Well, depending on how the planets are aligned after the black hope opens, you may find some ships better at generating bullet streams shaped to give higher scores than others. Then you could possibly gain a better boost by using a different ship. Changing ships is easy and not very risky so I would imagine players will fiddle about with it when they are feeling comfortable during a elvel."

"And yes it's come on a ways from Centipede, for sure. There are certain Gridrunnery fundamentals in it (there's a grid in it, and shooting stuff makes kind of mines, and on some levels there's a regularly pulsing laser thingie) but a lot of it is entirely new, and comes in part from doing thing the opposite way from original Gridrunner (one player bullet? That's silly in this day and age. Let's give the player lots. In fact let's make the player Bullet Hell Incarnate. Then how do we retain challenge? How can we encourage beautiful play? Etc, etc...)

There's even a mode now where you can fly the player ship like an Asteroids ship. There's a few ways you can play the same game and it plays quite differently in each mode."

EDIT: Der gik lige ballade i qoutes, rettet.
jaesjaesSkrevet 10/06-09 16:04, rettet 10/06-09 16:05 
Llamasoft er åbentbart gået i gang med at re-designe GR+++, da de ikke var helt tilfredse med den rute, designet havde bevæget sig ud på. Det lyder dog til, at der ikke går så lang tid, før det er færdigt. De nye tiltag lyder ganske lovende. Det kommer stadig kun måske til X360.

Minter:

"Gravity's a huge part of it too. On the initial level there's one gravity source and you learn to use it, along with the position and orientation of your ship, to generate curving bullet streams that go where you want them to. Scoring is tied to this too - if you shoot stuff with pleasingly intricate bullet streams you'll score more than with just straight shots. The scoring and aesthetics of the game encourage you to create interesting trajectories and play with the gravity - the more you do so, the more you'll score. That fits in with what I want with regard to "beautiful play being successful play". When you get those bullets whizzing around the grav sources like a cyclotron everything kicks up a bit, the colours get more intense, the sound effects sizzle, the explosions get more intense.

You're led into it quite gently, and when you're used to it you will find it quite natural when under heavy attack to move in closer to the grav source and generate sparkling, looping trajectories of bullets that can cocoon you and protect you from even an extreme onslaught. Of course there's the obligation to rescue sheepies, too, which means you can't just sit in such a cocooned comfort zone forever ;).

There's lots of scope for finesse in the scoring, with things you can do to increase the relevant multipliers, but unlike in SG it's not so essential so to do to be able to just play the game. You can still play and get through the levels without having to grasp any one new key technique like the bulling in SG, but if you want to try to ear more points on a level then the scope is there to do that."

http://www.yakyak.org/viewtopic.php?f=18&t=76443&st=0&sk=t&sd=a
ElgenElgenSkrevet 05/01-11 17:47 
Minters entré på iPhone/iPod/iPad };-D

AppStore
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 05/01-11 19:43 
Er der ikke snart ved at være nok spil på Ipad til, at man kan retfærdiggøre et køb kun for spillene?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoChronoSkrevet 05/01-11 20:20 
Jo, og så lige nogle ordentlige controls:
http://fingergaming.com/2011/01/04/fling-introduces-tactile-control-solution-for-ipad/

Har ikke prøvet det selv dog...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 05/01-11 21:35, rettet 27/02-11 15:31 
Bede-x>
Er der ikke snart ved at være nok spil på Ipad til, at man kan retfærdiggøre et køb kun for spillene?

Man behøver ikke konstruere undskyldninger for at købe fede gadgets - de er jo fede gadgets :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 27/02-11 15:31, rettet 27/02-11 15:32 
Næste Llamasoft-spil er så småt på vej til iPhone/iPad: Minotron: 2112 – Llamatron Redux.

Preview med gameplay-video:
http://toucharcade.com/2011/02/11/a-preview-of-jeff-minters-minotron-2112-llamatron-redux/

Minotaur Rescue er i øvrigt i gang med at blive konverteret til pc.
jaesjaesSkrevet 14/08-11 21:24 
Jeff Minter har forleden uploadet en preview-film af Llamasofts næste spil, der har arbejdstitlen Goat Goes Up.

Det skulle være inspireret af Rainbow Islands, Man Goes Down og Nebulus. Det er Llamasofts første platformer, så det bliver spændende at se resultatet. Kommer formentlig til både iPhone og iPad.

Videoen er optaget efter kun to dages arbejde, så det er naturligvis kun de grundlæggende elementer, man kan se. Men det er allerede meget LLamasoft-agtigt... Man spiller en ged, der hopper på platforme, spiser græs, "parrer sig" og får gedekid som hopper sammen med én rundt på platformene :)
http://www.gamesetwatch.com/2011/08/jeff_minters_next_project_goat.php
jaesjaesSkrevet 11/04-13 21:46, rettet 11/04-13 21:50 
Nyt "rigtigt" spil i Tempest-serien på vej fra Llamasoft (altså ikke et spil meget løst baseret på Tempest, som Space Giraffe var det). TxK hedder det, og kommer til Vita, pc og Mac (og muligvis iOS).

"We’re going to base it on the essence of the original T2K. It’ll be the pure, straightforward shooter that maybe you hoped for when you first saw Space Giraffe. We’re not going to overload you with ultra psychedelia, but we will make it fluid and colourful and awesome-looking on the Vita’s delicious, vibrant OLED screen. We’re going to give you a perfect treat for your eyes, ears and thumbs with a modern extrapolation of one of the best shooters ever made on hardware that’s just perfectly suited for it, and in a way that retains the purity of the original design."

http://minotaurproject.co.uk/blog/?p=372
http://www.yakyak.org/viewtopic.php?p=1573699#p1573699
BeanoBeanoSkrevet 03/02-14 18:41 
"The Road to TxK: Genesis of a Genre"
http://www.gamasutra.com/blogs/JeffMinter/20140129/209567/The_Road_to_TxK_Genesis_of_a_Genre.php

TxK udkommer i denne måned på PS Vita.
ElgenElgenSkrevet 03/02-14 18:43 
...hvilket må betyde at PS Vita ankommer på min ønskeseddel netop nu };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 11/10-14 22:00, rettet 11/10-14 22:00 
TxK er på vej til PS4 og PC, vist begge med VR understøttelse via Morpheus og Rift.
ElgenElgenSkrevet 11/10-14 22:10 
Frak! Har ikke råd til en PS4 }:-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 12/10-14 01:17 
Så køb en Vita ;-)
ElgenElgenSkrevet 12/10-14 11:07 
Jeg har købt een for at kunne spille TxK... det er så også det eneste jeg har spillet på den };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 12/10-14 11:13 
Hvilken skam;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig