X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dansk PS3 pris


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 13:39, rettet 11/08-06 15:46 
Hører fra en troværdig kilde (en forhandler) at PS3 prisen i DK bliver lige over 5200,- inkl. moms.
Det er forhandlerprisen så vejl. butikspris bliver lidt højere (5395,- eller 5496,- måske?)
Det er for "premium" udgaven og den lille model er ikke listet for DK endnu.

Hørte også at spilpriserne bliver endnu højere end på Xbox 360 hvilker lyder helt vandvitting -... Se hele indlægget
90 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 13:39, rettet 11/08-06 15:46 
Hører fra en troværdig kilde (en forhandler) at PS3 prisen i DK bliver lige over 5200,- inkl. moms.
Det er forhandlerprisen så vejl. butikspris bliver lidt højere (5395,- eller 5496,- måske?)
Det er for "premium" udgaven og den lille model er ikke listet for DK endnu.

Hørte også at spilpriserne bliver endnu højere end på Xbox 360 hvilker lyder helt vandvitting - håber det er en misforståelse!
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-06 13:41 
Dyrt, men forventet.

Håber ikke at spilpriserne bliver højere. De er efterhånden så høje, at det ikke kan betale sig at købe ny udgivne spil...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/08-06 13:44, rettet 11/08-06 13:45 
Ifl. Nordisk Film Interactive, koster den lille udgave 5195,- kr... Den store har ikke fået pris endnu....

Men intet er jo officielt endnu, så man har lov at håbe... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
millenniummillenniumSkrevet 11/08-06 13:47 
Geez - Hvad var introprisen for PS2 nu....? ca. 4500 eller 4700,- hvis jeg ikke tager fejl.
Det er sgu' blevet dyrt at være markedførings strategiens definition på en 'pionær' - hvilket er årsagen til at jeg aldrig er det.
Jeg er ikke den som står i kø for Fona for at være blandt de først danskere der ejer en xbox360. Jeg er ham som køber den 2 år efter til halv pris, og har en masse billige spil til rådighed. Det er det gode ved at være en 'late-slacker'.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 13:49, rettet 11/08-06 13:50 
Vejl. PS2 pris var 3995,- mener jeg ;)

EDIT: Nordisk Film har åbenbart oplyst forskellige priser - så spændende at se hvad der passer :!
la0sla0sSkrevet 11/08-06 13:53, rettet 11/08-06 13:53 
Yes: 3995kr købt på dagen i bog & ide, dengang man eksilerede i Struer for en tre års gymnasieperiode.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/08-06 15:02 
Hvis den lille udgave koster 5200 må Sony da være skøre... Dobbelt så meget som en Core!
Well, prisen falder jo nok hurtigt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 15:04 
Nu har de jo oplyst to forskellige priser, så lad og se hvad prisen rent faktisk bliver :)
SephirothSephirothSkrevet 11/08-06 15:24, rettet 11/08-06 15:28 
Well, then it's settled! Der er intet, der er spændende nok til at få mig til at lægge (absolut) minimum 5000 dask ved lanceringen. Den fejl gjorde jeg med PS2. Det eneste, der interesserer mig en smule er Heavenly Sword, og det kan sagtens vente.

360 and Wii it is - og PS3, når FFXIII/MGS4 engang lander.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 15:27 
Ja hvis du gav 5K for en PS2 var det en fejl ;)
RJKRJKSkrevet 11/08-06 15:28 
Han købte vel ekstra forsikring hos Fona ;) Tror faktisk den kostede over 1k...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 11/08-06 15:29 
Hvad jeg mener er, at PS2'en også var prissat alt for højt, men det ved du godt, flueknepper ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 15:32 
He he he ;)
SephirothSephirothSkrevet 11/08-06 15:48 
!

Køb en Wii i stedet!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 16:32 
LOL... ja hende blondinen ser godt nok billig ud :)
TKTKSkrevet 11/08-06 16:45, rettet 11/08-06 16:47 
Vi/I må jo bare håbe på at den falder lige så hurtigt i pris, som PS2 gjorde. Ugivelsesprisen er vel sat så høj fordi Sony ved at alle de "hardcore" trofaste fans køber den lige meget hvad, og absolut vil stå i kø for at have den på udgivelsesdagen.

Da Ps2'en udkom gik der ikke mange uger før den kostede 2300kr. på tilbud i BILKA, hvor jeg købte min. Fandt nemlig lige bonen, men der er vel ikke chancer for at en Ps3, dumper lige så hurtigt ned..

Jeg synes dog det er fuldstændig-vildt at det bliver dyre, og især hvis spillene også stiger i pris :/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/08-06 16:55, rettet 11/08-06 16:57 
Sephiroth>
!

Filmen afgjorde hvad jeg køber - WII for the WIIn :)

Jeg tror ikke der er mange der har råd eller lyst til at lægge det beløb sony forlanger på launch-dagen - heller ikke selvom den har nogle fede features. Nintendos strategi med Wii er stadig genial i mine øjne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 11/08-06 17:04 
Den pris kan jo snildt få en voksen mand til at græde sig i søvne.

Spil dyrere end til X360? Tøv en kende, det tror jeg ikke mit underholdningsbudget ville kunne lide.

Wii og X360 til mig, yessir, og så, måske om 4 eller 5 år, en PS3 :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 11/08-06 17:22 
TK>
Da Ps2'en udkom gik der ikke mange uger før den kostede 2300kr. på tilbud i BILKA, hvor jeg købte min. Fandt nemlig lige bonen, men der er vel ikke chancer for at en Ps3, dumper lige så hurtigt ned..

Hvilken dato står der på den bong? PS2'en holdt en høj vejledende pris i meget lang tid efter udgivelsen. Det er muligt at nogen forretninger dumpede prisen for at komme nemmere af med dem, men den var meget dyr, meget længe - Xbox udkom og faldt i pris, før Sony overhovedet overvejede at sænke deres pris, og da de endeligt gjorde, var det ikke med meget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 18:07, rettet 11/08-06 18:12 
TK>
Da Ps2'en udkom gik der ikke mange uger før den kostede 2300kr. på tilbud i BILKA, hvor jeg købte min. Fandt nemlig lige bonen, men der er vel ikke chancer for at en Ps3, dumper lige så hurtigt ned..

Det tror jeg ikke på. Den kan ikke fås 1700,- billigere indenfor "uger" af udgivelsen. Du må have misforstået noget mht. hvornår PS2en udkom.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KilroyKilroySkrevet 11/08-06 18:44 
Sonic>
Den pris kan jo snildt få en voksen mand til at græde sig i søvne.

Jeg tror også antallet af spil der bliver købt, bliver mindre hvis priserne kommer i nærheden af N64-spil. 600 kroner for OoT er lige så slemt som 700 for Warhawk eller whatever. Men forhåbentlig tillader PS3 os at importere spil fra US, hvor priserne stadigvæk er lavere.
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 19:59 
Sephiroth, den Wii spoof-reklame var da HELT perfekt! God humor!

Hvad var prisen for "stor" og "lille" Xbox-pakke, da den udkom? Vil prisen på PS3 "stor" og "lille" med et lignende prisspænd ikke være sandsynligt? Også i forhold til at markedsføre to produkter; kan den jævne forbruger fatte hvad forskellene er?

Hvis deres pris er for tæt vil det vel blot forvirre forbrugeren? ("Hvorfor skal jeg give 300,- mere for den dér version? Hvad får jeg ud af det? Nå, jeg køber den lille kasse!")
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 20:06, rettet 11/08-06 20:11 
Hyakotake>
Hvad var prisen for "stor" og "lille" Xbox-pakke, da den udkom?

Xbox 360 (begge modeller) har stadig samme vejl. pris som ved launch men du kan sagtens finde den til lavere pris rundt omkring. Det samme vil man sikkert også med PS3 :)

Jeg er enig i at to modeller forvirrer den alm. forbruger og potentielt kan skabe (endnu større) mangel på enheder hvis Sony fejlestimerer lite/premium allokering.
Omvendt en fint nok ting at tilbyde de forbrugere som ikke ønsker stor HDD, WiFi, HDMI, osv.

Men heller ikke sikkert at begge udgaver kommer i Europa fra start.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/08-06 20:38 
Beano>
Men heller ikke sikkert at begge udgaver kommer i Europa fra start.

Nej, lige nu er den lille faktisk den eneste der er prissat i Danmark - man kan frygte, at den store bliver SÅ dyr, at NFI i DK vurderer at den ikke kan sælges og derfor ikke vil sælge den i DK...

Tror (håber) dog ikke det vil ske - men man kan få lidt ticks blot ved tanken... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 20:46 
Så bliver de vel bare rige i England eller Tyskland, fordi de danske distributører er nogle spassere, ikke? Den jævne forbruger køber så den lille, og de ægte gamere skiller sig ud ved at købe online i udlandet :-)
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 21:15 
PalleJensen>
Nej, lige nu er den lille faktisk den eneste der er prissat i Danmark - man kan frygte, at den store bliver SÅ dyr, at NFI i DK vurderer at den ikke kan sælges og derfor ikke vil sælge den i DK...

Men igen - to vidt forskellige udmeldinger fra NFI samme dag... back to square one :!

Der har dog længe været forlydender om at der kun kommer een model i UK, dog intet officielt endnu svjv.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 11/08-06 21:28 
Hvad kommer stand-alone HD-DVD og BlueRay afspillere egentlig til at koste?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BeanoBeanoSkrevet 11/08-06 21:32, rettet 11/08-06 21:34 
Den første Samsung BluRay afspiller (BD-P1000) koster lige under $1000 i USA.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 21:44 
Den eneste HD-DVD afspiller der er ude (der er faktisk et par stykker, men de er bare kosmetiske variationer til forskellige kæder) koster $500. Den er i øvrigt elendig og er essentielt en pc der tager 5 minutter om at starte op og 1 minut om at loade en skive. Den skulle dog være god til at opskalere gammeldaws DVD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/08-06 22:22 
Jeg har en forestilling om at HD-DVD og BluRay-afspillere kommer til at ligge i et prisleje, der stort set kan forveksles med lejet for DVD-afspillere, før og nu. Det passer vel også meget godt med at de første DVD-afspillere var afsindigt dyre ($1000 / 7500 kr.) og på nuværende tidspunkt kan købes for 250,- i Føtex.
dahliadahliaSkrevet 11/08-06 22:23 
Jeg har det på skrift, fra en forhandler herhjemme, at der kun kommer den store udgave (den med 60 GB HD) af PS3 herhjemme, og at prisen bliver 4995,-

Om det så kommer til at holde, det ved jeg ikke.
NaieraNaieraSkrevet 11/08-06 22:27 
1k over PS2s launchpris kan jeg godt klare. Så bliver det spændende at se, hvornår de er til at få hjem fra USA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 11/08-06 23:13 
dahlia>
Jeg har det på skrift, fra en forhandler herhjemme, at der kun kommer den store udgave (den med 60 GB HD) af PS3 herhjemme, og at prisen bliver 4995,-

Om det så kommer til at holde, det ved jeg ikke.


Den støtter jeg. Jeg checkede min lokale spilpusher (EBGames), og hans bud (for ca. 2 uger siden) var at prisen kom til at ligge på ca. 5.200,- for den store - den lille kom ikke til DK i starten.
Kiss me, would you kindly?
Zzap!Zzap!Skrevet 11/08-06 23:29 
Hvis jeg skal lægge +6000kr. til lanceringen så skal der også være mere end det der svarer til Time Splitters og SSX af spil klar fra dag ét.
Selvom Heavenly Sword ser rigtig godt ud, så er jeg ikke helt sikker på, at det er så godt at jeg ikke kan vente.

Der skal være noget i sandhed fantastisk klar ved lanceringen, for at jeg langer så mange penge over disken denne gang.
Og hvis valget kommer til at stå mellem Wii og PS3? Så er jeg helt sikker på hvad jeg vælger.
Born to kill space
KLTKLTSkrevet 11/08-06 23:31 
Prisen på ca 5000,- har været forventet i lang tid, men OK nu er det så officielt.
Sony har tydeligvis fået storhedsvanvid, efter de i flere generationer har været de førende på markedet.
Personligt ville jeg aldrig give så mange penge, og jeg ser ikke Sony som den kommende vinder af den nye generation.
9/11 Was An Inside Job
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/08-06 00:02 
Nej holdt - det er ikke officielt. Det er spekulationer fra EB Games' side, det er priser fra detail kæden og nogle priser som NFI lister på deres site, uden at have annonceret noget endnu.

Meget kan nå at ændre sig og det er der også tegn på at der vil, siden nogen i deatilkæden har fået at vide at prisen vil blive ca. 5200,- i indkøb for den store, men NFI selv lister den endelige pris på ca. 5200,- for den lille og ikke har prissat den store endnu.

Intet er officielt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
la0sla0sSkrevet 12/08-06 00:45 
Om 5000-5200kr er mange penge er vel relativt, og nu mener jeg ikke i forhold til om man har millioner af kroner.

ca. 5000kr for en konsol er ikke meget mere end i 2000, hvis vi medregner en naturlig inflation på 2% (den gennemsnitlige på 6 år er lidt over, nemlig: 2,133%).

Siger vi at PS2 kostede 4000kr rundt regnet i 2000, ville den koste cirka 4500kr idag. Jeg tager forbehold for eventuelle fejludregninger. Dvs. vi taler om en pris forskel der reelt set er på 500-700kr. Ikke noget jeg vil kalde himmelråbende.

Når jeg så alligevel mener, at man kan sige at prisen er høj (men ikke nødvendigvis FOR høj), er det i forhold til 360eren og Wii'en. Så kommer prisen til at virke som ganske høj.

Men nu må vi se...
Hvad sker der?
SlothSlothSkrevet 12/08-06 00:54 
Gamebits har annonceret fast pris:

5.495,00 DKK for PS3 60 GB.

4.295,00 DKK for PS3 20 GB (der står ikke om prisen er fast, men den er åbentbart først tilgængelig i 2007).

Gamebits
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 12/08-06 01:11 
Zzap!>
Og hvis valget kommer til at stå mellem Wii og PS3?

Det bliver et svært valg. Wii'ens spil ser mere interessante ud og den er billigere.

Hmmm, Hvad skal jeg dog vælge?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KLTKLTSkrevet 12/08-06 01:17 
PalleJensen>
Nej holdt - det er ikke officielt


Du har ret, men endnu mere taler nu for at de i forvejen forudsete prislejer vil holde stik.

Med hensyn til prisen på konsoller generelt, ser jeg ikke nogen naturlig årsag til den høje pris på PS3, eftersom konsoller og elektronik generelt holder sig på et nogenlunde fast niveau.
I tilfældet med konsoller er der endda tendens til lidt faldende priser, som det fx var med Xbox 360 som blev introduceret billigere end forgængeren.
9/11 Was An Inside Job
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/08-06 06:44 
Bede-x>
Hmmm, Hvad skal jeg dog vælge?


Det er da nemt nok efter at have læst produkt-teksten til PS3 hos Gamebits:

"Takket være en lang række teknologiske nyskabelser bliver spillene mere realistiske, mere omfattende og mere følelsesmæssigt involverende end nogensinde før" :D
BeanoBeanoSkrevet 12/08-06 07:38, rettet 12/08-06 07:38 
PalleJensen>
Meget kan nå at ændre sig og det er der også tegn på at der vil, siden nogen i deatilkæden har fået at vide at prisen vil blive ca. 5200,- i indkøb for den store, men NFI selv lister den endelige pris på ca. 5200,- for den lille og ikke har prissat den store endnu.

Prisen jeg skrev først var også fra NFI direkte i går (for at bøje det i neon).

Men ja, intet officielt endnu.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/08-06 10:00 
Sloth>
Gamebits har annonceret fast pris:

5.495,00 DKK for PS3 60 GB.

4.295,00 DKK for PS3 20 GB (der står ikke om prisen er fast, men den er åbentbart først tilgængelig i 2007).


Nu er det jo ikke Gamebits der annoncerer PS3 priserne, men NFI. Og når NFI stadig lister den lille (20GB) til 5195,- er der stadig noget som ikke hænger samme og vi kan kun vente på den officielle udmelding fra Sony/NFI.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 12/08-06 11:17 
Nu var det så samme Gamebits, der nærmest på Xbox 360 launchdagen havde forudbestillinger på en modchip til maskinen, der havde mulighed for at sætte større harddisk i, køre homebrew, spille andre regioner og alle de andre ting chips til den gamle maskine kan. De havde bare copy/pastet informationen fra en gammel modchip til den første Xbox...
Jeg ved så godt at der er kommet en bootchip til Xbox 360, men dens egenskaber er milevidt fra de specs Gamebits havde skrevet ved forudbestilling. Det er jo "bare" et hack af DVD-drevets firmware, og tilbyder ikke meget interessant for en lovlydig gamer.

Netop denne sag har generet mig, da folk æder sådanne informationer råt, og det er irriterende i længden at skulle forklare gang på gang, at visse firmaer markedsfører sig lidt for kreativt.

Pointen: Jeg ville ikke basere prisspekulationer på Gamebits, da de er kendt for at slynge uvis information ud ved forudbestillinger...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 12/08-06 11:38 
KLT>
I tilfældet med konsoller er der endda tendens til lidt faldende priser, som det fx var med Xbox 360 som blev introduceret billigere end forgængeren.

Det er vel ikke en fair sammenligning. 4k-launch-prisen på Xbox var jo tydeligvis et fuldstændig fejlslagen sats fra Microsofts side. Det var dén der faldt lynhurtigt, fordi den ikke kunne sælges til prisen. For at se om konsolpriser reelt er faldende eller stigende, bør man vurdere ud fra den pris, som Xbox straks faldt til. Og den kan jeg faktisk ikke huske, men det var vist noget under hvad en Xbox 360 koster i dag, hvormed det reelt forholdte sig omvendt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 12/08-06 12:02 
Xbox1 faldt til 2500kr.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KLTKLTSkrevet 12/08-06 17:35 
Hmm ja jeg kan selvfølgelig godt huske Xbox hurtigt faldt i pris, og at Microsoft kompenserede for det til dem der havde brugt de 4000.
Men min pointe holder stadig, eftersom Xbox 360 Core kunne fås til nogenlunde samme pris som den dRxL henviser til.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 12/08-06 18:06, rettet 12/08-06 18:07 
Den store forskel her er klart at PS3 har BluRay som er helt ny teknologi er stadig dyr at fabrikere.

PSX, PS2, GC, Xbox og Xbox 360 har alle brugt CD/DVD teknologi som ikke var "cutting-edge" på lancerings tidspunktet.
Hvis Sony f.eks. istedet lancerede PS3 om 2 år og endda med endnu stærkere hardware (CPU, GPU, HDD), ville launch prisen sikkert være lavere.
RJKRJKSkrevet 12/08-06 18:48 
KLT>
Men min pointe holder stadig, eftersom Xbox 360 Core kunne fås til nogenlunde samme pris som den dRxL henviser til.

Kun hvis man sammenligner den lille udgave af 360'eren med den store udgave af PS3'en - og det giver jo ingen mening.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-06 10:57 
Jeg har netop bemærket, at NFI har ændret deres priser på PS3 på deres site.

Før stod 20GB til 5195,- mens 60GB ikke var prissat. Nu er det omvendt. 60GB til 5195,- og 20GB er ikke prissat.

Det giver da også langt mere mening...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
90 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig