Chrono>
Vel hovedsageligt pga. den farveløse grafik?
Manglen på farver generer mig ikke i Link's Awakening, så det er ikke entydigt forklaringen. Det er nok fraværet af undren - noget af det, du rammer så godt i din anden artikel - der gør forskellen. Man undres ikke på samme måde over lokationerne, som i de bedre Metroid spil. Dertil er de for ensformige og ja, farveløse.
Samtidigt kræver Metroid koncepetet simpelthen et kort. Det er en af grundstenene i det.
Hvis man ikke spiller af historisk interesse eller er Metroid fan, så tror jeg ikke, at man gennemfører Metroid 2 idag. De få fejl spillet har, er for store barrierer og det er grunden til, at jeg - når jeg endelig når ned til det, på min efterhånden ret store vurderingsliste - nok vurderer spillet til 5/10.
Jeg må forresten lige kommentere denne sætning, fra din anden artikel:
Det er unikt for mediet, at en serie ikke har mistet sine centrale egenskaber ved overgangen til 3d
Jeg er vild med ordene, også selv om jeg mener, at det unikke faktisk er, at det HAR mistet sine egenskaber. Spilmekanikken er anderledes, men fordi strukturen som er grundstenen i Metroid oplevelsen er bevaret, føles det på forunderligste vis som det samme.