X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wii release/pris


Svar
HankyHankySkrevet 09/08-06 12:01, rettet 09/08-06 12:02 
IGN skulle eftersigende, have postet en nyhed i går, som efter kort tid blev fjernet igen. Det kan enten skyldes, at nyheden var rygte, eller de har fået besked fra Nintendo om at fjerne den.

Ikke desto mindre, skrev de blandt andet en releasedate der lyder d. 2.november i USA, samt en pris på $229.

Link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-06 11:32, rettet 16/09-06 11:34 
Det er stadigvæk meget dyrt, hvis man skal have en ny singleplayer controller.

Og hvis spil vælger at bruge opsætningen i multiplayer. I den forbindelse er der begyndt at svirre rygter om, at Metroid vil få multiplayer...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 16/09-06 12:32 
Jeg er nu også enig med Bede-x. Nintendo burde lave en slags pakke, hvor man kan købe de to ting samlet og få lidt rabat.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-06 13:01 
Crap, jeg troede "Nunchuk" var BEGGE dele, altså både "remote" og "nunchuk". En "nunchuk" (nunchaku) har jo TO dele forbundet af en kæde/snor/ledning. Men jo, så er det altså dyrt!
dRxLdRxLSkrevet 16/09-06 14:11 
Siden som Beano linkede til da han pev over evt. manglende RGB indeholdt denne fantastiske bonus-info:

It also will be home to new games conceived by indie developers whose creativity is larger than their budgets.

Indie muligheden tilbydes både hos Wii og 360 er det lige før man seriøst bør overveje at starte et lille spil-firma.

Med udgangspunkt i princippet om "the long tail" ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_long_tail ) tror jeg godt man kunne leve mere end udmærket af at lave niché spil.

Bonus-info siden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KalicolaKalicolaSkrevet 19/09-06 15:38 
Jeg springer lige ind her på side 11. Jeg har ikke rigtigt fuldt med i Wii udviklingen, da jeg har fået det indtryk, at det var noget værre hø, hvor man skulle springe rundt og fægte til højre og venstre og hidse sig op over at controlleren ikke reagere som den skal, og at grafiken ikke er blevet forbedret siden gamecuben...

Indtil NU...

Brugte min søndag til at kigge lidt på det som gametrailers-com har smidt op af Wii ting. Først nu er det gået op for mig hvad der sker. Alene det at man kan købe gamle nes, snes, og n64 spil igennen Wii'en er grund nok til at købe den, og at de sælger en controller specielt egnet til at spille de gamle spil er fedt.

Og demonstrationerne af Red Steel, og zelda har åbnet mine øjne for mulighederne, og jeg kan kun forestille mig hvor meget mere man bliver revet med i spillet, det ser fedt ud HVIS det virker altså... Jeg er stadig urolig for hvor godt det egentligt vil fungere derhjemme. Vil der være forsinkelse på, vil controlleren og sensorene opfange signalerne som de skal, eller skal man hugge flere gange med sin controller før figuren hugger med sit sværd? hvad hvis man svinger for hurtigt med den? hvad hvis den kun reagerer hvis man gør bevægelserne med en vis hastighed?

Under alle omstændigheder er jeg imponeret, og skal da ha sådan en tingest når den udkommer i december :-) Er dog stadig lidt skeptisk om det nu også virker rigtigt.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/09-06 15:57 
Hvis og hvis og hvis er jo den følelse vi alle sidder med.
Oven i det kommer der jo Nintendos historie, som ikke er for god.

Men hvis man skal tro stortset alle dem der har haft fingrene i maskinen, så fungerer systemet rigtig rigtig godt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 19/09-06 16:14 
Jeg så inde på Nintendo.dk, at de lister DVD-afspilning med en adapter som en mulighed - jeg spurgte så Bergsala, som sagde at adapteren ikke kom til Europa - det lyder da sært. :/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/09-06 16:15, rettet 19/09-06 16:15 
Jeg synes da, jeg har læst på de udenlandsk sites, at DVD slet ikke bliver muligt?
Not that it matters.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WikzoWikzoSkrevet 19/09-06 17:31 
Det på Nintendo.dk's side er gammelt, blev skrevet omkring E3 2006. Nintendo har selv udtalt, at dvd ikke bliver muligt på Wii med det samme, men de nævnte jo ingenting om fremtiden :P
Zzap!Zzap!Skrevet 19/09-06 19:53 
Det store spørgsmål er bare om disc spalten er bred nok til at tage en DVD. Hvis den er, skulle det være meget underligt om det ikke er muligt for enten Nintendo selv, eller en 3rd party at lave en USB dongle eller et stykke downloadable software, der løser problemet.
En funktion der har IMO har været underligt lidt snak om, er det at det er muligt at afspille film fra SD kort. Det blev vist ved de for nyligt afholdte "Wii3".
Enten kunne det være muligt at downloade film fra en lovlig tjeneste, eller man kunne rippe sine DVDer.
Born to kill space
BobbeBobbeSkrevet 19/09-06 20:47 
På den anden side, hvad skal vi så også med endnu en lavkvalitets DVD-afspiller?
Spiller nu: Wii
JAAJAASkrevet 20/09-06 17:06, rettet 20/09-06 17:11 
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at Bergsala stort set intet aner om, hvad Nintendo foretager sig :P Helt ærligt, det er utroligt så dårligt oplyste, de folk har været gennem tiderne. Jeg har flere gange overvejet at høre, om de ikke skulle have en hånd med.

Og ja, Nintendo har nu sagt meget tydeligt, at der ikke bliver nogen DVD afspilning på Wii. Regionslåst bliver den vist også alligevel. Det er selvfølgelig heller ikke nemt for lille Bergsala, når selv NoA's Vice President of Marketing ikke ved, hvordan hendes nye produkt virker.

Det har ellers kørt så godt for Nintendo på det sidste. En skam (for dem), at de nu pludselig i en uges tid synes omgivet af spinat og dårlige nyheder.
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-06 17:37 
JAA>
...at de nu pludselig i en uges tid synes omgivet af spinat ...

Og? Det virker som grøn kryptonit på dem?
Bede-xBede-xSkrevet 21/09-06 02:57 
Nye billeder af Mario og Zelda:

http://the-magicbox.com/0609/game060915c.shtml

http://the-magicbox.com/0609/game060915f.shtml

Begge spillene ser fabelagtige ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 11:51, rettet 21/09-06 11:51 
Fabelagtige? Det ligner da til forveksling GC-grafik?
De ser sjove ud, ja, hvis de var det, du mente med fabelagtig, så er jeg enig :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 21/09-06 12:13 
JAA>Det har ellers kørt så godt for Nintendo på det sidste. En skam (for dem), at de nu pludselig i en uges tid synes omgivet af spinat og dårlige nyheder.

Hvilke dårlige nyheder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 21/09-06 12:19 
DeluxScan>
Fabelagtige? Det ligner da til forveksling GC-grafik?

Spænd nu hjelmen, og tag de farvede briller af.
Dét der har da intet med GC-grafik at gøre?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 21/09-06 12:49 
Gametrailers.com har nogle flotte Mario Galaxy gameplay film som jeg kan anbefale man cheker ud :)

Specielt "Wii Event Spider World Gameplay HD" er flot.

Kig her
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 13:17, rettet 21/09-06 13:19 
Hanky>
Spænd nu hjelmen, og tag de farvede briller af.
Dét der har da intet med GC-grafik at gøre?

Blomsterbedet med de gule blomster er ganske pænt, men vidste jeg ikke bedre, så ville jeg tro det var screens fra Sunshine.
Zelda er mere imponerende, men godt nok stadig ret 'meh'.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 21/09-06 13:41 
Hanky>
DeluxScan>
Fabelagtige? Det ligner da til forveksling GC-grafik?

Spænd nu hjelmen, og tag de farvede briller af.
Dét der har da intet med GC-grafik at gøre?

Jeg ville også have sagt Xbox 1.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-06 13:56, rettet 21/09-06 14:04 
I Mario er opløsningen af teksturene og polygon antallet, et godt stykke over hvad vi nogensinde har set på GC.
Det er måske de stiliserede former og de klare farver der får dig til at opfatte det som simplere teknisk.

Hvad angår Zelda, så er det simpelthen den teknisk - og formentlig også æstetisk - mest imponerende grafik der er blevet lavet på GCen.
Teksturene ville dog uden tvivl kunne have været lidt skarpere, hvis det havde været lavet på Wii fra starten af (større hukommelse). Men når de relativt lavopløste tekstures er brugt med så stor føling synes jeg ikke at det trækker fra totalindtrykket.
Born to kill space
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/09-06 15:22 
Det er muligt, at den markente Mario-grafik får helhedsindtrykket til at ændre sig. Jeg kan dog stadig ikke undertvinge en vis skuffelse...
Lavopløste textures har jeg intet imod, når blot de bruges flot, hvilket som du også siger er tilfældet i Zelda. Du snakker trods alt med en stor fan af N64 ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KLTKLTSkrevet 21/09-06 20:01 
Lad os nu ikke diskutere de grafiske forbedringer, eller mangel på samme på Wii i forhold til Gamecube.
Det er ligesom slået fast gang på gang at det ikke er på dette punkt Wii skal vise sig frem, og hvis folk ikke kan leve med dette kan de holde sig til PS3 og Xbox 360.
Jeg synes iøvrigt så også selv at Zelda TP på Wii ser rimeligt lækkert ud, dog uden at kunne hamle op rent grafisk med mange andre spil på de andre 2 store konsoller.
9/11 Was An Inside Job
Zzap!Zzap!Skrevet 21/09-06 21:09 
Jeg synes generelt at Zelda spilene altid har været langt de smukkeste af samtlige spil i en generation.
Oot har stadig bedre "art" (vi har virkelig brug for et ord der dækker "art" (og nej, "kunst" er det ikke og heller ikke håndværk...)) end stort set alle "moderne" spil.
Born to kill space
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/09-06 22:04 
"Art"? Hmm, i den sammenhæng du bruger det må "grafisk design" være rimeligt dækkende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/09-06 22:09 
Sjovt, i mine øjne har OoT været grimt fra dag et. Måske pga. N64erens elendige composite billede?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/09-06 10:43 
Uanset teknologien og billedkvaliteten, syntes jeg Zelda 64 var det flotteste spil, jeg havde set, dengang det kom, og det vedblev det et godt stykke tid frem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 22/09-06 11:38, rettet 22/09-06 11:38 
Jeg synes også, det var fantastisk flot. Selv i dag har det mange kvaliteter. Jeg kan få gåsehud af bare at se Link ride rundt på titelskærmen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 22/09-06 14:12 
Konsolkongen>
Sjovt, i mine øjne har OoT været grimt fra dag et. Måske pga. N64erens elendige composite billede?

Pt. er jeg ved at spille Zelda: OoT og MM på min GameCube (fik det aldrig til N64), og jeg har intet mod grafikken. Selv i dag er den stadig flot - meget faktisk - udover at der "hist og her" er lidt grumset; især i ansigterne på de mange personer.

Ellers synes jeg, at grafikken er helt i top og stadigvæk kan måle sig med mange spil i dag :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/09-06 15:16 
Fanboy :p

Spillet var da teknisk flot da det i sin tid udkom til Nintendo64, men i dag kan det bestemt ikke hamle op med andre spil. At der så er en hvis æstetik over spillet er en anden sag!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 22/09-06 15:20, rettet 22/09-06 15:23 
LTWW>
Ellers synes jeg, at grafikken er helt i top og stadigvæk kan måle sig med mange spil i dag :)

Dette er forhåbentligt skrevet som en joke, da der ellers er dømt hjernevasket fanboy...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 22/09-06 15:58 
Øhm, både og - vil jeg sige. Måske har jeg mere tænkt spillet som en helhed, men jeg vil nu stadig stå fast ved, at det sagtens kan spilles i dag, selvom der selvfølgelig findes flottere spil på de nye konsoller.
KTCKTCSkrevet 22/09-06 16:06, rettet 22/09-06 16:07 
Jeg siger absolut heller ikke noget om at de ikke kan spilles i dag, men at påstå at mange nyere spil ikke har flottere grafik er da helt i skoven. Vi snakker polygoner og teksturer her, ikke det "kunstneriske" udtryk.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 22/09-06 16:32 
Eh, gik snakken ikke NETOP på det æstetiske? Jeg synes også Zelda 64 sagtens kan måle sig med spil mange i dag. Tag et spil som Kingdom Under Fire eller det nyeste Dead or Alive. De er teknisk flotte, men objektivt vil jeg mene de er væsentlig grimmere end Zelda. Tænker man rent teknisk, er Z64 selvfølgelig langt bagud i dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 22/09-06 16:50 
Man kan jo ikke vurdere det æstetiske på en tilnærmelsesvist objektiv måde... Kigger man på N64 spil idag, vil man da aldrig kunne argumentere på en saglig måde, at det er pænere end det nyeste Dead or Alive, for eksempel.

Jeg skal måske lige nævne at jeg selv har alle N64 Zelda spillene og Dead or Alive, og at jeg sagtens kan se kvaliteterne i dem begge.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 23/09-06 09:06 
Er enig med Sumez :)
KTCKTCSkrevet 23/09-06 12:49 
Ja, det er du vel, men kan du ikke bidrage med et sagligt argument for, hvordan du mener at Zelda-spillene på det grafiske plan er foran nogle af de nyeste spil?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 23/09-06 13:48 
... har aldrig sagt, at det er foran nogle af de nyeste spil. Jeg siger blot, at spillet fuldt ud kan spilles den dag i dag - og at grafikken på ingen måde er voldsom grim pt.

Men som jeg skrev lige før, har jeg måske tænkt Zelda: OoT mere som en helhed, idet jeg siger, at det kan måle sig med next-gen spil.
KTCKTCSkrevet 23/09-06 14:03 
Nej okay, men du skrev så "Ellers synes jeg, at grafikken er helt i top og stadigvæk kan måle sig med mange spil i dag", og den trækker du så i land nu, kan jeg forstå?

Vi er helt enige om at spillet sagtens kan spilles idag, og det kan Pacman eller Space Invaders også for den sags skyld. Nogle spil ældes med ynde, hvor andre burde glemmes i en kælder...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 23/09-06 15:50 
Ok, jeg indrømmer, at det måske var en form for overdrivelse, og ja - selvfølgelig kan det spilles i dag ligesom så mange andre spil.

Lad os bare slutte denne meningsløse diskussion :)
ChronoChronoSkrevet 30/09-06 21:18 
Yay - det slut med Friend Codes til hvert spil. Der er nu kun én Friend Code pr. person. Det er da et skridt i den rigtige retning for online-planerne.

Kilde
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WikzoWikzoSkrevet 01/10-06 08:11 
Men desværre er det blevet bedømt som et rygte, og er endnu ikke på nogen måde officielt :/
KLTKLTSkrevet 01/10-06 17:32 
Lad os se hvad der sker, jeg tror de fleste er enige i at det optimale er at gå den samme vej som Microsoft gjorde med Xbox Live, hvor man har et enkelt gamertag eller i tilfældet med Nintendo en Friend Code i stedet for flere.
Jeg forventer ikke at Nintendo får opbygget noget netværk der kan hamle op med Xbox Live, som jeg anser for det ypperste inden for online gaming på konsoller.
Jeg mener så tilgengæld det mindste de kan gøre er, at indføre det som omtales nemlig en enkelt Friend Code der følger en i alle spil.
9/11 Was An Inside Job
WikzoWikzoSkrevet 03/10-06 10:43 
Ifølge Gamereactor kan man også downloade Commodore 64-spil på Virtual Console.

Kilde
JuggernautJuggernautSkrevet 03/10-06 10:52 
Jeg var ikke klar over at C64 var et konsol ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-06 12:49 
LTWW>
Ifølge Gamereactor kan man også downloade Commodore 64-spil på Virtual Console.

Gammel nyhed :)

http://playright.dk/forumemne.php?id=22791#281184
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HankyHankySkrevet 05/10-06 12:43 
PES er på vej til Wii :)

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=147123
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 06/10-06 20:59 
Er der egentligt en eller anden form for liste, der påpeger, hvilke spil vi her i Europa vil kunne få fingrene i til launch?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KLTKLTSkrevet 06/10-06 21:51 
Helt sikkert positivt at se PES på vej til Wii!
Nu taler Konami så også om at de vil forsøge at udnytte Wii og dets specielle controllere, og det skal da blive spændende at se om de rent faktisk formår at få noget godt ud af dette.
9/11 Was An Inside Job
HankyHankySkrevet 07/10-06 09:40 
Lidt skud af powersupply og andet tilbehør.

her
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig