X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Wii release/pris


Reply
HankyHankySkrevet 09/08-06 12:01, rettet 09/08-06 12:02 
IGN skulle eftersigende, have postet en nyhed i går, som efter kort tid blev fjernet igen. Det kan enten skyldes, at nyheden var rygte, eller de har fået besked fra Nintendo om at fjerne den.

Ikke desto mindre, skrev de blandt andet en releasedate der lyder d. 2.november i USA, samt en pris på $229.


Link
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
649 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Reply
JAAJAASkrevet 15/09-06 15:11, rettet 15/09-06 15:22 
€82 forskel i prisen på en japansk og EU Wii.
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 15:24, rettet 15/09-06 15:26 
Wiiii ... endelig fik vi den dato!

Det var godt nok sindssygt, så meget Nintendo trak den konference ud o.O

Datoen er i mine øjne fin nok, men et uge eller to før havde selvfølgelig ikke skadet :P

Prisen er helt ok.
SephirothSephirothSkrevet 15/09-06 15:36 
Jeg synes prisen er udemærket, selvom maskinen teknisk set ikke er meget mere end en tunet GameCube (?).

Men med Wii Sports med i købet og Zelda til lanceringen, kan jeg sgu ikke sige nej.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/09-06 15:43 
Hvad sker der med den prisforskel?

249 $ = 1460.04 kr.

249 € = 1857.59 kr.

179 £ = 1980.38 kr.

Hvilket vel betyder, at vi kan regne med 2000 kr. herhjemme :-(

Ikke at jeg synes det er dyrt, men jeg kan ikke forstå forskellen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Zzap!Zzap!Skrevet 15/09-06 15:56 
Sumez>Tror ikke nogen i mainstream-markedet, nørde-markedet, fodboldfan-markedet, bøsse-markedet, punk-markedet eller indvandrer-markedet kunne finde på at købe en konsol for DVD-afspilleren. Sgu ikke i dagens Danmark.

Nej, men det er en lille "nice to have" feature, der måske ville tippe vægtskålen, for nogen ikke er sikker på om de vil have konsollen.
Jeg har 3 apparater der kan afspille DVDer, men jeg ville da ikke takke nej til endnu et. Specielt ikke hvis det er en lille handy konsol, man lige kan pakke ned i en taske, og uden tvivl også med lidt bedre AV udgange end de billigste mini DVD afspillere.
Born to kill space
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/09-06 16:37 
SeventhSun>
Hvilket vel betyder, at vi kan regne med 2000 kr. herhjemme :-(



Tror du? Jeg håber da på 1999,- men jeg tror den bliver højere.
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-06 16:41, rettet 15/09-06 16:41 
JAA>
I følge Next Generation har Nintendo nu udtalt, at Wii bliver profitabel fra dag 1.

Så vi er altså gået helt væk fra, at man skal tabe penge på hardware og så tjene på spillene?

Så er det jo nok derfor, at jeg synes, at den er for dyr. Køber den nu alligevel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 15/09-06 16:49 
Den eneste konsol Nintendo nogensinde tabte penge på var Gamecube. Alle deres andre maskiner har de solgt med profit.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-06 17:06 
JAA>
Bundles is white console, one Wii remote, one Nunchuck, Wii Sports.

Kommer den ikke også i sort? Den hvide er så grim :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 17:08 
Konsolkongen>
Kommer den ikke også i sort? Den hvide er så grim :/

Men så er den så lille at du nemt kan gemme den bag den flotte Xbox 360.. nårh nej ;)
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 17:22, rettet 15/09-06 17:23 
Noooooooooooooooooooo.... ingen RGB mulighed??

Other Features: Four ports for classic Nintendo GameCube controllers. Two slots for Nintendo GameCube Memory Cards.


Har bare at være en fejl!
RJKRJKSkrevet 15/09-06 17:26 
Nintendo... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 15/09-06 17:26 
SeventhSun>
Hvad sker der med den prisforskel?

249 $ = 1460.04 kr.

249 € = 1857.59 kr.

179 £ = 1980.38 kr.

Hvilket vel betyder, at vi kan regne med 2000 kr. herhjemme :-(

Ikke at jeg synes det er dyrt, men jeg kan ikke forstå forskellen.

Ømm, har du nogensinde hørt om moms?
Priser i USA angives altid uden moms.
Derudover er der i EU skrappere krav om garanti, de meromkostninger må jo også dækkes ind på en eller anden måde.
Prisforskellen mellem EU og UK er nok snarere den der er mærkelig, de kunne nemt have lavet den 10 pund billigere der. Nåja, men det er jo deres egen skyld hvis de absolut ikke ville have Euro i England, så må de leve med konsekvenserne.
2000 kr lyder meget rimeligt. US-pris + dansk moms bliver 1825 kr.
3of193of19Skrevet 15/09-06 17:30, rettet 15/09-06 17:31 
Beano>
Noooooooooooooooooooo.... ingen RGB mulighed??

Ville ikke undre mig hvis de bare har kopieret teksten fra US siden... PAL Cube kunne jo godt køre RGB, men havde så til gengæld ingen S-video (nej sikke et tab... /sarkasme).
Men jeg vil gerne vide om jeg kan bruge mit gamle GCN component kabel med maskinen. Det er jo efterhånden langt vigtigere end RGB så man kan køre progressive scan. Jeg har på fornemmelsen nej...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-06 17:31 
Beano>
Men så er den så lille at du nemt kan gemme den bag den flotte Xbox 360.. nårh nej ;)

Sort ville bare passe bedre til mit tv som den alligevel skal placeres foran.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 17:39, rettet 15/09-06 17:40 
3of19>
Ville ikke undre mig hvis de bare har kopieret teksten fra US siden...

Håber jeg også det er grunden ;)


Konsolkongen>
Sort ville bare passe bedre til mit tv som den alligevel skal placeres foran.

Jeg ville også foretrække en i sort, men i det mindste er den ikke lilla eller lyserød :)
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-06 17:48, rettet 15/09-06 17:49 
Priser på download spillene:

In Europe, it turns out, 2000 Wii points will cost you EUR 20 or GBP 14, and you can expect to be able to buy them on cards through retailers, and using your credit card online.

Games will cost the same amount of points worldwide - 500 points for NES games, 800 points for Super Nintendo games, and 1000 for Nintendo 64 - and apparently other titles (SEGA, TurboGrafx) will be decided soon.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67671
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/09-06 17:58 
Beano>
Noooooooooooooooooooo.... ingen RGB mulighed??

Hvis det er tilfældet, så dropper jeg Wii! Jeg håber da godt nok på, at det er en fejl. Hvis ikke, så vil min harme ingen ende tage... Nu er I advaret ;)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 15/09-06 18:00 
Du har ikke nogen skærm med component indgang?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/09-06 18:03 
Nej, kun VGA. Ellers ville det naturligvis ikke røre mig :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/09-06 18:16 
Herold>
Hvem her har overhovede brugt deres konsol som regulær afspiller? Altså ikke bare et par gange, men jævnligt?

Jeg har aldrig ejet en egentlig DVD-afspiller. Først var det PS2's tjans, så Xboxens og nu 360'erens. Men jeg vil stadig give folk ret i, at det nu til dags er en overflødig feature hos Wii, så bare udelad DVD for min skyld.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
3of193of19Skrevet 15/09-06 18:38 
DeluxScan>
Nej, kun VGA. Ellers ville det naturligvis ikke røre mig :)

Så kan du da bare få dig en component->VGA konverter. Så får du også progressive scan.
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 18:45 
Jeg har hverken component eller s-video på mit tv, så det ser ud til jeg må have mig et nyt. Men det skulle jeg nok også alligevel...

Wii-prisen er lidt højere end jeg havde forventet. Synes godt der kunne være to controllere med til den pris. Wii Sports er sikkert heller ikke meget værd uden to controllers.

Jeg forudbestiller ikke noget, men venter lige og ser om der er nogle ulemper ved at importere en maskine i stedet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 18:55 
Hmm, den er vist ikke regionsfri alligevel :(


Det siger Nintendo UK
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/09-06 19:00, rettet 15/09-06 19:01 
Chrono>
Jeg har hverken component eller s-video på mit tv, så det ser ud til jeg må have mig et nyt.

Jeg finder det utænkeligt, at vi ikke får RGB-understøttelse. Selv Nintendo kan ikke være så dumme. Det ville da være en skandale - især når de nu netop fokuserer på folk med normale, ikke-HDTV fjernsyn. Godt nok har Nintendo en lang historie af idiotiske AV-beslutninger, men...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 19:00 
Sejt, der er Flash-understøttelse i den indbyggede Browser! Så kan man måske selv eksperimentere lidt med at kode noget til wiimoten.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 15/09-06 19:03 
Hvis det er umuligt at have både component og RGB, så vil jeg foretrække component. Uanset om jeg så må have et nyt tv. Synes det ville være ærgerligt hvis PAL-spillene mister muligheden for progressive.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/09-06 19:21 
Selvfølgelig er det ikke umuligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 15/09-06 19:22 
Chrono>
Hmm, den er vist ikke regionsfri alligevel :(

Har lidt på fornemmelsen at det er en miskommunikation.
Selvfølgelig er der forskellige Wii regioner, PAL maskiner skal kunne køre 50 Hz, og som Kaplan også sagde kan 3rd party producenter vælge at låse deres spil.
Når NoE nu siger at maskinen ikke er regionsfri alligevel, mener de sandsynligvis at der ikke er 100% fri udskiftning.

Enten det, eller Kaplan har Europa skyklapper på og refererede kun til japanske spil på US Wii.
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 19:35 
Føler mig lidt dum ... men hvad er det nu liiiige RGB er? Er det det der scart-stik halløj med en rød, grøn og gul dims, som man bruger bl.a. til GameCube og N64? (er for doven til at Wikipedia'e det)
3of193of19Skrevet 15/09-06 20:00, rettet 15/09-06 20:01 
RGB er et scart stik UDEN rød, hvid og gul (altså et scart kabel uden adapter).
Det du forveskler det med er en composite -> scart adapter, som IKKE giver bedre billede.
RGB scart er det bedste billede du kan få på et almindeligt (ingen progressive scan) fjernsyn.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/09-06 20:02 
FAQ'en forklarer det godt.

Jeg har brugt RGB ved alle mine konsoller, kan klart mærke forskel.


Faqemne: RGB
3of193of19Skrevet 15/09-06 20:03 
CNET>
When we asked Nintendo about the A/V hookup, they said the system would include an all-in-one composite-component cable much like the one included with the premium Xbox 360. We did not get to see those cables, so take that one with a grain of salt.

Hmm, det kunne da være dejligt hvis component medfølger i USA, 40 dollar sparet :D


Link...
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 20:17 
Ok, fint. Troede, at det var det der standard-kabel, man ikke fik med. SÅ var jeg på spanden xD

Wii kan tilsyneladende også sende sms'er :O

Connect42:

"The Wii Message Board, which can be easily accessed from the top menu of Wii, is one of the access points for WiiConnect24. Not only can it be used as a household message board, but it also allows users to send SMS messages to family members that are out and about, and even exchange pictures and messages with other Wii users. In addition to these communication features, it also works with the calendar to deliver game-related information. For example, one day you might receive messages from your games (such as event information for Animal Crossing), new items, or additional maps."


Kilde
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-06 20:19, rettet 15/09-06 20:20 
As for accessories, Wii owners will be able to buy extra remotes for £29 (39 euros), a nunchuck for £14 (19 euros), and the classic controller for £14 (19 euros)

Så 43 pund for en hel controller. Jeg tror, at Wii bliver en fin lille forretning for Nintendo.

http://www.gamespot.com/events/wiilaunch/story.html?sid=6157699
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 15/09-06 20:23 
Reggie har også fortalt i dag, at Nintendo regner med at tjene penge allerede på førstedagen ... hvorfor mon? :P
SephirothSephirothSkrevet 15/09-06 20:42, rettet 15/09-06 20:43 
Fordi hardwaren er sooo last-gen og ikke koster meget at producere længere...? ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 15/09-06 22:48 
LTWW>
Reggie har også fortalt i dag, at Nintendo regner med at tjene penge allerede på førstedagen ... hvorfor mon? :P

Ja, webbrowseren skal man også betale ekstra for.
HeroldHeroldSkrevet 16/09-06 00:32 
Men det er først ét år efter, ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 16/09-06 00:38 
Læste også er eller andet sted at det ville være gratis at hente Opera browseren frem til næste sommer...
BeanoBeanoSkrevet 16/09-06 00:39 
Det nævnte Reggie ikke noget om?
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-06 01:28, rettet 16/09-06 01:44 
Ifølge Gamespot er den ikke gratis:

[UPDATE] Unfortunately, the Wii browser will not be free. Thursday morning, Nintendo confirmed at its New York Wii press conference that the Opera browsers would have to be purchased via the prepaid Wii points system.

http://www.gamespot.com/news/6157574.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 16/09-06 01:43 
Fra 1Up.com:

Keep in mind, however, the browser will be free for some time after Wii's released worldwide; Nintendo will not start charging until June of next year. What the motivation is behind such a specific date, however, is a complete mystery to us, and we wonder why the clarification wasn't made during the US conference.


1Up
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-06 01:45 
Så tager Gamespot sikkert fejl.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-06 02:20 
Tænk at man skal betale for at bruge en normalt gratis browser på konsol, hvor både opløsning og kontrol er markant ringere. Tak Nintendo. U rulz 2tm!
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/09-06 10:01 
Bede-x>
Så 43 pund for en hel controller.

Sådan læser jeg det ikke. Du kan jo ikke spille med både en gammeldags GC-controller og en nunchuk på én gang. Så at kalde de TO controllers for "en hel" synes jeg ikke er fair. £14 for en "classic" er endda billigere end det, de sælges til nu (£18 på play.com).
WehnerWehnerSkrevet 16/09-06 10:09 
Nej men du kan da spille med en Remote i den ene hånd og en Nunchuk i den anden ikke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-06 11:23, rettet 16/09-06 11:30 
Du skal have en Nunchuk(14) + Remote(29), for at spille de fleste af spillene(eller ihvertfald dem, jeg er interesseret i).

Altså Mario, Zelda, Metroid o.lign. Man kan ved siden af købe en Classic controller(14), men det er slet ikke den, jeg snakker om.

Så det bliver 43 for en controller.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 16/09-06 11:28 
Jeg synes ikke rigtigt jeg har set nunchuck'en blive brugt i nogen multiplayerspil, og det er vel først dér, det bliver nødvendigt at have ekstra?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 16/09-06 11:29 
Bede-x>
Du skal have en Nunchuk + Remote, for at spille de fleste af spillene(eller ihvertfald dem, jeg er interesseret i).

Altså Mario, Zelda, Metroid o.lign.

Så det bliver 43 for en controller.

De tre spil du lister der er allesammen single player...
Og der følger en Wiimote samt Nunchuk med Wii.
De fleste multiplayer spil jeg har set spilles kun med Wiimoten (Wii Sports Boxing er det eneste jeg lige kan komme i tanke om der bruger Nunchuk).
649 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me