X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dead Rising


Svar
SephirothSephirothSkrevet 08/08-06 21:34, rettet 08/08-06 21:35 
Hvis nogen skulle få lyst til at importere for at få fingrene i spillet billigere, en måned før den europæiske release og med det langt overlegne amerikanske cover ;)

Edit: Capcom har officielt udtalt at spillet er regionslåst, men det er nok bare bs for at få folk til at vente.

DR regionsfrit
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
186 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 27/01-07 13:24 
Rooney>
Faktisk i det øjeblik tids-baren går i gråt, er det mest logiske at give en Game Over skærm. Men nej - jeg måtte få lov at kæmpe mod en boss, rende rundt og samle ting og våben ind, uden spillet indikerer en prut af, at der faktisk var Game Over for ca. 10 minutter siden. Andre spil er ikke så tumpede i deres design.

Det er det jo heller ikke. Game Over findes kun når man dør.

At du ikke klarer en mission gør jo ikke spillet Game Over. Du kan sagtens spille videre alt det du vil. Der er ikke andre end dig selv, der kræver missionerne gennemført.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 27/01-07 13:28 
Hvad får jeg ud af at spille videre, efter alle Case Files er expired? Slutter spillet nogensinde så alligevel på et tidspunkt, med en form for ending eller noget?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 27/01-07 13:58 
Jeg har ikke selv prøvet det, men du har jo stadig en aftale med helikopter-piloten, og jeg mener ret bestemt at den deadline, forbliver der uanset hvad.

Du får dog ikke andet ud af det end at kunne hakke zombier ned uden tidspres, indtil du bliver hentet.

Der var ingen der sagde, at det var foretrukkent at spille videre efter forfejlede missioner ;)

Men ja, spillet har flere forskellige slutninger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/01-07 14:15, rettet 27/01-07 14:16 
Rooney:
Og det her er så ikke første gang du prøver spillet?
Det gik temmelig hurtigt op for mig ved første gennemspilning, at jeg ikke havde mulighed for at klare hovedhistorien. Det var min karakter simpelthen ikke stærk nok til. Såfremt du har givet spillet en chance før, burde det egentlig ikke komme som nogen negativ overraskelse for dig, at spillet tillader dig at fortsætte, på den måde det gør, selvom tiden på hovedmissionen udløber.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
enfenenfenSkrevet 27/01-07 14:40, rettet 27/01-07 14:41 
Når du afslutter en case File, står der med stor hvid skrift på skærmen, hvornår den næste begynder. Samtidigt kan du gå ind under 'Case Files' for at se, hvornår en given Case File starter.

Man er under pres i spillet, hvis man starter som level 1, og samtidigt tror man kan nå det hele. Der er flere muligheder, som man kan vælge at spille spillet efter. Du kan vælge at følge historien (case files) og måske redde nogle survivors. Du kan også droppe historien, og kun koncentrere dig om at slagte en masse zombier, og samtidigt stige i level. Mulighederne er mange.

Du kan også købe et Memory Unit. Så kan man derved have to savegames. Så slipper man også for at skulle starte helt forfra, hvis man dummer sig med tiden. Samtidigt er et Memory Unit godt til at tage backup af alle dine savegames.
What is the Matrix?
RooneyRooneySkrevet 27/01-07 16:09, rettet 27/01-07 16:10 
Jeg har spillet DR en smule tidligere, men dengang blev jeg aldrig klar over det med, at man kunne fortsætte hvis man missede en case file. Har bare været vant til, at når et spil skriver med store røde bogstaver, at en mission er failed og derefter spørger om jeg vil loade et savegame, at så er det ensbetydende med Game Over.

Men det lyder til at der er masser at tage sig til i spillet, så jeg skal helt klart igang med det game videre!

Unlocker man egentligt andre game-modes, hvis man ikke klarer alle Case Files, men stadig gennemfører 72 hours mode?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 29/01-07 12:46 
Flere timer senere, en Level 25 Frank West, og kun et par case files tilbage, må jeg konstatere at Dead Rising er fremragende. Har lige klaret Carlito, én gang for alle, i tunnelen med bomberne. På det tidspunkt blev jeg nervøs for, om denne mission skulle vise sig at være en kedelig, frustrerende, og - ikke mindst - timed bomb hunt. Men det var den slet ikke. Total go' humor med pludselig at blande biler ind i det, på den måde, og en ganske fed mission.

Er bevist gået udenom Hr. Cletus i våben shoppen - som jeg klarede i forrige spil - i det jeg mente, at jeg lige ville klare de nødvendige case files først. Men nu har jeg nakket the convicts og taget deres kanon, så nu får butikken besøg. Og er kanonen ikke nok, så har jeg to fully levelled up chainsaws fra Adam og en SMG. De chainsaws har jo været et par gode venner i spillet, indtil nu. 3-4 hits på bosserne, og de er alle gået ned. Super underholdning.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 29/01-07 12:55 
Det er faktisk aldrig lykkedes mig at ordne Cletus - men det problem løser heldigvis også sig selv senere i spillet, men jeg fandt ham absurdt svær at komme ind på. >_<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 29/01-07 13:05 
Lur mig, om ikke man kan nå at springe over disken og så lige slice ham up dér :-) Ellers må den stå på rå ild kraft. Jeg har ikke set en shotgun i hele spillet, så de må befinde sig hos ham = Han skal ned.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 02/02-07 11:06 
Så blev DR gennemført. Glemte (selvfølgelig) at gøre en helt særlig ting til sidst, og fik en Ending C, men det gør ikke noget; Er allerede gået i gang med 72 Hours igen - jeg kan ikke stoppe!

I en cutscene taler Frank med Isabella, og på det tidspunkt er klokken 10. Jeg havde læst at man skulle huske at tale med hende, for at få den bedste slutning, så jeg gik ud fra at denne samtale jeg var igang med, var den samtale jeg skulle huske. Men der er åbenbart en anden samtale, som ikke popper op som en case file noglesteder. Oh well....jeg må på den igen.

Fremragende spil, og vel tæt på at være en killerapp for mig. Købte i går Dawn of the Dead (2004 remake) og Land of the Dead på DVD, for lige at få et ekstra zombie fix; Fede film begge to. I næste uge lander Romero's egen Dawn of the Dead hos mig. Weeee.

Er der egentligt nogen god måde at nakke the convicts på, med en SMG, uden at ta' alt for meget skade? Opdagede at man kan hoppe op på taget af de par bygninger, som er i parken, men jeepen gider sgu ikke komme i nærheden af mig, når jeg står der oppe og blomstrer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 02/02-07 14:03 
Jeg brugte katanaen til at snitte dem ud af jeepen, når de kørte ind i træer og lignende. Klovnens motorsave må næsten også virke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 02/02-07 14:34 
Jeg må prøve med både katana og chainsaws. Kan du dræbe dem uden selv at tage skade?

Når jeg bruger SMG'en, så tager jeg ihvertfald skade, fordi jeg stopper op og sigter i over the shoulder view.

Men det er det hele værd, bare for at få maskin-kanonen; Et tryk på fire, og den autolocker på zombies - smukt!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 02/02-07 15:28, rettet 02/02-07 16:52 
Jeg mister en del, så hele vinreolen i tilstødende bygning er rippet :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 02/02-07 16:42 
Skyd ham med maskinkanonen først - jeg snupper den altid, og ordner de to andre - og så videre til klovnen med maskinkanonen - kort proces :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 12/06-07 16:04, rettet 12/06-07 16:05 
Er det kun mig der oplever sindssyg tearing i det her spil? Det er der nærmest konstant, midt over skærmen, så man tror man sidder og spiller et gammelt pc-spil. Næsten ulideligt. Jeg har ikke oplevet noget lignende siden den elendige Jedi Knight II-konvertering til GameCube...

Jeg har ikke kunnet finde noget herinde eller i anmeldelser om det - er det måske fordi det er voldsomt afhængig af den opløsning man spiller i? Jeg kan ikke lige huske hvad jeg eksakt kører, men en ret høj widescreen VGA-opløsning.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-07 16:18, rettet 12/06-07 16:18 
Jeg spillede det i 1280 x 720 med component, og jeg husker ikke at der var tearing. Men i Lost Planet demoen oplevede jeg klart mere tearing når jeg brugt VGA kabel end component. Måske skulle du prøve med component?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/06-07 20:30 
Jeg har generelt oplevet tearing i spil, når jeg bruger VGA-kablet.
Dog har jeg aldrig set så meget tearing, som der er i God of War 2 til PlayStation 2...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 13/06-07 20:42 
Jeg kan kun køre VGA (og RGB...). Der er totalt tearing, også selvom jeg sætter opløsningen ned. Ikke helt så slemt i 640x480 som 1920x1080, men stadig slemt. Selv kortet er der tearing på... Ynkeligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-07 21:19 
Prøv med composhit så. Her var der altså ingen tearing.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 13/06-07 21:23 
Næeh, jeg tror skam på at der ikke er tearing i SD via RGB/composite. Men det gider jeg ikke spille det i... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-07 21:29, rettet 13/06-07 21:29 
Nej det er klart. Men det er underligt at det er der med VGA når det ikke er med component. Men efter sidste update der gjorde farverne på VGA bedre ville jeg heller ikke gå tilbage til component. Jeg har desværre ikke spillet mere, ellers tjekkede jeg naturligvis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/06-07 21:35 
Der er også tearing med component.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/11-08 08:21 
...og her har vi så tråden hvor Hyako og andre kan forklare hvad der er galt med DR's save system :) (hvis de har lyst selvfølgelig)

Jeg forstår ønsket om mulighed for at spille enkelte chapters (det vil dog skabe lidt forvirring da mange ting afhænger af hvilke civile du har reddet førhen, men sikkert udførligt på en eller anden måde), men som udgangspunkt er der ikke noget galt med det. Smag og behag, jeg forstår, men samme save-model ligger til grund for tusindvis af andre spil, lige fra GTA-serien til Castlevaniaspillene, og jeg kan egentlig ikke se hvordan det kan være en direkte stopklods for om spillet skal være så godt som det er.

Når man har spillet det et par gange, og fået unlocket en masse ting, synes jeg hurtigt man kommer ind i vanen med hvad der sker hvornår, hvordan man får de forskellige slutninger, og hvordan man undgår stress. Så savner jeg næsten en vente-knap a la Oblivion, snarere end en start-fra-chapter-knap.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-08 08:27 
Konsolkongen>
Nej det er klart. Men det er underligt at det er der med VGA når det ikke er med component.

Men kun nogle spil - pga. du ofte kører ud i en lidt højere opløsning via VGA end du gør i 720p og spillet begynder at halte. Det samme kan man opleve med 720p vs. 1080p - f.eks. Star Wars Unleashed der får meget tearing i 1080p. Men langt fra alle spil der får tearing i højere opløsning og nogle spil har selvfølgeligt tearing uanset ;)
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/11-08 09:32 
Spillet var som sådan skide godt, men jeg fik f.eks aldrig gennemført det pga af save systemet, så efter mange timers spil skulle jeg starte fra start, da jeg ikke kunne nå det jeg skulle nå inden tiden gik i spillet, og den sekvens kunne jeg så se om om om og om igen, pga af save systemet.

Anden gang var det pga en forkert beslutning, så sluttede alle missioner bare sådan uden logik, eller logikken var fin nok, men den måde save systemet så var lavet på, gjorde at dit save var ubrugligt, med mindre du ville se samme sekvens om om om om og om igen, ergo start igen fra start.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 18/11-08 09:33 
Sumez>
...og her har vi så tråden hvor Hyako og andre kan forklare hvad der er galt med DR's save system

Jeg vil lige skynde mig at påpege, at jeg egentlig godt kan se at det i spillets første timer ikke er helt ligetil. Toilet-mulighederne er der ikke fra start, og der går lige lidt tid før man fatter det helt. Dertil kommer det, at det jo er et ret langt stykke inde, at den første save-mulighed viser sig.

Men når først det er slået fast, kan jeg slet ikke se det som nogen hæmsko, for den morskab spillet er sprængfyldt med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 18/11-08 09:49 
Core>
Dertil kommer det, at det jo er et ret langt stykke inde, at den første save-mulighed viser sig.

Hvad, det passer da ikke? Der er toiletter over det hele i spillet, og hver gang du er nede i "safe-området", kan du lægge dig på sofaen og save.
Det virker på mig nærmest som om vi har spillet helt forskellige spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 18/11-08 09:55 
Arhhh du skal lige flyve ind over byen og kæmpe dig igennem indgangspartiet, og rende lidt hvileløst rundt, før du kommer op i "safe-rummet".

Det kan også være mig der husker forkert, men jeg mener bestemt at jeg måtte helikopter-turen igennem to gange, da jeg døde i indgangspartiet, dengang jeg spillede det første gang.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 18/11-08 09:56 
lightyear dk>
Spillet var som sådan skide godt, men jeg fik f.eks aldrig gennemført det pga af save systemet, så efter mange timers spil skulle jeg starte fra start, da jeg ikke kunne nå det jeg skulle nå inden tiden gik i spillet, og den sekvens kunne jeg så se om om om og om igen, pga af save systemet.

Anden gang var det pga en forkert beslutning, så sluttede alle missioner bare sådan uden logik, eller logikken var fin nok, men den måde save systemet så var lavet på, gjorde at dit save var ubrugligt, med mindre du ville se samme sekvens om om om om og om igen, ergo start igen fra start.

Så, hvis jeg forstår dig korrekt, er det store problem ved save-systemet, at hvis du fucker din mission op, og derefter saver spillet, kan du ikke få en ny chance uden at starte helt forfra?

Jeg må indrømme at jeg godt nok synes det lugter lidt af at folk er blevet forvænt med moderne spil uden udfordring hvor man bare får en ny chance hver gang man "dør", så man umuligt kan gøre noget forkert. Umiddelbart ville jeg mene at det er indlysende at hvis man misser en story-mission, så skal man reloade sit forrige save, i stedet for at overskrive det..

Lidt problematisk kan det dog være at det kun er ved slutningen af hver chapter, man skal være det rigtige sted på det rigtige tidspunkt, og spillet derfor har tendens til at strække tiden til meget længere end den ellers viser, hvilket betyder at man ikke selv indser at man er alt for sent på den. Det er dog en fejl man højst laver én gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/11-08 09:57 
Core>
Arhhh du skal lige flyve ind over byen og kæmpe dig igennem indgangspartiet, og rende lidt hvileløst rundt, før du kommer op i "safe-rummet".

Flyveturen kan du skippe forbi med tryk på en knap, og introen med indgangspartiet, kræver bare at du går hen til trappen, man behøver ikke engang at slås. Det hele kan nås igennem på under et minut. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 18/11-08 10:01, rettet 18/11-08 10:02 
OK - fair nok - heller ingen forståelse der så. DRs save-system funger fint - jeg holder bare min kæft nu :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 18/11-08 10:03 
Jeg prøver skam at forstå, men det er nok bare et spørgsmål om hvilken slags spil man har vane for :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 18/11-08 10:34, rettet 18/11-08 10:35 
Min manglende forståelse ligger i (som du selv nævnte) at et spil som GTA, har samme save-funktion. Her skal du også hjem i lejligheden for at gemme dit spil. Præcis som det er tilfældet i Dead Rising. Men måske er det fordi at man kun har mulighed for ét gemt spil i DR, at nogle har svært ved at vænne sig til det.

Jeg er vild med Dead Rising, og håber virkelig at sagsanlægget fra Romeros drenge ikke har skræmt Capcom fra at lave en 2'er. Skulle de gøre det, krydser jeg fingre for en co-op-del.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-08 12:04 
Sumez>
Jeg må indrømme at jeg godt nok synes det lugter lidt af at folk er blevet forvænt med moderne spil uden udfordring hvor man bare får en ny chance hver gang man "dør"...

Jeg tænkte fuldstændig det samme i går da vi diskuterede det i den anden tråd. Det MÅ da være det der er galt så, eller? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/11-08 12:32, rettet 18/11-08 12:33 
Det er lige før det er basis for endnu en ny tråd, jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste, der føler at det presser sig meget på efterhånden.

Det virker som om mange udviklere ikke tør udfordre spilleren i frygt for at denne ender med at sidde fast, og vender sig om til andre, mere tilgivende spil, hvilket resulterer i en form for konkurrence om at lave mere og mere "bløde" spil. Jeg har en idé om at det var medvirkende til at den rene adventure-genre stort set er uddød, da ingen i dag tør udgive et spil, hvor der går for lang tid uden spilleren kommer nogen vejne. Der skal være konstant fremgang.

Det er også derfor jeg ser spil som det nyeste Castlevania, Mega Man 9 og de nye Ninja Gaiden-spil som kærkomne tiltag, men det er sjovt at bemærke hvor meget folk råbte op omkring netop Ninja Gaidens sværhedsgrad, når det egentlig ikke er sværere end hvad der var standarden før i tiden.

I slutningen af halvfemserne nåede man et meget fint, men alligevel sært middelpunkt hvor udtrykket "Ekstraliv" stadig eksisterer, på trods af at de ikke tjener noget formål. Gode eksempler er Super Mario 64 og Conker, hvor man egentlig bare fortsætter hvor man slap, når man løber tør for liv. Det giver dog stadig et falsk indtryk af at man har noget at kæmpe for, når man undgår at ens spilfigur falder i døden. I dag er vi nået så vidt at man, på trods af utallige fjender og hektiske sværdkampe, overhovedet ikke er i stand til at dø i Fable 2.

Jeg forstår at mange spil i dag fokuserer på meget andet end den rå gameplay-udfordring, men har man intet at kæmpe for, virker enhver fjende eller fælde man skal kæmpe sig forbi, som en irriterende stopklods, snarere end en spændende udfordring...

Puhh, det var måske lige off-topic nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-08 12:42, rettet 18/11-08 12:48 
Jeg synes du rammer nogle rigtig gode punkter. Det er ganske sikkert også derfor jeg bedre kan lide at spille på Saturnen frem for de nye konsoller. Sværhedsgraden samt highscores og dermed en følelse af at man bliver bedre til spillet gør uhyggeligt meget. Desuden giver det meget til replay valuen så chancen for at mine Saturnspil ryger på om 20 år er klart større end hos PS3'en.

Jeg tror også du har fat i noget når du skriver at spiludviklerne er bange for at udfordre spilleren. Af frygt for at spilleren skal skrotte spillet og dermed undgå firmaet fremover.

Trist, men når der nu er så mange firmaer i dag der alle kæmper om kunderne så er de nok nødt til at skrue voldsomt ned for sværhedsgraden og alle følge samme opskrift for ikke at pisse kunderne af.
En anden ting er at der kommer SÅ mange spil hele tiden uafbrudt så hvem af mainstreamgaymerne har tiden til at fordybe sig rigtigt i spil nu til dags?

Om de så faktisk ville miste eller få flere kunder kan man jo kun spekulere over. Jeg ville blive meget glad hvis nogle stykker af dem turde tage nogle flere chancer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/11-08 15:36 
Sumez>Jeg må indrømme at jeg godt nok synes det lugter lidt af at folk er blevet forvænt med moderne spil uden udfordring hvor man bare får en ny chance hver gang man "dør", så man umuligt kan gøre noget forkert.

Ja, her er en del af forklaringen. Jeg personligt gider sgu da ikke blive straffet 20 timer tilbage i fremgang, bare fordi jeg lige gør en lille ting forkert mod slutningen af spillet. Desuden lugter skyde/aim-systemet en hel del af prut i DR, så man (jeg!) tit har problemer med at ramme hvad jeg sigter på/noget-som-helst! Tidspressede missioner? Fuck that, jeg vil have tid til at planlægge og ikke stresse fremad! (Så har du fået lidt flere grunde til mit save-had, og det kan du så bare ryste på hovedet af, det ændrer det sig ikke af).

Sumez>
Det er lige før det er basis for endnu en ny tråd, jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste, der føler at det presser sig meget på efterhånden.

En tråd om forskellige spils save-systemer? Det kunne der da godt bruges et par linier på. Evt. opstille hvilke muligheder, der anvendes i forskellige titler og genrer.

Sumez>
Det virker som om mange udviklere ikke tør udfordre spilleren i frygt for at denne ender med at sidde fast, og vender sig om til andre, mere tilgivende spil, hvilket resulterer i en form for konkurrence om at lave mere og mere "bløde" spil. Jeg har en idé om at det var medvirkende til at den rene adventure-genre stort set er uddød, da ingen i dag tør udgive et spil, hvor der går for lang tid uden spilleren kommer nogen vejne. Der skal være konstant fremgang.

Hvem gider udvikle et 50 timer langt (og evt. svært) spil, når der er lavet undersøgelser, der viser at en uendelig lille gruppe spillere nogensinde gennemfører spillene (kilde savnes, men jeg har hørt om en sådan undersøgelse for nylig)? Så er det da bedre at satse på enten lettere spil, så mange spillere kan være med (og synes det er sjovt), eller kortere spil, som flere gennemfører og føler, at de får "hele historien" og dermed sikkert har mere lyst til at købe en efterfølger.

Sumez>
Det er også derfor jeg ser spil som det nyeste Castlevania, Mega Man 9 og de nye Ninja Gaiden-spil som kærkomne tiltag, men det er sjovt at bemærke hvor meget folk råbte op omkring netop Ninja Gaidens sværhedsgrad, når det egentlig ikke er sværere end hvad der var standarden før i tiden.

Er det ikke fordi at spilmediet er blevet så hurtigt udbredt med tusindvis af "vanilla"-titler, så når der endelig kommer en "hardcore"-titel piver alle casual gamers helt vildt og går i en lang bue udenom, mens en lillebitte gruppe jubler og får nostalgiflip?
jaesjaesSkrevet 18/11-08 15:40, rettet 18/11-08 15:45 
Jeg læste engang et interview* med en udvikler, der snakkede om, at kun få gamere gennemførte sine spil. Så det er ikke så underligt, at udviklerne i dag både gør spillene lettere og kortere.

Personligt synes jeg spil skal give pænt med udfordring uden at de bliver frustrerende. Mindst tre sværhedsgrader, som man kan skifte mellem uden at starte forfra, er ofte rart. Så kan man lige gå ned på Easy, hvis man når et svært punkt i spillet. Dette koncept ødelægger muligvis udfordringen lidt for visse purist-typer, men så kan jo bare lade være med at gøre bruge af muligheden :)

*Jeg kan desværre ikke huske, om han henviste til et af deres egne spil eller en konkret undersøgelse, men jeg vil tro, tendensen var klar for cirka 5 år siden. For dengang var spil ofte længere end i dag, og nok også sværere. Tidligere var spil naturligvis endnu sværere.

EDIT: Skrevet samtidig med Hyakotakes indlæg, der er et overlap :)
SumezSumezSkrevet 18/11-08 15:47 
Jeg betvivler skam ikke de marketingsmæssige fordele i at lave spillene sådan, og hiver dem da også selv med i mine argumenter.

Men bare fordi EA tjener flere penge på at udgive årlige FIFA-opdateringer end at lave gode spil, betyder det ikke at jeg jubler over det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/11-08 16:02, rettet 18/11-08 16:02 
Øh, en sammenligning udelukkende med de årlige FIFA-opdateringer er vel heller ikke helt fair. Der er jo tale om, at langt de fleste spil uanset genre og kvalitet er blevet lettere og/eller kortere de senere år. Så du jubler åbentbart ikke over de fleste spiludgivelser ;)

(det gør jeg heller ikke, men det er af andre årsager).
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 18/11-08 16:03, rettet 18/11-08 16:03 
Hyakotake>
Er det ikke fordi at spilmediet er blevet så hurtigt udbredt med tusindvis af "vanilla"-titler, så når der endelig kommer en "hardcore"-titel piver alle casual gamers helt vildt og går i en lang bue udenom, mens en lillebitte gruppe jubler og får nostalgiflip?

Nostalgiflip?!? Din type skræmmer mig!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 18/11-08 17:32, rettet 18/11-08 17:34 
nå efter at have læst denne tråd nogenlunde igennem startede jeg så på at spille spillet igen, er jo et fedt spil.
Men nu bliver min skærm bare helt mørk efter jeg har spillet et par minutter, så jeg dårligt kan se hvad jeg laver alene det gør jeg er tæt på at skrotte spillet, IGEN.

nå ja, og hvad sker der for de seriøst underlige control settings ? .. og nogen der lige kan fortælle mig hvordan jeg tager "telefonen" ? , husker det som til siden, nmen der sker ikke noget. og har prøvet alle knapper 15 gange syntes jeg.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 18/11-08 18:23 
jaes>
Øh, en sammenligning udelukkende med de årlige FIFA-opdateringer er vel heller ikke helt fair.

Det var blot for billedligt at illustrere min pointe. Jeg siger ikke at udgive et spil hvor man ikke kan dø svarer til at malke en død ko, eller hvad man siger på dansk...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/11-08 08:01, rettet 19/11-08 08:13 
Sumez>
lightyear dk>
Spillet var som sådan skide godt, men jeg fik f.eks aldrig gennemført det pga af save systemet, så efter mange timers spil skulle jeg starte fra start, da jeg ikke kunne nå det jeg skulle nå inden tiden gik i spillet, og den sekvens kunne jeg så se om om om og om igen, pga af save systemet.

Anden gang var det pga en forkert beslutning, så sluttede alle missioner bare sådan uden logik, eller logikken var fin nok, men den måde save systemet så var lavet på, gjorde at dit save var ubrugligt, med mindre du ville se samme sekvens om om om om og om igen, ergo start igen fra start.

Så, hvis jeg forstår dig korrekt, er det store problem ved save-systemet, at hvis du fucker din mission op, og derefter saver spillet, kan du ikke få en ny chance uden at starte helt forfra?

Nej du har misforstået, første gang savede jeg spillet ved at ca 3 missioner kørte, når jeg så kørte videre, fandt jeg ud af, at den ene mission hvis denne ikke nåes, slutter spillet helt, altså alle missioner slutter, men spillet kører videre men ud af ha noget at klare, fint nok men problemet er så når jeg loader, at selv om der er del minutter til missionen slutter, er jeg for langt væk, selvom man spurtede uden om alt og alle kunnne man bare ikke nå den mission som var vigtig får hele spillet, tilbage til START.

Anden gang var værre da jeg havde uheldet i tankerne, plus havde læst på nettet en del muligheder der kunne ende spillet, men alligevel undervejs i spillet klarer jeg ikke en mission i tide, (der bliver jo konstant smidt missioner ud), slutter alle missioner, problemet der er at jeg har savede i safe house og missionen er ikke en gang begyndt, men starter rimelig hurtigt efter og alligevel kan jeg ikke nå missionen, da jeg åbentbart er det forkerte sted på det forkerte tidpunkt.

Ergo spillet er fedt og spændene imo, men problemer med saves da jeg to gange har mistet mange timer lige ud i luften pga af fejl i mine øjne, fedt nok man kan dø og det er svært og udfordrende, men at starte HELT FORFRA er i mine øjne noget der får save delen til at se upoleret ud.

Og jeg elsker udfordrende spil, ulempen ved at ha spillet samtlige genrer inden for spil i over 20 år, men det spil havde fejl i save systemet ingen tvivl imo.

Edit: Hurtigt citat fundet fra et review.

Dead Rising is a lopsided affair… it puts the player in a fun world with plenty of cool things to do, but then burdens them with one of the worst save game systems in recent memory, stifling an otherwise amazing experience.

Dead Rising only allows the player only one saved game at a time. This means that players who find themselves making poor time management decisions will be forced to reload and play the 72 hour campaign from the beginning.

I et open world game funker det bare ikke imo, plus det egentlig kun beskrev fejl nr 1 fra min side.
are you CHICKEN?
SumezSumezSkrevet 19/11-08 08:33, rettet 19/11-08 08:34 
Jeg synes netop det giver mening i et "open world game". Dead Rising er en legeplads, det er ikke et lineært spil, du spiller fra start til slut, tværtimod lægger det i stor grad op til at du spiller de 72 timer igennem igen og igen.

Der er helt generelt masser af tid til alle spillets "main-missioner", så så længe man prioriterer dem højest er der altså ingen problemer, man skal bare lige være klar over dette først...
Måske de kunne havde advaret bedre omkring dette, men jeg ville ikke ofre spillets geniale real time-element for at have det anderledes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
lightyear dklightyear dkSkrevet 19/11-08 08:48, rettet 19/11-08 08:48 
Real time element er jo fint nok, men er helt forfra ikke lige stærk nok smerte?

2 saves alene ville ha gjort det, følesen af tidspres ville stadigvæk være der, men uden at du skulle starte HELT FORFRA.

Smag og behag, ihvertfald håber jeg toeren har coop, så skal jeg nok slavisk følge de missioner spillet vil ha jeg tager.
are you CHICKEN?
KilroyKilroySkrevet 19/11-08 09:22 
Sumez>
Jeg synes netop det giver mening i et "open world game". Dead Rising er en legeplads, det er ikke et lineært spil, du spiller fra start til slut, tværtimod lægger det i stor grad op til at du spiller de 72 timer igennem igen og igen.

Der er helt generelt masser af tid til alle spillets "main-missioner", så så længe man prioriterer dem højest er der altså ingen problemer, man skal bare lige være klar over dette først...
Måske de kunne havde advaret bedre omkring dette, men jeg ville ikke ofre spillets geniale real time-element for at have det anderledes.

Tænk, jeg hadede netop Dead Rising for at man SKULLE prioritere hovedmissionerne. I stedet for bare at rende rundt som en tumpe, som jeg altid gør i spil der giver mig en form for frihed, skulle jeg sidde og sørge for at jeg havde et godt våben parat samt noget kaffefløde eller hvad der nu healer godt, for jeg skulle pinedød være dér på et bestemt tidspunkt, ellers kunne jeg så godt som begynde forfra.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 19/11-08 09:48 
Du SKAL jo heller ikke prioritere hovedmissionerne, du kan da sagtens rende rundt som du har lyst.

Det er kun, hvis du ønsker at nå til den forlængede slutning, hvor indkøbscenteret invaderes af soldater, at du skal tage alle missionerne.

En mere holdbar løsning kunne muligvis være at historien tog flere andre grene, hvis man misser de oprindelige hovedmissioner, så der dukker andre ting frem, man kan foretage sig, i stedet for at man ender med at kede sig mod slutningen af spillet, hvor der stort set kun er hovedmissioner at beskæftige sig med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 19/11-08 10:03 
Nå, nu behøver jeg da ikke at se den slutning på spillet så.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 19/11-08 10:27 
Hvis du ikke har, synes jeg det er på tide...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
186 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig