X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

System Shock 3 åbenbart en realitet


Svar
la0sla0sSkrevet 08/08-06 20:56 
Det lyder til at det er en realitet at Shock3 bliver lavet. Det kunne man glæde sig over, hvis rygterne taler sandt, men det er der vel ingen grund til... det er EA folkene bag Godfather der står bag, og fra hvad jeg har hørt, set og prøvet lidt, virker det spil frygtelig ufærdigt og fyldt med dårligt gameplay. Når man ikke engang kan emulere Mafia der er 3-4 år ældre ordentligt, hvordan skal man så kunne lave et bare riiimeligt Shock spil?

Min respekt for EA kan ligge på et uhyggeligt sted, og jeg er seriøst nervøs for at min favorit serie bliver voldstraffet af dem, i en lind strøm af 1)Talentløshed 2)Pengegriskhed 3)ligegyldighed for serien.

Selvfølgelig skal der nok komme ting om, at de respekterer serien osv., men det skal jo siges. Og når Terri Brosius, der lagde stemme til SHODAN i 1 & 2 nok næppe kommer tilbage som Voice talent, så er det jo næsten ikke et shock spil.

Man kan selvfølgelig håbe på, at der bliver tale om en emulering af Shock2. Hvorfor? Tjoe folkene der er sat til det, har næppe innovation nok til at binde MacGuyvers snørrebånd, så hvis de prøver på noget nyt kan det kun gå ringe. Så en rimelig portion kopiering kan muligvis skabe et ok spil. Lidt i stil med den skuffelse Thief 3 var i forhold til de forgående.

Rygter
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 08/08-06 21:03 
Jeg tror godt det kan lade sig gøre - De har en IP og et klart koncept at gå ud fra. Det eneste problem jeg kan se klart, er at de går på kompromis med stemningen for at gøre spillet mere tilgængeligt. Vi så Deus Ex 2 dø på den måde :(

Heldigvis har vi den "rigtige" fortsættelse lige om hjørnet. Bioshock ser ud til ser ud til at blive stinkefedt, selvom det er et lidt nyere koncept.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 09/08-06 18:22 
Vi kan jo håbe på, at det bliver ligeså godt som fortsættelsen til GoldenEye ;)
SumezSumezSkrevet 09/08-06 20:38 
Indlysende nok glæder vi os alle væsentlig mere til Bioshock!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/08-06 20:41 
la0s>
Og når Terri Brosius, der lagde stemme til SHODAN i 1 & 2 nok næppe kommer tilbage som Voice talent, så er det jo næsten ikke et shock spil.

Hvorfor kommer hun ikke tilbage? Hvad er der med hende? Er hun død? Blevet for kendt via en eller anden rolle jeg ikke kender til? Enlighten me.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 09/08-06 21:43 
Såvidt jeg ved er hun og gemalen Eric Brosius (som har lavet det meste lyd og musik til en djævelsk masse Looking Glass og Irrational titler), i stalden hos Harmonix, efter at have forladt Irrational. Så jeg tror næppe at hun kommer til at arbejde for EA. Udover at have været voice talent, arbejder hun mest med lyd, så jeg tvivler...
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 10/08-06 09:44 
jaes>
Vi kan jo håbe på, at det bliver ligeså godt som fortsættelsen til GoldenEye ;)

Man kan da drømme ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 10/08-06 10:40 
Well jeg er blevet oplyst om, at Doug Church, dén man bør kalde "manden bag System Shock" (hvilket Warren Spector også har påpeget), og Looking Glass gutten Randy Smith begge måske arbejder på Shock 3. De blev begget hyret af EA, men i lang tid har rygter villet vide, at de arbejdede på det der Spielberg spil. De blev dog godt nok hyret, til at arbejde samme sted som Godfather-holdet og ankom, da rygterne om Shock3 begyndte at dukke op. Så måske er der håb. Hvis og hvis, mit joypad er spidst... men Doug Church ville være den rette mand.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 10/08-06 14:41, rettet 10/08-06 14:42 
(Warren Spector har ikke været andet end producer på SS1, det var i den grad Doug Church's projekt)

Jeg så egentlig helst at det var folkene bag SS2, der stod for 3'eren, men nu er det pludselig gået hen og blevet ret spændende, med en SS3 fra Doug Church, og Bioshock fra Jonathan Chey på vej.
Mon ikke Terri Brosius kunne overtales til at være med, for gammel venskabs skyld? Harmonix er jo ikke direkte konkurrenter. Selvom jeg egentlig ville mene det er overkill at bruge SHODAN endnu engang. Og samtidig ville det bare ikke være System Shock uden hende...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 10/08-06 14:51 
Du har ret, sådan set i det hele, omend jeg hellere ser SS1 folk end SS2 folk lave sagerne. :) (Lige for lidt personlig nitpicking osv. så skrev jeg blot det med Spector, da det aaaaltid hævdes at han var manden bag og yadayada) :)

Jeg håber tilgengæld at der ikke kommer mere af The Many med. Jeg er ret alene på det punkt, tror jeg, men det organiske interesserer mig ikke. Det er selvfølgelig ren idiosynkrasi, for det er jo spændende modpoler at sætte op overfor hinanden, personligt er jeg mere til kold cyberlir.

Jeg vil håbe at hun kan hyres, spørgsmålet er bare om hun 1) må og 2) gider at gøre det, kun som voice talent.

Det vigtigste er dog, at der ikke må gå Die Hard 3 i den, altså store områder. Det skal være confined. Der er stadig ikke meget der slår leveldesignet i Shock1 efter min mening, 2eren var noget dårligere, ligesom mængden af fjender (eller manglen på samme) irriterede mig meget.

Jeg tror nu godt jeg kan holde til en dosis SHODAN mere... bare en lille én. ;)
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 10/08-06 15:58, rettet 10/08-06 15:59 
Håber du ved, at jeg taler om GoldenEye: Rogue Agent og ikke PD :P

EDIT: @Bede-x
SumezSumezSkrevet 11/08-06 10:57, rettet 11/08-06 10:58 
la0s>
Jeg håber tilgengæld at der ikke kommer mere af The Many med. Jeg er ret alene på det punkt, tror jeg, men det organiske interesserer mig ikke. Det er selvfølgelig ren idiosynkrasi, for det er jo spændende modpoler at sætte op overfor hinanden, personligt er jeg mere til kold cyberlir.

Enig! Der er ikke meget, der overgår kold cyberlir. :D

2eren var noget dårligere, ligesom mængden af fjender (eller manglen på samme) irriterede mig meget.

Meget uenig. :) Der skulle bestemt ikke være flere fjender, og designet var superbt. Men det er vel en smagssag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/08-06 11:08 
jaes>
Håber du ved, at jeg taler om GoldenEye: Rogue Agent og ikke PD :P

Ahh, jeg må sige, at jeg ikke lige fangede, at du snakkede om EAs bras ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 11/08-06 11:32, rettet 11/08-06 11:46 
Sumez>
Meget uenig. :) Der skulle bestemt ikke være flere fjender, og designet var superbt. Men det er vel en smagssag.

Med mængden, udtrykte jeg mig nok forkert. Jeg mente variationen af fjender. I den første var der virkelig mange, der gav én indtrykket af at SHODAN var en foretagsom woman. Hvis man tænker på de der grønne mutant-ting og gortigeren i fire groves, de usynlige mutanter, de der antigrav mutanter, blandet med den hær af forskellige cyborgs, synes jeg egentlig at udvalget i SS2 var en anelse tamt, ligesom designet til varierede fra "genialt" til bland.

Men vi snakker selvfølgelig nitpicking :) Lars'en her er glad for shock 2. Og jeg tror også snart at jeg skal spille det igen. Skal bare lige have installeret tiger om igen (det med at fjerne Power PC Gx tingene fra systemet via monolingual var ikke en god ide) og så bootcampe lidt plads ;)
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 13/08-06 15:58 
Nåja, på den måde, det er rigtigt. Fjenderne i SS2 er ret kedelige.

Jeg skal også helst snart have terpet SS2 igennem igen på coop, det er virkelig et fantastisk spil. Er shockeret over at det ikke har flere fans herinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/08-06 16:57 
Jeg elsker det spil. Jeg tror bare ikke jeg har nerverne til den slags længere. Jeg glæder mig dog stadig til Bioshock - det ser ud til at være i nøjagtig samme ånd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 22/08-07 12:43, rettet 22/08-07 12:43 
Midt i al Bioshock hypen har vi helt glemt SS3. Er der nogen der har opsnappet nogen bekræftning på at Doug Church rent faktisk arbejder på System Shock 3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 22/08-07 14:44 
Jeg læste noget ret rygteagtig om at et team fra EA sports afdelingen (jaja ved det lyder tosset) skulle være i gang.

Men det var én som havde læst noget han mente var sandt (dog en af de troværdige gutter på det pågældende forum).

Nu må vi se, men hvis Doug Church sidder med er der grund til lykke. Man kunne rent spekulativt mene at spillets succes nok afhænger af Bioshocks. Hvis der er marked for den her slags spil så bliver der måske sat noget af til det. Og hvis man påregner den reklame System Shock har fået, altså at Bioshock er "the spiritual successor to System Shock", så kan mulighederne næppe være mere gunstige.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 22/08-07 15:05 
Bioshock er jo efterhånden blevet VILDT hypet, og jeg tror kun at demoen på Live hjælper med at opbygge spillets succes. Så det skal nok gå godt for det spil.

Faktisk kommer det lidt bag på mig, for jeg troede kun Bioshock havde vækket interesse hos folk der var fans af de gamle spil, og dem er der trodsalt ikke så mange, der har spillet. (stakler :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 22/08-07 15:44 
Præcis. Men hvis du bemærker det har Ken & co. gjort meget ud af at sige, at det er en shooter. Hele tiden når journalister begyndte at være i tvivl, sådan: ja system shock2 var jo mange blandede ting og det ser ud til at bioshock er lige sådan.

Så har Ken Levine slået fast at spillet ER en shooter. Det har nok gjort mængden rolige. Han har også selv talt eksplicit om at være entydig i markedsføringen.

Men man skal også give gamingpressen dens fortjente ros, både ign og gamespot har ikke været dårlige til at give spillet omtale, ja og andre sites.

Jeg læste på rockpapershotgun.com at Ken Levine i øvrigt havde haft en ret "dyb" samtale med nogle Rand'ske objektivister omkring Bioshocks gæld til Ayn Rands filosofi, og det viste at han virkelig havde sat sig ind i den... den lange historie af det er, at det lader til at spillet stadig er dybt og med masser af indhold. Det glæder mig.
Hvad sker der?
TheDukeTheDukeSkrevet 22/08-07 18:36 
Hvis Bioshock bare er halvt så godt som SS2 vil jeg ikke blive skuffet. Jeg spillede det igennem for første gang her for et par måneder siden og det holdt stadig til trods for at det næsten er 10 år gammelt.
SumezSumezSkrevet 22/08-07 19:01 
SS2 holder 100%. Jeg er som sagt i gang med at spille det nu, og jeg havde helt glemt hvor fantastisk det faktisk er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/12-15 17:08, rettet 09/12-15 16:33 
YAY denne gang skulle den være der:
http://www.pcgamer.com/system-shock-3-teased-by-otherside-entertainment/

Positivt: Paul Neurath fra Looking Glass er bag.
Negativt: Det bliver med al sandsynlighed en crowd-funding.

http://www.othersidetease.com/
=
System Shock 3 åbenbart en realitet
jaesjaesSkrevet 17/02-16 20:28 
Nu med 100% mere Warren Spector.
http://www.eurogamer.net/articles/2016-02-17-warren-spector-joins-system-shock-3-and-underworld-ascendent-studio
la0sla0sSkrevet 17/02-16 22:31 
Ja og de folk der har firmaet bag og fik rettighederne, har i deres re-releases af Shock 2 og dernæst Shock 1 gjort sig uheldigt bemærket. Eksempelvis var deres rerelease af Shock 1, baseret 100% på en fanmod, hvilket de var halvsløve til at få kommunikeret klart ud.

Men det her er interessant. Nu er Spector ikke hovednavnet bag det oprindelige System Shock, han "blot" var producer, Doug Church, som er lidt en ukendt og low key helt indenfor spil design var hovedmand bag spillet. Men Spectors tankegang, har jo absolut påvirket hvad Looking Glass lavede dengang. Der udover er Tim Stellmach, som også var designer på det, involveret, og det gør mig også i godt humør.

Hvis man nu er ret så meget nørd i det her, som, ahem, jeg er, så linker jeg lige til en 10 episodes podcast med folkene fra Looking Glass, hvor de taler Shock, Ultima Underworld, Thief osv.

Men anyway, det lader til at Night Dive gør de rigtige ting, eller får fat i de rigtige folk.

Lyt lyt
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 18/02-16 10:42 
Ja, det er lidt irriterende, at spilsites generelt ikke gider bruge fem minutter på research. For så ville de ikke konstant fremhæve Spector, som rigtigt nok har været producer på de fleste spil, han har været med til at udvikle. Noget han, heldigvis, selv er god til at fremhæve.

Det sagt, har han i flere tilfælde været personen bag selve spilkonceptet, enten alene eller sammen med andre. Og "producer" er en bred betegnelse - i nogle firmaer/projekter, som det har været tilfældet flere gange i Spectors karriere, har produceren en vigtig kreativ rolle. Generelt er det bare fjollet, når enkeltpersoner fremhæves, da spiludvikling handler utroligt meget om teamwork :)
la0sla0sSkrevet 18/02-16 19:37 
Ja du har helt ret, og han er en sindssyg kapacitet at få tilknyttet, det bliver så interessant at se hvad hans eksil i det akademiske kan føre til rent gameplay-mæssigt.

Jeg håber virkelig, at de begrænsede midler bliver en force, der bliver ført over i mere gennemført gameplay, og interessant content den vej igennem, i stedet for noget hvor både gameplay og det grafiske er øv.

Og ja, spil er meget mere end én person, og nogle typer mere end andre. Men jeg synes det er interessant at bemærke, hvordan spil såsom Shock 1 og Thief eksempelvis er spil der er skabt af et hold, og uden den store glorificerede leder, og hvordan de spil Ken Levine har "instrueret" efter han fik mere plads, magt og råderum, har ændret sig. Der er en tydelige bevægelse fra Shock 2 til Bioshock infinite, som føles sammenkoblet med at han blev en såkaldt "auteur".

Når det er sagt, er visse designere så markante, at de eksempelvis glimrer ved deres fravær. Men klart, de er intet uden det kollaborative.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig