X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroartikel: Metroid: Seriens evolution


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 06/08-06 20:24, rettet 06/08-06 23:10 
I dag fylder Metroid-serien 20 år.

Den 6. august 1986 revolutionerede Nintendo spilmediet og satte kimen til, hvad der i dag er en af dets vigtigste spilserier. De udgav Metroid; et spil der ikke synede af meget, men som i al beskedenhed grundlagde en serie, der baserer sig på menneskets helt basale egenskaber.

Play:Right Retro fejrer jubilæet med en hyldest til serien, i form af en artikel om dens indhold, udvikling og vidunderligheder.

Retroartikel: Metroid: Seriens evolution

Læs artiklen...
RitesRitesSkrevet 23/08-06 22:45 
Rigtig god artikel.

Er dog uenig ang. det der bliver sagt om Fusion, da jeg ikke mener at fokus på Samus på nogen måde skader spillet eller serien i helhed, men derimod er et afsnit, som lader spilleren lære hende (lidt) bedre at kende.

Selvom jeg ikke vil sige at Prime spillene er dårlige, da der vist ikke er basis for det, vil jeg dog mene at spillene klarede sig meget bedre i 2D, og min personlige mening er faktisk, at springet til 3D, selvom det muligvis ikke kunne være gjort bedre, er det største skridt i den forkerte retning serien har taget. Jeg syntes det fjerner den "følelse" og atmosfære som jeg holdt af, og derimod gør det til "endnu et fps", omend innovativt og godt lavet.

Desværre bliver det nok ikke en realitet, at se flere Metroid udgivelser der holder sig til 2D perspektivet :(
-Men jeg krydser da fingre :)
» a winner is you «
ChronoChronoSkrevet 29/09-06 09:59, rettet 29/09-06 09:59 
Jeg opdagede lige at 1UP også fejrede seriens 20-års dag med en artikel. Lidt kortere end min, men de har da et par interessante ting med som jeg har overset.

De er i øvrigt også kritiske overfor den megen fokus på Samus i Metroid Fusion.

One Girl Against The Galaxy
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig