X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 saves på PS3 - nu officielt info


Svar
SlothSlothSkrevet 06/08-06 10:52, rettet 06/08-06 10:53 
Fandt lige denne her på US Playstations officielle hjemmeside:

*** KLIP ***
How do I save my Playstation 2 Memory Card information to Playstation 3?

To use saved data on a PlayStation 2 memory card, you must copy the data onto a virtual memory card within the hard disk. This requires a PS2/PSone memory card adaptor to copy the data to your PLAYSTATION 3. A memory card adaptor is designed to edit, up/download game saves to and from EMS flash card or smart media card.

*** KLIP ***

Mon den converter følger med, eller skal PS2-ejerne malkes for den backwards-compability de har fået lovet fra starten?

US Playstation - check punkt 11.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 11:14 
Gammel nyhed...
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=22319#269398

Men ja... adaptoren følger selvfølgeligt ikke med.
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-06 11:17 
Hmm.. Et godt spørgsmål. Hvad der undrer mig er, at brugen af ps1 saves på en ps2 fungerede fejlfrit UDEN brug af ekstra hardware - hvorfor er situationen ikke den samme med brugen af ps2 (og ps1) saves på en ps3?
Til trods for, at der er tale om 2 forskellige formater i hhv. memorycards til ps1 og 2 hvorfor burde dette da overhovedet være noget problem, når nu det hele fungerer så smertefrit på ps2'en?
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 06/08-06 11:36 
Jeg går ud fra at det er fordi de er gået fra det gamle konsolmemorycard koncept til at køre med de gængse små sticks vi kender fra digitalkamera osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 12:00 
Den gamle slags mem. kort port findes slet ikke på PS3en. Det må da være svar nok ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 06/08-06 12:35 
Beano>
Gammel nyhed...
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=22319#269398

Men ja... adaptoren følger selvfølgeligt ikke med.


Ah - undskyld at jeg ikke lige havde læst din 24 timer gamle post - kunne ikke læse af topic at det var det, den drejede sig om...
Kiss me, would you kindly?
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-06 14:38, rettet 06/08-06 14:43 
Naiera>
Den gamle slags mem. kort port findes slet ikke på PS3en. Det må da være svar nok ;)

Nå, jeg troede da, at de havde indbygget en sådan port i ps3'en. Tsk-tsk.. Endnu en fejltagelse fra Sony's side - fejltagelser er der efterhånden en del af i forb. m. ps3'en, synes jeg!
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 06/08-06 14:46 
Hvad er der galt i det? Der er indbygget harddisk i alle modeller som bruges til save games, og derudover kan man bruge helt standard flash kort, som de fleste har liggende, til at overføre saves på. Hvad mangler du?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
IqonIqonSkrevet 06/08-06 15:12 
Xiwana>
Nå, jeg troede da, at de havde indbygget en sådan port i ps3'en. Tsk-tsk.. Endnu en fejltagelse fra Sony's side - fejltagelser er der efterhånden en del af i forb. m. ps3'en, synes jeg!

Umiddelbart virker det da i hvert fald som om Sony har en del mere styr på BC end Microsoft. Holder de hvad de lover (og det er der jo ingen, der ved, før konsollen er på gaden), vil det jo stort set være alle PS1- og PS2-spil, der vil kunne afspilles på maskinen, ikke blot en udvalgt række spil, hvor man langt fra finder alle "de store titler", som Microsoft ellers i sin tid lovede os ville blive muligt på Xbox 360. Microsoft har ikke engang selv givet os nogen mulighed for at overføre gamle Xbox-saves til Xbox 360 - til det må man ty til 3. partsprodukter. Så jeg kan ikke se hvordan Sony på nogen måde har fejlet med PS3 mht. bagudkompatibilitet - såfremt de som sagt holder, hvad de lover.

M$ til gengæld...
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Jack_DJack_DSkrevet 06/08-06 15:13 
Xiwana>
Naiera>
Den gamle slags mem. kort port findes slet ikke på PS3en. Det må da være svar nok ;)

Nå, jeg troede da, at de havde indbygget en sådan port i ps3'en. Tsk-tsk.. Endnu en fejltagelse fra Sony's side - fejltagelser er der efterhånden en del af i forb. m. ps3'en, synes jeg!

Hvilke fejltagelse mener du ellers der er?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 16:55, rettet 06/08-06 16:56 
Syntes nu også at det er en god beslutning fra Sony's side at de har droppet deres eget PlayStation memory kort format og istedet understøtter tre standard formater (Duo, SD og CompactFlash) der bruges af et hav af andre enheder (kameraer, telefoner, Pocket PC'er, osv) og er nemt og billigt at få fat i.
Og som Rune skriver, så er der jo harddisk i alle PS3'er som vil bruges til save games også.

Jow, det ville selvfølgeligt have været optimalt at der også var en port i PS3 til de gamle kort som standard, men så havde prisen på maskinen bare været endnu højere og mange ville have klaget over at skulle betale for en feature de ikke bruger.

Så jeg har det fint nok med at det er en option.
Jeg er lidt mere bekymret over om adaptoren kommer omkring launch eller om man skal vente 6+ måneder før den dukker op.
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-06 17:23, rettet 06/08-06 17:39 
Mit udmiddelbare indtryk mht. ps3'en er, at Sony er i færd med at ødelægge det gode ry, som firmaet altid har haft i mine øjne. Jeg mener, at det, at de ikke har inkluderet en port til ældre memorycards, er at løbe fra et ansvar. Firmaet har lovet fuld bagudkompabilitet - ligesom de gjorde ved lanceringen af ps2'en tilbage i 2000. Bagudkompabilitet er for mig såvel spillene, som de muligheder for at gemme, der er indeholdt i ethvert spil.

Derfor mener jeg, at det er et form for løftebrud, når man IKKE inkluderer en mulighed for at kunne bruge sine gamle memorycards på samme måde, som man kunne i ps2'en - altså uden brug af ekstra hardware (Med mindre da dette stykke ekstra hardware ER inkluderet i pakken fra starten af, og altså ikke skal købes separat for en ekstra (om end lille) sum).

Jack_D>
Hvilke fejltagelse mener du ellers der er?

Sony har altid for mig været en garant for kvalitet og omtanke i ethvert produkt. Men der har på det seneste været visse hændelser, hvor sony ikke har kunne leve op til deres ellers så høje standarter:
1) Forvirringen mht. controllerversionerne
2) Dual shock er ikke inkluderet i den nye controller (problemer med firmaet bag)
3) Prisen boostes kraftigt i vejret til et - efter min mening - kunstigt højt prisniveau. Jeg ved godt, at konsollen inkluderer en masse fancy-nyt hardware og muligheder ud over dem, der stilles til rådighed i 360'eren. Men for en studerende gamer med ikke særligt mange penge på lommen er prisen dog stadig al-al-al for høj.

Alt dette er naturligvis blot mine egne indtryk. Jeg er på ingen måde nogen sony-hader, men jeg mener dog stadig, at der er visse punkter i sony's strategi, der kunne forbedres (heriblandt den omtalte ekstra port, dual shock-featuren og prisniveauet).
[inspirational quote here]
RJKRJKSkrevet 06/08-06 17:44, rettet 06/08-06 17:46 
Man kan jo stadig gemme i de gamle spil uden den dims! Det er kun hvis du vil overføre dine gamle saves til PS3'en, du har brug for den. Hvis vi snakker fuld bagudkompabilitet er det da værre, at man ikke kan bruge de gamle controllere. Jeg synes nu stadig den memorycard beslutning er fin (hvad man dog ikke kan sige om en del af de andre, der nævnes).

Jeg erindrer ikke, at der er blevet lovet fuld hardware-bagudkompabilitet på PS3 (som der blev på PS2 - selvom blandt andet multitaps alligevel ikke kunne bruges). Jeg troede slet ikke nogen havde forventet dette, blandt andet på grund af at controllerne jo nu er wireless.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 17:56, rettet 06/08-06 17:58 
Xiwana: Du har en pointe mht. at der ikke er 100% bagudkompatibilitet mht. tilbehør, men omvendt så er det heller ikke et nyt fænomen.
PS2 understøttede ikke nogle enkelte PS1 spil og tilbehør, DS understøtter heller ikke alt GBA, Xbox 360 ej Xbox, osv. Wii vil sikkert heller ikke understøtte alt GC.

Men man skal kigge på grundene til hvorfor BC overhovedet laves, der er to primære grunde :

1) Gør det muligt for ejere af den gamle konsol at opgradere til den nye konsol og stadig spille de gamle spil uden at have to konsoller stående.

2) Gør den nye konsol mere attraktiv for helt nye brand kunder da der vil være et større udbud af gamle og billige titler på hylderne. Specielt vigtig argument for en familie far som skal købe en konsol til "lille ole" og hvor fancy grafik i spil ikke er så vigtigt.

At en konsol f.eks. ikke kan bruge gamle memory kort er kun vigtigt/relevant i scenarie 1 ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-06 18:04, rettet 06/08-06 18:09 
RJK>
Man kan jo stadig gemme i de gamle spil uden den dims! Det er kun hvis du vil overføre dine gamle saves til PS3'en, du har brug for den.

Ok.. Så forstår jeg det bedre. Så ser det hele lidt mere lyst ud!
Men det indebærer dog stadigvæk, at jeg er tvunget til at begynde forfra i de gamle spil og derved ikke kan bruge mine gemte statistikker i eks. FF og GTA-spillene. Ikke at det er det store problem, men det er stadigvæk ikke en helt perfekt løsning, synes jeg.

Beano>
At en konsol f.eks. ikke kan bruge gamle memory kort er kun vigtigt/relevant i scenarie 1 ;)

Jo-jo. Jeg er skam udemærket klar over, at BC kun er en lille ekstrafeature - en slags prikken over i'et. Og det er da prisværdigt, at sony overhovedet orker at beskæftige sig med det. Det er bare ikke fair, at forlange, at brugerne (de gamle kunder) skal punge ud med flere penge for fuldt ud at kunne benytte sig af featuren, mener jeg.
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 06/08-06 18:12 
Xiwana>
Det er bare ikke fair, at forlange, at brugerne (de gamle kunder) skal punge ud med flere penge for fuldt ud at kunne benytte sig af featuren, mener jeg.


Er det fair at forlange at flertallet, som aldrig kommer til at bruge det, betaler for det? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 06/08-06 18:19 
Herold>
Er det fair at forlange at flertallet, som aldrig kommer til at bruge det, betaler for det? :)

Ha-ha. Nej, selvfølgelig ikke. Prisen på konsollen skulle jo nødigt blive endnu dyrere - kan det overhovedet lade sig gøre? ;)
Derfor er det jo, at jeg mener (og hér er jeg muligvis blot ultra-optimistisk), at sony burde inkludere dimsen uden ekstra omkostninger - men det er nok bare mig, der drømmer!
[inspirational quote here]
HankyHankySkrevet 06/08-06 19:06 
Drøm videre.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 06/08-06 20:41, rettet 06/08-06 20:42 
Måske, jeg har været uopmærksom, men jeg var overhovedet ikke klar over, at der ville være ydre, udseende-mæssige forskelle på 20 og 60GB versionerne.

Det er lige før, at jeg synes at 20GB versionen er den pæneste, men det kommer selvfølgelig an på plastikens finish ... og om dét, der ligner alu på 60GB'eren bare er sølvfarvet plastik, eller lækkert alu/krom.

PS2 gallery
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 20:57 
Jeg kan bedst li' 60GB udgaven med sølv trim... matcher PSP'en ret godt :)
KTCKTCSkrevet 06/08-06 21:40 
Beano>
DS understøtter heller ikke alt GBA
Gør den ikke? Nu har jeg brugt en halv times tid på at lede efter en liste over GBA-spil, som ikke virker på NDS, og umiddelbart kan jeg intet finde...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 21:46, rettet 06/08-06 21:47 
Kan ikke huske titlerne, men der er nogle der bruger en tilt funktion i cartridget som ikke virker på DS pga det sidder i omvendt (eller var det fra GBA til GBA SP ?).
GC-GBA link kablet virker vist heller ikke med DS f.eks... eller ?
KTCKTCSkrevet 06/08-06 21:52 
Det med tilt-funktionen gælder både GBA SP og NDS, så den holder ikke helt, synes jeg.
Det med link-kablerne er selvfølgelig rigtigt, men medmindre spillet faktisk kræver link, så kan det jo sagtens spilles på en NDS...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 06/08-06 22:19 
KTC>
Det med tilt-funktionen gælder både GBA SP og NDS, så den holder ikke helt, synes jeg.

At et par GBA spil ikke virker på GBA SP og DS er da relevant i denne sammenhæng.
Men vi kan da hurtigt blive enige om at spil kompatibiliteten er super på GBA/DS og tæt på 100%.


KTC>
Det med link-kablerne er selvfølgelig rigtigt, men medmindre spillet faktisk kræver link, så kan det jo sagtens spilles på en NDS...

Du kan også sagtens spille PS1/PS2 spil på PS3 (må man gå ud fra) uden memory card adaptoren :)
BeanoBeanoSkrevet 03/10-06 12:15 
Memory card adaptoren er nu afsløret sammen med remoten og controllerens navn "Sixaxis".

EG nyhed
Zzap!Zzap!Skrevet 03/10-06 22:19 
Xiwana, du/man kan da ikke forvente at Sony skal blive ved med at inkludere den gigantiske (i forhold til andre formater), og relativt dyre Playstation memcard/controller port.

Den gamle standard er ikke en del af Sonys fremtidige strategi for PS3, derfor ville det være spild af penge at implementere den. Hvem ved, måske kommer der adaptere til PS2 controllere også?
Born to kill space
JAAJAASkrevet 03/10-06 22:34, rettet 03/10-06 22:36 
For mig at se er den virkelig grim både med og uden alufælge. Nå, men når den hvide version kommer, hjælper det heldigvis lidt på det.
JmogJmogSkrevet 04/10-06 01:21 
Iqon>
Umiddelbart virker det da i hvert fald som om Sony har en del mere styr på BC end Microsoft.

Fraset at de lovede mere end de kunne holde, så er det lidt hårdt at sige at de har mere styr på det. De har det nemmere ville være mere korrekt. PS2 er jo så gammel at det er forholdsvist simpel bare at inludere PS2 chips i hardwaren og reelt komme udenom problemet med emulering.

Microsofts problem er at Xbox 1 reelt er for ny/avanceret til at det samme kan gøres nemt/billigt.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-06 08:19, rettet 04/10-06 08:21 
Problemer er ikke alderen. Problemet er at MS ikke har rettighederne til Xbox CPU og GPU og derfor ville være nødsaget til at betale licens for Xbox hardwaren i Xbox 360 selv om det var integreret i maskinens øvrige kredse.
Derfor er det softwareemuleret.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/10-06 12:14 
Det kan blive et problem for dem at emulere Graphics Synthesizeren, da den på nogle punkter stadig har højere specs end de GPUer der sidder i de nye konsoller.
De har jo også sagt noget med, at de i starten vil bruge en delvis hardwarebaseret emulering, men med tiden vil de gå over til fuldstændig software emulering.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig