X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

X360 <-> PS3 <-> Wii specs


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/08-06 13:34 
Specs for de tre maskiner sat op ved siden af hinanden.

Dette er IKKE et oplæg til fansboys om at råbe op og svine hinanden til, men jeg synes det var meget sjovt at se dem sat op mod hinanden - specielt X360 og PS3.

Specs
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 05/08-06 13:40 
Der er vist en del fejl i de specs.

Er der ikke SCART/RGB på Wii og Xbox 360 (der er på min ;))?

Kan PS3 ikke køre med 7 wireless controllere?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/08-06 14:00 
Det med SCART/RGB skal jeg ikke kunne svare på, men 7-controller featuren på PS3 blev vist droppet sammen med de andre ting som Sony nedgraderede fra deres E3 2005 til E3 2006 maskine.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 05/08-06 14:22 
Sikke nogle fantastiske beslutninger de tager... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SlothSlothSkrevet 05/08-06 14:24, rettet 06/08-06 10:55 
PS3 kan supporte 7 Bluetooth enheder - om så det er controllere eller noget andet hardware.

Jeg har kigget lidt rundt, og jeg kan ikke finde en ny artikel om emnet - de er alle er skrevet i 2005.

PS3 controlleren er som standard trådløs via Bluetooth, men kan tilsluttes PS3'eren via et mini-USB kabel (så kan man oplade controlleren imens).

Jeg har ikke kunne finde noget mht. om man f.eks. kan have 4 Bluetooth controllere kørende samtidigt med 4 USB-tilsluttede controllere (PS3 har 4 USB-porte), eller om man overhovedet kan blande controllerenes tilslutninger (f.eks. blot 1 Bluetooth, og 1 i USB).

Major edit: Wi-Fi ændret til Bluetooth - DUH!
/Sloth giver sig selv et dummeslag i nakken...
Kiss me, would you kindly?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-06 14:24, rettet 05/08-06 14:31 
PalleJensen>
Dette er IKKE et oplæg til fansboys om at råbe op og svine hinanden til...

Såfremt at disse oplysninger ellers er korrekte så kan jeg sgu ikke lade være.

Dolby Pro Logic II på WII'en, hvad går der galt? Jeg kunne lige klare at GC'en kun magtede dét, men dette er jo en "next generation" konsol. Skuffende. Men deres konsoller SKAL åbenbart være håbløst bagud på et eller andet punkt, og i WII'ens tilfælde er det så lyden :(

Også lidt skuffende at man skal bruge en adaptor til wired lan. Men den bliver nok ikke ret dyr, og så kan man fryde sig over det indbyggede wireless lan. Gad vide om man vil kunne forbinde sin DS til internettet igennem den?

Ellers nice nok med SD og USB storage, samt component (vi holder fingrene krydset for 480p support på alle GC spil).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/08-06 15:00, rettet 05/08-06 15:01 
Sloth>
PS3 kan supporte 7 Wi-Fi enheder - om så det er controllere eller noget andet hardware.

Nej, det er Bluetooth... ikke WiFi enheder :)

Og som Palle helt rigtigt skriver, så blev PS3 "neddroslet" til max 4 controllers men vist stadig 7 Bluetooth enheder. Jeg går ud fra de sidste ledige Bluetooth enheder kan bruges til headsets. Så bare lidt surt for player 4 :!
WehnerWehnerSkrevet 05/08-06 15:03 
Jeg er meget imponeret af at Wii og PS3 kan bruge Memory Sticks og SD-kort. Det synes jeg virkelig er smart.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-06 15:31 
Betyder 'USB Storage' så, at man kan sætte en ekstern HD til Wii'en?
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 05/08-06 17:19 
Nok nærmere USB-sticks, men det kan vel ikke udelukkes. Gad vide om der ikke bliver problemer med formateringen? :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TLTLSkrevet 07/08-06 01:17 
hmm jeg studser lidt over at DVD-drevene er så langsomme, på alle konsollerne. Hvorfor ikke 16x DVD read?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 01:51 
De kan sikkert ikke loade hurtigere alligevel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-06 01:56 
Eller måske har det noget med det nyopståede støjhelvedesproblem at gøre...
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 07/08-06 12:54, rettet 07/08-06 22:04 
Når vi ser på specsene for computerteknologien inden i, så siger Mhz og RAM størrelse meget lidt om hvad vi kommer til at se på skærmen, eller om hvor kraftig computerne i det hele taget er.
Der er ikke taget højde for faktorer som:
- Paralisme i CPUen
- tilstedværelse og beskaffenhed af hjælpehardware som branch-prediction og out of order execution logik
- Cache
- Opdeling og hastighed af hukommelse

Den menneskelige hjernes specs f.eks. (i følge de bedste bud) svarer til en computer på 12hz med med nogle få hundrede Mb flash og > 1Kb RAM.
Ikke fordi det siger så meget om vor tids computerhardware, men alligevel.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 07/08-06 12:58 
Du vrøvler...
dchangdchangSkrevet 07/08-06 13:03, rettet 07/08-06 13:04 
Zzap!>
Den menneskelige hjernes specs f.eks. (i følge de bedste bud) svarer til en computer på 12hz med med nogle få hundrede Mb flash og > 1Kb RAM.

Nåvel, så må det være derfor jeg er så langsom til at komme op om morgenen. :-)

Den skal bruges næste gang jeg kommer for sent på arbejde.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
TLTLSkrevet 07/08-06 13:09 
Ligemeget hvad så er f.eks 12x DVD en langsommere hastighed end de drev der findes til PC på 16x DVD.

Det er en standard som er ens betydende med en læsehastighed i kbps. Se evt. denne liste :

DVD læsehastigheder i kbps
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-06 13:43, rettet 07/08-06 13:44 
Zzap!>
- Opdeling og hastighed af hukommelse

I det midste ved vi at Wii'ens 88 Mb S-RAM kommer til at tvære de to andre når det kommer til hastighed :)

TL>
Ligemeget hvad så er f.eks 12x DVD en langsommere hastighed end de drev der findes til PC på 16x DVD.

Synes også, at det larmer som en_i_helvede, når jeg installerer et DVD-spil på min PC, så måske har det, som sagt, noget med brugervenlighed at gøre... i form af mindre støj.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 13:54 
Et af hjernens "trick" er vel at den kører en ufattelig grad af parallelisme?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-06 14:07 
Desuden skal hjernen hovedsageligt betragtes som en analog computer, hvilket gør digitale specs helt umulige at fastsætte.
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 07/08-06 21:06 
dRxL>
Et af hjernens "trick" er vel at den kører en ufattelig grad af parallelisme?

Netop, den er en massivt parallel computer.
Et andet af hjernens tricks er, at den lægger flere processer og erindringer oven i hinanden, lidt ligesom et hologram gør det.
Det gør ikke så meget at de enkelte komponenter er langsomme, hvis de bare bare alle sammen laver noget samtidig.
Og hvad angår hukommelse så har hjernen adgang til en virkelig god en af slagsen, nemlig den virkelige verden.
Killer Bean 2>
Desuden skal hjernen hovedsageligt betragtes som en analog computer, hvilket gør digitale specs helt umulige at fastsætte.

Det er der faktisk ikke helt enighed omkring. Neuronerne lader sig kun trigge og udsender kun (eller i hvert fald i lang de fleste tilfælde) pulser af en bestemt længde og styrke. På den anden side har neuronkernen, hvor ladningen bliver opbygget ikke (så vidt jeg ved) digitale egenskaber.

Et andet godt eksempel på en computer med relativt langsomme komponenter, men uhyrlig hastighed, er DNA og dets virke i cellen, og her er der tale om en proces der med sikkerhed er digital.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 21:34, rettet 07/08-06 21:42 
Jeg har svært ved at forstå hvordan du kan opfatte DNA som digital i natur.
Den smule biokemi jeg har læst har overbevist mig om at processerne i cellerne er ufatteligt komplekse. Ikke alene afgøres graden af transcriptionen af "activator" og "repressor" proteiner men den efterfølgende translationskæde er også uhyre afhængig af hvilke enzymer der er tilstede. Enzymer der kan stamme fra cellen, lignende naboceller, eller et helt andet sted i kroppen.
Det og andre faktorer som jeg lykkeligt har glemt alt om betyder at 'TATA' ikke altid betyder 'TATA', hvis du forstår hvad jeg mener ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 07/08-06 22:02 
DNA (og RNA) er digitalt, proteiner er analoge.
Born to kill space
ckruseckruseSkrevet 08/08-06 00:29 
Og lige mens man håbede, at ens Genetik-eksamen var sidste møde med TATA, så tager denne tråd lige den mest syrede drejning ;-)
dRxLdRxLSkrevet 08/08-06 00:37 
Det jeg prøvede at sige var at translationen af dem foregår i et meget analogt miljø. Graden af hvor meget et bestemt gen transkriberes bestemmes af et utal af analoge faktorer og i kæden frem til det færdige protein er der yderligere et variabelt antal analoge faktorer.

Nå nok om det jeg har en rigtig digital computer jeg skal have arbejdet mig færdig med ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig