X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 BC tråden


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/08-06 01:02 
Tænkte lige jeg ville oprette en tråd dedikeret til PS3 BC info/brok/hype/osv :)

Starter med frisk info om at PS3 vil kunne bruge PS1 og PS2 save games via en adaptor.

GameSpot nyhed
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-07 13:47 
Rooney>
Da opdateringen til 1.70 startede, skulle man tilslutte en controller via USB kablet - måske har det noget med at gøre, at styringen er blevet bedre i bl.a RE 4; Den virker ihvertfald mindre træg nu.

Kontrollen ved 1.60 har været lige så god/dårlig som på min PS2. 60hz har også set helt fint ud her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 19/04-07 13:56 
Hvad hedder din RE 4 version?

SLES-53702 eller SLES-53756.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-07 14:09 
SLES-53702 Det er limited edition.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 19/04-07 14:22 
Har også SLES-53702 og det er Platinum versionen. Denne version har kun 1 "pind" inde på Sony's BC side, hvorimod SLES-53756 har 2 "pinde". Noget må være sket med SLES-53702, siden 1.60, for hos mig virker det som om det kører - og styrer - bedre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 19/04-07 14:52 
Rooney>
Noget må være sket med SLES-53702, siden 1.60, for hos mig virker det som om det kører - og styrer - bedre.

Troen kan flytte bjerge ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 20/04-07 14:57 
Er der nogen som har Baldur's Gate: Dark Alliance, og lige gider putte det i deres PS3, og fortælle om det virker nu?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 23/04-07 15:55 
BG: DA og BG:DA II kører som de skal.

Champions of Norrath (langt bedre end BG: DA II) kører også som en drøm. Scorede det til billige penge i dag, så nu står den på hack'n slash.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 24/04-07 20:08 
Og så blev Sony's BC side opdateret med V. 1.7.

Link
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 24/04-07 20:16, rettet 24/04-07 20:18 
Nogen der har set en samlet liste over nye/forbedrede titler i 1.7 opdateringen?
IqonIqonSkrevet 24/04-07 21:16 
Jeg kan kun nævne dem, der er nye i min samling i forhold til før:
24: The Game
Baldur's Gate: Dark Alliance
EyeToy Play 3
Gran Turismo 4
Guitar Hero
Guitar Hero II
Kingdom Hearts 2
Prince of Persia: The Sands of Time
Pro Evolution Soccer 4
Ratchet & Clank
Ratchet Gladiator
Sly Racoon 3
SSX
Tony Hawk's Underground

Det er her antaget at jeg ved forrige liste formåede at bestemme alle de spil i min samling, der fungerede på PS3'en.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 18:04 
Smid Gradius V i PS3'en. Det er godtnok blevet ekstra nydeligt at se på.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-07 18:05 
Hvis du spiller på et alm. TV er der vel ingen forskel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 18:07 
Jo, jeg spotter en lille forskel; Det er blevet lidt pænere.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-07 18:11 
Ja ligsom at kontrollen i Resi Evil 4 er blevet bedre ik? :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 18:14 
Faktisk ja - og sjovt du nævner det; RE 4 havde én "stjerne" på 1.60, og 3 af slagsen på 1.70. Der _er_ mærkbar forskel i styring og overall performance af spillet. Hvilket er rart.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-07 18:15, rettet 10/05-07 18:18 
Der er ingen forskel her, og vores spil har samme SLES nummer. Det er noget du bilder dig ind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 18:19 
Ja, vores spil havde samme SLES nr, men på 1.60 havde spillet kun 1 stjerne / firkant-tingest. Nu har det 3. Det er der, logisk nok, en grund til.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/05-07 18:20, rettet 10/05-07 18:20 
Ja, de mange grafik og lydfejl. Kontrollen er den samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
lightyear dklightyear dkSkrevet 10/05-07 19:10 
Fuck hvor gad jeg godt at være Rooney.
are you CHICKEN?
CoreCoreSkrevet 10/05-07 19:42 
Ja, det må være fedt at kunne lukke l... ud om alting uden at skulle bekymre sig om at vide noget om hvad man snakker om, eller argumentere for det man siger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 20:23 
Du har forvekslet mig med dig.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 10/05-07 21:21, rettet 11/05-07 00:08 
Nice comeback. Er det også et du har læst et eller andet sted, eller har du ligefrem selv fundet på det?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
lightyear dklightyear dkSkrevet 10/05-07 21:21, rettet 10/05-07 21:22 
Men tænkte mere på at spil i hans verden altid spilles og ser bedre ud, altså hvis der står Playstation.

Rooney får altid et Playright tråd til at lyde som et konsolforum og gamereactor tråd.

Lidt surt, for jeg er sikker på at han er utrolig sjov at være sammen med, face to face.
are you CHICKEN?
RooneyRooneySkrevet 10/05-07 21:51 
Det ville være fint hvis I ville stoppe det vrøvl nu.

Jeg fortæller noget om et spil, og nogle oplevelser med et spil. Nogen skriver at man er helt uenig, og at det jeg skriver iøvrigt heller ikke passer. Jeg svarer tilbage at det er noget vrøvl at det ikke passer. Man sviner derefter mit oprindelige indlæg til, men også alle de efterfølgende, fordi det da helt sikkert må være løgn det jeg har skrevet begge gange.

Og tråde får lov til at køre videre med tåbelige svar til mig, som jeg så enten kan sidde og måbe over, svare tilbage på, eller bare ignorere - hvilket bliver sværere og sværere, med de drejninger nogle diskussioner tager. Lidt li'som at vælge mellem pest, kolera eller en helt tredje (forhåbentligt bedre) ting.

Lidt mere moderering i visse tråde ville være fint.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 10/05-07 22:05 
Dét tror jeg ikke, du ville blive glad for nej.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 10/05-07 22:40 
Jeg tror at nogen herinde skal indse at i enhver diskussion man går ind i eller ender med at deltage i, vil man tage fejl 50% af gangene. Gerne mere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 10/05-07 23:18 
Forstår det virkelig ikke... Måske har jeg ikke læst alle Rooney's indlæg, men synes da godtnok liiige folk er jævnt til moderat efter ham. Hvorfor skulle moderering være en trussel mod Rooney? Jack D er her da stadigt...
Ting om dét og pis.
PlaykidPlaykidSkrevet 10/05-07 23:22 
Måske fordi Okotta er blev smidt ud 10+ gange, eller deromkring, så han jo reelt set ikke noget at gøre herinde.
Spiller nu: Halo 3
Alf81Alf81Skrevet 10/05-07 23:28 
Hvorfor har han så ikke det? Hvis man først har fået lov til at komme "ind" igen, er det vel ikke en nødvendighed at skulle udsættes for strengere regler?
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 10/05-07 23:28 
Og så lukker vi den dér, vender tilbage til emnet og lader moderatorerne om at moderere...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-07 12:46 
Man skal åbenbart ikke regne med at BC-listen ændre sig særligt meget i fremtiden - hvertfald ikke i PAL-land.

Vi vil fokusere på innovative services istedet...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 26/05-07 13:41, rettet 26/05-07 13:42 
Jeg ku' brække mig over sonys "Det-betyder-ikke-så-meget-med-bagudkompatibilitet-vi-tror-ikke-på-at-folk-gider-at-spille-de-gamle-spil-alligevel"-holdning.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-07 13:44, rettet 26/05-07 13:48 
Jeg troede faktisk på at de ville udvide BC-listen løbende, så hardware emuleringen ikke var nødvendig - den hidtidige kvalitet af emulering skulle jo være udemærket, så vidt jeg har læst mig til.

Ærgerligt, for så bliver man jo rent faktisk nød til at gemme sin gamle PS2, eller købe en US-maskine.

EDIT: Spørgsmålet er om Sony ikke skyder sig selv gevaldigt meget i foden, ved at ignorere bagudkompitabilitet? Et af de ret vigtige salgsargumenter for PS3'en er da netop at den har (havde) et kæmpe software bibliotek fra PS2 man kunne fornøje sig med indtil PS3-spillene begyndte at dukke op - nu er det da godt nok svært at retfærdiggøre et køb.

Der er selvfølgelig en del titler der fungerer, men listen er da langt fra komplet, sidst jeg tjekkede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/05-07 14:56, rettet 26/05-07 14:58 
Echelon VI>
Man skal åbenbart ikke regne med at BC-listen ændre sig særligt meget i fremtiden - hvertfald ikke i PAL-land.

Jeg tror ikke vi skal ligge så meget i den artikel - ihvertfald er der nye PS2 spil understøttet i 1.80 firmwaren trods Sony's udtalelse om det modsatte :)

Endnu et eksempel på hvorfor Sony's PR afdeling bør fyres.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-07 15:52, rettet 26/05-07 15:59 
Core>

I forhold til MS har Sony gjort MEGET mere ud af BC. Der har været forbedringer i alle updates indtil videre, og de spil jeg har spillet har kørt rigtig godt.

Med hensyn til updates og nye features er Sony også LANGT bedre end MS.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-07 16:04 
Beano>
Jeg tror ikke vi skal ligge så meget i den artikel - ihvertfald er der nye PS2 spil understøttet i 1.80 firmwaren trods Sony's udtalelse om det modsatte :)

Endnu et eksempel på hvorfor Sony's PR afdeling bør fyres.

Jeg synes også jeg havde læst her på PR's fora at der var flere der fungerede efter updaten. Men så er det da også noget pjat at sige det modsatte, og det ligner da bestemt ikke Sony at være ydmyge - måske har de lagt stilen om :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
IqonIqonSkrevet 26/05-07 18:18 
Jeg er ganske imponeret over bagudkompatibiliteten på PS3. Da nyheden om, at BC i Europa udelukkende ville være software-emuleret, havde jeg frygtet at det ville blive lige så elendigt som Xbox 360'en, hvis liste over kompatible spil var ganske kort i starten. Men sådan er det slet ikke - jeg har efterhånden ganske få PS2-spil, der ikke kan køre på min PS3, og med tilføjelsen af opskalering af alle gamle spil virker det lidt som noget pjat at sige, at der ikke fokuseres på bagudkompatibilitet.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/05-07 18:24 
Ja de er godt nok helt pjattet hos Sony :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 26/05-07 19:03 
Denne gang var min harme også mere rettet på deres udtaleleser om at det alligevel ikke er så vigtigt, og at de i stedet bruger kræfter på noget andet, som de mener at hele verdenen bør finde mere interesant.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 26/05-07 19:43, rettet 26/05-07 19:44 
Jeg er helt enig... den der "Det-betyder-ikke-så-meget-med-bagudkompatibilitet-vi-tror-ikke-på-at-folk-gider-at-spille-de-gamle-spil-alligevel" holdning (som du kalder det :) ), kan jeg heller ikke helt acceptere... om det så er MS eller Sony der kommer med den.
Jeg tror dog at det lige i dette tilfælde mere er sag om manglende viden ifm. de Sony folk som Kotaku har talt med.
Vil blive meget overrasket hvis de ikke kommer med opdateringer på BC siden og ikke vil supportere de nye/store PS2 spil som kommer. Men flere "store" nye BC features i størrelse med opscaling af PS1/PS2 spil, vil vi nok ikke se.
RooneyRooneySkrevet 29/05-07 09:38 
Echelon VI>
Man skal åbenbart ikke regne med at BC-listen ændre sig særligt meget i fremtiden - hvertfald ikke i PAL-land.

Trods Sony's udtalelse i linket, så har det åbenbart vist sig, at flere spil alligevel er blevet tilføjet til BC listen - ihvertfald hvis man skal tro diskussionerne på Rllmuk.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 13/10-07 14:55, rettet 13/10-07 14:56 
Kan det passe at PS3'en får alle PS2-spil til at køre i 576p i stedet for 576i når de spilles via HDMI? Eller det bare min skærm der mod min forventning faktisk kan vise 576i?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/10-07 21:48 
Jeg er enig i at det er latterligt, at Sony brugte så meget tid på at fortælle hele verden hvor godt BC var, og at PS3 allerede fra start ville have et katalog på over 5000 spil, ville gøre den til instant win, så er jeg ikke super irriteret.


Jeg ville hellere se flere PS1 og PS2 spil få samme behandling som Tekken 5 Dark Ressurection.

DMC, MGS, Shadow of the Colossus, Ico, Jak and Daxter, Ratchet and Clank, FFX, FFX12 etc etc... Alle PS2ens store spil, genudgivet på PS Network i HD, og med integration i Home og med XBL-style achievements eller sådan noget.

Der er meget liv i disse spil, hvis de bliver opdateret. Mange af dem... specielt SoTC var plaget af irriterende framerate og jaggies problemer. Disse spil med forbedringer kunne let gøre dem meget relevante for PS3, og det er den slags ting der ville få mig op af stolen.

Men det skal være ordentlige ports. Jeg synes rent faktisk at kvaliteten har været for lav på en hel del XBLA spil. Og dem på Wii, er der heller ikke gjort nok ud af(IMO). Alle spil burde dog have en "original version", men som udgangspunkt burde de være opdateret med den flair og finesse som de fortjener i denne HD age. Det ville virkeligt være godt for spil som GTA, SoTC, Okami og Kingdom Hearts!
Well crucify the insincere tonight...
Zzap!Zzap!Skrevet 14/10-07 00:48 
Det kan være fint nok at rette på en dårligt framerate eller at rendere i en højere opløsning, men dér bør grænsen efter min mening trækkes. Det er et skråplan at komme ud på at begynde direkte at "rette" på spillene. I langt de fleste tilfælde ville det gøre mere skade end gavn.
xbla "opdateringerne" og "originalerne" af gamle arkadespil er IMO dybt latterlige fordi:
1. De er remakes i Flash og har derfor ikke noget at gøre med den originale kode. Det *gør* altså en forskel om det er næsten Galaga, eller det rent faktisk *er* Galaga man spiller.
2. De spil er så gamle, at deres grafiske begrænsninger er blevet en del af deres æstetik og charme.
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-07 00:54 
Chrono>
Kan det passe at PS3'en får alle PS2-spil til at køre i 576p i stedet for 576i når de spilles via HDMI? Eller det bare min skærm der mod min forventning faktisk kan vise 576i?

Ja den smider dem ud i progressive :) Du kan også få PS3en til at opskalere dem til 720p, 1080i eller 1080p. Det ser sikkert bedre ud end når din skærm gør det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 14/10-07 08:38 
Det er da cool. Faktisk ser f.eks. Beyond Good & Evil ringere ud når man skifter til progressive inde i spillet - men det er nok fordi at det så kører 480p i stedet for 576p.

Sejt med opskalering også, hvordan slår jeg den til det? Den eneste ekstra option jeg ser er smoothing.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 14/10-07 09:58 
Der er en option til det i XMB'en under Settings
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-07 16:51, rettet 14/10-07 17:04 
Jeg har prøvet at sætte to spil til progressive scan samtidig med at PS3en allerede kørte dem i det. RE4 og SEGA MegaDrive Collection. Her blev skærmen bare sort. SMDC ser dog ligeså godt ud når PS2en kører det i 480p som når PS3'en gør det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 28/11-07 18:53 
Er der nogen der ved om der findes en mere opdateret liste over BC på PS3 end denne:
http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.htm

Den tager udgangspunkt i software-version 1.80 som jo ikke længere er den nyeste.
Der er ihvertfald et par PS2-titler som jeg gerne vil vide om der er sket noget mht. BC understøttelse på PS3. Hvis der er nogen der kender en anden mere uptodate liste eller selv har erfaring med at køre disse PS2 spil på deres PS3 er jeg lutter øren:
God of War (*)
God of War 2 (???)
Red Dead Revolver (???)
Metal Gear Solid 3 (???)
Shadow Hearts (???)
Yakuza (???)
ESPGaluda (???)
Tekken Tag Team (???)

*** Ingen kendte problemer
** Kan spilles på PLAYSTATION®3 med sporadiske problemer
* Kan spilles på PLAYSTATION®3 med enkelte mærkbare problemer
??? ikke angivet i listen
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-07 19:06 
Yakuza, MGS3 (alm version) og Shadow Hearts mener jeg kørte ganske fornuftigt da jeg spillede dem for et stykke tid siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig