X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 BC tråden


Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/08-06 01:02 
Tænkte lige jeg ville oprette en tråd dedikeret til PS3 BC info/brok/hype/osv :)

Starter med frisk info om at PS3 vil kunne bruge PS1 og PS2 save games via en adaptor.

GameSpot nyhed
108 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/08-06 01:02 
Tænkte lige jeg ville oprette en tråd dedikeret til PS3 BC info/brok/hype/osv :)

Starter med frisk info om at PS3 vil kunne bruge PS1 og PS2 save games via en adaptor.

GameSpot nyhed
KilroyKilroySkrevet 05/08-06 08:19 
Jeg tænkte nok at sådan noget ville ske, men det burde da kunne laves lettere. Et USB-kabel og en DVD til PS2en, så kunne man bruge PSPen som et muligt forbindelsesled. Det virker i hvert fald lettere, for ikke at sige billigere. (Med mindre man så skal ud og købe en PSP:P)
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 05/08-06 09:20 
Ja, din løsning lyder meget "elegant"... *host* :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-06 09:28 
Kilroy>
...for ikke at sige billigere.


Det er ikke meningen at det skal være billigere :/
TLTLSkrevet 05/08-06 12:44 
Beano>
Tænkte lige jeg ville oprette en tråd dedikeret til PS3 BC info/brok/hype/osv :)

Mener du ikke PS3 BS (Bullshit) ?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 05/08-06 12:52 
BC = Backwards Compatibility = bagudkompatibilitet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 05/08-06 13:32 
Meget pædagogisk forklaring :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 07/08-06 01:05 
Det er smart at forklare en forkortelse første gang den bliver brugt... Det er ikke alle der læser de sammme artikler, blade eller forummer som du gør. Hvor den åbentbart er blevet etableret ;)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 07/08-06 01:25 


En forholdsvis aktiv tråd...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 14:33, rettet 20/03-07 14:34 
Så er PS3 BC listen klar hos Sony... GOW2 FTW!

Link
McBrainMcBrainSkrevet 20/03-07 14:45 
Det ser sku ikke for kønt ud overall :/
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 14:54 
Ja, der er mange titler som har "issues".
Men hvad Sony lige forstår med "issues" og hvor slemt det er, bliver ret spændende.
HeroldHeroldSkrevet 20/03-07 14:57 
Spøjst. Tre udgaver af Goldeneye: Rogue Agent - og kun én af dem kan afvikles uden problemer >_<
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/03-07 15:08, rettet 20/03-07 15:09 
Personligt savner jeg titler som Metal Gear Solid 2, silent Hill 3, Onimusha 1 + 2, Jak & Daxter og Ratchet and Clank på listen - det ser dog ud til at Sony har fået de fleste af deres helt store med, og at de kan afvikles uden problemer. Men det bliver da spændende at se hvad der menes med "issues"!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 15:20, rettet 20/03-07 15:21 
Herold>
Spøjst. Tre udgaver af Goldeneye: Rogue Agent - og kun én af dem kan afvikles uden problemer >_<

Ja, det findes der mange eksempler på i listen F.eks. kan kun een Singstar udgivelse køre uden problemer mens resten har problemer.
Ved godt det ikke er helt samme udgivelse men alligevel burde de være næsten identiske teknisk. Weird!
IqonIqonSkrevet 20/03-07 19:35 
En optælling af mine egne PAL-titler viser:
34 titler med et 3-tal
9 titler med et 2-tal
16 titler med et 1-tal
29 titler står ikke på listen.

Jeg savner lidt Ratchet & Clank-serien, MGS2, Jak & Daxter og de to Guitar Hero-spil (man kan få en adaptor, så man kan tilslutte PS2-controllere til PS3'en og dermed vel også guitarerne?) og et par andre titler.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-07 19:40, rettet 20/03-07 19:42 
Man kan slet ikke spille PS1/2 spil før fredag vel? Jeg prøvede lige med SEGA MegaDrive Collection som skulle virke, og den ville den ikke tage.

Er der nogen der ved om den spytter de gamle spil ud i progresive scan?

EDIT: Svjv. så kan man kun vælge 480p, 720p, 1080i og 1080p med HDMI. Ergo går jeg ud fra at den spytter dem ud i progresive, det ville da være åndsvagt hvis man skulle skifte kabel for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ConkerConkerSkrevet 20/03-07 19:55 
Konsolkongen>
Man kan slet ikke spille PS1/2 spil før fredag vel? Jeg prøvede lige med SEGA MegaDrive Collection som skulle virke, og den ville den ikke tage.

Nej, der skulle først blive lukket op for muligheden i den nye firmware 1.6
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-07 19:56 
Men den kommer fredag, eller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ConkerConkerSkrevet 20/03-07 20:01 
Den kommer torsdag af hensyn til os der allerede har maskinen - simpelthen en beslutning fra Sony for at undgå for stort serverpres ved lanceringen på fredag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-07 20:04 
Lyder godt. Blir spændende at se hvordan den klarer det i forhold til 360'eren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 20/03-07 20:11 
Jeg har svært ved at tro på at den europæiske PS3 kommer til at være lige så bagudkompatibel som de andre udgaver, nu hvor SONY i al deres visdom har besluttet sig for at fjerne PS2 chippen i den. Endnu en grund til at købe en billig (heh, det er vist relativt) import.
HeroldHeroldSkrevet 20/03-07 20:24 
De fjerner den vist i alle udgaver - de starter bare med den europæiske lancering.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TheDukeTheDukeSkrevet 20/03-07 20:44 
Herold>
De fjerner den vist i alle udgaver - de starter bare med den europæiske lancering.

Det er også sådan jeg har forstået det, heldigvis lader det ikke til at de US og JAP maskiner der har den indbygget ikke ligefrem bliver revet væk. Så forhåbentlig er de stadig til at få når jeg får skrabet penge sammen til en.

Jeg finder det i øvrigt tankevækkende at selvom maskinen er betydeligt billigere at producere uden den chip, så er den europæiske udgave den dyreste overhovedet. SONY gør ikke ligefrem tingene lettere for dem selv, eller deres forbrugere.
HeroldHeroldSkrevet 20/03-07 21:06, rettet 20/03-07 21:30 
Chippen er fjernet for at reducere tabet, ikke for at gøre noget lettere - andet end indtjeningen. :) Det giver jo ikke mening at sætte prisen ned, hvis man vil tabe mindre penge.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 20/03-07 21:25, rettet 20/03-07 21:26 
TheDuke>
Herold>
De fjerner den vist i alle udgaver - de starter bare med den europæiske lancering.

Det er også sådan jeg har forstået det, heldigvis lader det ikke til at de US og JAP maskiner der har den indbygget ikke ligefrem bliver revet væk. Så forhåbentlig er de stadig til at få når jeg får skrabet penge sammen til en.

Jeg finder det i øvrigt tankevækkende at selvom maskinen er betydeligt billigere at producere uden den chip, så er den europæiske udgave den dyreste overhovedet. SONY gør ikke ligefrem tingene lettere for dem selv, eller deres forbrugere.


Husk nu på at der er regionslås på PSOne- og PS2-spil, så medmindre du har en masse NTSC-spil, du vil afspille på din PS3, hjælper det dig jo ikke meget at den afspiller de gamle spil via hardware i stedet for software. Men selvfølgelig er en maskine fra Japan eller USA billigere, og det er jo altid et godt argument :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 22:06 
Herold>
De fjerner den vist i alle udgaver - de starter bare med den europæiske lancering.

Jeps... Europeans = emulator beta-testers
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 22:15 
Konsolkongen>
Svjv. så kan man kun vælge 480p, 720p, 1080i og 1080p med HDMI. Ergo går jeg ud fra at den spytter dem ud i progresive, det ville da være åndsvagt hvis man skulle skifte kabel for det.

Enig - jer som har en PAL PS3, kan I fortælle hvilke opløsninger man kan vælge ved HDMI?

Men når PS1/PS2 spillene nu emuleres, så burde det jo være muligt at rendere spillene til andre opløsninger end native som med Xbox 360.
Zzap!Zzap!Skrevet 20/03-07 22:23, rettet 20/03-07 22:25 
Beano>Men når PS1/PS2 spillene nu emuleres, så burde det jo være muligt at rendere spillene til andre opløsninger end native som med Xbox 360.

Nej, for det er "kun" Emotion Enginen der bliver emuleret (hvilket skulle være ret let med Cell).
Graphics Synthesizeren var for god til at RSXen kan emulere den, så den er stadig med som hardware.
Med tiden skulle det ikke være urealistisk at nå op i de øvre halvfemsere med hensyn til % af BC.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 20/03-07 22:24 
Åh der kan man bare se - tak ;)
HeroldHeroldSkrevet 20/03-07 22:54 
Beano>
Enig - jer som har en PAL PS3, kan I fortælle hvilke opløsninger man kan vælge ved HDMI?

Den jeg har stående er regionsfri, men jeg tror at den selv finder understøttede opløsninger med HDMI - jeg kunne vælge op til 1080i i hvertfald, som er max mit tv understøtter.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 20/03-07 23:16 
Opløsningen for PS2/PS1 spil er ikke så vigtig for mig, men det er meget vigtigt med 100% DVI/VGA understøttelse. Er det noget jeg kan regne med?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 21/03-07 00:18 
Jeg synes ikke umiddelbart jeg har læst noget om det. På den anden side, med linuxunderstøttelse, så burde det da være oplagt tilbehør. Kan man mon køre det over HDMI-porten med noget konverter-hejs?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 08:00 
Det burde være muligt at bruge en HDMI->DVI adaptor ihvertfald så man kan tilslutte den en monitor.
dRxLdRxLSkrevet 21/03-07 11:25 
Men vil alle mine ps1/ps2 spil kunne spilles via vga/DVI?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 11:37, rettet 21/03-07 11:46 
Dunno :!

EDIT : Faldt lige over PS3 online manualen :
http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/settings/videooutput.html

Supported video modes (PAL region):
HDMI: 1080p / 1080i / 720p / 576p
Component or D-terminal: 1080p / 1080i / 720p / 576p / 576i
Composite or S-VIDEO: 576i
AV MULTI or SCART: 576p (huh?) / 576i

Lidt spøjst at 480i/480p ikke står nævnt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-07 12:53, rettet 23/03-07 12:53 
Er der ikke andre der har rodet med BC på maskinen endnu? Jeg fatter ikke den liste der ligger på nettet. Okami har fået 1 point og det skulle betyde at der var alvorlige fejl. Men i de 30 min jeg spillede det i går kørte det helt perfekt (16 af dem var den elendige intro).

Efter en 18-20 min begynder maskinen at larme som en 360'er, og det tror jeg er gældende for alle PS1/2 spil. Maskinen begynder også at larme som en sindsyg hver gang man går fra et BC spil tilbage til dashboardet. Dette kan kun afhjælpes ved at man slukker og tænder igen.
Er der ikke nogen der gider teste om deres maskine opfører sig på samme måde, så jeg kan udelukke at der er fejl i min?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-07 12:59 
Jeg har gjort samme observationer - blot at maskinen larmer meget så snart man starter et PS2 spil.
Og ja, underligt man bliver nød til at genstarte maskinen før den kører ned i hastighed igen. Firmware 1.61... kom!

Prøvede kort God of War som kørte fint de 5-10 min jeg havde det kørende ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-07 13:12 
Hmm. Min larmer ikke når jeg lige har startet et PS2 spil op, der går som sagt ca 20 min, eller hvis jeg går tilbage til dashboardet.

Jeg var også nervøs for at den måske fik for lidt luft for oven. Som du måske kan se på det billede jeg postede igår så står den på højkant og hyldepladen er kun få mm over maskinen. Hvis det er tilfældet syntes jeg det er underligt at det kun sker ved BC spil og ikke PS3 som jeg har spillet mange gange mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 23/03-07 13:16 
Billede du postede i går?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-07 13:20 
I Rygte: Sort 360'er kommer snart-tråden :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillercowKillercowSkrevet 23/03-07 13:34, rettet 23/03-07 13:39 
dRxL>
Opløsningen for PS2/PS1 spil er ikke så vigtig for mig, men det er meget vigtigt med 100% DVI/VGA understøttelse. Er det noget jeg kan regne med?

Nu har jeg ikke lige fulgt med i alle trådene, men du skal i hvert fald være opmærksom på én ting: Hvis du bruger DVI skal det være på en monitor med HDCP-support, for både PS3-spil (formentlig også PS1/2) og film har HDCP slået til altid over HDMI.

Jeg lavede listen i linket nedenfor ud fra tilgængelig information om NTSC-modellen. Måske vil nogle finde den nyttig. Rettelser modtages gerne.

Video-output.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-07 13:35 
Konsolkongen>
Hmm. Min larmer ikke når jeg lige har startet et PS2 spil op, der går som sagt ca 20 min, eller hvis jeg går tilbage til dashboardet.

Spøjst - men som sagt... tester mere senere ;)

Min PS3 står også lodret og har masser af plads til alle sider. Hvis den mangler luft er det ihvertfald ikke min skyld ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-07 14:02 
Svjv. melder maskinen pas hvis/når det bliver for varm. Så længe det ikke er sket tror jeg ikke pladsen er noget problem hos mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 19/04-07 11:59, rettet 19/04-07 11:59 
Men undtagelse af Singstar Anthems, så har alle Singstar kun en enkelt firkant på Sonys BC-skala. Er der nogen her, der har prøvet nogle af Singstar-spillene på PS3 og kan sige lidt om, hvordan de fungerer?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 19/04-07 12:06 
RE 4 kører også fint i 60Hz nu, og selv den lidt træge styring på controlleren - i forhold til Cube styringen - er blevet bedre.

Det er næsten juleaften det her; Først Rez og nu et bedre RE 4.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
AmbyAmbySkrevet 19/04-07 12:51 
Jeg har stadig den gamle firmware og der kører RE 4 også fint?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 19/04-07 12:54, rettet 19/04-07 12:55 
Prøvede hurtigt en stak spil som ikke virkede med 1.60... Rez, Transformers, Parappa 2 og Gran Turismo 4 virker nu på 1.70 :)

Transformers var dog meget interlaced at kigge på.
RooneyRooneySkrevet 19/04-07 13:10, rettet 19/04-07 13:10 
Dark-Light>
Jeg har stadig den gamle firmware og der kører RE 4 også fint?

60Hz så lidt underligt ud på V. 1.60, og styringen føltes lidt mere træg.

Da opdateringen til 1.70 startede, skulle man tilslutte en controller via USB kablet - måske har det noget med at gøre, at styringen er blevet bedre i bl.a RE 4; Den virker ihvertfald mindre træg nu.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 19/04-07 13:19 
Du skulle også forbinde controlleren via USB i forbindelse med 1.60 opdateringen. Er vist bare en generelt sikkerhedsanordning.
108 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig