X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Konsoller -> LCDTV - Optimale kabler


Reply
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/08-06 23:02, rettet 04/08-06 23:26 
Da jeg, som så mange andre P:R brugere, har fået mig et dejligt LCD TV kunne jeg godt tænke mig, at de kabler jeg benytter til at tilslutte mine konsoller med, giver det bedst mulige billede.

Tidligere (i CRT tiderne) var det jo så let, hvorfor jeg allerede har en flok dejlige RGB SCART kabler til alle mine konsoller.

Jeg er ikke interesseret i at have... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
55 topic(s).
1 2 > »

Reply
flottenheimerflottenheimerSkrevet 04/08-06 23:02, rettet 04/08-06 23:26 
Da jeg, som så mange andre P:R brugere, har fået mig et dejligt LCD TV kunne jeg godt tænke mig, at de kabler jeg benytter til at tilslutte mine konsoller med, giver det bedst mulige billede.

Tidligere (i CRT tiderne) var det jo så let, hvorfor jeg allerede har en flok dejlige RGB SCART kabler til alle mine konsoller.

Jeg er ikke interesseret i at have flere typer kabler til samme konsol. Det kabel jeg skal bruge til den enkelte konsol skal være det eneste - det skal altså kunne afvikle alle spil (så ingen VGA kabel til DCen, I guess?). Ingen af mine konsoller er i øvrigt chippede.

Mit TV kan tage næsten alt: HDMI/DVI, RF, Scart, Komponent (Y/Pb/Pr), Komposit, S-Video, PC (D-Sub).

Så, hvad er det bedste konsol->LCDTV kabel til hhv.:

Xbox
PS2 (Slimline)
PS1 (7502)
Dreamcast
Gamecube
SEGA Multimega (:-)

På forhånd tusinde tak for hjælpen.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
NaieraNaieraSkrevet 04/08-06 23:33 
Xbox - RGB (komponent hvis modded, så giver den nemli' progressiv)
PS2 - Komponent, da enkelte spil har progressiv og GT4 sågar har 1080i, i hvert fald i US-udgaven
PS1 - RGB
Dreamcast - RGB...
Camecube - Komponent?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 04/08-06 23:34, rettet 04/08-06 23:51 
* Scart RGB til PS1, Dreamcast, Gamecube og Sega.
* Komponent (Y/Pb/Pr) til XBox og PS2.

Til fremtiden:
* DVI til XBox 360. (Der er rygter om en HDMI-thingy til XBox 360, men intet officielt endnu).
* HDMI til PS3.

Edit: Skal XBoxen være moddet for at kunne bruge et komponent-kabel? (Jeg aner ikke noget om XBox :o) Jeg har et link her med et komponent-kabel:

Såvidt jeg husker er rækkefølgen af inputs som følger (bedste billedkvalitet i toppen):

HDMI
Komponent
DVI
PC (D-Sub)
RGB-Scart
S-Video
Komposit
RF (alm. antennestik)


Kabel til XBox
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 04/08-06 23:37, rettet 04/08-06 23:50 
Hvis HDMI-tingen kommer, er det nok ikke DVI, men HDMI han skal bruge ;) Indtil videre er VGA det bedste. Bedre end komponent...

VGA står fantastisk, eftersom konsollen kan spytte skærmenes naturlige opløsninger ud*, så vi helt undgår skalering i skærmen.


*Eller NÆSTEN ;) 1360*768 accepterer mit TV fra 360eren, mens dets naturlige opløsning selvfølgelig er 1366*768.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 04/08-06 23:42 
Naiera>
Hvis HDMI-tingen kommer, er det nok ikke DVI, men HDMI han skal bruge ;) Indtil videre er VGA det bedste. Bedre end komponent...

VGA står fantastisk, eftersom konsollen kan spytte skærmenes naturlige opløsninger ud, så vi helt undgår skalering i skærmen.

Heh - god pointe!

VGA eller Scart RGB it is!
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 04/08-06 23:46, rettet 04/08-06 23:47 
Sloth>
Såvidt jeg husker er rækkefølgen af inputs som følger (bedste billedkvalitet i toppen):

HDMI
Komponent
DVI
PC (D-Sub)

Nej, det er forkert. DVI og HDMI er fuldstændig det samme. Begge er digitale og blot forskellige slags stik der sender præcis det samme signal, men HDMI har bare lyd med.

Sloth>
Heh - god pointe!

VGA eller Scart RGB it is!

Nej, for RGB-Scart kan slet ingen HD-opløsninger. Det er 576i (eller 480i hvis du bruger 60Hz, hvilket jo er sandsynligt) og ikke mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/08-06 23:54 
flottenheimer>
Da jeg, som så mange andre P:R brugere, har fået mig et dejligt LCD TV

Er "dejligt LCD TV" et HDTV? ;) Jeg går selv kun rundt med "HDMI"-tanker for tiden, men det hjælper jo ligesom ikke rigtig noget, når ikke én konsol understøtter signalet.

Så, hvad er det bedste konsol->LCDTV kabel til hhv.:

Xbox
PS2 (Slimline)
PS1 (7502)
Dreamcast
Gamecube
SEGA Multimega (:-)

På forhånd tusinde tak for hjælpen.

Vil du have konkrete bud på både kabeltype og producent? Mht sidstnævnte er de bedste kabler vel typisk de originale 1st party. Jeg bruger selv:

Xbox = RGB Scart (original)
PS2 = Komponent eller RGB Scart (original)
PS1 = RGB Scart (det samme som til PS2)
Dreamcast = RGB Scart (3rd party)
Gamecube = Komponent > jeg bruger dog s-video på en NTSC-US, men mig bekendt kan PAL-konsollen klare RGB Scart fra begyndelsen uden at skulle moddes? Jeg må indrømme jeg er purist og derfor ikke modder mine konsoller for at opnå et andet - *lidt bedre* - signal.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 00:00 
SkyblazeR>
Gamecube = Komponent > jeg bruger dog s-video på en NTSC-US, men mig bekendt kan PAL-konsollen klare RGB Scart fra begyndelsen uden at skulle moddes?

Selvfølgelig kan den det. Der er lissom et officielt RGB-Scart kabel ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-06 00:05, rettet 05/08-06 00:08 
Sloth>
Til fremtiden:
* DVI til XBox 360. (Der er rygter om en HDMI-thingy til XBox 360, men intet officielt endnu).

Når man først har vænnet sig til HDMI-kvalitet på et HDTV, så virker alt andet bare stenalderagtigt. Og nu hvor jeg endelig har overvejet at købe en Xbox 360 - og tilmed langt om længe lavet research på den - står jeg næsten helt af grundet den manglende HDMI-understøttelse. Det er jo virkelig idioti at der "kun" er VGA, når discount-producenter af dvd-afspillere som BlueTinum kan finde ud af levere afspillere til Aldi for 500 stykket med HDMI (ikke at jeg købte en af den grund :)).

Fik jeg sagt det er direkte idioti at man skal vente på en ny version af Xbox 360 for at få et sublimt billede? :) Det er fint nok hvis man kan stille sig tilfreds med VGA, men det er bare ikke *fint nok* at der mangler HDMI. Hvad f*nden har Microsoft tænkt på? :!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-06 00:06, rettet 05/08-06 00:10 
Naiera>
Selvfølgelig kan den det. Der er lissom et officielt RGB-Scart kabel ;)

Som må formodes at virke til en US-GCN også? Men det er stadig ikke bedre end komponent...

EDIT: BTW, Sloth der anbefalede RGB Scart fremfor komponent...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 05/08-06 00:18 
SkyblazeR>
Som må formodes at virke til en US-GCN også?

Nope. Og S-kablet virker ikke på en PAL. Nintendo... Wee...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AmbyAmbySkrevet 05/08-06 00:30 
Naiera>
...
PS2 - Komponent, da enkelte spil har progressiv og GT4 sågar har 1080i, i hvert fald i US-udgaven
...

Vil det sige at det kabel der fulgte med PS2'en faktisk laver bedre billede end det grå scart kabel jeg købte?


eller skal man investerer i sådan et?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 00:33 
Nej, det er STOR forskel på composite og component :) Du skal have et kabel som det du linker til, men mon ikke et uoriginalt til under halvdelen er næsten ligeså godt? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 00:35, rettet 05/08-06 00:38 
SkyblazeR>
Som må formodes at virke til en US-GCN også? Men det er stadig ikke bedre end komponent...

Når der bare køres 576/480i over komponent og RGB-Scart, så BURDE der altså ingen forskel være. Komponent er kun bedre fordi det understytter progressiv og højere opløsninger, men det afhænger jo alt sammen af hvad det er der spytter signalet ud.

SkyblazeR>
Fik jeg sagt det er direkte idioti at man skal vente på en ny version af Xbox 360 for at få et sublimt billede? :) Det er fint nok hvis man kan stille sig tilfreds med VGA, men det er bare ikke *fint nok* at der mangler HDMI. Hvad f*nden har Microsoft tænkt på? :!

Har du rent faktisk set X360 VGA på et ordentligt TV eller snakker du bare ud af numsen? :) Nej, det er ikke digitalt, men det er det pæneste billede du får ud af en konsol på markedet nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-06 04:22, rettet 05/08-06 04:23 
Naiera>
Har du rent faktisk set X360 VGA på et ordentligt TV eller snakker du bare ud af numsen? :) Nej, det er ikke digitalt, men det er det pæneste billede du får ud af en konsol på markedet nu.

Næeh, men derfor kan man da godt perspektivere i forhold til hvad man teknisk selv har oplevet. Kan du rent faktisk forestille dig hvordan X360 HDMI ville se ud på et ordentlig TV, eller er det ud over din fantasi? :) At VGA er det pæneste billede man får ud af en konsol på markedet pt er ikke ligefrem en verdensnyhed :p
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 05/08-06 08:11 
SkyblazeR>
Er "dejligt LCD TV" et HDTV? ;)

Jep, http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r71w.asp

Og tak for hjælpen alle sammen. Det ser ud til, at jeg skal på jagt efter et par komponent kabler.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/08-06 10:14 
SkyblazeR>
At VGA er det pæneste billede man får ud af en konsol på markedet pt er ikke ligefrem en verdensnyhed :p

[FANBOYMODE]Dreamcast!Dreamcast!Dreamcast!Yeahhh!!![/FANBOYMODE]
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 11:26 
Nu spyttede Dreamcast jo kun 640*480 ud ;)

SkyblazeR>
Kan du rent faktisk forestille dig hvordan X360 HDMI ville se ud på et ordentlig TV, eller er det ud over din fantasi? :)

Nu er det jo ikke mig, der snakker om ting jeg ikke personligt har oplevet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 05/08-06 14:41, rettet 05/08-06 14:43 
Naiera>
Sloth>
Såvidt jeg husker er rækkefølgen af inputs som følger (bedste billedkvalitet i toppen):

HDMI
Komponent
DVI
PC (D-Sub)

Nej, det er forkert. DVI og HDMI er fuldstændig det samme. Begge er digitale og blot forskellige slags stik der sender præcis det samme signal, men HDMI har bare lyd med.

Sloth>
Heh - god pointe!

VGA eller Scart RGB it is!

Nej, for RGB-Scart kan slet ingen HD-opløsninger. Det er 576i (eller 480i hvis du bruger 60Hz, hvilket jo er sandsynligt) og ikke mere.

I stand corrected - tak for det! Jeg tog den fra hukommelsen - jeg læste op på emnet for et stykke tid siden, og der sagde min kilde, at HDMI var at foretrække for DVI - men det var sikkert pga. lyden.

Grunden til at jeg "sidestillede" VGA og Scart er ikke fordi at jeg mente, at de var ens i kvalitet, men at man skulle bruge RGB Scart hvis ikke man kunne bruge VGA. Jeg ved godt, at RGB ikke giver HD-opløsning.

Jeg husker at læse ekstra godt på lektien næste gang, og vil prøve at formulere mig bedre! :o)
Kiss me, would you kindly?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/08-06 15:57, rettet 05/08-06 16:06 
Naiera>
Nu er det jo ikke mig, der snakker om ting jeg ikke personligt har oplevet...

Det er lidt noget bavl og du misser pointen. Jeg ved hvad et VGA-signal er og jeg har længe udnyttet det til fulde på et næstegenerationsgrafikkort over tv-out. Jeg ved derfor hvordan det er tage skridtet videre til HDMI, og det har ikke en dyt at gøre med ikke at have oplevet VGA på X360. Jeg er bare selektiv og udelukker konsollen fra min samling indtil Microsoft tager sig lidt sammen med en ny version. HDMI er det bedste signal for tiden - længere er den ikke. Vil man udnytte sit HDTV maksimalt så er X360 ikke den "fremtidskonsol", man burde have fået. Kan man stille sig tilfreds med VGA, fint nok. Jeg bandlyste heller ikke signalet i det jeg skrev, men krititerede Microsoft for deres manglende fremsynethed ved at ekskludere en HDMI-understøttelse i Xbox 360. Er det da ikke et tåbeligt træk af dem at udgive en konsol der ikke ejer skyggen af fremtidens billedsignal, som i et stykke tid har været en nærliggende mulighed for mange folk med HDTV? Det fortæller virkelig bare at Microsoft enten har været for hurtige ude med X360, eller i deres hermetisk indelukkede og uinspirerende kontorer har gjort et marketingstræk, de selv mener er yderst dybsindigt. Reelt set er det dybt uinspirerende.

Men der er sikkert et andet emne til den debat, som er lidt ud over emnet her...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 05/08-06 17:04, rettet 05/08-06 17:05 
Hvis forskellen på HDMI og VGA er den samme som forskellen på VGA og DVI, så er det en meget fintfølende lup man skal have frem for at kunne få øje på den, og noget man kun kan hvis man sidder og skifter mellem de to for at lede efter forskelle.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 19:16 
SkyblazeR>
Det er lidt noget bavl og du misser pointen.

Hvis der er nogen der misser pointen, så er det dig. Du begyndte at snakke om glæderne ved HDMI i en tråd hvor det overhovedet ingen relevans har, eftersom tråden ikke handler om ting der ikke findes. Samtidig rakker du også ned på X360 VGA, som faktisk er en rigtig god måde at forbinde sin 360er på, men det ved du ikke, for du har aldrig set det, men alligevel dømmer du. HDMI er helt sikkert fantastisk, og det er lidt fjollet at en "true HD" konsol ikke har denne mulighed, men tråden handler som sagt ikke om ting der ikke findes, og så er det noget pjat at gå igang med den diskussion her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/08-06 00:23 
Tjoeh, men nu var det mht HDMI sådan set en nærliggende kommentar til det en anden skrev, i håbet om at se en ny version af X360, da vi alligevel er inde på signaltyper og det bedste kabel til de enkelte konsoller. Det mest pjattede her er vel mere at du opfattede min kommentar til VGA og den manglende HDMI-understøttelse i X360 som et direkte angreb på VGA-signalet, hvilket virkede umiddelbart meget nemt for dig. Og det var jo ikke ment sådan fra min side, men mere at det er latterligt der ikke er et HDMI-kabel til X360 på markedet. Det var det første jeg ledte efter i beslutningen om at købe konsollen. Det kan ikke understreges tilstrækkeligt mange gange, at folk bør holde sig fra X360, hvis de ejer et HDTV og ønsker fuld valuta for pengene. Det er et signalrelevant spørgsmål og derfor ligger det ikke så pokkers langt fra denne tråds emne...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 00:35, rettet 06/08-06 00:39 
Jeg ser ikke noget som et angreb på VGA, men du bør bare lade være med at udtale dig i så hårde vendinger om noget du aldrig har set! Det er lissom der snoren knækker over, og ligemeget om det er manglende HDMI på X360 eller Cave spil du aldrig har spillet, så virker det som om, at du stadigvæk ikke fatter det. Det er fint nok at HDMI er digitalt og VGA er analogt, men på et eller andet tidspunkt, så må man altså også tage at kigge på slutresultatet, og det er altså ikke så vederstyggeligt, som du gerne vil have folk til at tro, at det er.

I øvrigt er det noget vås at sige, at folk med HDTV skal holde sig fra X360, bare fordi der ikke er HDMI. Helt ærligt. Som nævnt tidligere i tråden, så er forskellen altså ikke så stor på de signaler generelt, så du burde nok lige tage og klappe hesten lidt. Der er ingen de har lovet digital videoudgang på X360, så der er ingen der mister nogen form for valuta for deres penge.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/08-06 01:57, rettet 06/08-06 01:58 
Hyggelig tone som altid - paradoksalt at man må høre for sin egen... :p

Uanset om jeg har set VGA eller ej på X360 kender jeg til den generelle kvalitetsforskel på VGA og HDMI. Den er åbenlys hvis man er vant til begge signaler. Når nu Microsoft lovede så meget med konsollen, burde HDMI-understøttelse vel have været en selvfølge. Nu må de så høre lidt for deres usmarte træk.

Jeg skal hurtigt prøve at afslutte debatten ved at skynde mig at sige, at jeg såmænd kan forestille, at VGA ser imponerende nok ud på X360 - dog især for folk der ikke har set eller er vant til et HDMI-signal.

Det der virkelig er udenfor debatten her, er at Cave pludselig blandes ind i det hele. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 06/08-06 08:18 
Jeg vil gerne tilslutte mig at det er helt fint at være lidenskabelig omkring kvaliteten af VGA signaler, så længe det ikke fører til at man i "kampens hede" går over til personligt nedgørende bemærkninger. Så vigtigt er spørgsmålet vel heller ikke?

Jeg finder selv at en mild ironisk tone tyder på større overskud end én der er indædt og bitter.

Når det er sagt, så mener jeg stadig at der er andre i tråden der er kommet til at bilde sig ind at HDMI/DVI er relativt bedre end det :-p
Ved 720p er forskellen mellem VGA og DVI, som jeg tidligere har nævnt, meget svær at få øje på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SlothSlothSkrevet 06/08-06 10:43, rettet 06/08-06 10:46 
Hvad med VGA vs. DVI ved større opløsninger på et HD-TV? Såvidt jeg har forstået er DVI bedre når man kommer op i HD-opløsninger.

Min eneste erfaring med VGA vs. DVI er på min LDC-skærm på PC - og der gav DVI et bedre billede ved 1280x1024. Jeg havde noget mærkeligt "fnuller" på billedet i nederste del af skærmen - det forsvandt da jeg skiftede til DVI.

Personligt har jeg altid været tilfreds med RGB-Scart på mit TV, men nu har jeg heller aldrig haft nogle særligt gode TV. Jeg har lånt et LCD-TV af en kollega, og bruger RGB-Scart på det til min DVD, og der står billedet ok for mig.

Dunno - jeg er måske ikke særligt kritisk, eller så mangler jeg bare at se "the true power of HD"...
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 06/08-06 11:58, rettet 06/08-06 12:06 
Så høje opløsninger som muligt er altid at foretrække, i hvert fald på et LCD TV. Alt der sendes ind i sådan et TV opskaleres til skærmens naturlige opløsning, så det er med at komme så tæt på denne med det man smider ind i skærmen som muligt, for at skærmen skal opskalere så lidt som muligt.

HDMI/DVI er ALTID at foretrække over analoge signaltyper. Som nævnt flere gange er signalet digitalt, så f.eks. ved DVD-film undgår vi digital->analog konverteringen, hvilket jo er meget smart.

Jeg er også vant til DVI på min computerskærm, og det er temmelig grimt når jeg så skifter tilbage til VGA, fordi jeg ikke vil have tordenfluer ind i den gode skærm ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 06/08-06 23:05 
Det kan også lige nævnes at 480p component fra en Xbox (modded selvfølgelig) ikke bare ser bedre ud end 480i/576i RGB fordi det er progressive. Xboxen har nemlig nogen filtre slået til som gør billedet mindre skarpt for at glatte skarpe kanter og den slags ud. Disse filtre bliver slået fra, når man kører 480p, hvilket gør, at billedet bliver _meget_ skarpere.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 00:28 
Jeg har også komponent kabler til den gamle 'box på vej. Jeg spiller trods alt stadigvæk Live 06, eftersom de jo nægter at lade mig spille det på den nye Xbox. Jeg glæder mig til at se hvordan det ser ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 07/08-06 01:23 
Nu ved du vel godt at du ikke får noget ud af komponent på Xboxen, medmindre du kører NTSC videomode, ikke?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
NaieraNaieraSkrevet 07/08-06 01:53 
Mig? Jeg har haft Xboxen stående i NTSC videomode i nogle år nu ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/08-06 18:57 
Kan det passe, at jeg ikke kan få S-video signal på min Gamecube?

Jeg havde composite (gul+rød+hvid) i GC'en (til mit nye Mirai) og signalet så ud som man kunne forvente (dårligt, grynet).

Derefter skiftede jeg til et S-video-kabel, og så forsvandt billedet fra skærmen.

Understøtter GC ikke S-video? (lidt underligt når det er et "rigtigt" GC-S-video-kabel).
ChronoChronoSkrevet 07/08-06 19:07 
PAL GC gør ikke. NTSC GC gør.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 19:26 
Af ren nysgerrighed, jeg venter selvf. med "GC" til jeg kan få den som Wii (er det flydende form? :-P), men kan en europæisk GC virkelig ikke udnytte et amerikansk component kabel?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 07/08-06 19:50 
Man kan kun vælge progressive i US-spillene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 07/08-06 20:00 
Men sender den i det mindste et interlaced signal i farver ud igennem component kablet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 07/08-06 21:58, rettet 07/08-06 21:59 
Alle PAL-konsollerne (Xbox, NGC, PS2) kan outputte et component-signal gennem componentkablet. For GC's vedkommende findes der dog to udgaver af maskinen - en med component-udganen ("Digital A/V") og en uden. Det gælder i øvrigt også US-modellen. Kører du NTSC-spil via Freeloader kan de også outputtes i 480p.

Hvis de vel at mærke understøtter det. Tjek listen på hdtvarcade.com for at se hvilke.
JmogJmogSkrevet 07/08-06 22:00 
RJK>
Man kan kun vælge progressive i US-spillene.

Stort set rigtigt. Der er en lille håndfuld PAL-spil som understøtter 480p, hvis man afspiller dem på en NTSC-maskine via Freeloader.

Nej, det giver ingen mening.
RJKRJKSkrevet 07/08-06 22:21 
Jojo, jeg synes det er HELT i tråd med Nintendo øvrige AV-linie... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 08/08-06 23:31, rettet 08/08-06 23:32 
Jeg købte mig fluks et komponent kabel til min PS2. Og nu står den pænt flot på LCDet (men det er selvfølgelig ikke HD). En ekstra bonus ved komponent kablet er at DVD afspilning er blevet befriet for Macrovision, og de står rigtig flot. Et spil som GT4, der kører i en af PS2ens højere opløsninger og som understøtter widescreen er specielt lækkert. Det er i øvrigt som om at 60Hz skaleres flottere end 50Hz - måske antallet af linier går bedre bedre op med TVets opløsning.

Anyway, så får i lige et lækkert link til "HDTV Arcade", med en oversigt over hvilke TV formater / opløsninger de enkelte spil, til de enkelte konsoller understøtter. Very nice indeed.


HDTV Arcade
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JmogJmogSkrevet 08/08-06 23:56 
flottenheimer>
Et spil som GT4, der kører i en af PS2ens højere opløsninger

Medmindre du har fået fat i NTSC-udgaven (som understøtter opskaleret 1080i), så kører du nu stadig 480i/576i. Ligesom alle andre PS2-spil.

Very nice indeed.

Vi er også meget stolte af sitet ;-)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/08-06 09:30, rettet 09/08-06 09:32 
Jmog>
... så kører du nu stadig 480i/576i. Ligesom alle andre PS2-spil.

Hmmmm. Jeg synes at det ligner en højere opløsning. Ligesom jeg synes at et spil som Gradius V (og IV, hvis jeg husker rigtigt) også kører i en højere opløsning. Har PS2en måske et med-res mode a la Amigaens, hvor der blot er flere pixels horisontalt? ... Men det kan selvfølgelig også være at jeg bare ser forkert.

Hvor kan man egentlig finde en komplet liste over de opløsninger som PS2en kan outputte i. Jeg har Googlet - uden held.

Jmog>
Vi er også meget stolte af sitet ;-)

Hvis du har haft noget med det at gøre, så stort tillykke og tak.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JmogJmogSkrevet 09/08-06 10:17 
flottenheimer>
Har PS2en måske et med-res mode a la Amigaens, hvor der blot er flere pixels horisontalt? ... Men det kan selvfølgelig også være at jeg bare ser forkert.

Faktisk er der to måder den kan outputte på. Den allermest brugte er 720x480i (NTSC) / 720x576i (PAL), men nogen enkelte spil kører i en lavere opløsning på 320x240p. Ico er et af dem. På CRT fjernsyn kan det give et ganske nydeligt billede mens LCD'er og den slags er mindre glade for det.

Hvis du har haft noget med det at gøre, så stort tillykke og tak.

Jeg er blot den lokale "whipmaster extraordinaire". Det vil sige, moderator :-)
AmbyAmbySkrevet 09/08-06 10:30, rettet 09/08-06 10:32 
flottenheimer>
Jeg købte mig fluks et komponent kabel til min PS2.
(SNIP)

Fandt du et billig et et sted?

EDIT: Fandt dette? http://av-connection.dk/?ProductNo=11-059
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
NaieraNaieraSkrevet 09/08-06 10:44, rettet 09/08-06 10:46 
Jeg købte GAMEs PS2 component kabel. Det virkede ikke. Jeg håber ikke det er det samme, som GameBits gerne snart skulle sende mig. Bestilt i fredags og jeg har endnu intet hørt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/08-06 11:32, rettet 09/08-06 11:32 
Jmog>
....720x480i (NTSC) / 720x576i (PAL), men nogen enkelte spil kører i en lavere opløsning på 320x240p...

Men findes der f.eks. også et 1024x480/1024x576 mode? eller et f.eks. 640x480/640x576 mode?

Hvilken opløsning kører Gradius IV & V i? For jeg oplever det altså anderledes end den "normale" opløsning som, say, VF4Evo kører i.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/08-06 11:37, rettet 09/08-06 11:43 
Naiera>
Jeg købte GAMEs PS2 component kabel. Det virkede ikke.

Jeg købte også GAMEs PS2 component kabel. Det virkede/virker :-) I hvert fald på min PS2/Two.

(Du har naturligvis været inde i "System Configuration" og indstille PS2en til at outputte RGB Y Cb/Pb Cr/Pr, ikke?).

Dark-Light>
Fandt du et billig et et sted?

Jeg gav 119,- for det i GAME / Fisketorvet. Til gengæld fik jeg en parkeringsbøde på 510,- fordi jeg havde glemt at stille skiven (der er ellers 3 timers gratis parkering, og jeg var der i under 30 min.). DOH!!!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 09/08-06 12:03, rettet 09/08-06 12:07 
Jmog>
nogen enkelte spil kører i en lavere opløsning på 320x240p. Ico er et af dem.

Arh, kan det nu passe? Jeg vil påstå at det kører med en normal 640x480 (720 om du vil) framebuffer.

Men lad os i første gang enes om, at spillet i hvert fald på den horisontal led outputter højopløsning. Altså 640/720 px og ikke 320 px. Prøv selv at sætte det i maskinen :)

Omkring den vertikale opløsning kan det diskuteres lidt. Som jeg ser det, så virker det på samme måde som fx Shadow Of Memories. Det arbejder internt i normal højopløsning, og ved output blender det så to linier sammen, hvormed man liniemæssigt halverer billedets højde og får FSAA på den ene led. Ud fra et signalmæssigt synspunkt er det 240p, men jo ikke 240p som i det typiske N64 eller PS1-spil. Afhængig af den enkelte person ser det jo opløsningsmæssigt mere ud som 480i, bare med et roligere billede og større linieafstand. Et detalje, men jeg måtte lige kommentere det :)

Signalmæssigt må det jo så være 640x240 (som fx MediEvil på PS1), og dermed det samme som Amigaens med-res :)

Der er også PS2-spil der kører i rigtig lowres (320x240), men jeg formoder det allesammen er 2d-spil, der er konverteret ordentligt. De gamle Gradius-spil burde være det, ligesom alle Neo Geo-konverteringerne. Men jeg har ikke set efter, kan godt være de har de her håbløse "højopløsnings-filter-optimering" - det har de fleste arcade collections i hvert fald :(

EDIT: De 2d shooters der kører ordentlig TATE er selvfølgelig også lowres, når de gør dette. I hvert fald ESPGaluda virker sådan.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 09/08-06 13:42 
flottenheimer>
(Du har naturligvis været inde i "System Configuration" og indstille PS2en til at outputte RGB Y Cb/Pb Cr/Pr, ikke?).

Ja, jeg var selvfølgelig inde og sætte den til component i stedet for RGB. Jeg gætter på jeg havde fået et defekt kabel. Det var selvfølgelig det eneste de havde. Nu kan GameBits dælme godt tage sig sammen, for de kabler hos AV Connection er dælme dyre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
55 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me