X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: SotN på XBLA!


Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/08-06 20:13 
Tidligere udgivet på Saturn/PSX of regnes som et af de bedste nogensinde i serien.

2007!

Ja tak!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
67 emne(r).
1 2 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/08-06 20:13 
Tidligere udgivet på Saturn/PSX of regnes som et af de bedste nogensinde i serien.

2007!

Ja tak!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-06 00:29, rettet 05/08-06 00:30 
Med spil af den kaliber, er der vel næsten ingen grænser for, hvor fedt Live Arcade kan blive i løbet af denne generation.

Et kæmpe skridt fremad for servicen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 05/08-06 00:39 
Så mangler vi bare brugbar digital kontrol :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 05/08-06 00:44 
Ja, det ville være rart. Håber stadig på et Live Arcade joypad/stick fra dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 10:35, rettet 21/03-07 10:39 
Så er Castlevania oppe, og i det mellemstore / halvlille område på skærmen, som spillet fylder, der kan man se borders i toppen og bunden af skærmen.

Gik ellers ud fra at vi fik en eller anden form for fullscreen udgave af spillet, uden borders.

EDIT: Man kan stretche skærmen, og vælge enhanced eller original graphics. Når man stretcher, så tror jeg at det ser..well..stretched ud. Andre må lige fortælle hvad de synes.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 10:46 
1:1 pixel mode må vel være at foretrække når vi taler om bitmap baseret grafik. Ihvertfald hvad jeg plejer at bruge når jeg har muligheden :)
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 11:29 
Microsoft lovede at spillet ville være "re-done for HD".

Intet i spillet er det, og dyrk lige gameover skærmen!! Man har bare hevet PS 1 dittoen ind her, uden at beefe grafikken op - eller teksten for den sags skyld.

Det er et held at spillet er fedt at spille - virker fremragende med analog pinden - så jeg regner med at punge ud for det, men der er sgu ikke noget i det som er optimeret for hverken det ene eller det andet, og det er alt for ringe.

Digital Eclipse og Microsoft skal til at stramme balderne nu.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 21/03-07 14:56, rettet 21/03-07 15:01 
Ok, jeg forstår ikke helt jeres kritik. Brokker I jer seriøst over, at de ikke har prøvet at vansire spillet ved at peppe det op?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 21/03-07 15:19, rettet 21/03-07 15:20 
Det er jeg sgu skuffet over at høre. :-(
Microsoft har længe skulle stramme deres balder hvis man spørger mig.

Nej jeg synes bare hvis man ikke kan finde ud af at gengive et genialt spil som det nu var og er på Xbox Live, som jeg vil mene sagtens skulle kunne det, med det hardware som maskinen har....så skal man lade være. Ikke noget halt, heller ikke en oppiftet version.. bare originalen.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 21/03-07 15:22 
Nu har jeg ikke selv set det, men er det ikke netop originalen - uden pift - der er udgivet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/03-07 15:37 
Wehner>
Nu har jeg ikke selv set det, men er det ikke netop originalen - uden pift - der er udgivet?

Det håber jeg da.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 21/03-07 15:44 
Det er PSX originalen. Man kan så vælge at slå tekstur-filtrereing fra eller til.
1 til 1 pixels er bestemt muligt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 16:15 
Kristensen>
Ok, jeg forstår ikke helt jeres kritik. Brokker I jer seriøst over, at de ikke har prøvet at vansire spillet ved at peppe det op?

Jeg brokker mig over, at de ikke har gjort det fullscreen og fjernet borders.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 16:37 
Ikke noget man bare lige gør med et bitmapbaseret spil. Det ville essentielt betyde en remake.
RJKRJKSkrevet 21/03-07 17:27 
Man får vel fullscreen hvis man bare kører i en opløsning "tilsvarende" originalen? (ie. 4:3 på et standard ikke-HD)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 17:34 
Tror jeg ikke - prøvede den lige på 480p (4:3) og der var stadig borders hele vejen omkring :!
KTCKTCSkrevet 21/03-07 18:09 
Der er desværre ikke mulighed for at vælge en "ren" opløsning. Man kan selv resize billedet med analogen, men det er stort set umuligt at sjusse sig frem til det optimale resultat. Jeg er skuffet, og dette er den direkte grund til at jeg ikke har købt spillet endnu.
Ellers synes jeg det er en ganske fornuftig konvertering, og jeg synes heller ikke de skal forsøge at lave noget som helst om i den originale grafik eller lyd.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 21/03-07 18:21 
VGA FTW!

Min 1280*1024 skærm viser spillet som det skal igennem VGA.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 18:25 
Men vel næppe 1:1 så?
dRxLdRxLSkrevet 21/03-07 18:28 
Ah, som du antyder er min TFT skærm selvf. i 5:4 i stedet for 4:3. Men hvis jeg kørte en VGA opløsning på 1024*768 på en skærm med 4:3 ville det passe.

I min verden er det dog tæt nok på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 21/03-07 18:54 
Beano>
Tror jeg ikke - prøvede den lige på 480p (4:3) og der var stadig borders hele vejen omkring :!

Hvis det er 1:1 er det vel for pokker lige så meget fullscreen som originalen. Hvordan skulle det kunne være andet? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 21/03-07 19:18 
360 er nok ikke i stand til at køre opløsningen på 320x240, som spillet på PSX oprindeligt kørte. 640x480, 1280x960 eller endda 960x720 ville være optimalt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 21/03-07 19:23 
Selvfølgelig 2x2 til 640x480. Jeg kan ikke se problemet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 21/03-07 19:25 
Har lige læst at det mere eller mindre ser ud som originalen på et 4:3-tv. Så hvis man sætter sit 16:9-tv til at vise 4:3-format, burde der kun være de uungåelige sorte kanter i siderne.
KTCKTCSkrevet 21/03-07 20:19, rettet 21/03-07 20:20 
Mere eller mindre ja, men prøv at se, hvordan pixels ændrer størrelse og forsvinder, når billedet bevæger sig. Det er netop det jeg ikke bryder mig om, og jeg bruger endda primært et CRT fjernsyn...
Man kan sagtens strække det til skærmen, men nu har jeg altså gået og glædet mig til et knivskarpt billede som originalen i stedet for at opleve ovennævnte problem eller trækkes med at skærmen ser ud som om den er smurt ind i leverpostej.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 20:30 
Nu har jeg spillet det i et par timer - og synes det er fremragende - og det med at skærmen ser ud som leverpostej, synes jeg ikke lige jeg bemærker. Til trods for at det har borders og ikke er fullscreen, så er det sgu ret pænt alligevel. Når billedet scroller her, så er der ikke noget underligt at spore på skærmen - hvis det var det du mente med leverpostej's analogien? Jeg spiller det på et standard 32" Sony WS TV.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 21/03-07 21:09 
Nu har jeg selv lige siddet lidt med spillet, men jeg er da imponeret over at man nu kan downloade det. Det ser bare røv dårligt ud på mit TV, men jeg har dog heller ikke den nyeste teknologi ;-). Jeg gider ikke købe det. Jeg vil nok hellere købe det originale til playstation hvis det stod til mig.

Mon ikke også jeg snart skulle få nyt TV...hmmm!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 21:37 
RJK>
Selvfølgelig 2x2 til 640x480. Jeg kan ikke se problemet :)


Ikke noget problem for mig ;)

Men kunne bare konstatere der stadig var borders i 480p i 4:3 hvilket jeg fandt lidt besynderligt for det burde jo passe med 640x480.
SumezSumezSkrevet 21/03-07 21:40 
Jeg er målløs!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/03-07 21:47 
Huh?
KTCKTCSkrevet 21/03-07 22:03 
Leverpostej = Enhanced
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RooneyRooneySkrevet 21/03-07 22:49 
Enhanced ser fin ud her; Intet at udsætte på det, men jeg vil da lige kigge grundigt efter i morgen, når jeg starter spillet igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 21/03-07 23:17 
Hvis man prøver PSX spillet på en maskine koblet til et godt gammelt CRT fjernsyn via RGB, så får man et super skarpt billede, hvor pixels er meget tydeligt defineret, og der vil jeg altid foretrække. Enhanced på 360eren smider en filter på for at kompensere for den skæve opløsning af billedet, og det betyder reelt set, at pixeldefinitionen står meget svagere. Og det bryder jeg mig ikke om og har aldrig gjort det.

Sagen er sikkert lidt en anden på LCD skærme, som generelt har svært ved at gengive en RGB signal ret pænt. Det optimale for selv LCD må dog være at køre sin 360 i skærmens naturlige opløsning og spillet i en "ren" opløsning også, hvis man altså ser charmen i definerede pixels.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-07 08:02, rettet 22/03-07 08:02 
Definerede pixels er ikke bare charmerende... Det er smukt! :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/03-07 08:31, rettet 22/03-07 08:31 
Jeg mener det, sgu!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/03-07 08:39 
Beano>
Huh?

Jeg havde ikke set tråden her før. Jeg er virkelig overrasket over at se SotN på XBLA, og så til en lille download på 5~ minutter. Det er fantastisk, og alle burde udnytte denne chance for at spille spille igennem, det er MEGET mere værd end 800 Live-penge.

Og jeg nåede RET hurtigt at slå "enhanced" fra, det ser jo ækelt ud. Nu har jeg godt nok stadig kun composite på min 360, så billedet så efter skiftet ret meget ud som det gør på en PS1 med composite.

Og mht. definerede pixels er det lidt individuelt fra spil til spil, men i et pixel-perfekt grafisk vidunder som SotN, fortjener hver eneste pixel opmærksomhed, se evt. http://playright.dk/billeder.php?id=26]P:R's egne screenshots af spillet[/LINK]" target="">P:R's egne screenshots af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/03-07 08:48 
Killer Bean 2>
Definerede pixels er ikke bare charmerende... Det er smukt! :)

Ja den er jeg også med på... Det er smukt. ;-)
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-07 04:05, rettet 26/06-07 04:06 
Jeg er netop blevet færdig med Symphony og jeg bliver simpelthen nød til at anbefale det til alle andre. Der er kun meget få forskelle mellem dette og originalen, så man kan roligt købe. Det her er ikke bare det bedste spil på Live Arcade. Det er det bedste spil på 360 overhovedet.

Var det forresten bare mig, der husker forkert, eller er der kommet ny ending musik? Jeg synes at huske en sang - "I am the Wind" eller sådan noget - men på 360 versionen kører noget andet, som bla er et remix af tidligere Castlevania numre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 26/06-07 08:30 
Bede-x>
Jeg er netop blevet færdig med Symphony og jeg bliver simpelthen nød til at anbefale det til alle andre.

Whee kun ti år for sent. :P

Og ja, ending musikken er vistnok skiftet, men kan ikke huske om "I am the Wind" også blev brugt i Saturn-udgaven. Om ikke andet er min eneste skuffelse over 360-udgaven nok at de ikke har Maria med som spilbar figur, sammen med de ekstra områder og bosser fra Saturn. Ville være rart at spille dem uden slowdown og glitchet grafik. Derudover er spillet naturligvis ligeså fantastisk som det altid har været.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-07 08:38 
Sumez>
men kan ikke huske om "I am the Wind" også blev brugt i Saturn-udgaven.

Det gjorde den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 26/06-07 09:12 
Bede-x>
Det her er ikke bare det bedste spil på Live Arcade. Det er det bedste spil på 360 overhovedet.

Bedste spil på Live Arcade? Der får Doom min stemme - og det har samtidigt 4 player co-op.

Bedste spil på 360? IMO er det ihvertfald ikke SotN - synes også at den knapt så fede konvertering, trækker ned i den overordnede vurdering af spillet + at man er tvunget til at spille med analog pinde, da d padden ikke kan bruges (læs: den er elendig).
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 26/06-07 10:31 
Doom federe end SotN?
Gears of War er sjovt, men jeg mener ikke det kommer i nærheden af SotN. At kalde Doom bedere end SotN synes jeg bare er en joke. Men jeg tror ikke det er noget jeg skal begynde at diskutere med dig, så lad os bare være enige om at vi har meget forskellig smag hvad det angår.

Og selvom D-padden er elendig, er den trodsalt ikke ligeså elendig som at spille spillet med analog stick. Men det skal selve spillet jo ikke have skylden for, jeg synes konverteringen er helt fin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/06-07 10:46, rettet 26/06-07 10:50 
Så det er en joke når folk ikke deler din spilsmag?

Da en underlig holdning at have.

Doom er efter min mening også en af de bedre spil på Live Arcade men måske ikke DET bedste IMO ;)
RooneyRooneySkrevet 26/06-07 11:10 
Nogen er bare glad for Castlevania i en helt særlig grad; Det tager jeg ikke så tungt. SotN er godt - det er der slet ingen tvivl om - jeg synes bare Doom er bedre.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 26/06-07 11:14, rettet 26/06-07 11:17 
Syntes der er en håndfuld rigtigt gode spil på XBLA så har svært ved at finde eet som er det bedste. Men håber at Bomberman Live snart kommer, for det må da blive en kandidat ;)
SumezSumezSkrevet 26/06-07 11:19 
Doom er et udmærket spil, men så heller ikke mere. Det er trodsalt et af de første af sin genre, og selvom jeg så sent som for et par uger siden nød at genspille 2'eren, er det overgået af mange spil i genren siden. Ingen tvivl om at det altid er sjovere at spille i co-op, men f.eks. lillebror Quake 1 er LANGT sjovere i co-op. Jeg synes overhovedet ikke at Doom skiller sig ud på Live. Så har Prince of Persia stået tidens tand bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 26/06-07 16:04, rettet 26/06-07 16:05 
Sumez>
Whee kun ti år for sent. :P

Næppe. Jeg købte skam originalen til Playstation på launchen :)

Men jeg kom helt op at køre over at spille det igen. Det er bare suværent og superfedt konveteret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 26/06-07 18:19, rettet 26/06-07 18:21 
Jeg forstår jer ikke. Det ligner da noget der er løgn med den der forfærdelige AA-skalering, der får det til at ligne et N64-spil. Eller har jeg overset 1:1 skaleringen i opsætningen et sted? (eller får man igen den bedste/brugbare oplevelse med et SD 4:3 CRT? ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-07 18:22 
Er det ikke bare den såkaldte "enhanced" mode du ikke har fået slået fra? Det ser forfærdeligt ud med, og det gælder i øvrigt for 99% af alle andre XBLA spil der har denne feature.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 26/06-07 19:43 
Arh, jo, det hjalp voldsomt :) Hvis jeg så bare kunne få den til at køre i en 1:1 opløsning også, i stedet for den der skæve skalering hvor nogle pixels bliver 3 gange så store og andre 4 gange så store...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
67 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig