X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Castlevania: SotN på XBLA!


Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/08-06 20:13 
Tidligere udgivet på Saturn/PSX of regnes som et af de bedste nogensinde i serien.

2007!

Ja tak!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
67 emne(r).
« < 1 2

Svar
KTCKTCSkrevet 26/06-07 20:05 
Enig, og det er værst når billedet bevæger sig. Dejligt, at man ikke er ene om at kunne se det :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 27/06-07 18:09 
Jeg er også lige gået i gang med det. Havde ellers mine tvivl om hvorvidt det ville være noget for mig, baseret på de, for mig, tvivlsomme GBA og DS spil. Men Symphony of The Night er bare mættet med alt hvad der er godt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 27/06-07 19:20 
Men GBA/DS spillene minder jo om SotN(bortset fra at Symphony lige er en tand bedre)...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 27/06-07 19:57 
Også derfor jeg troede at jeg ikke ville være ret glad for det ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 27/06-07 20:15 
Hvad er det der gør det bedre? Jeg har kun spillet meget lidt Symphony, men jeg er ret glad for GBA/DS-udgaverne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 27/06-07 23:16 
Jeg tror forskellen er det der adskiller et godt stykke arbejde fra et mesterværk.

Musikken er fantastisk, det er tydeligvis ikke indspillet med rigtige instrumenter, men nok en lidt bedre synthesizer end den der sidder i DS'en.
Der er også en masse lækre lydeffekter som bare lyder helt rigtig, som f.eks. lyden af et skelethoved der triller hendad jorden. Ikke en realistisk lyd, men en lækker audio-effekt der kreser for øregangen.
Kontrollen er med et ord perfekt. Stram og hurtig.
Grafikken er så lækker, varieret og fuld af detaljer at det svært at fatte synes jeg. De mennesker der har tegnet de 2D-elementer der udgør banerne må efterkommere af guder, når man ser hvad de får ud af at lege med perspektivtegning. Til forskel fra GBA/DS spillene synes jeg også at palletten er noget varmere i farvetonerne end de, i mine øjne, meget kolde farvesammensætninger på de håndholdte.
Der er også et ufattelligt antal fjender og langt de fleste af dem er lækkert animerede og har interessante angrebsmønstre.

Endelig er der også noget med den måde man ledes igennem spillet på. Der er _ingen_ eksplicitte hints. Det er alt sammen et spørgsmål om at huske de steder man ikke kunne tilgå tidligere når man får sig en ny egenskab. Og det har fungeret forbavsende godt for mig indtil videre. Kun en gang har jeg måttet konsultere en guide, da jeg ikke kunne komme videre da næste område var "Olrox's Quarters".

Tag så alle disse nærmest enestående kvaliteter og sæt dem sammen på en måde så summen er større end enkeltdelenes bidrag og du har den oplevelse jeg indtil videre har haft med Symphony of The Night. Jeg er nærmest overvældet over hvor godt et "produkt" det er. Fantastisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/06-07 23:29, rettet 27/06-07 23:34 
Herold>
Hvad er det der gør det bedre? Jeg har kun spillet meget lidt Symphony, men jeg er ret glad for GBA/DS-udgaverne.

Ja, det kunne jeg sådan set også godt tænke mig at få svar på, og jeg har gennemført SoTN :)
Faktisk fandt jeg sidste del af SoTN temmelig halvkedelig, og hvad er pointen med en shop, når man er noget nær uovervindelig efter en times spil. Jeg kan ikke se hvad der gør det bedre end Dawn Of Sorrow til DS. På den anden side kan jeg heller ikke forstå hvordan man kan lide SoTN, mens GBA/DS versionerne er tvivlsomme. Som Bede-X skriver så er de jo brygget på samme opskrift.

Edit: Og der nåede så at komme et uddybet svar fra dRxL i mellemtiden :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 27/06-07 23:37 
Måske har det noget at gøre med, at man ikke har spillet GBA/DS-versionerne i mere end en halv time...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RooneyRooneySkrevet 27/06-07 23:43 
Jeg har et underligt forhold til Castlevania spillene.

Elsker at starte på at spille dem. Elsker at spille dem i et godt stykke tid. Ender med at føle at det er lidt af en grind det hele, og ønsker til sidst bare at være færdig med spillet, så jeg kan komme videre med et andet og bedre. Dawn of Sorrow fik jeg godt og grundigt gennemført, og det syntes jeg holdte ret godt hele vejen. Portrait of Ruin gik jeg kold på til sidst; Det blev sgu lidt af en grind, syntes jeg. Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow, gennemførte jeg også; Aria mest af pligt, fordi jeg nu var kommet så langt som jeg var, og ligeså godt kunne få det hele med; Der blev brugt en guide hen mod slutningen, fordi jeg bare ikke gad rende rundt og lede til sidst.

Regner stærkt med at gennemføre SotN; Jeg har betalt en meget lille sum for det, og indtil videre er det ret godt, så jeg håber motivationen er der hele vejen.

Men Dawn of Sorrow står som det bedste Castlevania spil hos mig.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-07 23:51 
Jeg forsår ikke "Det blev sgu lidt af en grind". Mener du at du skulle grinde som i et RPG for at få mere exp? Hvis ikke må du meget gerne forklare.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 27/06-07 23:56 
Nej, det med at grinde for at få mere exp, generede mig ikke rigtigt; Mente mere at der bare gik for meget arbejde og for lidt morskab i det, hen mod slutningen af flere af spillene.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 27/06-07 23:59 
Husk nu på at jeg endnu ikke er nået så langt i SoTN, men hvis jeg bliver ved med at være begejstret helt til slutningen regner jeg med at vende tilbage til de hånholdte og give dem en chance til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-07 00:00 
Rooney>
Nej, det med at grinde for at få mere exp, generede mig ikke rigtigt;

Nej det ville heller ikke gi' nogen mening da det svjh. ikke er nødvendigt i nogen af spillene.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RooneyRooneySkrevet 28/06-07 00:15 
Jeg følte heller ikke at det var decideret nødvendigt at grinde exp, men kunne mærke at nogle ting blev lidt lettere, når jeg gjorde det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 28/06-07 00:16, rettet 28/06-07 00:17 
Rooney>
Elsker at starte på at spille dem. Elsker at spille dem i et godt stykke tid. Ender med at føle at det er lidt af en grind det hele, og ønsker til sidst bare at være færdig med spillet, så jeg kan komme videre med et andet og bedre.

Så vidt jeg husker tager det 4-5 timer at gennemføre Aria Of Sorrow (og de fleste andre er ikke meget længere). Hvordan kan man overhovedet nå at komme igennem alt dette på så kort tid...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RooneyRooneySkrevet 28/06-07 00:46 
Tror at jeg brugte ca. 8-10 timer på bl.a AoS, men jeg spurter heller ikke igennem mine spil.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 28/06-07 10:02, rettet 28/06-07 10:05 
Herold>
Hvad er det der gør det bedre? Jeg har kun spillet meget lidt Symphony, men jeg er ret glad for GBA/DS-udgaverne.

dRxL har i bund og grund været inde på det...
I bund og grund er spillene det samme koncept, så uden at tænke videre over detaljerne kan man fristes til at sige at der ikke er langt fra SotN til f.eks. AoS.

Men alligevel har SotN bare noget helt ekstra, som kun MEGET FÅ SPIL har præsteret nogensinde. En helt ufattelig sans for detaljer, et overskud uden lige, der giver en komplet og indlevende oplevelse. I stedet for at blive ført igennem et spil, den ene oplevelse efter den anden, føles det mere som om man er på besøg i udviklerne og grafikernes tilsyneladende uudtømmelige fantasi. Både via områdernes stemning, de ligegyldige detaljer som skriftestolen, ringende klokker og kikkerten, samt de ufatteligt varierede fjender. Tænk på det som en direkte modsætning til den evindelige standard-grunt man løber på konstant hele vejen gennem et spil som f.eks. Resistance.


En normal gennemspilning af begge slotte i SotN viser normalt langt fra alle spillenes facetter. Bare tænk på alle de forskellige familiars med forskellige egenskaber, de skjulte spells, der både kan købes og gættes frem til, men i mange tilfælde bare er hemmelige og de mange forskellige våben med helt forskellige funktioner, samt skjulte specialangreb.
Der er flere områder og bosser, man slet ikke behøver at opsøge for at at gennemføre spillet, ja faktisk får man ofte slet ingen belønning for det, udover charmen ved at udforske slottes afkroge. Hvem behøver et fedt sværd for at besejre Granfaloon, når bossen er en oplevelse i sig selv? :)

Men ja, jeg er som bekendt også ualmindeligt glad for det spil.

*host* *host*
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
67 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig