X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gears of War


Svar
SephirothSephirothSkrevet 03/08-06 17:15, rettet 27/10-06 14:11 
Amerikansk GoW releasedato: 12 november 2006
Amerikansk PS3 lancering: 17. november 2006

Europæisk GoW releasedato: 17. november 2006
Europæisk PS3 lancering: 17. november 2006 - Edit: nok nærmere september 07 ;)

Hovsa, en tilfældighed!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
230 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 31/01-07 22:50 
Der er ihvertfald nogle meget vilde folk derude på Live som det ville være en fornøjelse at se kæmpe mod hinanden bla. en som kalder sig for xxxMASTERPIECExxx, han er helt vild..! :-O!
Bashful Neophyte
JinkJinkSkrevet 01/02-07 16:35 
Konsolkongen>
Om det er konsol eller PC kan vel være ligegyldigt?

Nej, det synes jeg ikke. PC er klart den bedste format når det kommer til konkurrencepræget spil. Det er næsten bare fact. Hele situation svarer lidt til at fodbold spilles på knæ(ye meget dårlig sammenligning :>). Det ville være sørgeligt.

Rooney>

Monstro du bare er virkelig god til at spille PC spil, men derimod virkelig dårlig til konsolspil? Det ville ihvertfald forklare bl.a dine seneste indlæg.

Nej. Har faktisk spillet på live før. Der spillede jeg UC og CS og jeg var netop "god" til det. Vandt for det meste i UC og selvom jeg ikke var noget specielt til CS, var det alligevel ikke så svært mod de gode til det. Det var først da jeg skiftede til PC, at jeg fik lidt af et "kulturchock". Og nej, jeg er ikke overdrevet god til PC spil :(

Det er senerehen nok blivet lidt bedre, men min holdning er stadig den samme.

Jeg er villig til at diskutere videre omkring dette emne, men tror ikke det hører så godt til den tråd.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 16:57 
Jink>
Nej, det synes jeg ikke. PC er klart den bedste format når det kommer til konkurrencepræget spil. Det er næsten bare fact. Hele situation svarer lidt til at fodbold spilles på knæ(ye meget dårlig sammenligning :>). Det ville være sørgeligt.

Det er på ingen måde fact. Det ville svare til at afskaffe pistolskydning, fordi rifler nu engang er mere præcise. Men det kan folk, der kæmper indbyrdes om at være den bedste pistolskytte være ligeglade med.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 01/02-07 16:58, rettet 01/02-07 16:58 
Jink >

Konkluderer du så, udfra to af Xbox'ens ringeste Live spil, at PC er en bedre platform for konkurrence prægede spil? I din egen vurdering af UC på Xbox, giver du det 3/10 og skriver "Er slet ikke konverteret til xbox ordenligt i forhold til PC versionen. Kontrollen er elendig. Dårlig XBL del." Jeg forstår slet ikke at du har gidet spille det på Xbox, og at du vil tage sådan et spil med i vurderingen af platformen.

Omvendt ville jeg da aldrig finde et par af de absolut ringeste PC spil, og ud fra dem konkludere, at konsol er det bedste at spille spil på.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 01/02-07 17:21, rettet 01/02-07 17:48 
Wehner>
Det er på ingen måde fact. Det ville svare til at afskaffe pistolskydning, fordi rifler nu engang er mere præcise. Men det kan folk, der kæmper indbyrdes om at være den bedste pistolskytte være ligeglade med. Pistolskyderne ville ikke kunne udfolde sig selv ligeså meget.

True. Men hvis man lavede en turnering om hvem der ramte bedst i ekstreme afstande, så vil jeg mene der er mere prestige i at vinde med den præcise rifle, hvor ens egne "skills" kommer til gode, end pistolskydning der er forkrøblet i forhold til riflen.

PC ER en bedre platform. Hvorfor?
- Mulighed for at se demoer.
- Mus og keyboard giver MANGE flere muligheder og kræver specielle færdigheder, og spil skal ikke dumbes ned.
- Mulighed for at udvikle mods. Alle konkurrenceprægede spil på PC har et eller andet mod, svjv. Det er ikke fordi de er dårlige, men fordi spillerne ved hvad de vil have. Man er altså ikke 100% bundet af udviklerne.
- Samme med maps.
- Følge kampe direkte
- Kommunikation mellem spillere før kamp, kan ske let igennem IRC fx. (online)

Dette er ting jeg mener, der gør PC bedre end konsol factmæssigt.

Rooney: Jeg vurdere platformen. Har ikke noget med hvor dårligt UC er.

Edit:
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 17:33 
Så en travhest er ikke noget værd i forhold til en gallophest, slalomløberen dur ikke i forhold til styrtløberen, der altid vil komme først etc. Sådan tænker jeg ikke. På samme måder som at jeg foretrækker appelsiner frem for æbler, men det er omsonst at sammenligne dem direkte.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 01/02-07 17:42 
Alle konkurrencer er jo lige gode så. Selv "hvem kan pisse længst" konkurrence. Så afhænger det kun af spillermassen.
Men synes nu alligevel at jeg har givet mine "facts" til hvorfor PC er bedre, som var hvad du citerede mig på, istedet for denne lidt mere abstrakte diskussion.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 17:47 
Nej, det har intet at gøre med spillermassen. Læs hvad jeg skriver. Det har at gøre med formatet. Selvom Formel 1 er det hurtigste, så betyder det ikke at andre typer ræs - det være sig bil, motorcykel eller for den sags skyld seksdagsløbet i Forum - ikke er ligeså interessante. Der er intet abstrakt i det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 01/02-07 17:55 
Hvad er mest interessant? Racercykelløb (PC) eller trehjulede cykler med støtteben løb (konsol)?

Nogen vil måske mene det sidste. Det synes jeg ikke, men derimod sørgeligt imo.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 18:02 
Det er så din ignorance, der bevirker, at du ikke ved, at kompetitiv konsolgaming er nået op på et acceptabelt niveau, og ikke bør sammenlignes med trehjulet cykel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 18:03, rettet 01/02-07 18:05 
Jink>
Hvad er mest interessant? Racercykelløb (PC) eller trehjulede cykler med støtteben løb (konsol)?

Nogen vil måske mene det sidste. Det synes jeg ikke, men derimod sørgeligt imo.

Er spil da dårligere på konsol end PC?

EDIT: Naturligvis er det ikke de samme spil, platformene imellem, der skal dystes i, men generelt er spil da ikke dårligere på konsol end PC.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 01/02-07 18:06 
Wehner>
Det er så din ignorance, der bevirker, at du ikke ved, at kompetitiv konsolgaming er nået op på et acceptabelt niveau, og ikke bør sammenlignes med trehjulet cykel.

Hvis du sammenligner med mine "facts" vil du faktisk se at det passer.
Støtteben = autoaim (Halo2).
Trehjulet cykel er ret klodset = Alle de andre "facts"

Ellers må du da gerne sige hvorfor du mener det er noget op på et acceptabelt niveau. Jeg har hele tiden snakket om platformen.
JinkJinkSkrevet 01/02-07 18:07 
SøgAArd>
EDIT: Naturligvis er det ikke de samme spil, platformene imellem, der skal dystes i, men generelt er spil da ikke dårligere på konsol end PC.

Fun mæssigt, kan du have ret. Men mulighederne på PC er altså bare større.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 18:11 
For fun, for game. Hvilke muligheder tænker du på? Genre mæssige?
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 01/02-07 18:21, rettet 01/02-07 18:21 
Se mine "facts" :>
Alt hvad der er muligt på konsol er muligt på PC. Det modsatte kan ikke siges.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 18:31 
Mange spil egner sig bedre til joypad fremfor keyboard/mus.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 01/02-07 18:35, rettet 01/02-07 18:37 
Ja! Jeg har selvfølgelig glemt at sige at her tænkte jeg på FPS spil. Slås spil osv er bedre på konsol fx, controle wise. Men de mangler stadig de andre muligheder, hvor PC, så kun mangler én.
De fleste/største konkurrencepræget spil er bare mest strategi eller fps.

Undskyld, for min fejl.
RooneyRooneySkrevet 01/02-07 18:37, rettet 01/02-07 18:38 
Hvis PC er den bedste platform til FPS'ere, hvorfor gider jeg så ikke spille FPS'ere på PC?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JinkJinkSkrevet 01/02-07 18:40 
I have no idea Rooney. Er det ikke også ret ligegyldig, da det er din mening? Jeg har det jo omvendt. Nu har jeg prøvet at ligge nogle "facts" på bordet, så kan du forholde dig til dem.

Du mente jo også at der ikke var noget i vejen med Q4, så ved ikke hvor meget der skal ligges i din vurdering. No offense.
RitesRitesSkrevet 01/02-07 18:54 
- Mulighed for at se demoer.
Live Marketplace

- Mus og keyboard giver MANGE flere muligheder og kræver specielle færdigheder, og spil skal ikke dumbes ned.
Tag en kamp i en 2D fighter med nogen af dem herinde, som er virkelig gode. Får du røvfuld (psst.. det gør du), så holder dét argument vist ikke.

- Mulighed for at udvikle mods. Alle konkurrenceprægede spil på PC har et eller andet mod, svjv. Det er ikke fordi de er dårlige, men fordi spillerne ved hvad de vil have. Man er altså ikke 100% bundet af udviklerne.
Mods udvikles af folk, som ikke er gode nok til at få deres crap udgivet. Lidt som 'shooting fish in a barrel', så sker det fra tid til anden at det producerer noget "acceptabelt".

- Samme med maps.
Ja, fordi alverdens amatører derude er jo uden tvivl bedre til at udvikle maps end "de professionelle". Det er jo også derfor at maps som Dust, Militia osv. ikke længere bliver spillet i CS. Eller hov.. nåeh, jo?

- Følge kampe direkte
PGR?

- Kommunikation mellem spillere før kamp, kan ske let igennem IRC fx. (online)
Xbox Live?

Omend ikke andet, så kan jeg nu meget godt lide dit brug af udtalelsen "fact!" - det minder mig om den her blå flodhest, som heller ikke har alt for mange brikker at flytte mig.

In closing; "gg"
» a winner is you «
RooneyRooneySkrevet 01/02-07 18:59 
Jink>
Er det ikke også ret ligegyldig, da det er din mening?

Alt det du har skrevet indtil nu, er osse kun din mening (selvom jeg godt ved at du vil ha' det til at være facts).

Jeg har det jo omvendt. Nu har jeg prøvet at ligge nogle "facts" på bordet, så kan du forholde dig til dem.

Jeg kan da godt forholde mig til, hvad jeg synes du kan gøre med dine såkaldte "facts".

Du mente jo også at der ikke var noget i vejen med Q4, så ved ikke hvor meget der skal ligges i din vurdering. No offense.

Jeg har ikke de store problemer med Quake 4. Faktisk sidder jeg i øjeblikket og spiller det. Glimrende FPS'er.

Igår stod jeg i en butik sammen med en bekendt, og diskuterede nøjagtigt det samme som vi gør nu. Han elsker PC FPS'ere, af én eneste grund: Ragdoll fysik. Sålænge spillet har ragdoll fysik, så er han lidt ligeglad med hvordan spillet ellers er. Samtidigt hader han alle japanske spil, fordi han mener japanerne kun laver børnespil. Konsoller har han meget lidt tilovers for, fordi man ikke kan spille CS Source på dem.

Jeg forlod hurtigt gårsdagens diskussion, pga. en pludselig opstået hovedpine. Jeg forlader denne, fordi jeg pludselig er blevet sulten.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 19:17 
Rites>
Tag en kamp i en 2D fighter med nogen af dem herinde, som er virkelig gode. Får du røvfuld (psst.. det gør du), så holder dét argument vist ikke.

Manden taler udelukkende om FPS.

Rites>
Omend ikke andet, så kan jeg nu meget godt lide dit brug af udtalelsen "fact!" - det minder mig om den her blå flodhest, som heller ikke har alt for mange brikker at flytte mig.

In closing; "gg"

Omend ikke andet, så dræber det seriøsiteten i dit eget indlæg.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 01/02-07 19:20 
Rites>
- Mulighed for at se demoer.
Live Marketplace
Så vidt jeg ved er Marketplace et sted, hvor man downloader demoer. Det er dog ikke samme demoer vi snakker om. De demoer jeg snakker om er en slags replay. Hvis det er muligt på xbox, så må du gerne sige til.

- Mus og keyboard giver MANGE flere muligheder og kræver specielle færdigheder, og spil skal ikke dumbes ned.
Tag en kamp i en 2D fighter med nogen af dem herinde, som er virkelig gode. Får du røvfuld (psst.. det gør du), så holder dét argument vist ikke.
Har jeg argumenteret for, tidligere i tråden. Mit syn var primært på strategi og fps og jeg beklager.
- Mulighed for at udvikle mods. Alle konkurrenceprægede spil på PC har et eller andet mod, svjv. Det er ikke fordi de er dårlige, men fordi spillerne ved hvad de vil have. Man er altså ikke 100% bundet af udviklerne.
Mods udvikles af folk, som ikke er gode nok til at få deres crap udgivet. Lidt som 'shooting fish in a barrel', så sker det fra tid til anden at det producerer noget "acceptabelt".

Så Starcraft, Quake3, UT2k4, Counter-strike bruges alle med mods. De må betragtes som top spil. Prøv istedet at finde et PC spil, hvor der ikke findes et mod til.
- Samme med maps.
Ja, fordi alverdens amatører derude er jo uden tvivl bedre til at udvikle maps end "de professionelle". Det er jo også derfor at maps som Dust, Militia osv. ikke længere bliver spillet i CS. Eller hov.. nåeh, jo?
Undskyld, men du er altså langt væk nu. Først og fremmest bliver Dust og Militia ikke brugt i turneringer. Selvom de er proffesionele betyder det ikke at de kan finde ud af at lave gode maps (competetive wise). Det sker dog, men ikke altid.

- Følge kampe direkte
PGR?

Kender ikke så meget til PGR. Men lyder til at muligheden er der. Er meget interesseret i at høre hvordan det helt præcist virker.

- Kommunikation mellem spillere før kamp, kan ske let igennem IRC fx. (online)
Xbox Live?
Man kan også snakke på en computer. Alligevel bruges IRC mere, da det er lettere eller bedre.
Omend ikke andet, så kan jeg nu meget godt lide dit brug af udtalelsen "fact!" - det minder mig om den her blå flodhest, som heller ikke har alt for mange brikker at flytte mig.
Bemærk jeg har sat det i situationstegn. Har du en bedre ide til hvad jeg skal kalde det?

Rooney:
Nej, det er ikke meninger. Utroligt folk kan være efter Jack D, men nu selv forholder sig sådan. Jeg har lagt nogle "facts" som er grunden til at PC er bedre end konsol competetive wise. De er imo ret valide. Ellers må du argumentere for at konsol er bedre.

At du sætter mig i bås med ham Source gutten, er jo helt forkert! Source bliver betragtet underlegen i forhold til CS 1.6 og ingen af disse competetive spillere, er faktisk interesseret i grafik og fysik. Måske du slet ikke er klar over hvad denne konkurrence præget verden er på PC?


Forresten hvad er denne trend med på PR at være så agresiv i indlæg(Wii tråd mod Core fx)? Synes jeg er meget sobert i mine måde at diskutere på og mine meninger er ikke kun "fordi jeg synes":<
HeroldHeroldSkrevet 01/02-07 20:01 
Jink>
Hvad er mest interessant? Racercykelløb (PC) eller trehjulede cykler med støtteben løb (konsol)?

Nogen vil måske mene det sidste. Det synes jeg ikke, men derimod sørgeligt imo.

Det er umiddelbart udtalelser som disse, der mødes med hård modstand fordi de er direkte snæversynede og usande. Pc og konsol har hver deres fordele, når det gælder konkurrencepræget gaming. Konsollen er måske skabt til den mere strømlinede oplevelse, hvor pc har potentiale for mods og deslige. Men at bruge argumenter som "støtteben" viser at du altså ikke har voldsomt indsigt i hvordan det egentlig fungerer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JinkJinkSkrevet 01/02-07 20:06 
Vi kan godt fjerne støtteben, hvis det hjælper. Men det er stadig en trehjulet cykel. Synes dog ikke det er helt unfair, når der nu er auto-aim i Halo2.
Så hvad er det der afslører at jeg ikke har voldsomt meget indsigt i det? (Som også er sandt, men jeg har meget mere end hvad nogen synes at have om PC).
CoreCoreSkrevet 01/02-07 20:17, rettet 01/02-07 20:19 
Jink>
Forresten hvad er denne trend med på PR at være så agresiv i indlæg(Wii tråd mod Core fx)?

Jeg holder mig da ikke for fin, til at være med her også ;)

Jeg skal endda prøve at lade være med at lyde agressiv. Men jeg syntes, helt ærligt at det er noget (leder efter et neutralt ord for vås) volapyk du skriver der. Jeg sad trådens sidste to sider igennem, og ladede op til at gå løs på dine argumenter, men det kan jeg se nu allerede er blevet gjort. I stedet vil jeg bare holde mig til at sige, at jeg ikke kan være mere uenig. Ikke at jeg mener konsoller ligefrem er bedre til det, men at der er ingen forskel er. Spillere udvikler evner, og konkurrerer på lige vilkår på begge platforme, med det til forskel at konsolspillere nok ikke sidder og tegner prikker på midten af deres skærm.

Jeg ved godt at du har nævnt at det er med FPS'ere i fokus, men til at starte med lagde du altså ud med at generalisere, og udover FPS og RTS har PC'en ikke særlig mange esser i ærmet. Så taget i betragtning hvor mange forskellige genrer (og dermed flere spil), der dystes i på eksempelvis Xbox Live, så er konsollerne da generelt bedst.

Arj, ved du hva? Vi bliver sgu nødt til at tage argumenterne med alligevel.

Jink>
- Mulighed for at se demoer.

Heldigvis nåede du få slået fast, at du snakkede om replays. Men det syntes jeg ikke, ændrer på noget. Hvordan ændres spillernes præstationer, udfordringer, konkurrenceånd samt spillets intensitet af at udefrakommende kan kigge med, efter kampen er slut? Og selv hvis det gjorde, så er det jo som sagt, så småt begyndt at vise sig på 360'eren.

Jink>
- Mus og keyboard giver MANGE flere muligheder og kræver specielle færdigheder, og spil skal ikke dumbes ned.

Næ, det gør de ikke. Ikke andet end at spillerne også kan dyste i, hvem der bruger flest penge på nye ekstra-præcise mus, og er bedst til holde dem opdateret. Tasterne på keyboardet er der selvfølgelig flere af, men jeg har selv i sin tid spillet Counter Strike, og SÅ mange af dem bruger man altså heller ikke. Så, så længe man ikke dyster i Fly-simulatorer, så er der ikke flere knapper i brug, end at controlleren sagtens kan være med. Her er alligevel 16 knapper at tage af (-startknappen, den skal nok reserveres), uden at skulle ud i kombinationerne.

Jink>
- Mulighed for at udvikle mods. Alle konkurrenceprægede spil på PC har et eller andet mod, svjv. Det er ikke fordi de er dårlige, men fordi spillerne ved hvad de vil have. Man er altså ikke 100% bundet af udviklerne.

Måske for hyggens skyld, men konkurrencer er jo altså baseret på at alle spiller på lige vilkår. Så et evt. hjemmelavet mod, skal jo tjekkes i hoved og r.. før det får lov til at komme med i en evt. konkurrence. Og så er vi jo ude i at de ligeså godt kan blive tjekket og testet hos udviklerne alligevel. Så i den sidste ende, tror jeg altså ikke på at det ikke er udviklernes egne mods, der ender i konkurrencerne alligevel.

Jink>
- Samme med maps.

Jeg er ikke sikker på om det nu også er Epic der har lavet dem, men (var det ikke) Discovery Channel (?), der lige har sponsoreret ny baner til Gears of War. Udover det så har man i flere og flere spil mulighed for at kreere og uploade hjemmelavede maps, også på konsol.

Jink>
- Følge kampe direkte

Du har længe kunne spectate kampe på Xbox Live i rigtig mange spil, alt det du vil. Og igen ændrer det vel ikke på selve kampen, om folk kan sidde og se med.

Jink>
- Kommunikation mellem spillere før kamp, kan ske let igennem IRC fx. (online)

Kan let ske i 360'erens dashboard, endda mens spillet læses ind, og kører i menuerne.

Jeg er helt ufatteligt meget uenig, og jeg tvivler på at du selv med dine bedste argumenter, nogensinde får mig overbevist. Så jeg mener i høj grad at det netop er "fordi jeg synes", fremfor at være facts.

EDIT: WOW! Støttebenssnakken... Auto-aim kan du da slå fra! Det er da meget normalt. Og jeg kender altså mange hardcore PC-spillere med den famøse sprittusch-prik i "headshot-spottet" på skærmen. Hvordan er det anderledes?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RaGeRaGeSkrevet 01/02-07 20:20, rettet 01/02-07 20:23 
Det er jo heller ikke kun autoaim der er afgørende, det er ligeså meget forudsigelser og cleverness. Synes faktisk det er relativt nemt at blive god til FPS'er på PC, og bliver generelt mere imponeret over folk, der kan mestre et spil som GOW med en controller, man skulle jo tro de spillede med mus og tastatur i nogle tilfælde.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HeroldHeroldSkrevet 01/02-07 20:43 
Jink>
Vi kan godt fjerne støtteben, hvis det hjælper. Men det er stadig en trehjulet cykel. Synes dog ikke det er helt unfair, når der nu er auto-aim i Halo2.
Så hvad er det der afslører at jeg ikke har voldsomt meget indsigt i det? (Som også er sandt, men jeg har meget mere end hvad nogen synes at have om PC).

Hvad har autoaim med noget at gøre? Gør det konsoller ringere? Eller er spillet bare tilpasset styremåden? Derudover kan det sagtens slås fra, så jeg kan ikke se problemet.

Dit problem, derimod, er at du er irriteret over kontrollen i konsol-FPS'er, og det er garanteret fordi du ikke kan tilpasse dig den. Der skal da ikke herske tvivl om at musen er mere præcis end den analoge kontrolstick, men det er jo sagen uvedkommende. DU føler at konsol-FPS er ringere, fordi du _føler_ dig utilstrækkelig. Spillene eller styremåden fejler intet - det er spilleren den er gal med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 21:17 
Jink>
Vi kan godt fjerne støtteben, hvis det hjælper. Men det er stadig en trehjulet cykel. Synes dog ikke det er helt unfair, når der nu er auto-aim i Halo2.

Alligevel er der spillere, der er gode til Halo 2 og spillere, der er dårlige til Halo 2. Dvs. at spillet er skillbaseret. Tro det eller lad være, men dels kræver en fps andre skillz0rz end headshots og dels kræves der stadig skills for at holde et præcist sigte under bevægelse og beskydning i spil med auto aim/ aim assist.

Men vi har jo før diskuteret den slags, hvor det viste sig, at du snakkede ud fra antagelser, ikke ud fra erfaring - det skinner stadig tydeligt igennem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 01/02-07 21:23 
Jeg ved godt at du har nævnt at det er med FPS'ere i fokus, men til at starte med lagde du altså ud med at generalisere, og udover FPS og RTS har PC'en ikke særlig mange esser i ærmet. Så taget i betragtning hvor mange forskellige genrer (og dermed flere spil), der dystes i på eksempelvis Xbox Live, så er konsollerne da generelt bedst.
De største konkurrencepræget spil er FPS og RTS.



Heldigvis nåede du få slået fast, at du snakkede om replays. Men det syntes jeg ikke, ændrer på noget. Hvordan ændres spillernes præstationer, udfordringer, konkurrenceånd samt spillets intensitet af at udefrakommende kan kigge med, efter kampen er slut? Og selv hvis det gjorde, så er det jo som sagt, så småt begyndt at vise sig på 360'eren.

Du kan studere dine modstander eller hvis du ikke er så god, kan du lære ved at se fra de bedste spillere. Eller hvis en af dine venner vil vise dig en fed kamp, som han synes man kunne lære meget af.
Hvilke tegn tyder på at det er på vej mod xbox?

Næ, det gør de ikke. Ikke andet end at spillerne også kan dyste i, hvem der bruger flest penge på nye ekstra-præcise mus, og er bedst til holde dem opdateret. Tasterne på keyboardet er der selvfølgelig flere af, men jeg har selv i sin tid spillet Counter Strike, og SÅ mange af dem bruger man altså heller ikke. Så, så længe man ikke dyster i Fly-simulatorer, så er der ikke flere knapper i brug, end at controlleren sagtens kan være med. Her er alligevel 16 knapper at tage af (-startknappen, den skal nok reserveres), uden at skulle ud i kombinationerne.
UT2k4, Quake3 ,Starcraft og WC3 kan slet ikke spilles med controler som det skal. CS kræver ikke så mange knapper eller anderledes styring.

Måske for hyggens skyld, men konkurrencer er jo altså baseret på at alle spiller på lige vilkår. Så et evt. hjemmelavet mod, skal jo tjekkes i hoved og r.. før det får lov til at komme med i en evt. konkurrence. Og så er vi jo ude i at de ligeså godt kan blive tjekket og testet hos udviklerne alligevel. Så i den sidste ende, tror jeg altså ikke på at det ikke er udviklernes egne mods, der ender i konkurrencerne alligevel.
Quake3 brugte/bruger OSP og CPMA og UT2k4 bruger UTcomp. Vi snakker ikke om funmods, men ting der ER brugt i turneringer.

Jeg er ikke sikker på om det nu også er Epic der har lavet dem, men (var det ikke) Discovery Channel (?), der lige har sponsoreret ny baner til Gears of War. Udover det så har man i flere og flere spil mulighed for at kreere og uploade hjemmelavede maps, også på konsol.
Hvad har det med sagen at gøre at der bliver sponsoreret maps?
Har du link til det med uploading af maps og hvordan de bliver lavet?
Desuden se på Q4 og Q3. Næsten ingen af deres standard maps er blevet brugt i turneringer. Mener samme tilfælde gælder Painkiller, selvom jeg ikke er sikker.

Du har længe kunne spectate kampe på Xbox Live i rigtig mange spil, alt det du vil. Og igen ændrer det vel ikke på selve kampen, om folk kan sidde og se med.

Hvad ville Champions League være uden TV seere? Desuden er det en rar feature, da man kan se de gode spillere spille.

Kan let ske i 360'erens dashboard, endda mens spillet læses ind, og kører i menuerne.
Hvis du skal melde dig til en cup på en hjemmeside, så skal du bevæge dig fra PC til konsol. Eller du skal lige have gamertag før du kan adde ham, så du kan spille mod ham. Er det fx muligt at sige "1on1 mid skill. Pm me" og så finde en med det samme?
På PC kan du adde til oneday cups og være igang med at spille minuttet efter. Eller finde en modstander der netop udfylder netop de krav du kræver?

Det er råddent forklaret, men min pointe er at der skal organiseres meget tit inden en kamp og der er det efter min vurdering lettere på PC.

Jeg er helt ufatteligt meget uenig, og jeg tvivler på at du selv med dine bedste argumenter, nogensinde får mig overbevist. Så jeg mener i høj grad at det netop er "fordi jeg synes", fremfor at være facts.

Jeg tror denne forsvaring af konsol, er fordi folk har alt for lidt kendskab til konkurrencepræget spil på PC. Især efter mange af indlæggene her. PR er jo også rent konsol folk

EDIT: WOW! Støttebenssnakken... Auto-aim kan du da slå fra! Det er da meget normalt. Og jeg kender altså mange hardcore PC-spillere med den famøse sprittusch-prik i "headshot-spottet" på skærmen. Hvordan er det anderledes?
Svjv spilles Halo2 med auto-aim, så at det KAN slåes fra er ligegyldigt. Det kan bare ikke hamle op mod musen. Jeg kender desuden ikke til dit sprittusch trick, så kan ikke kommentere det.

Herold
Hvad har autoaim med noget at gøre? Gør det konsoller ringere? Eller er spillet bare tilpasset styremåden? Derudover kan det sagtens slås fra, så jeg kan ikke se problemet.
Det mister wow effekten fra mig. Det er bare ikke fedt at en hjælpende hånd er skyld i at man rammer. Ligesom det heller ikke er fedt at køre med støtteben. Note: Jeg siger ikke at det er lettere, men bare tamt at det ikke er en selv.

Dit problem, derimod, er at du er irriteret over kontrollen i konsol-FPS'er, og det er garanteret fordi du ikke kan tilpasse dig den. Der skal da ikke herske tvivl om at musen er mere præcis end den analoge kontrolstick, men det er jo sagen uvedkommende. DU føler at konsol-FPS er ringere, fordi du _føler_ dig utilstrækkelig. Spillene eller styremåden fejler intet - det er spilleren den er gal med.
Som skrevet tidligere i indlægget kan mange af spillene faktisk ikke spilles som de skal. Du vil sikkert have eksempler. Well fx kan du ikke skifte direkte til et våben i et spil som Quake eller UT på konsol. At musen er mere præcis synes jeg heller ikke er uvedkommende. Hardwaren skal jo helst ikke begrænse hvad man ønsker.
JinkJinkSkrevet 01/02-07 21:30 
Wehner>
Alligevel er der spillere, der er gode til Halo 2 og spillere, der er dårlige til Halo 2. Dvs. at spillet er skillbaseret. Tro det eller lad være, men dels kræver en fps andre skillz0rz end headshots og dels kræves der stadig skills for at holde et præcist sigte under bevægelse og beskydning i spil med auto aim/ aim assist.
O RLY? :>
Selvfølgelig er jeg klar over det. FPS kræver meget hjerne. Jeg altså ikke ude på bare at bashe konsoller. Jeg er medlem her og har da selv en masse konsoller.

Men vi har jo før diskuteret den slags, hvor det viste sig, at du snakkede ud fra antagelser, ikke ud fra erfaring - det skinner stadig tydeligt igennem.
Kan godt huske vi havde en gammel diskussion. Men ligesom dig, mener jeg dog du også bare snakker om antagelser fra PC. Men hvis vi lægger det fra os, kan du istedet diskutere om de punkter/"facts" jeg har taget op.
WehnerWehnerSkrevet 01/02-07 21:48 
Forskellen er bare, at jeg antager at pc'en er en killler-platform til fps og konkurrencegaming mv. Faktisk overvejer jeg selv at købe Halo 2 til Vista, når det kommer, for på den måde at få en blød intro til pc-gaming med noget, jeg trods alt kender, og fordi jeg endelig ville kunne spille under næsten optimale forhold (= med musen i venstre, dog ikke med en specialmus). Så jeg _antager_ at pc'en er suveræn. Her må du så rette mig, hvis jeg tager fejl.

Men jeg _ved_ at konsol er moden til ordentlig konkurrencegaming - også hvad angår fps. Om ikke andet så bevidner Major League Gaming, at min viden er korrekt.

Det er dig, der vil disse her. Jeg er gammel nok til at anerkende begge dele.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 01/02-07 21:54, rettet 01/02-07 21:56 
Oh så misforstår du mig. Mit "had" til at konsol kommer ind i et konkurrencepræget miljø er at det truer PC. Konsollerne er virkelig hot i USA og hvis trenden fortsætter, så vil alt konkurrenceprægede spil på PC ryge ud. Det er DET der er det sørgelige, at en overlegen platform skal ryge ud til noget underlegent.
At folk spiller på Xbox er jeg da ligeglad med, men hvis det er på bekostning af PC er det noget lort :<
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-07 22:16, rettet 01/02-07 22:16 
Jink>
At folk spiller på Xbox er jeg da ligeglad med, men hvis det er på bekostning af PC er det noget lort :<

Sikke en gang fis. Så skulle jeg have dårlig samvittighed fordi jeg vælger at spille COD2 på Xbox 360 frem for PC? Jeg ville vælge 360 versionen til hver en tid. Så slipper man for de sædvanlige PC problemer med hardware der er inkompatibelt og de alm. winblows fuck-ups. Med Xboxen sætter jeg bare spillet i, og så kører det, og det endda med overlegen (i hvert fald mere komfortabel) kontrol, voice, bedre lyd og større skærm. Derudover er der næsten ingen (IMO) gode eksklusive spil til PC, så for min skyld måtte PC spilverdenen gerne uddø.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JinkJinkSkrevet 01/02-07 22:23 
Det var da rimelig tydeligt at det er min mening. Konsoller har fordele i forhold til PC, men når det kommer til konkurrencer er den altså bare underlegen og det er det hele diskussionen handler om. Jeg går stærkt udfra at du er casual gamer og det er jo fint nok, men der findes også andre typer :>
CoreCoreSkrevet 01/02-07 22:25, rettet 01/02-07 22:36 
Jink>
De største konkurrencepræget spil er FPS og RTS.

Det er rigtigt, det er de også på konsoller. Men på konsollerne er der i høj grad også konkurrenceprægede spil i andre genrer. PGR3 er nok lige p.t. det spil hvor konkurrenceelementet er størst, men hele onlinestrukturen i Dead Or Alive 4, ligger også i høj grad op til konkurrence-ånd. Det samme gør alle spil med leaderboards vel. Så tæller det også spil som Tony Hawk, Burnout og endda flere offline-spil også (Dead Rising, Ninja Gaiden m.m.). Gør det så konsollerne til bedre konkurrenceplatform end PC, når nu udbuddet er så meget større?

Jink>
Du kan studere dine modstander eller hvis du ikke er så god, kan du lære ved at se fra de bedste spillere. Eller hvis en af dine venner vil vise dig en fed kamp, som han synes man kunne lære meget af.
Hvilke tegn tyder på at det er på vej mod xbox?

Hvilke tegn tyder på at de ikke allerede er der?
Du kan som sagt spectate en næsten hvilken som helst Live-kamp. Det samme kan du i rigtig mange spil når du dør (præcis som i CS). I PGR3 kan alle se de store kampe. I Burnout uploades de bedste crashes, som så kan ses, indøves og udføres, udfra en topscore. I Call Of Duty 2 (og sikkert flere) er her Killcam (til at lære fra dem der er bedre end dig selv). Og så er der med sikkerhed også noget jeg har glemt, eller endnu ikke kender til. (Her kommer bl.a. Halo ind i billedet, og har det noget der bør nævnes, samler Wehner eller Bede sikkert op herfra).

Jink>
UT2k4, Quake3 ,Starcraft og WC3 kan slet ikke spilles med controler som det skal. CS kræver ikke så mange knapper eller anderledes styring.

Hvis de udgives til konsol, så er det præcis med controllerens opsætning de SKAL spilles. Det er immervæk udgiveren der har retten til at bestemme, hvordan de SKAL spilles. Det er alt sammen et spørgsmål om porteringen. Enten er den god, eller også er den ikke. Konkurrencen foregår stadig på lige vilkå for alle parter, og det er ikke nødvendigvis nemmere at være bedre end de andre, bare fordi at der spilles med controller. GOW-spillere ville jo også sige at det SKAL spilles med controller, og at det ikke kan lade sig gøre på PC.

Jeg har ikke selv spillet Quake 3, men kontrollen af 4'eren manglede som sådan ikke noget på 360'eren (bortset fra et ordentligt spil at bruge den i).

Jink>
Hvad har det med sagen at gøre at der bliver sponsoreret maps? Har du link til det med uploading af maps og hvordan de bliver lavet?

Det har det med det at gøre, at hvis det er hvem som helst udover Epic selv der har designet dem, så betyder det at, konsollerne allerede er der, hvor du mener at de ikke kan måle sig med PC'ens hjemmelavede maps. Map-editors ses da i mange spil, jeg bruger dem ikke selv, så jeg glemmer nemt hvor de er, men lige fra hoften: Timesplitters, Tony Hawk, Far Cry, Test Drive m.m.

Jink>
Quake3 brugte/bruger OSP og CPMA og UT2k4 bruger UTcomp. Vi snakker ikke om funmods, men ting der ER brugt i turneringer.

OK, hvem har lavet dem? Er du sikker på, at det er en eller anden søndagsprogrammør, der har siddet og kastet det op på nettet? Udefrakommende mods skal da stadig en test- og godkendelsesfase igennem, før de bliver inkluderet i officielle konkurrencer, og så kan de i princippet lige så godt komme fra baglandet. Og når du generaliserer på tværs af platforme, er det ikke voldsomt overbevisende at du bliver ved med at trække på de samme 2-3 titler.

Jink>
Hvad ville Champions League være uden TV seere?

Mindre irriterende for os der er fuldstændig ligeglade med fodbold, og derfor sagtens kunne bruge sendefladen til noget mere brugbart ;)

Jink>
Desuden er det en rar feature, da man kan se de gode spillere spille.

Derfor er det også rart at man også kan det på konsoller.

Jink>
Hvis du skal melde dig til en cup på en hjemmeside, så skal du bevæge dig fra PC til konsol.

En cup kræver selvfølgelig en tilmelding, her er nettet klart det nemmeste, da det unægteligt ville være noget besværligt med posten. Men tilmeldingsprocessen indvirker vel ikke på spiloplevelsen, når konkurrencen først er i gang.

Jink>
Er det fx muligt at sige "1on1 mid skill. Pm me" og så finde en med det samme?

Det er lettere end det, du behøver ikke en gang at vente til de får sendt dig en besked:

Multiplayer/Xbox Live/Ranked Match

Jink>
Eller finde en modstander der netop udfylder netop de krav du kræver?

Multiplayer/Xbox Live/Ranked Match/Custom Match

Jink>
Det er råddent forklaret, men min pointe er at der skal organiseres meget tit inden en kamp og der er det efter min vurdering lettere på PC.

Stikord: DIN vurdering, ikke facts ;)

Al konkurrence kræver organisering. En fodboldturnering kræver tilmelding, planlægning, skemaudfyldning, leje af baner og andet papirnusseri. Gør det så bordfodbold bedre?

Jink>
Det er råddent forklaret

Nejda, bare råddent argumenteret ;)

Jink>
Jeg tror denne forsvaring af konsol, er fordi folk har alt for lidt kendskab til konkurrencepræget spil på PC. Især efter mange af indlæggene her. PR er jo også rent konsol folk

Det kunne også være fordi at folk er meget objektive her, og at du rent faktisk tager fejl.

Jink>
Som skrevet tidligere i indlægget kan mange af spillene faktisk ikke spilles som de skal.

Hvis de findes til konsol, så er det med controller konsol-versionen SKAL spilles. Hvordan kan du udtale dig om udviklernes vision om hvordan deres spil SKAL spilles? Dårlige porteringer går begge veje, se bare Halo.

Jink>
Well fx kan du ikke skifte direkte til et våben i et spil som Quake eller UT på konsol.

D-pad til venstre, nu har jeg shotgun, D-pad til højre nu har jeg riffel. Et tryk, en knap, et våbenskifte. Så jo det kan vi godt.

Jink>
At musen er mere præcis synes jeg heller ikke er uvedkommende.

Fundamentet for alle konkurrencer er de lige vilkår. Evnerne ligger så i at udnytte det sigte der er, uanset hvor præcist det måtte være.

Hvis to bøffer smager ens, så er det ligegyldigt om den ene blevet lavet på induktionskogeplader, mens den anden blev lavet på gaskomfur. Mindre ligegyldigt er det, hvor dygtig kokken er til at bruge det redskab, han foretrækker.

Jink>
Hardwaren skal jo helst ikke begrænse hvad man ønsker.

Og på PC kan systemkravene nemt komme til at udelukke folk.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-07 22:34, rettet 01/02-07 22:37 
Jink>
Det var da rimelig tydeligt at det er min mening. Konsoller har fordele i forhold til PC, men når det kommer til konkurrencer er den altså bare underlegen og det er det hele diskussionen handler om. Jeg går stærkt udfra at du er casual gamer og det er jo fint nok, men der findes også andre typer :>

Jeg ved ikke hvad du mener med "casual gamer". Jeg kan lide gode spil, og dem er der nu flere af på konsol end til PC. Fact.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 01/02-07 22:37 
Er der (udover Fifa) noget mindre casual end Counter Strike?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 22:41 
Core>
Jink>
De største konkurrencepræget spil er FPS og RTS.

Det er rigtigt, det er de også på konsoller. Men på konsollerne er der i høj grad også konkurrenceprægede spil i andre genrer. PGR3 er nok lige p.t. det spil hvor konkurrenceelementet er størst

Det med RTS på konsol passer vidst ikke helt. Dog har et spil som Fifa altid været godt repræsenteret til diverse esports turneringer; umiddelbart mere end PGR.
Home is where the hardware is..
JinkJinkSkrevet 01/02-07 22:44, rettet 01/02-07 22:45 
Med "casual gamer" menes den type der køber et spil, spiller det i et par timer for derefter at prøve et nyt spil. Altså ligesom de fleste PR'ere :>

Konsolkongen: Your point?
CoreCoreSkrevet 01/02-07 22:46 
SøgAArd>
Det med RTS på konsol passer vidst ikke helt.

Selvfølgelig gør det ikke det. Det var en svipser, den var rettet mod FPS'eren.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/02-07 22:47 
Jink>
Med "casual gamer" menes den type der køber et spil, spiller det i et par timer for derefter at prøve et nyt spil.

At Konsolkongen så stadig spiller et spil der udkom sammen med maskinen for over et år siden, hvad betyder det?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-07 22:48, rettet 01/02-07 22:48 
Efter som du har udråbt mig til casual gamer er jeg da glad for at jeg spiller konsol. Der er jo som sagt flere gode spil til. Fact.

EDIT: Det var min pointe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 01/02-07 22:48 
Skal denne tråd ikke omhandle Gears of War..?
Bashful Neophyte
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 22:53 
Jink>
...

Lige meget hvad har du oddsene imod dig. P:R omhandler (hovedsageligt) konsoller og disse vil derfor blive forsvaret i de fleste situationer.

Jeg tror blot du skal vende dig til tanken om pro gaming på konsol, og på ingen måde frygte at det forsvinder fra PC universet.

Desuden er det de færreste genrer der passer decideret til esport alligevel, og de der gør har allerede fuldstændigt indædte og konkurrencesyge spillere ;)
Home is where the hardware is..
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-07 22:54 
Jink>
Med "casual gamer" menes den type der køber et spil, spiller det i et par timer for derefter at prøve et nyt spil. Altså ligesom de fleste PR'ere :>


Her tror jeg nok du er nødt slå op i Den Store Ordbog over Betydningen af Betegnelsen "casual gamer"...

så vil du se at du har ramt lidt ved siden af ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/02-07 23:04 
Ja, din beskrivelse af en casual gamer kan faktisk ikke være mere forkert - det du beskriver, er præcis det modsatte.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 01/02-07 23:09 
Jink>
Med "casual gamer" menes den type der køber et spil, spiller det i et par timer for derefter at prøve et nyt spil. Altså ligesom de fleste PR'ere :>

Skal du så træne til at blive hardcore, her i weekenden?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
McBrainMcBrainSkrevet 01/02-07 23:10 
det her er sakset fra wiki:

Casual gamer is a term used to describe a type of video game player who plays casual games and whose time or interest in playing games is limited compared with a hardcore gamer. The type of game a casual gamer prefers varies but it is generally a game with a few simple rules and which requires no long-term time commitment or special skills to play.

og det her:


The term casual is often misleadingly used to describe a class of hardcore gamers who play massively multiplayer online games, a type of game which is generally not casual by definition. In that case the term is used with various meanings, most often to differentiate players between 2 or more specific gameplay preferences.


så hvad er forkert?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/02-07 23:11, rettet 01/02-07 23:13 
Rooney>
Skal du så træne til at blive hardcore, her i weekenden?

Jeg ser ingen grund til ligefrem at provokere.
Home is where the hardware is..
230 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig