X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Højttalere


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/08-06 16:27 
Har lige nu nogle gamle Creative SBS250 højtalere til min pc, men vil gerne have nogle der spiller noget bedre. Jeg har en 700 og gøre godt med. Kan i hjælpe?
JmogJmogSkrevet 04/08-06 00:42 
Skal de være med integreret forstærker eller må det også godt være almindelige højtalere? Det vil sige, har du et anlæg de kan sluttes til (og lydkortet til anlægget)?

I så fald ville en god og billig løsning være et par S45-2 højtalere fra B&O. Du kan næsten altid finde nogen på DBA.dk og de spiller vanvittigt godt til de 3-500 parret som de typisk går for. De er dog nok lidt store, hvis de skal stå på et bord ved siden af skærmen.
Zzap!Zzap!Skrevet 04/08-06 00:55, rettet 04/08-06 00:57 
Prøve at finde nogle med Klasse T forstærker indbygget, de kan spille højt og rent samtidig (meget lille forvrængning).

Med højtalere i skrivebordsklassen er to eller flere fuldtoneenheder faktisk at fortrække frem for nogle med separat diskant, bas og mellemtone.
For det første fordi man undgår delefilter, som sjældent bliver særligt godt i den prisklasse, for det andet fordi det ikke burde være noget problem for to eller flere enheder at gengive det fulde spektrum hvis de ikke skal spille særligt højt hver i sær. Evt. kan man supplere med en woofer.
Born to kill space
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/08-06 11:33 
Jeg vil vælge at komme med et langt mere "bruger til bruger"-agtigt forslag til hvad du kan købe.

Jeg har et par Logitech z4 med subwoofer, som ligger ca. i den prisklasse du har forestillet dig. De to stereohøjtalere spiller meget bedre end de fleste andre stereohøjtalere jeg har haft.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/08-06 12:10, rettet 04/08-06 12:12 
Kan varmt anbefale et sæt Acoustic Lab ZETA 2.0 - stereo højtalere + forstærker uden dikkedarer og gimmicks men med lyd- og build-kvalitet helt i top... og endda et spændende design :)

Klart bedre end de fleste PC-højtalere+forstærker sæt man ellers ser til salg.

Sælges i sort og hvid til omkring 1300.

EDIT: Ekstra link...
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1142&zoneid=1

Acoustic Lab ZETA 2.0
BeanoBeanoSkrevet 01/09-06 17:46 
Jeg hører rygter om at ovennævnte ZETA 2.0 løsning kan købes i fakta på søndag til 499,- ... det er en super deal hvis man stadig står og mangler højtalere!
AmbyAmbySkrevet 01/09-06 18:02 
Ok!? Det lyder da ret billigt. Der er ikke noget i deres blad.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 01/09-06 18:07 
Nej, jeg har heller ikke kunne finde det på Fakta's site... men prøv at checke alligevel i butikken, den skulle være god nok.
BeanoBeanoSkrevet 03/09-06 08:54 
Den er god nok ;)

Se PDF filen side 5.

Fakta Tilbudsavis.pdf
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/09-06 14:31 
Selvom de skriver det kun er udvalgte butikker der har produktet, ville det være rart hvis man fik en indikation om hvilke butikker det så er.
Jeg har lige været i Fakta på amagerbrogade 150 og wittenberggade 45, men de havde ikke nogle højttalere, og ku' ikke oplyse mig om hvilke butikker der har. Øv.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/09-06 10:29 
Nogen der fandt og købte et sæt af de omtalte Zeta højttalere?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
BeanoBeanoSkrevet 04/09-06 10:32, rettet 04/09-06 10:32 
Ja jeg købte et ekstra sæt i hvid i en af deres butikker i Vejle.
la0sla0sSkrevet 04/09-06 11:41 
Nogen der er interesserede i at sælge et ekstra sæt? Jeg har rendt rundt til Fakta forretninger i Århus og... no cigar. Så jeg er ret interesseret.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 04/09-06 14:59 
Nevermind, har nu fra de gamle somewhere i det mørke jylland fået et sæt.

Jeg har dog et spørgsmål til folk der ved noget. Er det på nogen måde muligt at slutte to kilder til den ene RCA input der er? Altså om der findes en konverter med to rca hun og én rca han. Så kan jeg både knalde min ipod i og dvd i, uden at skulle skifte stik hele tiden.
Hvad sker der?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/09-06 17:06, rettet 04/09-06 17:07 
Impedans-mæssigt er det en ret dårlig idé, da du i værste tilfælde kan risikere at brænde udgangen af på én af det tilsluttet apparater.
Din dvd kan nok godt overleve det, men jeg ved ikke rigtig med din ipod om den kan tåle det.
Man må godt tilslutte en udgang til flere indgange, men ikke omvendt. Find eller lav en omskifter.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
la0sla0sSkrevet 04/09-06 17:59, rettet 04/09-06 18:02 
men hvis jeg købte en y-splitter, så ville planen ikke være at bruge begge ting samtidigt. Men det spiller måske ingen rolle? Jeg er ikke så vidende om den slags. :)
Hvad sker der?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/09-06 23:28, rettet 04/09-06 23:29 
Jeg regnede heller ikke med du ville lytte til 2 ting på én gang ;)
Men det ændrer ikke så meget, hvis begge dele er tilsluttet samtidig, belaster du udgangene mere end de er beregnet til, og kommer der samtidig lyd "baglæns" ind, er det svært at gennemskue hvad der kan ske. Selvfølgelig er det ikke kraftige signaler vi snakker om, men jeg vil stadig fraråde det af sikkerhedsmæssige årsager, det ville jo være træls at skulle ha' repareret din ipod pga forkert tilslutning som garantien ikke dækker hvis man skal være rigtig streng.
Lidt ligesom når folk parallelkobler flere højttalere til en udgang og den så brænder af fordi belastningen er for høj. Det tilfælde kan gå ind under "Forkert brug" og kan afvises som garantireparation.

Næh, så er det bedre hvis du bare skifter kablet mellem de 2 apparater når du har brug for det.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
la0sla0sSkrevet 05/09-06 00:00 
Tak for svaret.. og: okay der kan man bare se. Jeg troede ikke der gik noget "tilbage" for at tale lægmandssprog, jeg troede egentlig bare at signalet ville blive svagere. Men ja, så må jeg enten få fat i en lille switchbox, den koster jo heller ikke en tur i rumfærge.
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 05/09-06 08:25 
Der var nærmest fyldt heroppe i nordvestjylland. Så der var 4-5 sæt tilbage.

Jeg er dog ret skuffet over hvor meget højtalerne brummer når man skruer lidt op og ikke hører musik. Så er mine gamle faktisk bedre...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig