X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retroanmeldelse: Pang


Svar Sortering
Play:RightPlay:RightSkrevet 03/08-06 00:00 
Titel: Pang (ARC)

Anmelder: Rune J. Keller

De fleste succesfulde arcadespil er kopier af hinanden. Et af de spil der har sit eget unikke koncept, og som har formået at få succes, uden at være kopieret eller selv blive kopieret, er Pang.

Læs anmeldelsen...
AmbyAmbySkrevet 03/08-06 00:10 
Dejlig anmeldelse. Så sent som i sidste uge måtte jeg med skam give op i bane 50.
Ens evner falmer åbenbart med alderen.
Og tak for info omkring PSP Puzzle opsamlingen. Den skal skaffes.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
silverstarsilverstarSkrevet 03/08-06 00:35 
En ægte retroklassiker. Jeg har brugt mange timer i hhv. arcadehallerne samt på Amiga'en derhjemme på Pang.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KamekKamekSkrevet 03/08-06 01:50 
Man bliver nærmest helt nostalgisk når man tænker tilbage på de glade Amiga-dage med Pang :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkenDarkenSkrevet 03/08-06 02:20 
pang var (er) et sjovt spil, jeg mindes at have set en online java version (direkte kopi) på nettet for nogle år siden, der så gemte highscoresne.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 03/08-06 08:11 
Det blev nu lidt kopieret. Jeg husker en rum-udgave af Pang til Amiga'en der hed Oops Up!. Det havde alt for lang loadetid, og musikken var bare sampling af Snap's "Oops Up" som kørte i en evig loop. - Så modsat Pang, var denne copycat helt uudholdelig.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 03/08-06 11:05 
Nu skrev RJK jo også arcade-scenen, og her blev "Oops Up" jo ikke udgivet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 03/08-06 16:20 
Igen, læs hele strofen, for det fremgår forholdsvist tydeligt at RJK snakker om arcade-maskiner, i forbindelse med at spillets koncept ikke er blevet kopieret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 03/08-06 17:13 
Okay, det kunne jeg ikke dekode umiddelbart bare fra to links. Så er den kun rettet mod "millennium", som sagtens kan have forstået det første gang ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 03/08-06 18:59 
Mener at have læst GhostHunter spillet (kan ikke huske det japanske navn) kom før Pang? Godtnok blev GhostHunter først udgivet til MegaDrive i 1994 (og endda måske kun som bootleg?), men arcadeversionen, mener jeg, er ældre end pang?

Vil lige tilføje, at jeg nu har brugt et par timer på at finde GhostHunter's japanske navn, så her må nogen godt hjælpe til :)
Ting om dét og pis.
RJKRJKSkrevet 03/08-06 19:38, rettet 03/08-06 19:39 
Er Ghost Hunter (SMD) ikke et crappy ulicenseret homebrew-agtigt spil? Tydeligvis et ripoff af Pang, ja, men jeg tror ikke det nogensinde har været et originalt arcadespil. Der findes godt nok et Ghost Hunter til arcade, men det er noget nyere og mere Ghoul Panic-agtigt. Der er også et Quiz Ghost Hunter (Sega, i øvrigt) men det er vist et Ghost Busters-agtigt quizspil.

Der findes så vidt vides et Spectrum-spil der minder en del om Pang, og kom før det, men det har været svært for mig at finde særlig meget information om, og det er stadigvæk udenfor pointen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 03/08-06 19:58 
Tjo... Det kan somsagt udemærket være, at GhostHunter (MD) er uliceneret, men mener stadig at have læst om arcadeversionen, et eller andet sted. Men jeg er tæmmelig skråsikker, også pga. Gennemsøgning på navnet 'GhostHunter', med samme resultater som dig. Meeen, mener stadig at have læst det et sted... :D

Måske T.L.O kan komme mig til undsætning her?
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig