X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Megadrive netværksspil


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/08-06 23:41 
Jeg har lige opdaget, at man, som en ekstra feature i forbindelse med spillet Zero Tolerance til MegaDrive, kan forbinde to controller-porte på hver sin MegaDrive og dermed lave en primitiv form for netværk, som gør både coop og death match muligt. Det er da for vildt! :D

Kablet, der gør det muligt:
Megadrive netværksspil

Findes der andre MegaDrive-spil, som kan gøre brug af noget lignende?
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/08-06 03:53 
Mig og Per S har drøftet det engang, kan ikke huske hvad vi kom frem til, men jeg mener at det var to eller tre spil der kan "linkes" :-)

Kan være Per lige kan komme med en opsumering :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Alf81Alf81Skrevet 03/08-06 04:29 
Uanset hvor dåligt spillet er, SKAL det da bare prøves!

Dræberen - Efter jeg er kommet hjem, må vi liiige hooke op til en SEGA aften :D

Spillet skulle da være til at finde.
Ting om dét og pis.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/08-06 04:40 
Ved at Per S har spillet, er faktisk ret ok, specielt når man tænker på at det er en MD der trækker det :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TurricanTurricanSkrevet 03/08-06 09:30 
Wow...

Hvor kunne det være super fantastisk hvis man kunne spille 2player på to skærme i Herzog Zwei... I det hele taget er der da masser af MD spil der vil gøre sig rigtig fedt i netværk.

Kan man ikke betale en eller anden kineser for at sidde og kode noget homebrew på klassikerne, med netværksunderstøttelse? Lidt ligesom når man køber en level 60 Rogue? ;-)
The Gods pause for a moment...
JmogJmogSkrevet 03/08-06 09:40 
Turrican>
Kan man ikke betale en eller anden kineser for at sidde og kode noget homebrew på klassikerne, med netværksunderstøttelse? Lidt ligesom når man køber en level 60 Rogue? ;-)

Uden at jeg har undersøgt det nærmere, så findes der sikkert emulatorer til megadrive, som kan virke over internettet i multiplayer.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-06 10:21 
Danny Salling>
Ved at Per S har spillet, er faktisk ret ok, specielt når man tænker på at det er en MD der trækker det :-)

Helt bestemt. Vil påstå, at det er en af de absolut mest vellykkede FPS'er til MegaDrive... selv om det nok ikke siger så meget :)
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/08-06 10:21 
Zero Tolerance er ganske fremragende, taget i betragtning at det er FPS på konsol.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/08-06 15:07 
Alf81>
Dræberen - Efter jeg er kommet hjem, må vi liiige hooke op til en SEGA aften :D

Spillet skulle da være til at finde.

Det kan du bande på :D
Det må da være muligt at snuse et ekstra eksemplar op et eller andet sted.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-06 17:12, rettet 10/08-06 00:38 
Det lader til at man også kan bruge nr. 2 controller-port til en masse andre sjove ting.

Blandt andet kan man lave et kabel, som vha. en MegaCD gør det muligt køre homebrew software på den originale MD-hardware direkte fra en PC.

EDIT: Men da det også kan bruges til andre lidt mere tvivlsomme ting, har jeg under frivillig tvang slettet linket ;)

EDIT 2: Controller-portene på MegaDriven (sikkert også de fleste andre konsoller) kan åbenbart betragtes som værende næsten ækvivalente med serielporten på en PC, hvilket vil sige, at den også minder meget om et USB-stik. I den forstand er det kun fantasien, der sætter grænsen for, hvad man kan bruge controller-portene til af sjove ting :P

Faktisk er modemstikket bag på (nogen af?) de første MegaDrive modeller (1'erne) også blot en controller-port med modsat køn. Dvs., at maskinen faktisk har 3 controller-porte... lidt syret :D
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 11/08-06 00:04 
Jmog>
Uden at jeg har undersøgt det nærmere, så findes der sikkert emulatorer til megadrive, som kan virke over internettet i multiplayer.

Det MÅ der jo være... Når alle ZSNES kompatible SNES 2-player emuleringer (Alle) kan spilles over nettet, kan jeg da ikke forestille mig andet end at det ER gjort...
Men ok, at MD'en selv gør det, er da det ultimative...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-06 00:26 
Alle Xports emulatorer til xbox understøtter netplay.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/10-06 09:46, rettet 20/10-06 09:47 
Yes, så fik vi endelig snøvlet os sammen til at få fyret op under en omgang Zero Tolerance netværksspil hjemme hos Alf81 :D

Det virker faktisk forbløffende godt.

Som Turrican også skriver, kan man kun drømme om, hvordan det kunne have set ud, hvis flere udviklere, på et tidligere tidspunkt i MegaDrivens historie, havde gjort brug af noget lignende.

Det kunne være fedt at udvikle en ny titel til maskinen som med en form for primitiv switch/hub kunne få 4 eller måske flere maskiner til at arbejde sammen :P
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/10-06 10:01 
...man kunne da ønske sig at nogen af de gamle titler får lagt diverse former for multi-player til, inden de bliver solgt igen via XBLA/WVC/Sony-noname. Men det er nok for naivt at håbe på... :/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig