X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er min PC god nok til WoW?


Svar
DKMethodDKMethodSkrevet 02/08-06 14:27, rettet 02/08-06 14:29 
Jeg har en bærbar der så vidt jeg kan se har 798 MHz og 480 MB RAm. Vil det være uklogt at forsøge sig med World of Warcraft på den? Jeg har set på Blizzards hjemmeside, det ligger vist lige en meget lille tand under min. krav...
67 emne(r).
« < 1 2

Svar
HeroldHeroldSkrevet 01/09-06 10:24 
Wehner>
Men det er jo hyggeligt at spille imens. Vi gør meget det samme med Halo 2.

Helt sikkert. Men det er jo ikke spillet i sig selv, der gør det. I gør det vel også til Halo 3, når det kommer? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/09-06 10:28 
Bestemt, men omvendt gør vi det ikke i Rainbow Six: Lockdown. Det må gerne være sjovt imens også :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/09-06 23:42 
TL>
Jeg er uenig i at man ikke har noget at vinde i WoW. Det er måske også fordi de fleste af mine venner spiller det og det er det vi snakker mest om når vi er sammen, så for mig er det ikke en hindring for at udvikle mig socialt med dem, det er snarre midlet. Men andre venskaber med folk fra andre lande er da fedt nok at få. Man lærer måske nogle helt nye mennekser at kende igennem spillet og hygger sig sammen, precist som en leg da man var lille :).

Alle MMORPGs, uanset hvor dårlige de er, er jo sjove nok når man bare har sine venner omkring sig. Så er det bedøvende ligegyldigt hvor crappy det er. Det er præcis det, alle de folk over i Everquest sidder og siger. De har siddet siden 1999 og gamet det med deres venner. Investeret alt for meget tid og penge. Kan ikke nænne at stoppe, selvom de hader SOE og spillet som en pest. Det er simpelthen blevet den del af dem.

Derfor synes jeg ikke det har noget at gøre noget med at vinde i WoW. Specielt ikke fra spilets mechanics synspunkt.


TL>
Hvis man ikke kan finde venskaber i spillet, er det også svært at syntes at det er sjovt på de højere levels hvor man skal bruge hjælp til en masse. Så samarbejde er vigtigt i WoW også selvom man ikke er venner med dem man arbejder sammen med.

Folk som er adfærdsvanskelige, som spiller WoW, ville også kunne lære noget her. Især hvis de skal med i Raids, for det kræver at man er med og er aktiv, ellers går det ikke. Og det kræver ikke så meget mere, men man KAN godt få mere ud af det.

Man kan vinde sociale egenskaber i WoW, man bliver underholdt, præcis som i andre spil og man lærer hvad teamwork vil sige.

Jeg er meget uening i at WoW skulle gøre folk mere sociale. Hvordan er WoW anderledes end en Chat, Myspace eller en team baseret FPS hvor teamwork også er nødvendigt?

Det er sjovt at du siger at det kræver man er aktiv - Det er jo netop sådan at på 40 man raids, at man står og laver slaviske kommandoer i seks timer, hvor halvdelen af raidet ikke står og laver noget andet end at gentage de samme mønstre og strategier, om og om og om igen.



TL>
Hvad Er der galt i at spille WoW i forhold til "normale" spil? Er det "normalt" at spille imod eller med en computer i stedet for sammen med andre?

Du kan sidde at spille Counter-Strike, Halo, Guild Wars eller Battlefield online i 5 minutter og have det sjovt, og logge ud. Eller du kan sidde i seks timer og have det sjovt. I WoW sidder du 6 timer, er afhængig af at 39-24 andre mennesker skal møde op og hjælpe dig for at få noget ud af det. Når tidsinvesteringen bliver så enorm, selvom det kun er en dag om ugen eller engang om måneden, så er det et tegn på at man må ændre sine adfærdsmønstre i det virkelige liv.

Come on... det kan godt være at folk vil bruge "jeg sidder bare og spiller WoW istedet for at se TV argumentet" men hvor mange sidder og ser TV i seks timer i en strækning vær dag?

Og det er jo ikke kun raids - men også PvP, de repatitive quest grinding serier uden dybde og den monotone om-igen crafting.


TL>
Ja det er da rigtigt at de mob's har en ret begrænset AI, men det betyder ikke noget for de er forskellige alligevel. Der skal bruges forskellige strategier til næsten alle mobs (som vel at mærke er på ens eget level)...

Spillet har dybe dybe problemer i infastrukturen. Med ting som AI, så har du en masse matmatiske random genaraserede attacks, og spells der gør de ellers så monotone kampe forskellige(som crits f.eks.). Der er absolut ingen strategi eller dybde i WoW. Utroligt mange af spillets skills og spells er ubrulige og andre er uundværlige. I det hele kommer det sikkert til at blive nerf this - buff that, igennem hele spillets levetid.

Og jo længere de kommer, jo mere prøver de at sætte plaster på alle ting for ikke at spillerne ikke skal kunne mærke det.

Siden release, har alle klaget over ubalance mellem de to faktioner. Konstant har der været diskutioner omkring at balancere Shaman og Paladin ordentlig. Så hvad gør Blizzard? Selvfølelig, giver de bare den anden faktion den anden klasse, og på den måde behøver de ikke at bruge mere tid på faction balance.

Folk begynder at bot farme fishing? Hvad gør de? Gør det ubruligt selvfølelig.

Det er meget det samme med AI, ligesom de fleste andre ting i WoW.

En Defias Brotherhood member er ikke mere avanceret end de sværeste raid bosser i WoW. Den har mere resist og hit points og giver mere i skade og har flere animationer. Det er bogstaveligt den eneste forskel.


RuneSP>
Du snakker meget om at spillet ikke har nogen ende, og nej, det har det vel egentlig ikke, stort set ligesom alle andre multiplayer spil har. Det som jeg synes er fedt i WoW er at lvl up sammen med ens IRL venner (har spillet op til lvl 60 sammen med 3 andre venner, kanon skægt når man kommunikerer over skype :D) og derefter at finde en guild og raide engang eller 2 i løbet af en uge for at få nogle bedre items, og så derefter ellers bare pvp :) så er det jo mere eller mindre lidt ala CS multiplayer agtigt, udover at nogle selvfølgelig har fordel i bedre gear, men det er bestemt ikke altafgørende, måske i duels, men bestemt ikke i BG.

Andre multiplayer spil har en competitive mentalitet, hvor strategi, teamwork, og "skill" er nødvendig for at vinde. Som jeg sagde før, kan disse spil nydes af alle, hvor og hvornår. I 5 minutter som i 6 timer.

WoW, er så itemization agtigt, at det er mere materialistisk end noget andet spil jeg nogensinde har set. Og tid investering er i den grad, det der for folk til at vinde. Du skal ikke prøve at bilde mig ind at folk der har Hand of Ragnaros eller Ashkandi, ikke smadre konkurencen totalt. Selvøflelig er det fordi at PvP ikke var en fokus i WoW. Det vel altid være et PvE spil, hvor PvP bare er en side feature.
Men selvfølelig.. Når der er så meget ubelance i Battlegrouinds, når klasserne er så unbalanceret og alle konstant bliver nerfed og buffet og ingen kan følge med, omkring hvad den nyeste FOTM Template er, + alle de random "lucky" faktore som lag og crits og procs og twinkies etc etc etc der altsammen med til at gøre det til en stor kage af ligegyldighed.

Det er derfor at spillet allerede er eksploderet med super duper hardcore godly ownage gear. Og det syge er jo at alt det fede gear du samler sammen, med dine venner er ubruligt om 3 måneder, hvor den næste raid dungeon er kommet. Og sådan køre spillet i de næste 5-10 år.

Multiplayer spil, er ikke spil der ikke rigtig har en begyndelse eller en ende. Multiplayer spil er der indtil du er trætte af dem. WoW, hvor single player delen, er multiplayer delen, er ingen af tingene. Er det alt dominerende.


RuneSP>
For mig at se er der 2 "mål" i WoW: 1) Forsøge at nakke enhver boss i spillet sammen med guild. 2) At være "den bedste" i pvp :)

btw, så vil jeg bestemt ikke mene at hverken jeg, eller nogle af mene venner har et umiddelbart socialt problem :) Det bliver hverken spillet overdrevet meget, da vi alle har et job at passe samt andre ting og sager, så vil alt i alt mene at man sagtens kan spille WoW "bare" for at have det sjovt, som et enhvert andet spil.

Så vil du ihvert fald aldrig nå dine mål. Bosses kommer igen og igen. Og vær gang, skal du samle nye sæt gear for at nå det næste. Enormt time requirement.

Hvad angår PvP, så kan man jo ikke være den bedste. Det er min holdning at det er en total joke, og at der intet skill er i det spil. At folk begynder at lave latterligt overproducerede minimalistiske interface mods eller pvp d00d videoer med linkin park musik i baggrunden kommer ikke til at ændre på det. Det er simpelthen et kæmpe rod.


Og den der investere mest tid i WoW, vinder. Fordi gear og tidsinvestering -> skill og teamwork.

Det er jo åbenlyst. Det nuværende result, er at man ser klasser der kan dræber andre klasser med 2 angreb. Ikke mere end 2 sekunder skal der til. Forskellen på en spiller der har investeret 200 timer og en der har investeret 2000 er så enorm at det er fuldkommen latterligt. Selvom de begge er lvl 60, så er gear alt det der gør forskellen.

Templates og builds er jo så sindssygt simpliceret, at langt de fleste skill trees, og skills og måder at bygge sin karakter op er dårlige. Du har dine fury og mortal strike warriors også er det, det. Der er ikke så meget andet at rafle om, og det er vel en af de ting der er med til at gøre at alle er kloner, i hinanden i den støre helhed.


Draken>
haha Val, min indlæg var mest rettet mod din "spil GW for wow sux0r teh big !!!111" kommentar.
Det er bare trættende når folk basher et spil over et andet og at disse folk har et problem med at ind se, at det er sådan set lige meget hvilket spil du bruger mest tid på, bare du har det sjovt.

Det er ligegyldigt og irelevent om det er Guild Wars eller Halo eller hvad man ellers kan lide.

Men det betyder jo noget.. fordi det er enorm tidsinvestering, som jeg sagde før.

Fordi jeg ikke mener at der er noget at vinde eller noget mål. Du bliver ved, og det stopper aldrig. At folk prøver at retfærdiggøre deres tilgang til spillet med at lave egne mål, er vel kreativt nok, men i den større ende er jeg ikke spor enig i det.


Draken>
Om man bruger 100 timer på timesink quests eller raids i wow, eller 100 timer på en gammel retro arcade maskine(sry =P ) er fuldkommen ligegyldigt, hvis du ikke kan se dette faktum i øjene, så er det dig der er noget galt med.
Er det fordi man betaler for at spille? tja, så køber man så tilgengæld ikke så mange nye spil istedet for.

Igen, så er min teori, at WoW ikke er sjovt, men bare addicting.

Du svare jo ikke på mit spørsmål - Når du spiller super mario kan du vinde. Når du spiller final fantasy 7 kan du vinde. Når du spiller wow vinder du ikke fordi det bare bliver ved og ved og ved.

Og hvorfor gør det så det? Fordi Blizzards skal bruge dine penge. Okay? Så derfor laver de flere hundred timer timesink quest og repetitive raids, og timesink og money sink elementer, der for dig til at skulle farme konstant for en epic mount eller reparere dit gear konstant, eller skråle i timevis i et raid, eller kommer op og skændes med nogen 12 årige night elf hunters omrking de skal have lov til at loote en eller anden item i et raid...


Draken>
Hvorfor vil du fortryde noget du har spillet på livet løs?
Det betyder kun at du har nydt spillet, hvis du ikke gider mere efter det, så lægger du det fra dig og evt. stopper dit abonnement. Hvorfor skal man føle sig skyldig/skamme sig/sparke sig selv over at have været underholdt af et spil? Jeg ser generelt ikke hjernedødt tv længere, da jeg finder interaktion med andre folk over nettet meget mere stimulerende.

Igen. Addiction har intet at gøre med at være sjovt. Det har noget at gøre med - Hvad kunne du egentlig have brugt din tid på, istedet for at spille WoW.

Helt seriøst - Hvad kunne du have gjort istedet at lvl dine 3 lvl 60 karaktere med tier 3 equipment og epic weapons og leet hax mount!111? Hvem snakker om pvp?

Jeg mener at møde nye mennesker i den rigtige verden. Kan du virkelige begynde at seriøst fortælle mig at du spiller wow som en undskyldning for at møde nye mennesker? eller tror du at det er sundt?

Jeg har haft gode guild buddies i div. MMOs jeg har spillet, men i sidste ende spiller man et spil og kæmper opm virtuel fame, identitet og materialistiske ting som gear, equipment, huse og bla bla bla. Det er jo ikke at være social. At sidde annonym bag ved din skærm, må under ingen OMSTÆNDIGHEDER overhovdet sammenlignes med at møde mennesker i den rigtige verden.

Og jeg skal fortælle dig noget - Jeg fortryde alt den tid jeg har brugt på WoW, fordi jeg fik ikke en pind ud af det. "uhh minderne om når jeg sad til klokken 4 om natten, og tog 30 kilo på at æde pizza og kun game wow og wow og wow, og skulle se min guild gå i splittelse på grund af grådige idioter, og selvglade mennesker der for det bedre med sig selv når de står bedre stillet end andre mindre uerfarne gamere".

Og sådan har jeg det ikke med noget andet spil. Jeg har brugt over 1000 Timer i multiplayer i perfect dark alene. Det fortryder jeg ikke overhovdet.

halo, command and conquer, de gamle warcraft, elite, guild wars, banjo-kazooie. Mange af disse spil, gav dig ihvert fald noget at vinde, og chancen for at lægge dem på hylden med en tilfredshed og glæde over at have gennemført dem, men også givet dig en rigtig fed udfordring.

om det så er rez eller ninja gaiden er ligegyldigt. Og multiplayer spil er der altid, uden den månedelige forpligtelse, eller frygten for at blizzard sletter din account(ja, de må gerne slette den efter 6 måneders inaktivitet, og det er sket for mange). Jeg er fint økonomisk stillet ligenu, men jeg følte altid en irritation ved at betale for wow, på de dage hvor jeg ikke havd elyst til at spille det.

derfor fortryder jeg wow. Jeg kigger tilbage på det, som noget der tog vildt meget tid og ikke gav mig noget tilbage. jo en masse ekstra kilo, dårligere social stilling i det rigtige liv. Spillet var jo ikke spor interessant, dybt eller komplekst. Det kunne ikke engang give mig en egentlig udfordring. Det kunne spilde min tid og tage mig i hånden indtil jeg havde uber gear nok til at smadre alt på min vej, med mit cookier cutter build.


Draken>
Ja for taktik og sammenspil har intet med sagen at gøre...

"OMFG spam ur taunt key n00b!!11" rofl. Der er ingen grund til at være sarkastisk omkring det, fordi at være mange i wow med overpowered gear er det eneste der skal til for at vinde. Det har man jo allerede bevidst... hvad hed den guild der 2 mannede MC? Kun 2 mand om MC, eller sådan noget.



Draken>
Ved du hvad jeg synes det allerværste ved et rigtigt godt spil er? (efter min mening) At oplevelsen slutter.. Hvis jeg feks gennemfører Chrono Trigger, FF6 eller FF7 som er blandt mine top favorite games of all time, så har jeg det fedt med at have gennemført det, men alligevel har jeg også lidt nederen over at det er slut... har det på samme måde med nogle af mine bøger, hvis det er en bog som er rigtig go fra start til ende, så kan jeg godt få en sådan lidt "øv" fornemmelse når det er at jeg har lyst til at læse og jeg ikke kan tage fat i den historie som jeg har stiftet bekendskab med og nyder fortællingen af. Så skal man hen og finde en anden bog på hylden, når man entenlig gerne ville have forsat historien fra den første selvom den er slut. Et godt eksempel fra spilverden var, at der var mange der var skuffede over FF7:Advent Children ikke blev et spil istedet for en film, da ønsket om en forsættelse var stor.

All good thing must come to an end. Så meget som jeg hader at være pessimistisk, så synes jeg det er sandt.
Ingen ting kan være gode for altid. Vi har alle brug for variation, i alt hvad vi gør. Det gælder både musik, film og spil og såvel som mange andre ting.

Jeg kan da godt følge hvad du siger, men det virker lidt som en barnlig fantasi. Mit yndlingspil, er OOT, og jeg ville da også ønske at den følelse af glæde jeg havde i 1998 første gang jeg spillede det, ville blive ved for evig og altid, men sådan fungere det ikke.

Og jeg tror Draken.. At før eller siden vil du også føle at WoW ikke er så specielt mere. Pludslig er art designet ikke så charmerende. Spillets pixels virker slidte og kedelige. Systemerne virker grå og kedelige.



Men når alt kommer til alt, TL, RuneSP og Draken, så virker i smadder flinke, og helt klart som folk der er meget mere værd at bruge tid på end den gennemsnitlige WoW fan:) Der hvor vi nok er uenige i er vel egentlig, at jeg synes at WoW er en lænke om benet. Et job. En livstil. Noget der kvæler mig. Måske har det noget om mit konkurence gen. Min tilgang til tingene. Min følelse og idelogi i at alle skal kunne være med i det hele.

Ja, jeg syntes at Lvl 1 til lvl 60 var okay underholdende, første gang. Men jeg følte fra starten at det sjove skulle ske ved lvl 60. At efter alt det hårde arbejde, alle de kedelige quest chains, alt det kedelige at løbe rundt, alt den ganking, alt den udskiftning af gear med lidt bedre stats konstant, alt de problemer med idioter man grouper med etc etc... Så skulle lvl 60 være der hvor spillet begyndte. Men det gjorde det bare ikke.

Jeg kan føle jer i mange af de ting i siger. Og for et år siden ville jeg have været enig i mange af de ting i siger. Jeg prøver ikke at overbevise jer om at spille WoW. Jeg hader ikke WoW.

Den eneste grund til at jeg lave denne monster post, er ikke for at angribe jer, blizzard, wow fans generelt eller nogen andre, men bare at minde om mine egne erfaringer.

Fordi jer er så enig med den tomhed som Harold beskriver. Alle spil er meningsløse. Nej... Det er de ikke for mig. Jeg tror helt og bogstavelig talt på at nogen af de spil jeg har spillet, har været med til at påvirke mig som person. Få film og meget lidt musik har rørt mig så meget som MGS3 eller OOT gjorde det. Få film har skræmt mig så meget som Silent Hill spillene har gjort det. Få film har fået mig til at grine så meget som Conker gjorde det.

Hvis jeg var ligeglad, ville jeg slet ikke have lavet denne post. Så ville jeg bare have ignoreret denne tråd. Men da jeg er så overbevist om de ting jeg føler og siger om WoW, så er det kun for at advare jer. Og jeg ved godt at i ikke er sindssyge dope fiends der ikke har venner og rank 14 osv osv. Jeg ville bare ønske at nogen havde givet mig en åbenbaring så jeg ikke sad tilbage med så meget spildt tid.

Med de 110 dage jeg har /played på min main, så er jeg ikke ked af pengene jeg har spildt, men simpelthen bare tiden. Hvor kunne jeg have brugt dem til noget meget bedre.
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 02/09-06 03:53 
Valkyrie>

Alle MMORPGs, uanset hvor dårlige de er, er jo sjove nok når man bare har sine venner omkring sig. Så er det bedøvende ligegyldigt hvor crappy det er. Det er præcis det, alle de folk over i Everquest sidder og siger. De har siddet siden 1999 og gamet det med deres venner. Investeret alt for meget tid og penge. Kan ikke nænne at stoppe, selvom de hader SOE og spillet som en pest. Det er simpelthen blevet den del af dem.

Derfor synes jeg ikke det har noget at gøre noget med at vinde i WoW. Specielt ikke fra spilets mechanics synspunkt.

Nu er det Wow vi snakker om, og ikke Everquest. Jeg har aldrig kunnet li' Everquest og har aldrig spillet det, så det kan jeg ikke forholde mig til.

Hvis jeg hadede noget ved WoW som pesten ville jeg spille noget andet...

Sagde jeg noget om at det gælder om at vinde i WoW?


Valkyrie>

Jeg er meget uening i at WoW skulle gøre folk mere sociale. Hvordan er WoW anderledes end en Chat, Myspace eller en team baseret FPS hvor teamwork også er nødvendigt?

Det er sjovt at du siger at det kræver man er aktiv - Det er jo netop sådan at på 40 man raids, at man står og laver slaviske kommandoer i seks timer, hvor halvdelen af raidet ikke står og laver noget andet end at gentage de samme mønstre og strategier, om og om og om igen.

Jeg gav et konkret eksempel... Min verden er sådan at de fleste af mine venner spiller WoW og derfor er det federe at spille det selv også, når vi ikke snakker om så meget andet når vi er sammen.

Det er netop ikke i 40 mands-raids jeg mener at man skal være aktiv. Jeg har fået at vide at i everquest, kan man trykke på én knap og så gå ud og lave kaffe imens ens char. slår en eller anden mob ihjæl. I WoW kræver det at man er aktiv og sørger for at modvirke de angreb som fjenden kommer med og heale sig selv på div. måder for ikke at dø. Dét gør det mere spændende at spille WoW frem for f.eks Everquest.


Valkyrie>


Du kan sidde at spille Counter-Strike, Halo, Guild Wars eller Battlefield online i 5 minutter og have det sjovt, og logge ud. Eller du kan sidde i seks timer og have det sjovt. I WoW sidder du 6 timer, er afhængig af at 39-24 andre mennesker skal møde op og hjælpe dig for at få noget ud af det. Når tidsinvesteringen bliver så enorm, selvom det kun er en dag om ugen eller engang om måneden, så er det et tegn på at man må ændre sine adfærdsmønstre i det virkelige liv.

Come on... det kan godt være at folk vil bruge "jeg sidder bare og spiller WoW istedet for at se TV argumentet" men hvor mange sidder og ser TV i seks timer i en strækning vær dag?

Og det er jo ikke kun raids - men også PvP, de repatitive quest grinding serier uden dybde og den monotone om-igen crafting.

Man bestemmer jo selv hvor mange Raids man vil deltage i og man bestemmer selv om man gider at tage med på et som varer i 6 timer. Det er aldrig et krav (Med mindre man er i en død seriøs guild, som nok nærmere er en clan så)... Men man kan godt logge på, gennemføre en lille quest og så logge ud igen. Hvor det vil tage 15 min til en halv time at gøre...


Valkyrie>

Spillet har dybe dybe problemer i infastrukturen. Med ting som AI, så har du en masse matmatiske random genaraserede attacks, og spells der gør de ellers så monotone kampe forskellige(som crits f.eks.). Der er absolut ingen strategi eller dybde i WoW. Utroligt mange af spillets skills og spells er ubrulige og andre er uundværlige. I det hele kommer det sikkert til at blive nerf this - buff that, igennem hele spillets levetid.

Og jo længere de kommer, jo mere prøver de at sætte plaster på alle ting for ikke at spillerne ikke skal kunne mærke det.

Siden release, har alle klaget over ubalance mellem de to faktioner. Konstant har der været diskutioner omkring at balancere Shaman og Paladin ordentlig. Så hvad gør Blizzard? Selvfølelig, giver de bare den anden faktion den anden klasse, og på den måde behøver de ikke at bruge mere tid på faction balance.

Folk begynder at bot farme fishing? Hvad gør de? Gør det ubruligt selvfølelig.

Det er meget det samme med AI, ligesom de fleste andre ting i WoW.

En Defias Brotherhood member er ikke mere avanceret end de sværeste raid bosser i WoW. Den har mere resist og hit points og giver mere i skade og har flere animationer. Det er bogstaveligt den eneste forskel.

Jeg kan ikke se nogle problemer egentlig... Forestil dig WoW med en genial AI, som ændrede dens angreb heletiden som en virkelig spiller. Det hele ville bliver som PVP.

Udfordringen i starten er at finde ud af at gennemføre de quests der er og dræbe de gradvist sværere mobs som man bliver stillet over for.

Det er rigtigt at alle skills ikke bliver brugt i alle kampe, men den eneste skill jeg ind til videre syntes er direkte ubrugelig er shadowmeld...

Der er mange racer og der vil altid være fordele og ulemper hos hver eneste... Når én class har en markant fordel er det nødvendigt at gøre noget ved det. Men der vil jo altid være fordele for alle classes og det er svært at gøre ligevægtigt, men blizzard gør da et godt forsøg.

Nu har jeg ikke prøvet at nakke en af de sidste Raid-bosser endnu, så ved ikke om han skulle være klogere end en defias. Men som jeg sagde før så betyder det ikke så meget. Der er altid en masse minions også og meget at holde styr på. Det er stadig en test i samarbejde og en boss bliver aldrig nakket på første forsøg fordi strategien altid ikke helt går an imod ham før man har prøvet ham af nogle gange.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 02/09-06 15:16 
Pyyha det var en stor post så svare kun lige på udvalgte ting..

1. DARKEN ffs ;)


Valkyrie>
Alle MMORPGs, uanset hvor dårlige de er, er jo sjove nok når man bare har sine venner omkring sig. Så er det bedøvende ligegyldigt hvor crappy det er. Det er præcis det, alle de folk over i Everquest sidder og siger. De har siddet siden 1999 og gamet det med deres venner. Investeret alt for meget tid og penge. Kan ikke nænne at stoppe, selvom de hader SOE og spillet som en pest. Det er simpelthen blevet den del af dem.

Folk der læser dette, hvis du/I er så afhængig som overstående eksempel, søg hjælp =)
Jeg har som skrevet flere gange bare ladet det ligge fordi jeg ikke har gidet at spille det, jeg spiller det pga de venner der også spiller det (derfra skiftet til pve alliance... *suk* ;) og de venner jeg har fået mig undervejs.

Valkyrie>
Jeg er meget uening i at WoW skulle gøre folk mere sociale. Hvordan er WoW anderledes end en Chat, Myspace eller en team baseret FPS hvor teamwork også er nødvendigt?

Men de behøver heller ikke at gøre folk Usociale, alt det man laver behøver ikke være over nettet.

Valkyrie>
Du kan sidde at spille Counter-Strike, Halo, Guild Wars eller Battlefield online i 5 minutter og have det sjovt, og logge ud. Eller du kan sidde i seks timer og have det sjovt. I WoW sidder du 6 timer, er afhængig af at 39-24 andre mennesker skal møde op og hjælpe dig for at få noget ud af det. Når tidsinvesteringen bliver så enorm, selvom det kun er en dag om ugen eller engang om måneden, så er det et tegn på at man må ændre sine adfærdsmønstre i det virkelige liv.

At bruge 6 timer på et godt spil på et eller andet tidspunkt er da ikke uhørt, da Battlefield 2 udkom optog det en del af min tid fordi jeg synes det var så fedt.
Hvis du kun spillede wow for at raide, kan jeg godt se hvorfor du har kedet dig.

Valkyrie>
Come on... det kan godt være at folk vil bruge "jeg sidder bare og spiller WoW istedet for at se TV argumentet" men hvor mange sidder og ser TV i seks timer i en strækning vær dag?

Hvis du sad og spillede wow 6 timer hverdag er det så ikke bare dig der har et problem? hardcore raid guilds der raider hele ugen er heller ikke mig, derfor spiller jeg med casual danskere, som mere eller mindre bare hygger sig.

Valkyrie>
Spillet har dybe dybe problemer i infastrukturen. Med ting som AI, så har du en masse matmatiske random genaraserede attacks, og spells der gør de ellers så monotone kampe forskellige(som crits f.eks.). Der er absolut ingen strategi eller dybde i WoW. Utroligt mange af spillets skills og spells er ubrulige og andre er uundværlige. I det hele kommer det sikkert til at blive nerf this - buff that, igennem hele spillets levetid.

Og jo længere de kommer, jo mere prøver de at sætte plaster på alle ting for ikke at spillerne ikke skal kunne mærke det.

Siden release, har alle klaget over ubalance mellem de to faktioner. Konstant har der været diskutioner omkring at balancere Shaman og Paladin ordentlig. Så hvad gør Blizzard? Selvfølelig, giver de bare den anden faktion den anden klasse, og på den måde behøver de ikke at bruge mere tid på faction balance.

Enig, men vis mig et MMO der ikke har et problem AI mæssigt, det er en skam, men scripted events som i singleplayer er nok det eneste der kan fungere nogenlunde som viden og tekniken er nu.

Omkring Shaman/Paladin, må jeg indrømme jeg grinte højt, enig med at det virker som en tyggegummi løsning.

Valkyrie>
Folk begynder at bot farme fishing? Hvad gør de? Gør det ubruligt selvfølelig.

Og dette er også fair, da det ikke er alle der bare lader sin comp være tændt mens de går på arbejde. Det er også grunden til at bots er forbudt, selvom jeg ikke rigtigt kan se de har gjort noget ved guld spammerne og bot farmerne.

Valkyrie>
Andre multiplayer spil har en competitive mentalitet, hvor strategi, teamwork, og "skill" er nødvendig for at vinde. Som jeg sagde før, kan disse spil nydes af alle, hvor og hvornår. I 5 minutter som i 6 timer.

Tvivler på du kan nyde BF2 (som du nævnte) særlig meget mere end wow hvis du kun spiller 5 minutter, vi snakker da halve og hele timer, hvis man hygger sig.

Valkyrie>
WoW, er så itemization agtigt, at det er mere materialistisk end noget andet spil jeg nogensinde har set. Og tid investering er i den grad, det der for folk til at vinde. Du skal ikke prøve at bilde mig ind at folk der har Hand of Ragnaros eller Ashkandi, ikke smadre konkurencen totalt. Selvøflelig er det fordi at PvP ikke var en fokus i WoW. Det vel altid være et PvE spil, hvor PvP bare er en side feature.
Men selvfølelig.. Når der er så meget ubelance i Battlegrouinds, når klasserne er så unbalanceret og alle konstant bliver nerfed og buffet og ingen kan følge med, omkring hvad den nyeste FOTM Template er, + alle de random "lucky" faktore som lag og crits og procs og twinkies etc etc etc der altsammen med til at gøre det til en stor kage af ligegyldighed.

Det er derfor at spillet allerede er eksploderet med super duper hardcore godly ownage gear. Og det syge er jo at alt det fede gear du samler sammen, med dine venner er ubruligt om 3 måneder, hvor den næste raid dungeon er kommet. Og sådan køre spillet i de næste 5-10 år.

De fleste MMO er vel sådane.. eller hvad?
Med hensyn til pvp, spiller jeg nu kun på pve server (yay ikke mere ganking eller griefers) og jeg hygger mig muntet med battlegrounds, man (efter den nye patch) kommer hurtigt ind, man respawner hurtigt, der er ingen penalties for at dø hele tiden. Det vil sige at selv når der er folk med uber gear, kan man ofre sig for at hjælpe med at få personen ned.
Havde en Alterac Valley, hvor en sådan tauren warrior ownede, fordi der var 4-5 personer der fast healede ham, vi blev således pressede tilbage, indtil vi snakkede sammen og nogle af os suicide rushede healesne på samme tid, hele det "rode" pvp aspect gør at det er muligt at overvinde situationer som ser tabt ud.

Valkyrie>
Multiplayer spil, er ikke spil der ikke rigtig har en begyndelse eller en ende. Multiplayer spil er der indtil du er trætte af dem. WoW, hvor single player delen, er multiplayer delen, er ingen af tingene. Er det alt dominerende.

Wow har ikke en singleplayer del, wow er multiplayer only, wow er der også bare til du bliver træt af det. Igen som jeg skrev tidligere, det er alt efter hvad man vil have udaf et spil.

Valkyrie>
Det er ligegyldigt og irelevent om det er Guild Wars eller Halo eller hvad man ellers kan lide.

Men det betyder jo noget.. fordi det er enorm tidsinvestering, som jeg sagde før.

Fordi jeg ikke mener at der er noget at vinde eller noget mål. Du bliver ved, og det stopper aldrig. At folk prøver at retfærdiggøre deres tilgang til spillet med at lave egne mål, er vel kreativt nok, men i den større ende er jeg ikke spor enig i det.

Alle multiplayer spil er tidskrævende, er det et rpg artig spil, skal du bruge tid på at få levels, gear, skills, og lære at bruge dem sammen, er det et fps som halo eller cs, skal du bruge tid på at lære våbene, banerne, og spillet isig selv (og hvis fast hold, lære at spille sammen med dine bekendte). Hvis du så har brugt tid på overstående, kommer der så det punkt der hedder sig, at du skal bruge tid for at blive god. Spiller du i league, nytter det ikke noget at du kun gider at spille 5 minutter et par gange om ugen.

Igen det handler altsammen om hvad du vil have ud af spillet, ønsker du kun at rive newbies rundt, med dine super AWP eller energy sword skillz, så er 5 minutter sikkert ok, men hvis du ønsker at stille op i hold og ikke kun kæmpe mod hold af lignende skills, men også at blive bedre og rykke op, ja så kræver dette også tid. (nu kender jeg så kun cs leagues, ved ikke hvordan halo online, hænger sammen)

Valkyrie>
Du svare jo ikke på mit spørsmål - Når du spiller super mario kan du vinde. Når du spiller final fantasy 7 kan du vinde. Når du spiller wow vinder du ikke fordi det bare bliver ved og ved og ved.

Og hvorfor gør det så det? Fordi Blizzards skal bruge dine penge. Okay? Så derfor laver de flere hundred timer timesink quest og repetitive raids, og timesink og money sink elementer, der for dig til at skulle farme konstant for en epic mount eller reparere dit gear konstant, eller skråle i timevis i et raid, eller kommer op og skændes med nogen 12 årige night elf hunters omrking de skal have lov til at loote en eller anden item i et raid...

Ingen multiplayer spil kan vindes, gennemfører dit "hold" et raid i wow, eller vinder en kamp i cs er ligegyldigt, dette er en midlertidig genvinst og det forsætter bare.. Kæmper man om at holde sig på toppen i pvp i wow, eller på toppen er en liste på xbox live, same deal.

Jeg spiller (nå du nu mener jeg ikke har svaret) fordi jeg kan lide en fantasy verden der ikke tager sig så seriøst, det kræver ikke meget af mig som spiller for at kunne slippe det og samle det op igen måneder efter (måske lige at holde kontakt til sin guild). Jeg har gjort det før jeg kan gøre det igen, nøjagtig som jeg har gjort med cs, når jeg ikke gider mere, så gider jeg ikke mere slut.


Darken>
Hvorfor vil du fortryde noget du har spillet på livet løs?
Det betyder kun at du har nydt spillet, hvis du ikke gider mere efter det, så lægger du det fra dig og evt. stopper dit abonnement. Hvorfor skal man føle sig skyldig/skamme sig/sparke sig selv over at have været underholdt af et spil? Jeg ser generelt ikke hjernedødt tv længere, da jeg finder interaktion med andre folk over nettet meget mere stimulerende.

Valkyrie>
Igen. Addiction har intet at gøre med at være sjovt. Det har noget at gøre med - Hvad kunne du egentlig have brugt din tid på, istedet for at spille WoW.

Helt seriøst - Hvad kunne du have gjort istedet at lvl dine 3 lvl 60 karaktere med tier 3 equipment og epic weapons og leet hax mount!111? Hvem snakker om pvp?

Du får det ud af spillet du ønsker, hvis du har brugt 24/7 på at få de ting, kan jeg kun sige: Det er din egen skyld!
Jeg spiller nu kun casual og har kun en level 60 og er nået til 4 boss i Molten Core... dette over en lang periode.

Valkyrie>
Jeg mener at møde nye mennesker i den rigtige verden. Kan du virkelige begynde at seriøst fortælle mig at du spiller wow som en undskyldning for at møde nye mennesker? eller tror du at det er sundt?

Jeg har haft gode guild buddies i div. MMOs jeg har spillet, men i sidste ende spiller man et spil og kæmper opm virtuel fame, identitet og materialistiske ting som gear, equipment, huse og bla bla bla. Det er jo ikke at være social. At sidde annonym bag ved din skærm, må under ingen OMSTÆNDIGHEDER overhovdet sammenlignes med at møde mennesker i den rigtige verden.

Jeg spiller med venner jeg har kendt før wow udkom, folk jeg ser privat, og jeg har mødt nye mennesker igennem dette spil(læs: mødt og hygge i det virkelige liv), ikke noget jeg er gået efter men dette er slet ikke umuligt. Jeg bruger ikke det at jeg spiller som en undskyldning til noget somhelst andet end at jeg spiller spillet for at være underholdt. Hvis du har spillet wow for at møde nye folk, burde du havde fundet en RP server med danskere på.

Valkyrie>
Og jeg skal fortælle dig noget - Jeg fortryde alt den tid jeg har brugt på WoW, fordi jeg fik ikke en pind ud af det. "uhh minderne om når jeg sad til klokken 4 om natten, og tog 30 kilo på at æde pizza og kun game wow og wow og wow, og skulle se min guild gå i splittelse på grund af grådige idioter, og selvglade mennesker der for det bedre med sig selv når de står bedre stillet end andre mindre uerfarne gamere".


Tough luck, hvis du ikke har fået det ud af det du har ønsket, jeg håber du har lært noget, så hvis du en anden gang har tænkt dig at prøve et MMO spil, så ved du at du skal være moderat med den tid du bruger på det. Nogen kan styre det, andre kan ikke.

Valkyrie>
Og sådan har jeg det ikke med noget andet spil. Jeg har brugt over 1000 Timer i multiplayer i perfect dark alene. Det fortryder jeg ikke overhovdet.

halo, command and conquer, de gamle warcraft, elite, guild wars, banjo-kazooie. Mange af disse spil, gav dig ihvert fald noget at vinde, og chancen for at lægge dem på hylden med en tilfredshed og glæde over at have gennemført dem, men også givet dig en rigtig fed udfordring.

Hvad vinder du? Multiplayer forsætter alle sammen ude i det uendelige, hvis du har et problem med at der hele tiden kommer nye raids i wow, hvad så med nye expansions til gw?
Single player spil kan vindes.

Valkyrie>
om det så er rez eller ninja gaiden er ligegyldigt. Og multiplayer spil er der altid, uden den månedelige forpligtelse, eller frygten for at blizzard sletter din account(ja, de må gerne slette den efter 6 måneders inaktivitet, og det er sket for mange). Jeg er fint økonomisk stillet ligenu, men jeg følte altid en irritation ved at betale for wow, på de dage hvor jeg ikke havd elyst til at spille det.


Nu kan jeg ikke snakke om de andre spil, men diablo2 og wow, der loggede man bare ind på en character en gang om måneden eller lignende, ingen tvinger dig til at spille.
Det at betale for at spille er jeg heller ikke glad for, derfor har jeg ikke xboxlive, men ønsker man ikke at betale kan man lade være med at spille.

Valkyrie>
derfor fortryder jeg wow. Jeg kigger tilbage på det, som noget der tog vildt meget tid og ikke gav mig noget tilbage. jo en masse ekstra kilo, dårligere social stilling i det rigtige liv. Spillet var jo ikke spor interessant, dybt eller komplekst. Det kunne ikke engang give mig en egentlig udfordring. Det kunne spilde min tid og tage mig i hånden indtil jeg havde uber gear nok til at smadre alt på min vej, med mit cookier cutter build.


Det er trist at høre at du har haft så bitter en erfarring med *insert MMO here* (i dit tilfælde wow), for mit vedkommende har jeg ikke kun bibeholdt mine venner uden for wow, jeg har også mødt nye der ikke har nogen spilrelation til noget jeg kender. Men jeg har også sat mig for ikke at dræbe mit social liv for et spil.

Valkyrie>
"OMFG spam ur taunt key n00b!!11" rofl. Der er ingen grund til at være sarkastisk omkring det, fordi at være mange i wow med overpowered gear er det eneste der skal til for at vinde. Det har man jo allerede bevidst... hvad hed den guild der 2 mannede MC? Kun 2 mand om MC, eller sådan noget.


Du kan ikke to mande MC (ved dog ikke nå BC udkommer ;), nok på en privat server, og dem med l33t gear der går i battlegrounds er faktisk nemme... de vil nemlig hellere kæmpe end at vinde en bg, og skal de ned, skal der bare lidt samarbejde til.



Darken>
Ved du hvad jeg synes det allerværste ved et rigtigt godt spil er? (efter min mening) At oplevelsen slutter.. Hvis jeg feks gennemfører Chrono Trigger, FF6 eller FF7 som er blandt mine top favorite games of all time, så har jeg det fedt med at have gennemført det, men alligevel har jeg også lidt nederen over at det er slut... har det på samme måde med nogle af mine bøger, hvis det er en bog som er rigtig go fra start til ende, så kan jeg godt få en sådan lidt "øv" fornemmelse når det er at jeg har lyst til at læse og jeg ikke kan tage fat i den historie som jeg har stiftet bekendskab med og nyder fortællingen af. Så skal man hen og finde en anden bog på hylden, når man entenlig gerne ville have forsat historien fra den første selvom den er slut. Et godt eksempel fra spilverden var, at der var mange der var skuffede over FF7:Advent Children ikke blev et spil istedet for en film, da ønsket om en forsættelse var stor.

Valkyrie>
All good thing must come to an end. Så meget som jeg hader at være pessimistisk, så synes jeg det er sandt.
Ingen ting kan være gode for altid. Vi har alle brug for variation, i alt hvad vi gør. Det gælder både musik, film og spil og såvel som mange andre ting.

Jeg kan da godt følge hvad du siger, men det virker lidt som en barnlig fantasi. Mit yndlingspil, er OOT, og jeg ville da også ønske at den følelse af glæde jeg havde i 1998 første gang jeg spillede det, ville blive ved for evig og altid, men sådan fungere det ikke.


Som du kan læse så har jeg det fedt med at gennemfører et spil, men kan jeg bagefter have lidt øv over det, hvor du finder den "barnlige fantasi" i det ved jeg ikke.
Jeg har variation i alt jeg laver, derfor kan jeg godt have det sådan at have lyst til at spille videre på et afsluttet spil, eller læse videre på en afsluttet bog.

Valkyrie>
Og jeg tror Darken.. At før eller siden vil du også føle at WoW ikke er så specielt mere. Pludslig er art designet ikke så charmerende. Spillets pixels virker slidte og kedelige. Systemerne virker grå og kedelige.

Ingen tvivl om det og når det sker, så stopper jeg bare, ellers går jeg over til et andet MMO, hvis jeg da ikke gør det inden jeg bliver træt af wow, nogle af dem der stadig er i Dev. lyder mildestalt intersante.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Bede-xBede-xSkrevet 02/09-06 16:02, rettet 02/09-06 22:48 
Darken>
Hvis du ikke har følt under spillet at det har været tidspilde, så har det vel været underholdende på den ene eller anden facon (ellers havde du vel stoppet tidligere).

Faktisk ikke...

Jeg er adskilt fra mine spilbøger og blade i øjeblikket, så jeg kan ikke komme med citater, men jeg ved, at der er lavet undersøgelser som viser, at mange folk forsætter med at spille videre, efter spillene er stoppet med at være sjove.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/09-06 23:31 
Gutter, jeg havde ikke regnet at i ville svare. Tilgiv, mig for ikke at have styrken til at retailere.

Vi er simpelthen bare ueninge:-D
Men så længe vi er glade, er det vel ligemeget, hihi?
Well crucify the insincere tonight...
TLTLSkrevet 03/09-06 00:16 
Valkyrie>
Gutter, jeg havde ikke regnet at i ville svare. Tilgiv, mig for ikke at have styrken til at retailere.

Vi er simpelthen bare ueninge:-D
Men så længe vi er glade, er det vel ligemeget, hihi?

Well, så kan du lære det :p

Ja så længe man har det sjovt, er alt godt :)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 03/09-06 06:52 
Bede, så var der vel ikke kommet mere en UO på market ;)

Jeg giver ikke meget for undersøgelser da det viser en meget lille % del af det spillende folk, og er derfor ikke særlig nøjagtig (lige som vores kære spammer-din-telefon-statik herhjemme).

Men jeg er sikker på at de har ret i at en større eller mindre del spiller videre på et spil de har brugt så meget tid på.

Personligt kender jeg dog entenlig kun folk som har quitet når de ikke har gidet mere (swg, wow, gw, eve osv i mmo stilen).

Valkyrie, det er sq fair nok, hvis ikke du havde, ville jeg nok selv have gjort det, jeg kan sagtens følge dine synspunkter og jeg er sikker på at for nogle vil det være som du fremsætter det, jeg ville også bare gerne fortælle mine meninger om det. Og jeg vil gerne slutte med at sige at jeg ikke er af den holdning at dette er uddebatteret, bare fordi du ikke orker mere, så hvis du nogen sinde mangler en go debat, så hiv fat i mig... til den tid er jeg sikkert stoppet med at spille MMO's og mener de alle sammen er skod spil ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 03/09-06 10:43 
Nu bliver alt det her konsensus-pis og hippie "din holdning er lige så gyldig som min holdning" sentimentalitet lidt for meget.

Der er groft sagt 2 måder at leve sit liv på.

1) At udrette noget af betydning i den fysiske verden og derved opnå større indflydelse og kontrol over sit eget liv (altså noget mere end bare at udfylde en lønmodtagerstilling).

2) At give op, konsummere og flyde med strømmen som en anden død fisk.

Min påstand er så at det svært nok at opnå en rimelig grad af success med strategi nr. 1 uden at skulle bortsmide 10-30 timer i ingenting om ugen. Faktisk så svært at mange også udelukker at have en familie for at kunne forfølge disse mål.

Målt med samfundets målestok er dem der lykkes med nr.1 vindere og dem der falder ned i nr.2 tabere, eller i bedste fald bare erstattelige arbejdere/forbrugere/stemmekvæg.

Man kunne måske forestille sig individer så drevne og dygtige at de kunne have en rimelig karriere og være guild-leaders, men disse individer ville jo så bare kunne klare sig endnu bedre hvis guild-leader timerne blev brugt på noget mere konstruktivt.

Jeg er selv ikke i tvivl om at spil som World of Warcrack enten fastholder eller gør mennesker til tabere (kategori nr. 2), det interessante spørgsmål for mig er om det ikke i varierende grad gælder for computerspil (som vi kender dem) generelt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 03/09-06 11:00 
Selvom du skriver "ud over at udfylde en lønarbejderstilling", så lyder det unægtelig som om, du måler et menneskes succes i evnen til at arbejde over og formere sig.

Vældig progressivt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/09-06 11:05 
dRxL, det jeg siger nu må du ikke opfatte som en kritik, for sådan er det ikke ment. Jeg er for så vidt fuldkommen enig med dig i dit syn på WoW.

Men den udvikling med hensyn til WoW som du har gennemgået, har mildest talt været fantastisk. Lige fra din første "Jeg vil spille WoW, hellere i går end i dag"-tråd og til dine nuværende "Det er lutter tidsspilde, og det vi har brug for er en kæmpe naziafbrænding af alle WoW spil på Rådhuspladsen"-posts ;)

Beklager OT (altså OT i forhold til de i forvejen OT posts), men jeg ville lige indskyde kommentaren.

Med hensyn til de tidligere posts, så synes jeg det er sørgeligt når folk ligefremt barrikaderer sig og spiller WoW i hele dage. Da jeg spillede det, mødte jeg ofte folk der havde pjækket fra skole/arbejde for virkelig at kunne fordybe sig i spillet i en hel dag. Det er et spil, og det er i mine øjne ikke meningen at det skal optage så meget af en persons hverdag. Hvis folk i stedet blot vil sætte sig ned og slappe af med det et par timer efter en hård arbejdsdag (eller hvadend folk nu laver) er det en anden sag.
dRxLdRxLSkrevet 03/09-06 11:29 
Wehner: Nej, det ville være konformisme og derved tab af kontrol og indflydelse over éns eget liv. Problemet er at vores masse-konsum samfund fejer vejen foran os så længe vi tilpasser os, og gør det umannerligt vanskeligt når vi prøver at gå vore egne veje. En blid, men meget effektiv form for tvang, "til alles bedste".

Samme gør sig i øvrigt gældende i WoW, hvor spillet er meget lidt krævende så længe du følger den slagne vej, men hvor det er gjort stort set umuligt at lave noget personlige og spændende. Faktisk behøver du bare se i de forskellige patch-notes for at se hvordan de arbejder på at fjerne alle muligheder for kreativ spiller-deltagelse (udnyttelse af glitches).

Den ekstraordinære indsats jeg priser ovenfor er hvad jeg tror der skal til for at hæve sig op over den anonyme mængde der flyder med strømmen, og opnå en form for medindflydelse i sit liv.

Min tagline er jo også udtryk for min slet skjulte frustration over at folk i almindelighed ikke er stærkere og mere selvstændige.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 14:26 
dRxL>
Nu bliver alt det her konsensus-pis og hippie "din holdning er lige så gyldig som min holdning" sentimentalitet lidt for meget.

Der er groft sagt 2 måder at leve sit liv på.

1) At udrette noget af betydning i den fysiske verden og derved opnå større indflydelse og kontrol over sit eget liv (altså noget mere end bare at udfylde en lønmodtagerstilling).

2) At give op, konsummere og flyde med strømmen som en anden død fisk.

Min påstand er så at det svært nok at opnå en rimelig grad af success med strategi nr. 1 uden at skulle bortsmide 10-30 timer i ingenting om ugen. Faktisk så svært at mange også udelukker at have en familie for at kunne forfølge disse mål.

Målt med samfundets målestok er dem der lykkes med nr.1 vindere og dem der falder ned i nr.2 tabere, eller i bedste fald bare erstattelige arbejdere/forbrugere/stemmekvæg.

Man kunne måske forestille sig individer så drevne og dygtige at de kunne have en rimelig karriere og være guild-leaders, men disse individer ville jo så bare kunne klare sig endnu bedre hvis guild-leader timerne blev brugt på noget mere konstruktivt.

Jeg er selv ikke i tvivl om at spil som World of Warcrack enten fastholder eller gør mennesker til tabere (kategori nr. 2), det interessante spørgsmål for mig er om det ikke i varierende grad gælder for computerspil (som vi kender dem) generelt?

Konsensus-pis? Jeg kan ikke gøre for at jeg er konfliktsky. Jeg går rundt med en papirkurv på hovedet, til hverdag for god sakes.

En del af mig, har lyst til at sige til dig, at du skal holde op med at bruge fornuftig logik, fordi do forvirre masserne, men anden del af mig, synes at du siger tingene på en rigtig hård måde:( Det er næsten som om du slår os allesammen med en Xbox controller.

Og hvad så? Ikke så meget, egentlig - Men jeg kan stadig følge dig. Også igen forvirre du mig, fordi når du snakker om at man bliver en taber, generelt af at spille computerspil - Behøver det så kun at være compterspil? Måske kan det at være en filmgeek eller en tegneserie elsker eller noget i den stil være ligeså slemt.

Men hvad er det så der virkelig putter folk i kategori 1? Moder Teresa og Nelson Mandela? Og hvad så med de andre 5 Milliarder mennesker?

Du kommer bare ud af skabet og går igang med kontroversitet som en anden Mogens Glistrup. Det kan du sku da ik? Undskyld mig sprong, men det er sandt.

Ligenu stiller du spørsmål der, muligvis kan få mig til at tro at alt sjov og ballade med en controller er dårligt for mig. Ironisk, da jeg, per global definition er en taber, og vel egentlig ikke kan skyde skylden på World of Warcraft.
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 03/09-06 16:01 
Tag det ikke så tungt Valkyrie. Det er svært ikke at være en taber i denne verden. Og når jeg peger på andre og siger "taber" vender de fleste af fingrene indad mod mig selv.

Men jeg vil prøve at være så go' som jeg kan være, "or die trying" :-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 17:05 
Hvad er det så at du prøver at sige mate?
Der hvor julemanden knækker er vel der hvor vi ikke kan retfærdiggøre alt den tid vi putter ind i en anden verden. I et alter ego. I en person der både har rustning, sværd, elver øre og øjne med lygtepæle i.

Og, Spiller Mogens Glistrup overhovdet World of Warcraft? Hvis han gør, så er han sikkert Rogue, fordi de er smadder irriterende. Jeg ved dog ikke om han kan klassificeres som en taber, men han er vel et normalt eksempel på en god portion af den danske world of warcraft fanbasen. Ihvert fald de facistiske...
Well crucify the insincere tonight...
DarkenDarkenSkrevet 03/09-06 18:58 
dRxL>
Tag det ikke så tungt Valkyrie. Det er svært ikke at være en taber i denne verden. Og når jeg peger på andre og siger "taber" vender de fleste af fingrene indad mod mig selv.

Tak for dette indlæg, det har lige sparet mig at skrive en noget længere smørre hehe.

Din defination af en taber står for din egen regning.
Jeg har ihvertfald den mening at folk der pjækker fra work, skole osv for at spil har nogle seriøse problemer.
Også hvis man "bare" bruger alt sin fritid på dette.

Andre der får mig til at tænke at personen har et problem, er folk der bruger et halvt liv eksklusivt på at skabe sig en karriere, de har nok min. 50 timers arbejds uge, de eneste venner de har, er dem som ikke har fået nok af at høre om hvor gode de er og hvor mange penge de tjener eller folk så afstumpet som dem selv.

Det er folks hvis hobby / arbejde, optager så meget af deres daglig dag, at det er det eneste de kan snakke om og det eneste de kan relater til, linux og opensource er for nogen folk ikke et stykke værktøj men en livstil.

Det er folk der bruger hver ledigt øjeblik på at feste til de dropper, og det eneste der værd at snakke om er, hvor stive de var igår og hvilken lille "snackie" de fik med hjem.

--

Jeg vil nok selv sige at jeg hører til folk der spiller lige lovlig meget computerspil, men til forskel fra da jeg var omkring de 16 år, mener jeg selv at jeg har en balance i mit liv der ikke dræber mit social liv.

Kender en del som ligger i de andre eksempler, nogen som har været sådan og nogen som jeg har brudt forbindelsen med.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
67 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig