X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Antenne/Tv-Signal forstærkning


Svar
TKTKSkrevet 24/07-06 23:58 
Hej

Har lige købt mig et dejligt HDready Samsung 27" lcd tv i dag:)

Men antenne-kablet til mit fjernsyn bliver trukket igennem hele huset, fra nedenunder og op til mig. Det giver ikke det bedste billede, og det er vidst ikke så nyt mere (kablerne osv.)

Hvad kan man købe af ting og sager for at få kniv skarpt billede? Gerne links, billeder, priser.
NaieraNaieraSkrevet 25/07-06 00:12 
Du burde kigge på en digital-TV boks.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TKTKSkrevet 25/07-06 08:50 
Så jeg kan se DR1, DR2, og TV2 med bedre billede? De kanaler ser jeg ikke så meget. Jeg har hørt noget med en antenne-forstærker? Og nogle "guld"-kabler eller sådan noget:)? Men det er måske ikke brugbart.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/07-06 11:09 
Best-selleR>
Så jeg kan se DR1, DR2, og TV2 med bedre billede? De kanaler ser jeg ikke så meget.

Synd og skam :(

En almindelig antenneforstærker skulle du gerne kunne købe i enhver radio-TV-forhandler, Fona, Merlin, 2-tal osv. osv. Virker efter min erfaring overraskende godt. Guldkabler synes jeg ville være lidt overkill. Det er trods alt kun et crappy RF-signal vi snakker om.
AV Intelligent Terminal
TKTKSkrevet 26/07-06 08:19 
Rolig nu :D Nyheder, og film bliver da til tider set der;)

Antenneforstærker må det blive, tak!
NaieraNaieraSkrevet 26/07-06 12:15 
Hvad ser du på antenne, som det hersens digitale TV ikke kan hitte ud af at vise?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 26/07-06 12:57 
Han vil vel forstærke signalet fra det stik, der er i væggen, så han ikke får mærkbart tab pga. det lange kabel?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 26/07-06 13:16 
Og hvorfor skulle han så ikke købe en digital TV-boks, der sikkert koster det samme som en forstærker, eller måske en smule mere, og så få endnu bedre billedkvalitet, i stedet for bare et forstærket analogt billede?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 26/07-06 13:47 
Jeg går ud fra at forstærkeren ville skulle sidde i den anden ende af huset og forstærke signalet inden den lange ledning, som forringer det - altså for at udligne tabet. At have en digital boks stående i den anden ende af huset ville nok ikke hjælpe ham meget - han vil vel skulle skifte kanal osv. på boksen, skulle han ikke?

Jeg syntes det giver mere mening sådan, ihvertfald :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 26/07-06 13:55 
Forstærkeren sidder da vist der hvor billedet skal forstærkes?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 26/07-06 15:02 
Jeg skal ikke kunne sige om du tager fejl, men jeg vil da mene at signalet bør forstærkes inden signaltabet - ellers forstærker du vel bare tabet/støjen i den anden ende?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 26/07-06 15:32, rettet 26/07-06 15:33 
Jeg ved bare, at vi har en forstærker ved fjernsynet nede i stuen, som trods alt er et stykke væk fra antennen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TKTKSkrevet 26/07-06 15:33 
Jeg ser bl.a. ZULU, 3+, TV3, Eurosport, Viasat Sport, osv?
NaieraNaieraSkrevet 26/07-06 15:35 
Nåå, så det er kabel-TV der skal forstærkes? Det stod der intet om ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TKTKSkrevet 26/07-06 15:43, rettet 26/07-06 15:44 
Næh, det gjorde der ikke.

Forstærkeren blev købt og har sat den til ved væggen nede i stuen, som Herold beskriver det, det er ihvertfald det der forstærker signalet mest herhjemme:)
HeroldHeroldSkrevet 27/07-06 02:06 
Har du testet begge steder? Bare for en sikkerheds skyld.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TKTKSkrevet 27/07-06 08:24 
Ja, det har jeg - og det virker ikke nær så godt som "udligningsmetoden". :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig