X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefaling af Silver, anyone?


Svar
NaidNaidSkrevet 20/07-06 20:41 
Jeg prøvede PC versionen af Silver omkring udgivelsen, og mener at huske det som en positiv oplevelse i de få timer jeg spillede det. Har Googlet lidt efter nogle anmelderser, og de fleste ligger er godt stykke over middel, mange af dem næsten i toppen. Er der nogen der gider smide en vurdering af DC udgaven her i tråden eller i Vurder her på siden?.

Jeg ved ikke om jeg skal tage hul på spillet, da intet tyder på at det er nået ud til masserne på P:R...
KTCKTCSkrevet 20/07-06 20:46 
Jeg har spillet det, og synes at det er ganske godt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 21/07-06 09:05 
Jeg spillede PC-versionen og husker det ikke som godt. Flot men meget ensformigt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 21/07-06 10:46 
kobsie>
Er der nogen der gider smide en vurdering af DC udgaven her i tråden eller i Vurder her på siden?.

Grafisk er der ikke den store forskel og musikken er selvfølgelig lige så smuk. Kamp er dog ikke nær så sjov med joypad som med mus. Der var nu engang noget særligt over at svinge med musen hver gang man skulle tæve modstanderne.

Jeg har det, men udelukkende fordi jeg ikke kan få min PC-version til at virke på Win2k. Det er stadig et godt spil, men hvis du har mulighed for at køre PC-versionen så få fat i den.
NaidNaidSkrevet 21/07-06 19:20 
Okay, det er der lidt delte meninger om. Hvis vi snakker P:R karrekter, hvad ligger i så ca på?. Og tak for vurderingen jmog...kan du huske hvor mange timer en gennemførsel ca tar?.
Bede-xBede-xSkrevet 22/07-06 11:35 
Jeg har ikke gode minder om spillet. Alt for mange gentagelser. Mener det ligger lige under middel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/07-06 11:58 
Det er sjovt, så delte meninger der er om det spil

Sådan husker jeg det også, fra dengang jeg selv overvejede at skaffe det til min DC. Jeg endte dog med ikke at købe det, så jeg kan ikke rigtigt bidrage med en vurdering.

Men ta' chancen og fortæl os, hvad du synes om det. Det er hverken dyrt eller svært at skaffe :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-06 12:11 
kobsie>
Jeg ved ikke om jeg skal tage hul på spillet, da intet tyder på at det er nået ud til masserne på P:R...

Jeg forstår det ikke helt. Du har spillet liggende, men du vil kun spille det, hvis det har fået gode anmeldelser? Det giver da igen mening!? Kan du SÅ komme igang med at spille Silver! ;)
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/07-06 12:33 
Jeg var ret vild med det, da det udkom. Jeg spillede igennem én gang, og har gode minder fra den oplevelse.

Det var så vidt jeg husker meget lineært, men jeg kunne godt lide den skill-udvikling man gennemgik. Er det mon stadig til at finde på eBay eller så'n? Jeg kunne godt tænke mig et gensyn. *går på jagt på nettet*
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/07-06 12:57 
Killer Bean 2>
Jeg forstår det ikke helt. Du har spillet liggende, men du vil kun spille det, hvis det har fået gode anmeldelser?

Hov, det havde jeg helt overset :) Hvis det er tilfældet er det bare om at komme i gang.
NaidNaidSkrevet 22/07-06 14:45 
Killer Bean 2>
kobsie>
Jeg ved ikke om jeg skal tage hul på spillet, da intet tyder på at det er nået ud til masserne på P:R...

Jeg forstår det ikke helt. Du har spillet liggende, men du vil kun spille det, hvis det har fået gode anmeldelser? Det giver da igen mening!? Kan du SÅ komme igang med at spille Silver! ;)

Jeg hader bare at gå i gang med sådan et spil for så efter 15 timer finde ud af at det sutter max ;).

Anyway, jeg tager chancen, og krydser fingre for at spillet holder.
Wired NickyWired NickySkrevet 22/07-06 17:05 
Jeg havde spillet i flere år, uden at jeg nogen siden blev grebet af handlingen.

Jeg skulle måske havde lagt mere tid i det, men det sagde mig ikke så meget (nu er det heller ikke lige min foretrukne genre...).

Spillet fik en ny ejer her på PR for noget tid siden, og det lyder til at han for spillede det noget mere end jeg gjorde, så det er jo kun godt ;-)
Lunch is for wimps.
JmogJmogSkrevet 23/07-06 19:22 
Jeg vil faktisk mene at spiller er værd at gennemføre for den sublime musik alene. Det er noget af det mest stemningsfulde i fantasy-genren.

Hvor langt det er.... tja, det er et godt spørgsmål. Lad os bare sige at jeg husker det som langt nok til at jeg ikke syntes det var for kort. Men okey, dengang var ingen spil for korte - jeg kunne hele tiden finde noget nyt at fodre PC'en med.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-06 20:13 
Har godt nok kun gennemført DC udgave en enkelt gang, men jeg husker det som en god oplevelse.
Der er nogen bugs der kan dukke op som gør at man sidder fast uden mulighed for at komme vider i spillet. Sørg for at lave mere end et save-game.

Husker stadig at der blev skrevet i en dansk anmeldelse, af DC version, at det var et problem at spillet ikke gik på pause når man midt i kamp skulle hente noget fra ens lager. Måske skulle anmelderen havde læst manualen eller bare havde kigget lidt i option menuen før han gik i gang med spillet ;)
DenverDenverSkrevet 01/08-06 17:12 
Jeg havde det dengang jeg havde DC. Kan huske det kom ud lidt efter Final Fantasy VII og blev annonceret som den helt store FFVII-basker. Af den grund blev jeg lidt skuffet for det levede ikke helt op til det. Men det var egentlig et udmærket spil, helt sikkert værd at spille igennem
NaieraNaieraSkrevet 01/08-06 17:19, rettet 01/08-06 17:19 
Du må huske forkert, fordi Silver udkom til pc i 1999, to år efter FFVII kom i Europa, og jeg husker ingen snak om at det skulle være en "FFVII-basker".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DenverDenverSkrevet 01/08-06 18:15, rettet 01/08-06 18:28 
Jeg havde kun PC dengang så i min verden kom det ud kort tid efter FFVII (pc-konverteringen) :-)
I PC spilbladene var FFVII ligesom spillet som det blev vejet op imod. Jeg mener da også at kunne huske annoncer for spillet hvor der direkte stod noget i retning af "bedre end FFVII" citeret fra et eller andet spilblad.
NaidNaidSkrevet 01/08-06 22:03, rettet 01/08-06 22:04 
Inden jeg lavede denne tråd, så tjekkede jeg som før skrevet lige nogle anmeldelser ud rundt omkring. Når i begynder at snakke FFVII basker, så kommer jeg lige i tanke om hvad der står i starten af denne anmeldelse fra gamereactor. En anmeldelse inde på IGN omtaler det på samme måde, så lidt er der nok om snakken.

http://www.gamereactor.dk/texter/?id=39461

http://dreamcast.ign.com/articles/162/162682p1.html
Bede-xBede-xSkrevet 02/08-06 09:27, rettet 02/08-06 09:32 
Edge gav også spillet et cover og så vidt jeg husker, kom de også med FF7 sammenligninger. Det blev nogle steder hyped til at være vestens svar på FF7.

Trist at spillet ikke er i nærheden af Squares spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 02/08-06 13:06 
Trist at det er meningsløst at sammenligne et turbaseret RPG med et hack'n slash RPG.

Det eneste de har tilfælles er at der er XP og level up og en "episk historie".
NaidNaidSkrevet 02/08-06 15:08 
Kan ikke være mere enig. Efter 4 timers spil kan jeg stadig ikke finde nogen sammenhænge, udover at Silver virker lovende ;).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-06 15:10 
Efter 4 timer burde du være igennem det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig